Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotaan, että nykyään on omaperäisempää olla hankkimatta tatuointeja

Vierailija
10.03.2021 |

koska tatuoinnit eivät enää ole harvinaisuus. Hyvä vaan jos nämö ihmiset eivät hanki tatuointeja, sillä tuossa logiikassa tatuointien koko pointti on ymmärretty väärin.

Sanotaanko koskaan, että koska suurimmalla osalla ihmisistä on kotonaan jotain (taidetta, musiikkia, huonekaluja jne), joka ilmaisee heidän persoonaansa jollain tavalla, on oikeastaan kaikkein omaperäisin sisustustyyli tyhjät seinät, äidin vanhat verhot ja ikean halvimmat huonekalut? Ei, koska suurin osa ihmisistä ei sisusta esitelläkseen muille uniikkia asuntoaan, vaan luodakseen kodista itselleen viihtyisän paikan. Tatuoinneissa on sama homma: aina on ihmisiä jotka juoksevat trendien perässä tai haluavat tehdä vaikutuksen, mutta suurin osa ihmisistä hankkii tatuoinnit itseään varten. Syitä on monia, mutta monille tatuoinnit tekevät omissa nahoissa olemisesta mukavampaa.

Tällaisia ajatuksia teki mieli tänään jakaa, aurinkoista aamupäivää kaikille!

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit ovat homoseksuaaleilla ja kokeilla suosittuja.

Vierailija
62/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoiduilla  mielenterveysongelmia. Ei varmaan yllätä ketään.

https://psychcentral.com/news/2019/01/27/people-with-tattoos-more-likel…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit ovat homoseksuaaleilla ja kokeilla suosittuja.

unohtamatta punatukkaisia lesboja läskivatsoineen

Vierailija
64/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Samaa mieltä. Olen 44 vuotias ja kun otin ensimmäisen kuvani 18vuotiaana ei  niitä todellakaan ollut jokaisella vastaantulijalla. Minulle ne ovat iholle ikuistettavaa taidetta ja muistoja elämän varrelta."

Unohdatko asioita jos et tatuoi niitä ihoosii?

Ketään muita asiasi eivät kiinnosta.

Vierailija
65/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen huomannut lähes kaikilla naisilla olevan jonkinlainen tatuointi. Lähes kaikki niistä tatuoinneista on jotain ruman näköisiä turhakkeita tai muuten kulahtaneita. Miehillä en ole nähnyt niin paljon tatuointeja, mutta ehkä ne on vaan enemmän piilossa vaatteiden alla.

Vierailija
66/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlainen silpominen lisääntyy. Korvien muotoilu. Neniä tuunataan enemmän. Poskia viilataan implantein. Silmän muotoakin muokataan varmaan jo lähivuosina.

Varmaan myös napaa ruvetaan ronkkimaan tavalla tai toisella. Napaimplantit?

Eikä siinä mitään. Minä näin kadulla nuoren naisen, jolla oli LÄVISTYS KORVASSAAN! Ja siitä roikkui jokin RENGAS.

Eikö ihminen ajattele yhtään mitään, ennen kuin alkaa silpoa itseään. Ei tuollaista tehty silloin, kun minä olin NUORI.

Vierailija
67/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä olen huomannut lähes kaikilla naisilla olevan jonkinlainen tatuointi. Lähes kaikki niistä tatuoinneista on jotain ruman näköisiä turhakkeita tai muuten kulahtaneita. Miehillä en ole nähnyt niin paljon tatuointeja, mutta ehkä ne on vaan enemmän piilossa vaatteiden alla.

No kun se on sitä tasarvoa olla niin miestä nykyään naisten mielestä..merirosvo joka oli merinainen vai pitäisikö sanoa merihenkilö:)

Vierailija
68/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta ollaan siinä pisteessä, että tatuoimattomille nauretaan.

Ja pitää olla vuittonii.

Oon muute nähny mimmin, kellä on LV tatuointi...

Itselläkin on useita, mutta toi meni vähä yli.

Tuo LV tatuointi kuulostaa oikeasti hauskalta. Keskinkertaisuudesta taidetta. Taidankin ottaa nivea tai erioil tatuoinnin.

Vierailija
69/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlainen silpominen lisääntyy. Korvien muotoilu. Neniä tuunataan enemmän. Poskia viilataan implantein. Silmän muotoakin muokataan varmaan jo lähivuosina.

Varmaan myös napaa ruvetaan ronkkimaan tavalla tai toisella. Napaimplantit?

Eikä siinä mitään. Minä näin kadulla nuoren naisen, jolla oli LÄVISTYS KORVASSAAN! Ja siitä roikkui jokin RENGAS.

Eikö ihminen ajattele yhtään mitään, ennen kuin alkaa silpoa itseään. Ei tuollaista tehty silloin, kun minä olin NUORI.

kas kun ei nenässä,eikö härät yleensä parkkeerata patteriin kiinni etteivät häviä ja lähde lipettiin.

Vierailija
70/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joskus on tavalliset tallaajat hankkineet tatuointeja ollakseen kapinallisia tai erilaisia, mutta se oli varmaan silloin kun ihokuvat oli merimiesten ja vankilakundien juttu meillä päin. Se että "boomerit" tai hiirulaiset edelleen kuvittelee että nykyäänkin vielä siksi niitä hankitaan, ovat vaan pihalla ja näkemys on lähinnä halveksuntaa sille että muut tekevät jotain mikä itseä ei kiinnosta.

Ihmiset hankkivat niitä nykyisin, koska se on heistä hienoa ja kun heitä on paljon se tekee asiasta muodin. Ihan kuten vaikka Louis Vuittonin laukun. Ihmiset kertovat ostavansa sellaisen koska se on hieno ja sitten suuren lukumäärän ansiosta siitä tuli muotiasia. Tietenkin sekä tatuoinnin tai laukun omistajat selittävät muille kuinka se saa heidät tuntemaan jotain tai siitä on hyötyä tai se kuvastaa heitä.

Jos ennen vanhaan haluttiin olla kapinallisia, niin nyt ollaan vain alistuttu muotitrendien johdateltavaksi. Ymmärrän ettei muodeista enempää tietävät halua hyväksyä tätä näkökulmaa, mutta trendit toimivat aina samalla tavalla ja tatuointi on ollut pitkään trendi, varsinkin nuorten naisten kohdalla. Tekorusketus, tatuointi, merkkilaukku, palkkikulmakarvat, muodokas pylly, fitnessharrastus ja tekoripset. Toisilla nuo kaikki, toisilla vai joku noista.

Tietenkin nämä nuoret naiset selittävät ettei boomerit ymmärrä. Mutta kyllä me ymmärrämme. Se on nyt muotia ja hienoa, eikä yhtään sen syvällisempää.

Mutta ihan kuten kaikkien muotien kohdalla voimme sanoa oman mielipiteemme. Toiset noista trendeistä on hienoja toiset kauheita. Ja monen kohdalla ehkä joku tuote aitona alkuperäisenä hyvintehtynä on hieno ja feikkinä huonolaatuisen kauhea.

Tämä koskee todella tatuointeja. Varmasti on olemassa kauniita tatuointeja. Hienossa paikassa ja tarkat reunat ja kirkkaat värit yhä vuosienkin jälkeen.

Mutta kun noita rusetit takareisissä tai kyynel poskessa tai unisieppari kyljessä tuhruisina näkee liikenteessä, niin niitä ei vaan voi hyvälläkään mielikuvituksella ajatella hienoina tai edes ihmistä positiivisesti kuvaavina.

Kerro ihmeessä miksi ihmiset sitten omasta mielestäsi ovat hankkineet rusetit pohkeisiin ja mikä saa ihmisen kiinnostumaan ja innostumaan tatuoinneista niin, että tuollaiseen ratkaisuun päädytään? Rehellisesti sanottuna se, että sanoo haluavansa olla erikoinen on jo oikeastaan lähes järkevä vastaus. Koska sitä tosiaan monen tatuoinnin kohdalla on täytynyt olla.

Vierailija
71/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan tottahan tuo otsikko on. Olen itse puoligänstä ja puolipahapoika, mutta muuten ihan kilttis. Nykyään kaiken maailman perusjonnet ovat tatuoineet itsensä naamaa myöten ja ei meikäläinen enää vaan voi ottaa rispektileimaa, kun leimaannun heti näihin tatuoituihin tavispelleihin. Kyllä otsasuoni sykkii.

Vierailija
72/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sellainen olento, että se matkii helposti toisia. Massakäyttäytyminen. Halutaan kuulua joukkoon. 

Jos joku on massakäyttäytymistä niin tämä tatuointien haukkuminen. "Tatuoinnit on tylsää massakulttuuria" ai jaa, ja kuitenkin ne herättävät jo aiheena ihmisissä niin negatiivisia tuntemuksia ettei aiheesta saa yhtäkään positiivista ketjua aikaan ilman näitä iänikuisia "paljas iho on kaunein" jankutuksia?

No sitähän ne ovat. Eivät ne kovin jänniä ole ja todellakin massakulttuuria, koska enemmän heitä alkaa nuorissa naisissa olla, joilla on tatuointi, kuin ei ole. Kyllä ne herättävät negatiivisia tuntemuksia, koska moni näkee ne ainoastaan rumina sotkuinen jonkun iholla. Eikä ruma nyt koskaan ole herättänyt muissa positiivisiä tuntemuksia.

Niillä tatskoilla kun ei muille ole mitään tunnetta. Ei ole jonkun koiran kanssa elettyjä hyviä hetkiä ja siksi koira tatuoitu. Ei jonkun lapsen synnyttämiskokemuksia ja siksi päivämäärä eikö todellakaan unisiepparin, hmmmm niin mitä?

En oikeasti näe kovinkaan paljon positiivista tatuoinneissa. Jos haluaa muistaa jotain, niin luulen, että kun puhelimen näytönsäästäjään laittaa jonkun kuvan tai kuvakollaasin jostain mitä haluaa muistaa, niin se muistuttaa paremmin kun tatuointi niskassa tai kyljessä.

Vierailija
73/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin: Miksi se teidän peppua noin kovasti kutittaa jos toisilla on tatuointeja? Ihmisillä on oikeus niitä hankkia, tai olla hankkimatta. Ei ne tatuoinnit ketään satuta tai tee pahaa.  

Ei kutita, kunhan ilmaisen mielipiteeni keskustelupalstalla. Jos sinua ei kiinnosta muiden ajatukset, keskustelupalsta on väärä paikka sinulle. Keskustelupalstalla nimittäin ilmaistaan omia ajatuksia aiheesta mistä keskustellaan.

Eivät ne satuta, mutta aivot kyllä luovat mielipiteitä ja ajatuksia ympäristöstä ja niitä tatskojahan tuolla ympäristössä riittää, joten miksi ei niistä keskustelisi asiasta kiinnostuneiden kanssa yleisellä tasolla?

Vierailija
74/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huvittavaa, että miten tatuoinnit vielä 2020-luvulla nostattavat niin suuria tunteita. Kauneusihanteita on monia, eikä ne muiden tatuoinnit ole teiltä mitenkään pois.

Kyseessä ei ole se että itse tatuoinnit ärsyttävät vaan se että nykyajan penskat pilasivat kokonaisia "tyylejä" vetämällä ne alt sceneistä hipsterien ja peruspirkkojen massamuodiksi. Vaikka joillekkin 90-00 syntyneelle tämä saattaa olla vaikea käsittää. 

Jos jokin ei ole enää hienoa kun se yleistyy, ei se ole koskaan oikeasti hienoa ollutkaan.

Vierailija
75/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoiduilla  mielenterveysongelmia. Ei varmaan yllätä ketään.

https://psychcentral.com/news/2019/01/27/people-with-tattoos-more-likel…

Ei yllätä, kyllähän se tavallaan jonkinlaiseen itsensä vahingoittamisen kategoriaan menee, kun kroppaansa muokkaa johonkin suuntaan. Vaikka olisikin tiedostamatonta.

Tatuointien sijainti on jonkilainen indikaattori huulluuden asteesta, mitä ylemmäs niitä laitetaan niin sen isompia ongelmia on. Naamaan ja päähän tatuoivat ne kaikkein sekopäisimmät.

Vierailija
76/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 15 tatuointia, miehelläni ei yhtään ja moni ihmettelee tätä. 

Vierailija
77/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Samaa mieltä. Olen 44 vuotias ja kun otin ensimmäisen kuvani 18vuotiaana ei  niitä todellakaan ollut jokaisella vastaantulijalla. Minulle ne ovat iholle ikuistettavaa taidetta ja muistoja elämän varrelta."

Unohdatko asioita jos et tatuoi niitä ihoosii?

Ketään muita asiasi eivät kiinnosta.

Saatan vanhuksena unohtaa. Kun olen vaipoissa, en muista lasteni nimiä enkä osaa valita minä väriset sukat haluan jalkaan, kuvat iholla muistuttavat siitä kuka olin joskus. 

Ne saan myös mukaan hautaan. Muuta en saa en. En koruja, en lempikenkiäni. 

Vierailija
78/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 15 tatuointia, miehelläni ei yhtään ja moni ihmettelee tätä. 

En Yhtään ihmettele jos ihmiset ihmettelee..

Vierailija
79/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas ja peittävä kaulatatuointi korostaa pään pienuutta, on kuin lipputangon nuppi.

Vierailija
80/101 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin ei ole enää hienoa kun se yleistyy, ei se ole koskaan oikeasti hienoa ollutkaan.[/quote]

Tämä on totta ja koskee kaikkea. Oikeasti hieno asia on esimerkiksi lukutaito ja se on yleistyessään aina ollut hyväksi koko kansalle tai vaikka tupakoimattomuus. Senkään yleistyminen ei tee tupakoimattomasta ihmisestä junttia tms. Kaikki muotiasiat sensijaan muuttuvat nuhjuisiksi, typeräksi ja juntiksi yleistyessään, koska muoti on alunperinkin vain pintaa. Tästä syystä rikkaat ovat aina juosseet muotiasioissa taviksia ja rahvasta karkuun. Kun rahvas omaksuu jonkun muodin, on se pilalla. Sama asia esimerkiksi taiteilijat vs tavikset jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän