Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Motiivisi tuoda pieni lapsi sairaana hoitoon?

Vierailija
10.03.2021 |

Annat esim aamulla Panadolia ja toivot, että kuume ei nouse tai sitä ei huomata. Et välttämättä vie lasta edes koronatestiin. Miksi?

Kysyn koska työskentelen lastenhoitajana ja törmään näihin tilanteisiin jatkuvasti.

Kommentit (256)

Vierailija
1/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tunnusta.

Vierailija
2/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motiivini on lääkärintodistus, jonka mukaan lapsi on terve. Sen saa aamulla yksityiseltä lääkäriasemalta ja vaikka sinä hoitajana haluat helpon päivän ilman töitä, niin minulla valitettavasti tämä lappunen on ja sen mukaan lapsen punaiset posket ei ole kuumetta vaan atooppista ihottumaa. Voit olla eri mieltä, mutta se ei johda muuhun kuin minun keskusteluun päivähoidosta vastaavien kanssa. Minulla on todistus, sinulla vain oma sanasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadakseni hetken omaa aikaa shoppailuun, kosmetologilla käyntiin ja ystävien kanssa kahvitteluun. Ja huom! Vastuullisesti tietysti. 😷

Vierailija
4/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motiivini on lääkärintodistus, jonka mukaan lapsi on terve. Sen saa aamulla yksityiseltä lääkäriasemalta ja vaikka sinä hoitajana haluat helpon päivän ilman töitä, niin minulla valitettavasti tämä lappunen on ja sen mukaan lapsen punaiset posket ei ole kuumetta vaan atooppista ihottumaa. Voit olla eri mieltä, mutta se ei johda muuhun kuin minun keskusteluun päivähoidosta vastaavien kanssa. Minulla on todistus, sinulla vain oma sanasi.

Ja mittaan lapselta ruokailun jälkeen kuumetta 39 astetta, kun lääkkeen vaikutus on loppunut? Juu toki haluan vaan helpon päivän, jos ajattelen lapsen parasta ja myös muiden lasten ja perheiden. En ihmettele yhtään että päiväkodista tarttuu kaikki maailman taudit kun vanhemmat ovat niin itsekkäitä.

T.Ap

Vierailija
5/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siitä lapsesta on päästävä eroon päiväksi keinolla millä hyvänsä. Koska maksetaan hoidosta ja harmittaa ettei sinne sitten pääse, rahat menee hukkaan.

Vierailija
6/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengähdystauko kirjoitti:

Saadakseni hetken omaa aikaa shoppailuun, kosmetologilla käyntiin ja ystävien kanssa kahvitteluun. Ja huom! Vastuullisesti tietysti. 😷

Tämä oli varmaan kuitenkin vitsi...Vaikka en ihmettelisi vaikka olisi totta, kun näitä perheitä seuraa. T. Ap

Vierailija
7/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se kun välillä tuntuu että hoitajana miettii enemmän lapsen parasta kuin lapsen omat vanhemmat!

Vierailija
8/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se kun välillä tuntuu että hoitajana miettii enemmän lapsen parasta kuin lapsen omat vanhemmat!

Tämä on niin totta.

Vierailija
9/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi ei ole vielä päiväkodissa, mutta voisin kuvitella, että motiivina on se, että halutaan päästä töihin ja toivotaan samalla, että lapsen kuume olisi vain nopeasti ohimenevä piikki.

Vierailija
10/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on lapsi tuotu tosiaan ihan puolikuntoisena hoitoon. Vanhempi vain korkeintaan sanonut, että on vähän väsynyt kun nukkui huonosti tai ei sano mitään. Pikaisesti vain jättänyt.

No se väsymyksen syy sitten selviää kun lapsella puoliksi sulanut suppo vaipassa ja kuumetta.

Raivostuttavinta on se, etteivät vanhemmat edes vastaa puhelimeen kun lapsi pitäisi hakea heti kotia. Jos se 1,5v eristetään muusta ryhmästä (niin kuin ohje on), niin ei sitä sinne komeroon voi yksin jättää vaan yhden hoitajan on siellä pakko olla. Tämä taas pois muusta ryhmästä ja hoitaja altistaa itsensä. En siis voi mitenkään ymmärtää. Täysin tietoista toimintaa ja pitäisi olla rangaistava teko.

Toinen lastenhoitaja.

Vierailija
11/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet ap:n viestin koskevan sinua? Syötöt kuumeiselle lapselle aamulla Panadolia ja viet lääkäriin ja sitten hoitoon?

Vierailija
12/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. En osaa vastata, koska en koskaan tekisi tuollaista.

Mun lapsi oli tautien jälkeen kotona kaksi kuumeetonta päivää jo ennen koronaakin.

Vierailija
13/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan noin tällaisessa maailmantilanteessa tee? Onhan se aina ollut kyseenalaista, mutta oikeastiko joku muka vielä noin tekee?

Mutta muuten. Lapsista ei aina tiedä, että ovat tulossa kipeäksi. Aikuinen osaa sanoa, että nyt olo ei tunnu terveeltä, mutta lapsi ei sitä tunnista vielä. Kuume voi siis nousta yhtäkkiä. Ja tavallisimmin se itseasiassa nousee iltapäivällä, ei yön aikana tai aamulla.

Vierailija
14/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi ei ole vielä päiväkodissa, mutta voisin kuvitella, että motiivina on se, että halutaan päästä töihin ja toivotaan samalla, että lapsen kuume olisi vain nopeasti ohimenevä piikki.

Yleensä se kuume on korkeimmillaan iltapäivällä eli aamun tilanne vain pahenee päivän mittaan. On törkeää omalle lapselle ja muille vielä terveille lapsille sekä hoitohenkilökunnalle viedä sairas lapsi hoitoon.

Vierailija
15/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan noin tällaisessa maailmantilanteessa tee? Onhan se aina ollut kyseenalaista, mutta oikeastiko joku muka vielä noin tekee?

Mutta muuten. Lapsista ei aina tiedä, että ovat tulossa kipeäksi. Aikuinen osaa sanoa, että nyt olo ei tunnu terveeltä, mutta lapsi ei sitä tunnista vielä. Kuume voi siis nousta yhtäkkiä. Ja tavallisimmin se itseasiassa nousee iltapäivällä, ei yön aikana tai aamulla.

Riippunee lapsesta. En muista yhtään kertaa, etteikö mun lapsen tauti ollut aavistettavissa jo yöllä ihan jotenkin siitä levottomasta nukkumisesta, ja yleensä nenän tuhinasta. Joka flunssassa olen aamulla tiennyt, että tänään muuten tullaan kipeäksi. (Ja jättänyt viemättä hoitoon.)

16/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän haluaisin lisätä ; Miksi ette vaihda lasten vaippoja ennen tarhaan viemistä .Sekin on ilkeää.kun yksi hoitaja vastaanottaa aamutuimaan ja joutuu vaihtamaan melkeen jokaiselta pieneltä vaipat. 

Vierailija
17/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Tähän haluaisin lisätä ; Miksi ette vaihda lasten vaippoja ennen tarhaan viemistä .Sekin on ilkeää.kun yksi hoitaja vastaanottaa aamutuimaan ja joutuu vaihtamaan melkeen jokaiselta pieneltä vaipat. 

Sekin on masentavaa, että vaippaikäiset ylipäätään on hoidossa. :(

Omani ei ollut sen ikäisenä.

Vierailija
18/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippunee lapsesta. En muista yhtään kertaa, etteikö mun lapsen tauti ollut aavistettavissa jo yöllä ihan jotenkin siitä levottomasta nukkumisesta, ja yleensä nenän tuhinasta. Joka flunssassa olen aamulla tiennyt, että tänään muuten tullaan kipeäksi. (Ja jättänyt viemättä hoitoon.)

Tietenkin riippuu lapsesta ja taudista. Jotkut alkaa nuhalla, jotkut yskällä, jotkut pääkivulla ja jotkut suoraan kuumeella. Jotkut lapset ei tykkää päivähoitoon menemisestä, ja usein yrittävät huijata vatsakivulla tai vain itkevät kotoa poistumisharmiaan joka aamu. Vaikea se on välillä tunnistaa, että mistä nyt johtuu.

Vierailija
19/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö sinä sitten jäämään levottoman nukkumisen takia hoitamaan lasta pois töistä? Minä en, kyllä pitää olla joku oikea oire.

Vierailija
20/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule kyllä tekee. Itse olen pph ja tekisi mieli lopettaa koko homma juuri tämän asian takia. Pelkään oman perheeni puolesta, kun meillä asuu vielä yksi riskiryhmäläinen, mutta vanhemmat eivät välitä pätkääkään siitä että heidän sairas lapsi sairastuttaa meidän perheen. En oikein ymmärrä logiikkaa, koska jos itse tai lapseni sairastuu, joudun olemaan pois työstä, jolloin kaikki hoitolapset jäävät ilman hoitopaikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme