Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotaan, että nykyään on omaperäisempää olla hankkimatta tatuointeja

Vierailija
10.03.2021 |

koska tatuoinnit eivät enää ole harvinaisuus. Hyvä vaan jos nämö ihmiset eivät hanki tatuointeja, sillä tuossa logiikassa tatuointien koko pointti on ymmärretty väärin.

Sanotaanko koskaan, että koska suurimmalla osalla ihmisistä on kotonaan jotain (taidetta, musiikkia, huonekaluja jne), joka ilmaisee heidän persoonaansa jollain tavalla, on oikeastaan kaikkein omaperäisin sisustustyyli tyhjät seinät, äidin vanhat verhot ja ikean halvimmat huonekalut? Ei, koska suurin osa ihmisistä ei sisusta esitelläkseen muille uniikkia asuntoaan, vaan luodakseen kodista itselleen viihtyisän paikan. Tatuoinneissa on sama homma: aina on ihmisiä jotka juoksevat trendien perässä tai haluavat tehdä vaikutuksen, mutta suurin osa ihmisistä hankkii tatuoinnit itseään varten. Syitä on monia, mutta monille tatuoinnit tekevät omissa nahoissa olemisesta mukavampaa.

Tällaisia ajatuksia teki mieli tänään jakaa, aurinkoista aamupäivää kaikille!

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tatuointi otetaan ilmentämään sitä persoonaa, joka ko. kuvan kantaja haluaisi olla, toivoisi olevansa tai luulee olevansa. Krapuloissaan tärisevä alkkis tiikerinkuva rinnassaan on vain säälittävä.

Harvalla niin hieno persoona edes on, että sitä pitäisi tatskoilla julistaa. 

'Persoona joka haluaisi olla' : tatuointi varmasti muistuttaa kantajaansa siitä joka päivä, mikä on hyvä asia jos tatuointi on ajatuksella valittu. Ei se tatuointi sitä alkkistakaan pahenna vaan ehkä joku päivä vaikka antaa voimaa muuttaa elämäänsä, vaikka alkkis onkin typerästi valittu esimerkki.

Sitten jos sillä alkkiksella on olutkarhu tatuoituna rintaan, niin se kyllä kuvaisi kantajaansa :)

Vierailija
42/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole mikään sen suurempi tatuointien ystävä, mutta valmistumiseni jälkeen aion ottaa itselleni niskaan yhden kuvan, joka on itselleni henk. koht. tärkeä.

Kukin ottakoon tai olkoon ottamatta kuvia, miksi siitäkin täytyy tehdä ns. jotain kilpailua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen 44 vuotias ja kun otin ensimmäisen kuvani 18vuotiaana ei  niitä todellakaan ollut jokaisella vastaantulijalla. Minulle ne ovat iholle ikuistettavaa taidetta ja muistoja elämän varrelta.

Minkä leiman otit silloin 18-vuotiaana?

Vierailija
44/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen 44 vuotias ja kun otin ensimmäisen kuvani 18vuotiaana ei  niitä todellakaan ollut jokaisella vastaantulijalla. Minulle ne ovat iholle ikuistettavaa taidetta ja muistoja elämän varrelta.

suttuinen pääkallo/ruusu...Taidetta???

Vierailija
45/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sellainen olento, että se matkii helposti toisia. Massakäyttäytyminen. Halutaan kuulua joukkoon. 

Niin, ja sen näkee helposti tatuointien yleistymisenä. Joku joskus kymmenen vuotta sitten keksi jonkin jutun ja intoa puhkuen meni sellaisen nahkaansa laitattamaan, ja nyt sekin kuva on jo massatuote.

Vierailija
46/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella huvittavaa, että tatuoiduille ei ole mikään ongelma jos joku ei kuvia nahkaansa ota mutta tatuoimattomat määkivät kovaan ääneen miten kauheita tatskat ovat ja että miten joku kehtaa.

Jos tatuoidut aloittavat keskustelun tatuoinneista, niin kyllä siihen voi tatuoimattomatkin osallistua. Tatskatut on vaan niin lumihiutaleita, etteivät kestä kritiikkiä.

Vierailija
47/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän iso osa tatuoinneista on vaan yksinkertaisesti noloja. Jotkut vanhan ajan merimies-, yk-sotilas tms. tatuoinnit olivat siistejä, mutta nykyisin tribaalikuvio tai Carpe Diem on joka toisella keski-ikäisellä. Coolein näkemäni tatuointi oli sen Räyskälän koneturmasta selvinneen uuden elämän alkamisen päivämäärä. Toivottavasti tuollaisia ei kuitenkaan tule lisää..

Vierailija
48/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minun tatuoinnit muita heilauttaa, kun kesällkin liikkuessani ei muut näe tatuointeja? Kaikki mitoitettu siten, että shortsit ja t-paita combolle eivät näy. En tatuointeja ottanut muiden takia, vaan itseni takia, joten ei minun tarvitse niitä kenellekään esitellä. 

Vierailija
49/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huvittavaa, että miten tatuoinnit vielä 2020-luvulla nostattavat niin suuria tunteita. Kauneusihanteita on monia, eikä ne muiden tatuoinnit ole teiltä mitenkään pois.

Kyseessä ei ole se että itse tatuoinnit ärsyttävät vaan se että nykyajan penskat pilasivat kokonaisia "tyylejä" vetämällä ne alt sceneistä hipsterien ja peruspirkkojen massamuodiksi. Vaikka joillekkin 90-00 syntyneelle tämä saattaa olla vaikea käsittää. 

Eli nyt tatuointivalittajat ovat vaihtaneet ääntä kellossa: enää ei olekaan niin, että kaikki tatuoinnit ovat ihan kamalaa suttua, vaan ennen vanhaan (milloin?) tatuoinnit olivat kyllä hienoja, mutta nyt ne penteleen nykynuoret ovat menneet tykästymään niihin liikaa, joten ihan periaatteesta haukutaan niitä sitten. Ei mene mun jakeluun...

Jos sulla on keho täynnä tatuointeja tai olet ollut vannoutunut gootti ysäriltä asti niin ymmärrän että nuorten alt-trendihehkutus samoista asioista joista itse tuli kiusatuksi ärsyttää. Mutta ei se silti ole niin iso asia.

Vierailija
50/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sellainen olento, että se matkii helposti toisia. Massakäyttäytyminen. Halutaan kuulua joukkoon. 

Jos joku on massakäyttäytymistä niin tämä tatuointien haukkuminen. "Tatuoinnit on tylsää massakulttuuria" ai jaa, ja kuitenkin ne herättävät jo aiheena ihmisissä niin negatiivisia tuntemuksia ettei aiheesta saa yhtäkään positiivista ketjua aikaan ilman näitä iänikuisia "paljas iho on kaunein" jankutuksia?

Vierailija
51/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kiva vaan, että tatuoinnit yleistyy!

Vierailija
52/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen miten se on niin mustavalkoista noiden tatuointien kanssa. Ihanko todella jo yksi pieni tatuointi rumentaa ja leimaa ihmisen? On kyllä aika ahdas mieli jos niin ajattelee. En mä tosin itsekään pidä siitä tyylistä että niitä on paljon ja isoja ja käsivarret kokonaan tatuointien peitossa. Ja kyllä ne minustakin usein on suttuisen ja epäsiistin näköisiä, en tiedä onko tarkoituksella, onko huonosti tehty vai meneekö ne ajan kuluessa sellaisiksi. Mutta se on vain mun mieltymys, ei mitään mikä millään ratkaisevalla tavalla erottaisi minut niistä jotka pitävät sellaisesta tyylistä tai tekisi minusta paremman. En siis itse pidä tatuoidusta tyylistä mutta ei mun sen takia tarvitse halveksia niitä jotka pitää.

Vierailija
53/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttävät olevan riitasointuja iholla. Tarkoitan tällä sitä, että varsinkin naisten iholla riitelevät vaatetuksen kanssa. Isosti pääkallokuvin tai käärmein tatuoitu selkä avoselkäisen valkoisen hääpuvun kanssa, huh. Tai alhaalta ylös asti tatuoidut käsivarret monivärisen kukkamekon kanssa 😱

Vierailija
54/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää mitä ne ihmiset nykyään tatuoinnistaan miettii, jotka teininä otti sen tribaalin alaselkään. Se oli niin yleinen silloin, mutta nyt aikuisena en tunne yhtäkään sellaisen omaavaa.

Hävettääkö se? Naurattaako se? Onko se tärkeä muisto nuoruudesta?

Jossain leffoissa ja sarjoissa näistä väännetään välillä vitsiä ja silloin mielessä käy, että mitä kuuluu heille, yläasteen koviksille, jotka sen leiman ottivat.

Vierailija
55/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttävät olevan riitasointuja iholla. Tarkoitan tällä sitä, että varsinkin naisten iholla riitelevät vaatetuksen kanssa. Isosti pääkallokuvin tai käärmein tatuoitu selkä avoselkäisen valkoisen hääpuvun kanssa, huh. Tai alhaalta ylös asti tatuoidut käsivarret monivärisen kukkamekon kanssa 😱

Googlaa vaikka tattooed brides. Hyvältä näyttää monilla!

Vierailija
56/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta ollaan siinä pisteessä, että tatuoimattomille nauretaan.

Ja pitää olla vuittonii.

Vierailija
57/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on massakäyttäytymistä niin tämä tatuointien haukkuminen. "Tatuoinnit on tylsää massakulttuuria" ai jaa, ja kuitenkin ne herättävät jo aiheena ihmisissä niin negatiivisia tuntemuksia ettei aiheesta saa yhtäkään positiivista ketjua aikaan ilman näitä iänikuisia "paljas iho on kaunein" jankutuksia?

Haa, menit sinäkin lankaan ja hankit tatuoinnin.  Joko on hyvin levinnyt se kuva?

Vierailija
58/101 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta ollaan siinä pisteessä, että tatuoimattomille nauretaan.

Ja pitää olla vuittonii.

Oon muute nähny mimmin, kellä on LV tatuointi...

Itselläkin on useita, mutta toi meni vähä yli.

Vierailija
59/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein omaperäisimmät tyylit ovat

-ei tatuointeja ollenkaan

-todella paljon tai isoja tatuointeja jotka peittävät laajoja alueita kehosta.

Sellaiset ihan pienet tatuoinnit tyyliin joku palmu nilkassa tai roomalaiset numerot solisluussa ovat kaikkein tylsimpiä ja eniten "kolmetoista tusinassa" settiä.

Vierailija
60/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein omaperäisimmät tyylit ovat

-ei tatuointeja ollenkaan

-todella paljon tai isoja tatuointeja jotka peittävät laajoja alueita kehosta.

Sellaiset ihan pienet tatuoinnit tyyliin joku palmu nilkassa tai roomalaiset numerot solisluussa ovat kaikkein tylsimpiä ja eniten "kolmetoista tusinassa" settiä.

Ei nuo suuret ja isoja alueita peittävät tatuoinnitkaan enää kovin harvinaisia tai omaperäisiä ole. Esimerkiksi koko toisen käden peittävät tatuoinnit alkaa olla jo yleisiä. Yhä useammin näkee myös koko kaulan tatuointeja tai kasvoissa olevia kuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan