Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Motiivisi tuoda pieni lapsi sairaana hoitoon?

Vierailija
10.03.2021 |

Annat esim aamulla Panadolia ja toivot, että kuume ei nouse tai sitä ei huomata. Et välttämättä vie lasta edes koronatestiin. Miksi?

Kysyn koska työskentelen lastenhoitajana ja törmään näihin tilanteisiin jatkuvasti.

Kommentit (256)

Vierailija
21/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan noin tällaisessa maailmantilanteessa tee? Onhan se aina ollut kyseenalaista, mutta oikeastiko joku muka vielä noin tekee?

Mutta muuten. Lapsista ei aina tiedä, että ovat tulossa kipeäksi. Aikuinen osaa sanoa, että nyt olo ei tunnu terveeltä, mutta lapsi ei sitä tunnista vielä. Kuume voi siis nousta yhtäkkiä. Ja tavallisimmin se itseasiassa nousee iltapäivällä, ei yön aikana tai aamulla.

Riippunee lapsesta. En muista yhtään kertaa, etteikö mun lapsen tauti ollut aavistettavissa jo yöllä ihan jotenkin siitä levottomasta nukkumisesta, ja yleensä nenän tuhinasta. Joka flunssassa olen aamulla tiennyt, että tänään muuten tullaan kipeäksi. (Ja jättänyt viemättä hoitoon.)

Pystytkö sinä sitten jäämään levottoman nukkumisen takia hoitamaan lasta pois töistä? Minä en, kyllä pitää olla joku oikea oire.

No kun mulla on ollut niin vahva aavistus, ettei se ollut pelkkää levotonta nukkumista. En ole kertaakaan ollut tästä väärässä. Vaaditaanko teillä siis lääkärintodistus, että vanhempi saa olla pois?

Vierailija
22/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan noin tällaisessa maailmantilanteessa tee? Onhan se aina ollut kyseenalaista, mutta oikeastiko joku muka vielä noin tekee?

Mutta muuten. Lapsista ei aina tiedä, että ovat tulossa kipeäksi. Aikuinen osaa sanoa, että nyt olo ei tunnu terveeltä, mutta lapsi ei sitä tunnista vielä. Kuume voi siis nousta yhtäkkiä. Ja tavallisimmin se itseasiassa nousee iltapäivällä, ei yön aikana tai aamulla.

Riippunee lapsesta. En muista yhtään kertaa, etteikö mun lapsen tauti ollut aavistettavissa jo yöllä ihan jotenkin siitä levottomasta nukkumisesta, ja yleensä nenän tuhinasta. Joka flunssassa olen aamulla tiennyt, että tänään muuten tullaan kipeäksi. (Ja jättänyt viemättä hoitoon.)

Pystytkö sinä sitten jäämään levottoman nukkumisen takia hoitamaan lasta pois töistä? Minä en, kyllä pitää olla joku oikea oire.

No kun mulla on ollut niin vahva aavistus, ettei se ollut pelkkää levotonta nukkumista. En ole kertaakaan ollut tästä väärässä. Vaaditaanko teillä siis lääkärintodistus, että vanhempi saa olla pois?

Vaaditaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin riippuu lapsesta ja taudista. Jotkut alkaa nuhalla, jotkut yskällä, jotkut pääkivulla ja jotkut suoraan kuumeella. Jotkut lapset ei tykkää päivähoitoon menemisestä, ja usein yrittävät huijata vatsakivulla tai vain itkevät kotoa poistumisharmiaan joka aamu. Vaikea se on välillä tunnistaa, että mistä nyt johtuu.

Tottakai ymmärrän tämän. Mutta usein myös tiedetään että lapsi selkeästi kipeä/toipilas (yhä kuumeessa), ja silti tuodaan hoitoon vahvasti lääkittynä.

Vierailija
24/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengähdystauko kirjoitti:

Saadakseni hetken omaa aikaa shoppailuun, kosmetologilla käyntiin ja ystävien kanssa kahvitteluun. Ja huom! Vastuullisesti tietysti. 😷

Tämä oli varmaan kuitenkin vitsi...Vaikka en ihmettelisi vaikka olisi totta, kun näitä perheitä seuraa. T. Ap

Äitini joskus kertoi ollessaan aikanaan itse päiväkodissa vielä töissä, että päiväkodissa, etenkin isoissa kaupungeissa näkee kyllä aivan kaikenlaiset versiot vanhemmista. Yksi tapaus ei viitsinyt lapselleen ostaa uusia ulkovaatteita selvästi liian pieneksi ja rikki menneiden tilalle. Vanhempi väitti ettei ole muka vara ostaa ja että kyllä se lapsi pärjää välikausihaalarilla pakkasessa jossa puntit on puolessa välissä säärtä ja haalari hajoaa muutenkin käsiin. Vara oli tällä vanhemmalla kuitenkin kestoripsiin, hienoihin vaatteisiin ja rakennekynsiin joita aina esitteli lasta päiväkotiin tuodessa että ”täytyy taas huoltoon mennä”.

Surullista.

Vierailija
25/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaditaan.

Olisi kurja tilanne, siinä tapauksessa mun kai olisi pakko viedä lapsi päiväkotiin ja odottaa soittoa hakemaan pois. :-o

Vierailija
26/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole kyllä kuumeisena vienyt lasta hoitoon. Tuntuisi aika julmalta. Siinä ei tosiaan vanhempi lapsen parasta ajattele. Toki ymmärrän että välillä voi olla haastavaa sovittaa työtä ja perhettä yhteen. Mutta tiedän myös että tätä harrastaa ihan kotiäidit jotka vauvan kanssa kotona.

Vierailija
27/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengähdystauko kirjoitti:

Saadakseni hetken omaa aikaa shoppailuun, kosmetologilla käyntiin ja ystävien kanssa kahvitteluun. Ja huom! Vastuullisesti tietysti. 😷

Tämä oli varmaan kuitenkin vitsi...Vaikka en ihmettelisi vaikka olisi totta, kun näitä perheitä seuraa. T. Ap

Äitini joskus kertoi ollessaan aikanaan itse päiväkodissa vielä töissä, että päiväkodissa, etenkin isoissa kaupungeissa näkee kyllä aivan kaikenlaiset versiot vanhemmista. Yksi tapaus ei viitsinyt lapselleen ostaa uusia ulkovaatteita selvästi liian pieneksi ja rikki menneiden tilalle. Vanhempi väitti ettei ole muka vara ostaa ja että kyllä se lapsi pärjää välikausihaalarilla pakkasessa jossa puntit on puolessa välissä säärtä ja haalari hajoaa muutenkin käsiin. Vara oli tällä vanhemmalla kuitenkin kestoripsiin, hienoihin vaatteisiin ja rakennekynsiin joita aina esitteli lasta päiväkotiin tuodessa että ”täytyy taas huoltoon mennä”.

Surullista.

Tästä näkee lievempiä tapauksia ihan sivullisena omaa lastaan pois hakevana vanhempana...

Tyttöni päiväkodissa yksi lapsi, jolla kaikki vaatteet järjestään pieniä, kiristäviä, eivät päällä pysy.Kyseinen lLapsi seilaa kahden kodin väliä ja hakijoita ringissä ainakin viisi. En sitten tiedä, ajattelevatko kaikki läheiset aikuiset, että joku muu huolehtii vaatteet.

Olen itse kommentoinut päiväkodin hoitajalle, että tuo x tarvitsisi kipeästi uuden pipon ja haalarin, ja hoitajat vaan nyökkäävät, että joo-o.

Vierailija
28/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella itsekästä. Ei tulisi mieleenkään viedä edes lievästi oirehtivaa lasta hoitoon. Uskomatonta että noin edelleen tehdään. Tänä vuonna on oltukin tosi terveitä, vain kaksi kertaa flunssassa, silloin kyllä oltiin se koko 1,5 viikkoa kotona ja sitten vasta kun täysin oireeton päivä takana, vietiin hoitoon. Toivoisin että jatkossakin sairaat lapset jätetään kotiin, näin ne flunssat jyllää nonstoppina kun aina joku tulee sairaana hoitoon. Paljon kivempaa kaikille kun ollaan terveempinä. Mutta minä minä minä ja muista paskat. Hävetkää.

Vierailija
29/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella itsekästä. Ei tulisi mieleenkään viedä edes lievästi oirehtivaa lasta hoitoon. Uskomatonta että noin edelleen tehdään. Tänä vuonna on oltukin tosi terveitä, vain kaksi kertaa flunssassa, silloin kyllä oltiin se koko 1,5 viikkoa kotona ja sitten vasta kun täysin oireeton päivä takana, vietiin hoitoon. Toivoisin että jatkossakin sairaat lapset jätetään kotiin, näin ne flunssat jyllää nonstoppina kun aina joku tulee sairaana hoitoon. Paljon kivempaa kaikille kun ollaan terveempinä. Mutta minä minä minä ja muista paskat. Hävetkää.

Samat sanat! Mutta mietin että voiko tehdä lasun jos vanhempi kerta toisensa jälkeen tuo lapsen aivan kipeänä hoitoon?

Vierailija
30/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole enemmän sääntö kuin poikkeus, että lapsen sairaudesta vaaditaan lääkärintodistus. Osa työnantajista jopa vaatii todistuksen myös töissä olevan puolison työnantajalta, että tämä puoliso varmasti on työpaikalla kyseisenä aikana.

Vierailija
31/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin tyypillistä on myös se, että vanhempi tuo sisaruksen hoitoon kun toinen sisarus kipeänä kotona. Näitä on nähty maailmasivu. Ja ennen se nyt vielä menikin vaikka ihmettelin jo silloin, miksi tuoda se toinen hoitoon jos toinen kipeänä kotona. Silloin päti vanhemmilla se "sääntö", kun ei ole kuumetta, voi hoitoon mennä, muista oireista viis.

Itse tein nyt perhepäivähoitajana säännön, että jos perheessä ollaan kipeitä, niin ei voi myöskään sisarus tulla hoitoon.

Se nyt vaan on vanhempien kestettävä näinä aikoina. Ja kuten joku tuolla aikaisemmin mainitsi niin jos minä sairastun, on koko hoitopaikka kiinni. Ja pahimmassa tapauksessa melko pitkään jos kyseessä olisi korona, koska omassa perheessä kuusi jäsentä.

Vierailija
32/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat sanat! Mutta mietin että voiko tehdä lasun jos vanhempi kerta toisensa jälkeen tuo lapsen aivan kipeänä hoitoon?

No itse en varmaan voisi vastustaa houkutusta, jos homma toistuisi.

Ensin pitäisi varmaan vinkata vanhemmalle, että tämä on vakava asia ja harkitsen lasun tekemistä.

Vierailija
33/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole enemmän sääntö kuin poikkeus, että lapsen sairaudesta vaaditaan lääkärintodistus. Osa työnantajista jopa vaatii todistuksen myös töissä olevan puolison työnantajalta, että tämä puoliso varmasti on työpaikalla kyseisenä aikana.

Pahoittelen tietämättömyyttäni, olen selvästi etuoikeutetussa asemassa.

Vierailija
34/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työnantajasi tuohon suhtautuu, ja kuka hoitoo työsi sillä välin kun olet poissa? Miten homma hoituu teillä taloudellisesti, jos olet ilman palkkaa suuren osan kuusta? 

Vierailija
35/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyse siitä "vanhemmuuden mukanaan tuomasta viisaudesta". :D Välillä tuntuu että se vähäkin pakenee päästä kun päätetään lisääntyä.

Vierailija
36/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään lapsen isä valitti aviin asti päiväkodin johtajia myöten, kun ei saanut tuoda räkäistä sairasta lasta tarhaan, vaan käännytettiin ovelta korona aikana. kyllä näitä hölmöläisiä riittää.

Vierailija
37/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa vanhemmat olleet todella tyytyväisiä, että se tavallinen flunssakin sairastetaan KOKONAAN kotona ja vasta oireettomana hoitoon.

Ovat muut pysyneet terveinä ja vuotavia neniä ei juuri näe. Kaikki voittavat.

Vierailija
38/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään lapsen isä valitti aviin asti päiväkodin johtajia myöten, kun ei saanut tuoda räkäistä sairasta lasta tarhaan, vaan käännytettiin ovelta korona aikana. kyllä näitä hölmöläisiä riittää.

ja lapsi oli siis selkeästi sairaana

39/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

karua ja sydämetöntä. Minun naapurissa  tarhassa itki pieni tyttö kaikki päivät ja menin kysymään miten voisivat auttaa. lapsi on tarhassa 7.30 ja haetaan kl 17 . Ei kai tuo ole edes luvallista . Tyttö oli vuoden  ja vanhemmat eronneet. 

Vierailija
40/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

karua ja sydämetöntä. Minun naapurissa  tarhassa itki pieni tyttö kaikki päivät ja menin kysymään miten voisivat auttaa. lapsi on tarhassa 7.30 ja haetaan kl 17 . Ei kai tuo ole edes luvallista . Tyttö oli vuoden  ja vanhemmat eronneet. 

Ei sitä taida mikään kieltää. Täysin järjetöntä kyllä.

Omani ei ole edes viisivuotiaana noin pitkää päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi