Pääministeri Marinin käytös puhuttaa – ”Musta tuntuu, että meitä taitaa olla vähän liikaa tässä”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/53a9e7e5-f234-4c5a-a043-8c5f0c2f0…
Olisi ehkä muutama kohtelias sana tuossa kohtaa kannattanut pääministerin lausua.
Kommentit (541)
Ei kait sellaista olekaan olemassa, että mielyttäisi aina ja jatkuvasti. Minua alkaa kyllä kyllästyttämään jo Marinin puheet siinä kuin aikaisempienkin pääministereiden. Tyhjän jauhajia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asianomainen itse ei ole kokenut pääministerin käytöstä mitenkään epäystävällisenä. Ehkäpä ei ole tarvetta muidenkaan niin kauheasti mieltään sivusta pahoittaa.
Asianomainen ihminen osaa itsestään selvästi käyttäytyä. Mitä hän siitä hyötyisi, jos rupeaisi julkisesti huokailemaan, että pm kohteli häntä kuin koronaista ilmaa? Juttu nähtiin, ja puhui puolestaan, PM:n tuhahduksineen kaikkineen.
Tai ehkäpä asianomainen osaa ihan itse arvioida, tuliko kohdelluksi kuin koronainen ilma vai ihan riittävän asiallisella tasolla.
Minusta näytti siltä, että Marin oli perusasiallinen ja viestitti samalla, että nyt ei ole halua eikä tarvetta jutustella. Se hänelle tuossa tilanteessa suotakoon.
Marin oli vain vähäpuheinen, väsynyt ja mietteissään. Ei mitään muuta. Itseasiassa hyvin perisuomalaista käytöstä.
Pääministerin pitää ikävä kyllä osata muunlaistakin käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lainkaan yllättynyt. Tuollaisena olen Marinin nähnyt kaiken aikaa. Hänessä on jotain kylmää tunteettomuutta, joka saa minussa aikaan kylmiä väreitä.
Empatiaa tai lämminsydämisyyttä en ole hänessä kertaakaan nähnyt.
Mutta olenkin yleensä hyvä ihmistuntija.
Sama täällä. Muista ministereistä on nähnyt väsymystä (henkistä), pelkoa ja ahdistusta. Marinista näkyy kylmyys.
Kylmät hermot saa olla. Samalainen järkkymätön suora olemus kuin sotien aikojen johtajilla.
Kovuus ja kylmähermoisuus.
Meillä on vihdoinkin johtaja joka on voimakas ja määrätietoinen.
Vuosikymmeniä siihen menikin.
Taidat itsekin tietää, miten uskomatonta tuubaa jauhat.
Niin kyllä näitä asioita käytöksistä riittäisi vatvottaviksi pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö tuota videota enää mistään?
https://areena.yle.fi/1-50660186 (kohdassa 39 min 50 s)
Mikä tuossa siis oli sivistymätöntä vai puhutaanko täällä jostain eri videosta? Hänhän tervehti tullessa, vastasi puhutteluun jne. Vastasi toki lyhyesti puhutteluihin, mutta ei kai kovin suurta small talkia voi odottaa, kun kulkee suoraan eteisaulan läpi ja sitten odottaa ilmeisesti vain pienen hetken studioon päästä?
Ja oman kokemukseni perusteella moni kiroaa, kun pyöröovet juuttuvat (välillä minä itsekin). Tuo reaktio oli aika neutraali siihen verrattuna.
Eli on ihan asiallista käytöstä kun toinen alkaa esittelemään itseään, niin olla katsomatta tätäpäinkään, keskeyttää lause töykeällä äänensävyllä tiuskasemalla "joo".
Ihan tosi nyt.
Tuo on todella tylyä ja kylmää käytöstä.
Ei kyllä keskeytä Marin. Särkkä on kyllä sanonut virkkeensä loppuun jo siinä vaiheessa kun hän vastaa "joo". Kannattaako valehdella kun tuo on helposti tarkistettavissa videolta?
Siinä ollaan menossa pyöröovista ja Särkkä on Marinin selän takana. Mielestäni tuossa kohtaa ei ole kovin luontevaa kääntyä katsomaan taaksepäin enkä usko, että kovin moni muukaan poliitikko olisi niin tehnyt.
Minä näen videopätkässä vakavailmeisen poliitikon, jota vastuu painaa vaikeassa yhteiskunnallisessa tilanteessa. Luulen, että jos kyseessä olisi miespuolinen poliitikko niin useampikin ihminen näkisi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö tuota videota enää mistään?
https://areena.yle.fi/1-50660186 (kohdassa 39 min 50 s)
Mikä tuossa siis oli sivistymätöntä vai puhutaanko täällä jostain eri videosta? Hänhän tervehti tullessa, vastasi puhutteluun jne. Vastasi toki lyhyesti puhutteluihin, mutta ei kai kovin suurta small talkia voi odottaa, kun kulkee suoraan eteisaulan läpi ja sitten odottaa ilmeisesti vain pienen hetken studioon päästä?
Ja oman kokemukseni perusteella moni kiroaa, kun pyöröovet juuttuvat (välillä minä itsekin). Tuo reaktio oli aika neutraali siihen verrattuna.
Eli on ihan asiallista käytöstä kun toinen alkaa esittelemään itseään, niin olla katsomatta tätäpäinkään, keskeyttää lause töykeällä äänensävyllä tiuskasemalla "joo".
Ihan tosi nyt.
Tuo on todella tylyä ja kylmää käytöstä.
Ei kyllä keskeytä Marin. Särkkä on kyllä sanonut virkkeensä loppuun jo siinä vaiheessa kun hän vastaa "joo". Kannattaako valehdella kun tuo on helposti tarkistettavissa videolta?
Siinä ollaan menossa pyöröovista ja Särkkä on Marinin selän takana. Mielestäni tuossa kohtaa ei ole kovin luontevaa kääntyä katsomaan taaksepäin enkä usko, että kovin moni muukaan poliitikko olisi niin tehnyt.
Katso uudestaan ja äänet kovemmalle:
Mä olen H S uutispäällikkö... johdan tässä, (ni)..
"Joo"
Mut onhan tuo muutenkin aivan mielettömän tylyä koko klippi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Autosta suoraan Ylen pääuutislähetykseen.
Ja perseennuolijat saapuivat. Kieli on ruskea.
Totuuhan on, että jos on jatkuvasti ihmisten kanssa puhumassa, jatkuvasti jollakin asiaa, puhelin piippaa, koko ajan jotain, aniharva meistä pystyisi olemaan ylitsevuotavan ystävällinen koko aikaa. Useimmilla saattaisi tulla lyhyitä vastauksia. Myös teillä, jotka haukutte noin rumasti.
Enkä ole Marinfani, tämä on vain totuus.
Hän oli kuitenkin perusasiallinen.
Minä uskon tässä päinvastaiseen: valtaosa marinin puolustelijoista tuomitsisi tuollaisen käytöksen ja loukkaantuisi, jos se kohdistuisi itseen.
Tuo on todella vastenmielinen ja ylimielinen tapa kohdella toista. Kertoo paljon ihmisestä. En minä kehtaisi kohdella toista noin, vaikka kuinka stressaisi. En ikinä.
En todellakaan loukkantuisi. Sen sijaan ahdistuisin kyllä siitä jos korona-aikana kaksi muuta änkeäisi kanssani samaan väliin pyöröovissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Autosta suoraan Ylen pääuutislähetykseen.
Totuuhan on, että jos on jatkuvasti ihmisten kanssa puhumassa, jatkuvasti jollakin asiaa, puhelin piippaa, koko ajan jotain, aniharva meistä pystyisi olemaan ylitsevuotavan ystävällinen koko aikaa. Useimmilla saattaisi tulla lyhyitä vastauksia. Myös teillä, jotka haukutte noin rumasti.
Minä uskon tässä päinvastaiseen: valtaosa marinin puolustelijoista tuomitsisi tuollaisen käytöksen ja loukkaantuisi, jos se kohdistuisi itseen.
Tuo on todella vastenmielinen ja ylimielinen tapa kohdella toista. Kertoo paljon ihmisestä. En minä kehtaisi kohdella toista noin, vaikka kuinka stressaisi. En ikinä.
Minä olen asiakaspalvelutyössä nähnyt ja kohdannut ihan samanlaisia yksitavuisia vastauksia, enkä ole pitänyt niitä epäasiallisina (saati, että olisin ottanut itseeni). Kaikki nyt eivät aina jaksa/ehdi/halua alkaa vääntämään small talkia ihmiselle, jonka tapaavat kerran elämässään kahden minuutin ajan.
(Oikeastikin asiatonta käytöstä on tullut, kuten kirjoilua ja haukkumista. Niidenkin kohdalla olen jälkikäteen ajatellut, että ihmisellä oli vain huono hetki.)
Itseasiassa vastaan itsekin lyhyesti, jos esim. kampaajalla tai hierojalla tms. en jaksa jutustella, vaan haluan vain olla hiljaa. Asiallisesti, mutta lyhyesti. En ole koskaan ajatellut, että kukaan loukkaantuisi siitä.
Joku Ylen uutissisältö-vastaava ja pääministeri ovat aivan eri statuksella. Joku taju pitää olla siitäkin että kenen kanssa on tekemisissä. Ei tarvitse kumarrella mutta vähän pitää antaa tilaa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä katsoin tuon videonpätkän (sivulla 10) enkä näe siinä moitittavaa. Marin tervehti ja jutteli takaisin miehen kanssa. Pyöröovi jumittui, jolloin kaksi karjua + vielä kuvaajakin tunkivat iholle saadakseen oven auki, ja Marin, jolla ei ollut maskia naamallaan (kuten ei ollut miehilläkään) , totesi, että nyt on liikaa porukkaa siinä.
Myöhemmässä klipissä Marin odotti kutsua suoraan lähetykseen, ja mies pörrää ympärillä ja höpöttelee siinä jotain turhanpäiväistä, kun PM yrittää saada ajatuksiaan järjestykseen sen suhteen, mitä kohta pitää kameroiden edessä puhua. En usko, että kukaan muukaan (= mies) olisi tuon kummemmin käyttäytynyt.
Laita Marinin tilalle joku "hakkaraistyyppinen" kona ja median edustajaksi joku kiva ja sympaattinen naistoimittaja. Vieläkö tylyys on on jotakin joka ei nostattaisi lainkaan keskustelua? Anteeksi, mutta en usko puoliakaan kommentoijista jos tilannetta tarkastellaan objektiivisesti ja kaksoisstandardit vedetään pöntöstä alas.
Millä oikeudella on yhdellä ryhmällä ilkein sanoin haukkua pm. Sitten kun mainitsee heidän ryhmän väärin käyttäytymisestä niin alkaa ulinaa että sorretaan. Ei niitä tartte tänne kirjoitella kyllä ihmiset lukee lehtiä. Naurattaa että on vain yksi puolue joka yrittää täällä tehdä politiikkaa huonolla ja naurettavalla menestyksellä. Porukat pitävät näitä vitsinä ja joskus viestailevat härnätäkseen
Katsoin eilen Halla-ahon haastattelun. Siinä hän ihmetteli nykyistä pöyristymisen kulttuuria, jossa ihmiset loukkaantuvat ja uhriutuvat asioista, jotka hänestä kuuluvat normaaliin elämään eikä niissä ole mitään ihmeellistä.
Kenties Halla-aholla on pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katsoin tuon videonpätkän (sivulla 10) enkä näe siinä moitittavaa. Marin tervehti ja jutteli takaisin miehen kanssa. Pyöröovi jumittui, jolloin kaksi karjua + vielä kuvaajakin tunkivat iholle saadakseen oven auki, ja Marin, jolla ei ollut maskia naamallaan (kuten ei ollut miehilläkään) , totesi, että nyt on liikaa porukkaa siinä.
Myöhemmässä klipissä Marin odotti kutsua suoraan lähetykseen, ja mies pörrää ympärillä ja höpöttelee siinä jotain turhanpäiväistä, kun PM yrittää saada ajatuksiaan järjestykseen sen suhteen, mitä kohta pitää kameroiden edessä puhua. En usko, että kukaan muukaan (= mies) olisi tuon kummemmin käyttäytynyt.
Laita Marinin tilalle joku "hakkaraistyyppinen" kona ja median edustajaksi joku kiva ja sympaattinen naistoimittaja. Vieläkö tylyys on on jotakin joka ei nostattaisi lainkaan keskustelua? Anteeksi, mutta en usko puoliakaan kommentoijista jos tilannetta tarkastellaan objektiivisesti ja kaksoisstandardit vedetään pöntöstä alas.
Just näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asiakaspalvelutyössä nähnyt ja kohdannut ihan samanlaisia yksitavuisia vastauksia, enkä ole pitänyt niitä epäasiallisina (saati, että olisin ottanut itseeni). Kaikki nyt eivät aina jaksa/ehdi/halua alkaa vääntämään small talkia ihmiselle, jonka tapaavat kerran elämässään kahden minuutin ajan.
(Oikeastikin asiatonta käytöstä on tullut, kuten kirjoilua ja haukkumista. Niidenkin kohdalla olen jälkikäteen ajatellut, että ihmisellä oli vain huono hetki.)
Itseasiassa vastaan itsekin lyhyesti, jos esim. kampaajalla tai hierojalla tms. en jaksa jutustella, vaan haluan vain olla hiljaa. Asiallisesti, mutta lyhyesti. En ole koskaan ajatellut, että kukaan loukkaantuisi siitä.
Eroa siihen, että olet pääministeri ja saavut maan merkittävimmän uutismedian eli kolmannen valtiomahdin pääkonttoriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, minusta tuo on ihan normaalia käytöstä, ainakin suomalaisilta. Yksi lääkäri (mies) käyttäytyi vähän samaan tapaan, ei katsonut juuri ollenkaan kohti, vastaili hyvin lyhyesti jne. Ja tämä siis vastaanotolla, jossa istuttiin paikoillaan eikä oltu käytävällä matkalla jonnekin. Pidin häntä vähän omituisena, mutta ihan hyvä lääkäri oli ja murtunut käsi hoitui kuntoon. Ei siis valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakkarainen viittaa toimittajiin niinkin kohteliaalla nimityksellä kuin torakkalauma.
En todellakaan usko, että hänen (tai jonkun muun kaltaisensa) kohdalla vähäsanaisuus olisi jotain keskustelua nostattanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan loukkantuisi. Sen sijaan ahdistuisin kyllä siitä jos korona-aikana kaksi muuta änkeäisi kanssani samaan väliin pyöröovissa.
Tuota ei ole kuvattu nyt. Muistetaanhan,että Marin piti isot satapäiset pippalot noustessaan sdp johtoon syksyllä, kellään ei ollut maskeja silloin. Siihen nähden muutama tyyppi pyöröovissa on pientä.
Marin ei tuossa vaan tajua että itse menee liian lähelle ovea.
Tyly on kyllä muuten.
Milloin se nobelinrahanpalkito jaetaan Kun Huhtasaari ehdotti trppia niin jäskättää kuka sen saa.