Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13v tyttäreni rakastaa ruokia joista minä en tuossa iässä olisi tiennyt mitään enkä oikein ymmärrä vieläkään: Thai cupe-valmisaterioita, sushia ja jääkahvia

Vierailija
10.03.2021 |

Kun saa omaa rahaa, ei osta herkkuja vaan ruokaa. Tyttö on ainut lapsi niin ei tule semmoista sisarusriitaa että "vää, miksi Maija sai tommosta, mä haluun sitten mäkkäriin!"

Olen 41vuotias, mutta tunnen itseni ihan muumioksi kun tyttö vetää sushia :D Omassa nuoruudessa ei ollut edes nuudeleita.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen melkein kolmekymppinen ja kyllä nuo ovat minunkin nuoruuttani olleet. Eivät jokapäiväisiä mutta sushiakin olen maistanut jo ala-asteikäisenä.

Itse pelkäsin sushia pitkään, kun siitä aina mainittiin, että siinä on raakaa kalaa. No, eihän se raakaa ole oikeasti, mutta uskoin ensin.

On se raakaa, suolaus ei kypsennä. Siksi voi saada loisia.

Vierailija
22/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 70-vuotias isäni tarjoilee sushia ja cappuccinoja kun käyn kylässä ^^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kertoo nyt enemmän sinusta kuin tyttärestäsi, että koet nuo jotenkin oudoiksi.

Olen sua vajaan vuoden nuorempi. Sushi on lempiravintolaruokaani ja Thai Cubet parhaita valmisaterioita.

Vierailija
24/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen sushipaikat on yleensä kiinalaisten ravintoloita. Saakohan oikeaa sushia oikein mistään?

Vierailija
25/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On intohimoa ruokaan, se on hyvä juttu kunhan ei ala tulemaan painoa liikaa.

Vierailija
26/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thai-kuutiot olivat juttu jo jotain 10 vuotta sitten, kun nörttipojut ostivat niitä että kykenivät syömään helposti tietokoneen ääressä. Itsekin ostin niitä silloin.

Ravintola Kabuki perustettiin vuonna 1989 ja se taitaa olla Helsingin vanhin "aito" japanilainen ravintola.

Muistan kun ravintoloitsija itse oli suomalaisten julkkujen kaveri ja jonkinlainen pikkujulkkis myös 90-luvun alussa. "Aki" tunnettiin mukavana miehenä. Menehtyi valitettavsti syöpään 11 vuotta sitten.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Yoshiaki_Takayama 

Japanilaista ruokaa Kabukista jo kymmenen vuoden ajan

TILAAJILLE

Pasanen Esko

14.1.1999 2:00

Japanilainen ravintola Kabuki perustettiin kymmenen vuotta sitten Helsinkiin Lapinlahdenkatu 12:een ja se on toiminut samassa paikassa koko ajan. Ravintola ei ole suuren suuri, siellä on vain 36 paikkaa. Kabuki on kuitenkin aitoutensa vuoksi käsite Helsingin etnoravintoloiden joukossa.

Vierailija
27/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reilusti yli kuusikymppinen, eikä noissa mitään erikoista ole. Nuudelit ja sushi ovat olleet osana ruokavaliota jo yli 20 vuotta. Thai Cube on harvinainen minulla, mutta olen maustanut kana ym curryt ja muutakin ruokaa välillä thai-tyyliin ja toisinaan intia- tai kiinalaisittain. Currya olen tehnyt itse kohta 20 vuotta, kun alunperin ihastuin makumatkoilla Aasiaan - eli on käyty ja vietetty aikaa noissa maissa, useampia viikkoja jokaisessa ja ruokailtu katutasolta hienostopaikkoihin ja kaikessa siinä välimaastossa, usein myös turistirysien ulkopuolella.

Nykyisin Suomesta saa jo useimpia ruoka-aineita myös aasia-tyyliin, parikymmentä vuotta sitten tilanne oli hankalampi ja täytyi usein tyytyä siihen, mitä matkoilta tarttui mukaan. Kannattaa tutustua, perisuomalainen makumaailma on kovin yksipuolinen verrattuna muun maailman makuihin. Älä unohda myöskään Afrikan ja väli/eteläamerikan keittiöitä.

Vierailija
28/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minäkin rakastan jää lattea ja muita erikoiskahveja, myös smoothieita, chilejä, tuoretta inkivääriä ja muita uusia makuja ja olen jo 55 vuotta. Eipä ollut minun nuoruudessani, siitä huolimatta rakastan ja nautin kovasti.

Tyttäresi sanoo kohta Ok, boomer. Päivitä omaa makumaailmaasi, niin yllätyt.

Vierailija
29/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tässä jokin ongelma vai? Ihan normaalia että nykyiset sukupolvet tietävät enemmän asioista kuin vanhemmat sukupolvet, netti tuo kaiken tiedon välittömästi, nuoret elävät reaaliaikaisessa maailmassa, me vähän vanhemmat olimme jumissa omissa jutuissamme koska tietoa ei ollut saatavilla, ainakaan nopeasti, kuka oli kirjastossa lukemassa Japanilaisesta ruokailukultturista, aivan oikein, ei kukaan, eli ihan normaalia nykymeinikiä, joten voit rauhouttua ok.

Vierailija
30/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole sushia maistanut.

Vierailija
31/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että tässä on kyse joko siitä missä on asunut ja/tai siitä mitkä ovat olleet omat intressit nuorempana.

Jos olet asunut esim. PK-seudulla tai Tampereella, olet tasan varmasti saanut sushia ja nuudeleita halutessasi myös 25v sitten.  Sitten taas, jos olet asunut pienemmällä paikkakunnalla, vaikka Iisalmessa tai Nurmeksessa, siellä ei liene kukaan syönyt sushia 90-luvulla..

Toki olet voinut asua vaikka Lontoossa, mutta jos et ole ollut kiinnostunut eri ruokakulttuureista, sinulta on voinut jäädä kimchit ja enchilladatkin maistamatta.

Ei muuta kuin reippaasti vaan kokeilemaan uusia makuja, vaikka tyttäresi vanavedessä! Oma jälkikasvuni eläisi luultavasti pelkällä tex-mexillä jos voisi..

Vierailija
32/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kotiruokia tytölle ja opeta myös tekemään. Sushia voi tehdä kotonakin. Ne valmiskeitot huitsin nev adaan. 

Vierailija
33/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thai-kuutiot olivat juttu jo jotain 10 vuotta sitten, kun nörttipojut ostivat niitä että kykenivät syömään helposti tietokoneen ääressä. Itsekin ostin niitä silloin.

Ravintola Kabuki perustettiin vuonna 1989 ja se taitaa olla Helsingin vanhin "aito" japanilainen ravintola.

Muistan kun ravintoloitsija itse oli suomalaisten julkkujen kaveri ja jonkinlainen pikkujulkkis myös 90-luvun alussa. "Aki" tunnettiin mukavana miehenä. Menehtyi valitettavsti syöpään 11 vuotta sitten.

TILAAJILLE

Pasanen Esko

Japanilainen ravintola Kabuki perustettiin kymmenen vuotta sitten Helsinkiin Lapinlahdenkatu 12:een ja se on toiminut samassa paikassa koko ajan. Ravintola ei ole suuren suuri, siellä on vain 36 paikkaa. Kabuki on kuitenkin aitoutensa vuoksi käsite Helsingin etnoravintoloiden joukossa.

Joo mutta se sushi oli ehkä yks kallis ruokalaji listalla, ei tuo mikään sushiravintola ollut eikä teinit hakeneet sieltä mitään sushiannoksia. Sushibuumi on ollut vasta 2000-luvulla.

Vierailija
34/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti oli nuudeleita 25 vuotta sitten, Suomessakin! Sushia myös. Thai Cubeista en muista, milloin tulivat markkinoille, mutta eipä niissäkään mitään erikoista ole... Aloittajan ruokavalio/maku taitaa olla aika rajoittunut?

Kukaan, ei kukaan, kaveripiiristäni, syönyt nuudeleita 1990-luvulla. Onhan niitä varmaan ollut, mutta ei ne niin yleisiä olleet. Kuulin itse nuudeleista ekan kerran opiskeluaikoinani. 

Huvittaa, että nykyään pitää olla niin kansainvälistä, ja kaikki vähänkin metsäläisyys on olevinaan tylsää. Äh, suomalaiset perinneruuat on hyviä. 

Vierailija
35/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaikku cube on todellaki sitä parasta.

Vierailija
36/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sushit ja nuudelit kirjoitti:

Mä luulen, että tässä on kyse joko siitä missä on asunut ja/tai siitä mitkä ovat olleet omat intressit nuorempana.

Jos olet asunut esim. PK-seudulla tai Tampereella, olet tasan varmasti saanut sushia ja nuudeleita halutessasi myös 25v sitten.  Sitten taas, jos olet asunut pienemmällä paikkakunnalla, vaikka Iisalmessa tai Nurmeksessa, siellä ei liene kukaan syönyt sushia 90-luvulla..

Toki olet voinut asua vaikka Lontoossa, mutta jos et ole ollut kiinnostunut eri ruokakulttuureista, sinulta on voinut jäädä kimchit ja enchilladatkin maistamatta.

Ei muuta kuin reippaasti vaan kokeilemaan uusia makuja, vaikka tyttäresi vanavedessä! Oma jälkikasvuni eläisi luultavasti pelkällä tex-mexillä jos voisi..

Nuudeleita varmaan joo mutta ei Tampereella sushia tunnettu ysärillä.

Vierailija
37/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TILAAJILLE

Pasanen Esko

ei kai Kabukia oo enää? Kerran käynyt ja oli tosi hyvää sushia. Siellä oli Marita Taavitsainen sinkkuaikaan. Kaunis hento ihminen. 

Vierailija
38/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalassa on elo hopeaa ja delffiini on älykäs, syökää porsasta.

Vierailija
39/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelijana Helsingissä 94-2000. Kukaan ei syönyt sushia. Nuudeleihin törmäsin ihan tuossa vuosituhannen vaihteessa. Opiskelijaruoka oli tonnikalaa, makaronia ja roiskeläppiä.

Sushia ruvettiin vetämään n. 2003 alkaen.

Vierailija
40/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen melkein kolmekymppinen ja kyllä nuo ovat minunkin nuoruuttani olleet. Eivät jokapäiväisiä mutta sushiakin olen maistanut jo ala-asteikäisenä.

Missä?

Ai maistoin sushia? Kaverin kotona ensimmäisen kerran. Sitten kun olin kutosella niin Demissä oli ohjeet sushin tekoon sekä ainesten ostoon. Tehtiin porukalla ja yläasteella kokeiltiin kerran myös kotitalouden tunnilla.

Enkä ole edes pk-seudulta vaan keskisuomalaisen duunariperheen kakara.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme