Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13v tyttäreni rakastaa ruokia joista minä en tuossa iässä olisi tiennyt mitään enkä oikein ymmärrä vieläkään: Thai cupe-valmisaterioita, sushia ja jääkahvia

Vierailija
10.03.2021 |

Kun saa omaa rahaa, ei osta herkkuja vaan ruokaa. Tyttö on ainut lapsi niin ei tule semmoista sisarusriitaa että "vää, miksi Maija sai tommosta, mä haluun sitten mäkkäriin!"

Olen 41vuotias, mutta tunnen itseni ihan muumioksi kun tyttö vetää sushia :D Omassa nuoruudessa ei ollut edes nuudeleita.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti oli nuudeleita 25 vuotta sitten, Suomessakin! Sushia myös. Thai Cubeista en muista, milloin tulivat markkinoille, mutta eipä niissäkään mitään erikoista ole... Aloittajan ruokavalio/maku taitaa olla aika rajoittunut?

Vierailija
2/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu itsekin. Ei pidä olla niin jäärä. Ja on ne sulla ollut omat herkkusi nuorena, ne vaan oli ajan mukaiset silloin.

Minä olen kyllä nuudeleita syönyt evääksi jo ysärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Thai Coupë

Vierailija
4/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen melkein kolmekymppinen ja kyllä nuo ovat minunkin nuoruuttani olleet. Eivät jokapäiväisiä mutta sushiakin olen maistanut jo ala-asteikäisenä.

Vierailija
5/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti mukaan vain testaamaan tyttäresi kanssa. Aina tulee uusia juttuja joita ei ollut nuoruudessasi. Voi olla ihan kivaa yhteistä tekemistäkin kokata vaikka vietnamilaisia kesärullia tai sushia.

Vierailija
6/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitchen Joyn Thai Cube? Ihan ok, jos tarvitsee mikroeinesaterian.

Ei noita ap:n luettelemia ollut silloin, kun olin 13v. Myöhemmin olen  kyllä tutustunut noihin kaikkiin, ja pidän niistä, vaikka kohta kuusikymppinen boomeri olenkin.

Vierailija
7/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen melkein kolmekymppinen ja kyllä nuo ovat minunkin nuoruuttani olleet. Eivät jokapäiväisiä mutta sushiakin olen maistanut jo ala-asteikäisenä.

Itse pelkäsin sushia pitkään, kun siitä aina mainittiin, että siinä on raakaa kalaa. No, eihän se raakaa ole oikeasti, mutta uskoin ensin.

Vierailija
8/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hän on oppinut rakastaa kyseinen ruoka?Ruuan , sen maunkin oppii ihan kotona.Mitä siellä tarjotaan tai jos käy naapuristo aina syömässä,kun kotona valo jääkaapissa,opii siellä eri ruuat ja maku elämykset niiden?

Vierailija
9/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään 6-vuotiaan kanssa säännöllisesti sushibuffetissa (paitsi toki nyt Koronan aikaan) koska on meidän molempien lemppari. Nyt ostetaan kaupasta välillä mukaan. Tykkää myös graavilohesta. Miksi ihmeessä ette nauttisi noista yhdessä ja miksi tyttären täytyy ostaa niitä omilla rahoillaan?

Vierailija
10/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti oli nuudeleita 25 vuotta sitten, Suomessakin! Sushia myös. Thai Cubeista en muista, milloin tulivat markkinoille, mutta eipä niissäkään mitään erikoista ole... Aloittajan ruokavalio/maku taitaa olla aika rajoittunut?

Ei ollut missään marketeissa sushia, eikä ollut edes sushiravintoloita. Tiedän tämän kun etsittiin japanilaisen vaihto-opiskelijan kanssa sushia Helsingissä. Mutta kerro toki mistä itse löysit sushia - 96?

Vierailija
11/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pelkäsin sushia pitkään, kun siitä aina mainittiin, että siinä on raakaa kalaa. No, eihän se raakaa ole oikeasti, mutta uskoin ensin.

Kyllä se usein raakaa on, siksi lapamatojakin on sushista saatu.

Vierailija
12/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä?

Vierailija
13/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon 42 ja todellakin söin nuudeleita nuoruudessani, sillä elin koko opiskeluajan melkein :D Ja vaikka meidän lapsuudessa ei ollu kaikkea ihmeellisiä maailmanmakuja, minusta on kivaa että ne on vihdoin tulleet Suomeenkin. Makuelämyksetkin avartaa, kaikenikäisiä.

Vierailija
14/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun ekoina vuosina alkoi tulla sushipaikkoja. Ei ollut ysärillä.

Vierailija
15/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut missään marketeissa sushia, eikä ollut edes sushiravintoloita. Tiedän tämän kun etsittiin japanilaisen vaihto-opiskelijan kanssa sushia Helsingissä. Mutta kerro toki mistä itse löysit sushia - 96?

Suomen ensimmäinen sushia tarjonnut ravintola on -86 avattu Koto. Mutta ei sitä kyllä joka paikasta saanut.

Vierailija
16/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu mammaseni.

Terv. 43-v joka tietää noista sen mitä tarvii tietää.

Vierailija
17/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voi olla varma, että raa’an kalan käytön lisääntyminen – esimerkiksi sushin – yhdistettynä luuloon lapamadon katoamisesta saa sukupuuton partaalla elävän loisen hieromaan tyytyväisenä jaokkeista ruumistaan.

https://www.is.fi/terveys/art-2000001154465.html

Vierailija
18/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Thai Coupë

Naurahdin. Vaiko sittenkin Thai Coup? Kumouksellista...

Vierailija
19/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ensimmäinen sushia tarjonnut ravintola on -86 avattu Koto. Mutta ei sitä kyllä joka paikasta saanut.

Joo, japanilaisessa ravintolassa on voinut olla yhtenä ruokalajina mutta sushibaarit tuli 2000-luvulla.

Vierailija
20/48 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo ehtinyt kyllästymään sushiin ja olen kuusikymppinen. Joskus 13-vuotiaana ei sushia Suomessa todellakaan ollut, taisin niihin aikoihin maistaa ensimmäistä kertaa pizzaa ja se oli suuri elämys!

Hienoa kun ruokamahdollisuudet koko ajan monipuolistuvat, tosin kiloja tuppaa kertymään toisin kun silloin kun ruoka oli pääsääntöisesti sitä samaa ankeaa perunaa ja ruskeaa kastiketta .