Sanotaan, että nykyään on omaperäisempää olla hankkimatta tatuointeja
koska tatuoinnit eivät enää ole harvinaisuus. Hyvä vaan jos nämö ihmiset eivät hanki tatuointeja, sillä tuossa logiikassa tatuointien koko pointti on ymmärretty väärin.
Sanotaanko koskaan, että koska suurimmalla osalla ihmisistä on kotonaan jotain (taidetta, musiikkia, huonekaluja jne), joka ilmaisee heidän persoonaansa jollain tavalla, on oikeastaan kaikkein omaperäisin sisustustyyli tyhjät seinät, äidin vanhat verhot ja ikean halvimmat huonekalut? Ei, koska suurin osa ihmisistä ei sisusta esitelläkseen muille uniikkia asuntoaan, vaan luodakseen kodista itselleen viihtyisän paikan. Tatuoinneissa on sama homma: aina on ihmisiä jotka juoksevat trendien perässä tai haluavat tehdä vaikutuksen, mutta suurin osa ihmisistä hankkii tatuoinnit itseään varten. Syitä on monia, mutta monille tatuoinnit tekevät omissa nahoissa olemisesta mukavampaa.
Tällaisia ajatuksia teki mieli tänään jakaa, aurinkoista aamupäivää kaikille!
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Samaa mieltä. Olen 44 vuotias ja kun otin ensimmäisen kuvani 18vuotiaana ei niitä todellakaan ollut jokaisella vastaantulijalla. Minulle ne ovat iholle ikuistettavaa taidetta ja muistoja elämän varrelta."
Unohdatko asioita jos et tatuoi niitä ihoosii?
Ketään muita asiasi eivät kiinnosta.
Saatan vanhuksena unohtaa. Kun olen vaipoissa, en muista lasteni nimiä enkä osaa valita minä väriset sukat haluan jalkaan, kuvat iholla muistuttavat siitä kuka olin joskus.
Ne saan myös mukaan hautaan. Muuta en saa en. En koruja, en lempikenkiäni.
Ah. Ollapa ryttyinen tussattu muumio boxissa. Eiku..
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 15 tatuointia, miehelläni ei yhtään ja moni ihmettelee tätä.
Tuo on aika harvinaista, yleensä tatuoitu ihminen sanoo ettei voisi kiinnostua tatuoimattomasta!
Vierailija kirjoitti:
En itse ole mikään sen suurempi tatuointien ystävä, mutta valmistumiseni jälkeen aion ottaa itselleni niskaan yhden kuvan, joka on itselleni henk. koht. tärkeä.
Kukin ottakoon tai olkoon ottamatta kuvia, miksi siitäkin täytyy tehdä ns. jotain kilpailua?
Mitä jos ostaisit vaikka sormuksen tai kultakellon muistuttamaan tästä tärkeästä asiasta? Ne sentään ovat siinä muistuttamassa tuosta tärkeästä asiasta joka kerran kun peset kätesi. Kirjoita jotain tai katseesi osuu käsiisi. Niskassa oleva tatuointi on yhtä,tyhjän kanssa. Nenäleikkauskin voisi olla hyvä muistuttaja tärkeistä asioista. Aina siinä nenässä se muisto kun itseään katsoo peilistä ja helppo jopa koskettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatskat, lävistykset, pullistukset, rasvaimut, sukupuolenkorjaukset. Mikä on seuraava trendi? Mitä ei ole vielä keksitty? Joku jossain jo kuumeisesti pohtii, mikä kumma voisi seuraavaksi säväyttää? Mitä veikkaat?
K***ä otsassa.
Sarvet otsassa taikka värjätyt hampaat. Kiva väläyttää turkoosi hymy.
Amsterdam lyhentyy muotoon Adam..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole mikään sen suurempi tatuointien ystävä, mutta valmistumiseni jälkeen aion ottaa itselleni niskaan yhden kuvan, joka on itselleni henk. koht. tärkeä.
Kukin ottakoon tai olkoon ottamatta kuvia, miksi siitäkin täytyy tehdä ns. jotain kilpailua?
Mitä jos ostaisit vaikka sormuksen tai kultakellon muistuttamaan tästä tärkeästä asiasta? Ne sentään ovat siinä muistuttamassa tuosta tärkeästä asiasta joka kerran kun peset kätesi. Kirjoita jotain tai katseesi osuu käsiisi. Niskassa oleva tatuointi on yhtä,tyhjän kanssa. Nenäleikkauskin voisi olla hyvä muistuttaja tärkeistä asioista. Aina siinä nenässä se muisto kun itseään katsoo peilistä ja helppo jopa koskettaa.
Tosiaan miksei aleta tekemään näitä kauneusleikkauksia jokaisen itselle tärkeän asian kohdalla. ”Poistatin kylkiluun, koska mummoni oli tärkeä”, ”erosin miehestäni ja muistoksi halusin rasvaimun”. ”Onnistuin valmistumaan koulusta, joten muistoksi siitä leikkautin nenäni”.
Silmätatuointi ja olet kerrasta erikoinen. Ei tarvi alkaa kääriä hihoja ja esitellä kuvia.
Ei kyllä kinostele yhtään mitä mieltä joku on tatuoinneistani tai kodistani. Elän elämääni itseä varten, enkä sitä että saisin tuntemattomilta ihmisiltä arvostusta tyhjästä kodista ja sielustani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatuoiduilla mielenterveysongelmia. Ei varmaan yllätä ketään.
https://psychcentral.com/news/2019/01/27/people-with-tattoos-more-likel…
Ei yllätä, kyllähän se tavallaan jonkinlaiseen itsensä vahingoittamisen kategoriaan menee, kun kroppaansa muokkaa johonkin suuntaan. Vaikka olisikin tiedostamatonta.
Tatuointien sijainti on jonkilainen indikaattori huulluuden asteesta, mitä ylemmäs niitä laitetaan niin sen isompia ongelmia on. Naamaan ja päähän tatuoivat ne kaikkein sekopäisimmät.
Juu, toisaalta ihan hyvä, että heti huomaa tatuoidusta naamasta ja kaulasta, että ”tällä henkilöllä on ongelmia, älä mene lähelle. ” esim. Janne Nacci Tranberg ja muut rikolliset / huumeveikot.
Riihimäen Lidlissä oli näitä kaula- ja naamatatskattuja suurin joukoin asiakkaina ja heti huomasi, että elämänhallinnan ongelmaa pukkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tatuointi otetaan ilmentämään sitä persoonaa, joka ko. kuvan kantaja haluaisi olla, toivoisi olevansa tai luulee olevansa. Krapuloissaan tärisevä alkkis tiikerinkuva rinnassaan on vain säälittävä.
Harvalla niin hieno persoona edes on, että sitä pitäisi tatskoilla julistaa.
Kyllä tatuoinnilla saa ilmentää vähäpätöisempääkin persoonaa. Ketkä mahtavat olla niitä Suuria persoonia, joille tatuointi on sallittu, ja miksi taas sitten hän sattuisi haluamaan tatuoinnin?
Tatuoinnit eivät ilmennä ihmisistä mitään muuta kuin sen, että hän on hypännyt trendien mukaan ja kuvittelee tulevansa paremmaksi itselleen tai muille väriläiskän avulla. Koska eihän kukaan tatskanottaja kuvittele sen itseään huonontavan.
Itsensä ilmentämiseen on kymmeniä paljon tehokkaampia keinoja. Vaatteet varsinkin, mutta kampaukset, meikit ja elintavat ilmentävät kyllä paljon enemmän kuin nuottiavain ranteessa tai carpe diem niskassa. Löydämme varmaan sata tatuoitua nuottiavaintyttöä tai unisieppari ihmistä. Kuvaako se silloin yhtään mitään en enempää, jos kuitenkin nämä kaikki ovat aika erilaisia toisiinsa verrattuna? Se on vähän kun sanoisi, että lenkkarit ilmentävät ihmistä. No, aika vähän sanoisin. Kun noita lenkkarit pitäjiä on kaikkia 90 vuotiaista vanhuksista 1 vuotiaaseen taaperon.
Mietittekö te ihmiset oikeasti näitä tatuointiasioita normaalisti arjessanne? Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa onko jollain, enkä ajattele omaa ihoanikaan mitenkään 24/7. Niitä joko on tai ei, ja itselläni ei ole. Ihme kyyläämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 15 tatuointia, miehelläni ei yhtään ja moni ihmettelee tätä.
Tuo on aika harvinaista, yleensä tatuoitu ihminen sanoo ettei voisi kiinnostua tatuoimattomasta!
No minulla oli tavatessamme yksi kuva. Sitten otin toisen. Ja kolmannen..
miehelleni ne eivät ole ongelma, kunhan en pakota häntä ottamaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kinostele yhtään mitä mieltä joku on tatuoinneistani tai kodistani. Elän elämääni itseä varten, enkä sitä että saisin tuntemattomilta ihmisiltä arvostusta tyhjästä kodista ja sielustani.
Sehän on vaan hyvä asia. Se ei tietenkään poista sitä, tätä minulla on ajatus ja mielipide tatuoinneista. Se olisi kauheaa, jos eläisit elämääsi muita varten. Tai ehkä ei, mutta luulen siis, että saisit kyllä arvostusta muilta, jos niin tekisit, mutta jos se ei ole sinun juttusi, niin hyvä niin. Itseään varten eläminen tatuointien kanssa on ihan hyvä ohjenuora. Sekin on kova trendi nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Mietittekö te ihmiset oikeasti näitä tatuointiasioita normaalisti arjessanne? Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa onko jollain, enkä ajattele omaa ihoanikaan mitenkään 24/7. Niitä joko on tai ei, ja itselläni ei ole. Ihme kyyläämistä.
En, mutta nyt kun eksyin tähän ketjuun, niin ihan kivahan tätä on miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan miksei aleta tekemään näitä kauneusleikkauksia jokaisen itselle tärkeän asian kohdalla. ”Poistatin kylkiluun, koska mummoni oli tärkeä”, ”erosin miehestäni ja muistoksi halusin rasvaimun”. ”Onnistuin valmistumaan koulusta, joten muistoksi siitä leikkautin nenäni”.
En itse asiassa ihmettelisi, vaikka tällaiseen mentäisiinkin jossain vaiheessa. Kaikkein "omaperäisimmät" ja "rohkeimmat" "oman tiensä kulkijat" ottaisivat kaikkein suurimpia tai radikaaleimpia toimenpiteitä, kenties jotkut "tosi rohkeat" jopa hengenvaarallisia.
Iso osa ihmisistä on laumasieluja, joilla oma ajattelu on vähäistä.
meidän kauppaan tuli niitti naama tatuoitu kassalle kas kummaa valitut tuotteet koreissa ja kärryissä jäi sihen. kauppias huomasi väärän valintansa 3 päivässä. jos ihminen on niin tyhmä että rääpystelee iholleen en todellakaan luota häneen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tatuointi otetaan ilmentämään sitä persoonaa, joka ko. kuvan kantaja haluaisi olla, toivoisi olevansa tai luulee olevansa. Krapuloissaan tärisevä alkkis tiikerinkuva rinnassaan on vain säälittävä.
Harvalla niin hieno persoona edes on, että sitä pitäisi tatskoilla julistaa.
Kyllä tatuoinnilla saa ilmentää vähäpätöisempääkin persoonaa. Ketkä mahtavat olla niitä Suuria persoonia, joille tatuointi on sallittu, ja miksi taas sitten hän sattuisi haluamaan tatuoinnin?
Tatuoinnit eivät ilmennä ihmisistä mitään muuta kuin sen, että hän on hypännyt trendien mukaan ja kuvittelee tulevansa paremmaksi itselleen tai muille väriläiskän avulla. Koska eihän kukaan tatskanottaja kuvittele sen itseään huonontavan.
Itsensä ilmentämiseen on kymmeniä paljon tehokkaampia keinoja. Vaatteet varsinkin, mutta kampaukset, meikit ja elintavat ilmentävät kyllä paljon enemmän kuin nuottiavain ranteessa tai carpe diem niskassa. Löydämme varmaan sata tatuoitua nuottiavaintyttöä tai unisieppari ihmistä. Kuvaako se silloin yhtään mitään en enempää, jos kuitenkin nämä kaikki ovat aika erilaisia toisiinsa verrattuna? Se on vähän kun sanoisi, että lenkkarit ilmentävät ihmistä. No, aika vähän sanoisin. Kun noita lenkkarit pitäjiä on kaikkia 90 vuotiaista vanhuksista 1 vuotiaaseen taaperon.
Sitten se on niin että sä tykkäät ilmaista itseäsi hiuksilla, meikeillä ja kampauksilla. Mun mielestä taas just noi on kategoriaa "trendien mukaan hyppääminen," mua ei voisi vähempää kiinnostaa ilmaista itseäni hiuksillani. Tatuoinnit sen sijaan ovat jotain pysyvää ja henkilökohtaista, joka tulee kirjaimellisesti iholle. Eri asiat on se juttu eri ihmisille. Mutta tätähän tatuointien kauhistelijat eivät ymmärrä...
Jokaisella on tietty oikeus vaikka viillellänitseään jos se tuntuu hyvältä.
Ja minulla on oikeus olla kiinnostumatta tatskoista. Tatskatut vastakkaisen sukjpolven edustajat ovat sitä vähemmän kiinnostavia mitä enemmän niillänon nahka peitossa.
Tatska kertoo seiskan lukijasta, työttömästä tai duunarista. Tatska kertoo ongelmallisesta suhtautumisesta omaan kehoon.
Voi että, olisikin kiva kuulla kuinka My little ponyt ja ne ei niin harvinaiset mandalat kantajiaan ilmentävät.
Toki toipuneilla iv-huumeiden käyttäjillä todellakin ymmärtää että mieluummin peittävät/häivyttävät arvet vähemmän huomiota herättävillä tatskoilla, kuin toivovat ihmisiltä ymmärrystä siitä, että kerran narkkari ei ole aina narkkari jos vanhat kuopat ja arvet kyynärtaipeissa (tai koko kädessä peukalosta ylöspäin) loistaa kymmenen metrin päähän.
Kukin olkoon millanen on, ja positiivista se että onhan ne leimojen hinnatkin tullu alaspäin suosion myötä minkä lisäksi paljon enemmän skaalaa tekijöissä. Vähä niinku jooga ja salilla käynti, tän aikakauden suuren yleisön juttuja, vaikka niistä löytyy pienillekin piireille omat kuvionsa :)
alien