Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko, kun ala-asteella ei saanut sanoa tukka...

Vierailija
10.03.2021 |

penaali jne., kun joku oli keksinyt niiden tarkoittavan joitain navan alapuolisia osia. Mulla meni kymmeniä vuosia, ennen kuin kehtasin taas nimittää pitkiä hiuksiani tukaksi. Typerää ympäristön painetta. Vieläkö nykylapsilla moisia hullutuksia?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos miehellä oli vasemassa vai oliko se oikealla puolella korvis niin oli automaattisesti umpihomo. En ymmärrä mitä väliä kummalla puolella mutta AARGH!

Meillä päin vasemmassa korvassa oleva rengas = homo.

Ysärillä kyllä koululaisilla oli tietynlainen pakkomielle tähän homotteluunkin. Onko nykykoulussa järkevämpää menoa, vaiko samanlaista?

Äsken googlaamani perusteella muuten koru vasemmassa korvassa tarkoittaa nimenomaan heteromiestä esim. Etelä-Euroopassa. :D

Korvarengas miehellä oikeassa korvassa on ihan universaali homoseksuaalisuuden merkki jolla homot viestittää toisilleen ja vasemmassa korvassa on normaali.

Vierailija
42/49 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan älypää tuon tukka-sanan merkityksen oli keksinyt kun oli näköjään levinyt pitkin maata?

Kymenlaaksossa sama juttu 90-luvulla, tukka ja kumi oli niin noloja sanoja ettei tosikaan. Korvarengas miehellä toisessa korvassa tarkoitti homoa jne.

Aloittaja tässä paljastaa käyneensä ala-asteen juurikin Kymenlaaksossa 1980-luvun alkupuolella. Vinkki Kotuksen tutkijoille: Selvittäkääpä, kuka, missä ja milloin pilasi tukka-sanan noin kauaskantoisesti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut sanoa tukka tai kumi minunkaan koulussani. Peräkylä Helsinki 80-luvulla.

Vierailija
44/49 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teki tai sanoi jotain väärin, niin koko luokka räjähti nauramaan. Ja jos ei koko luokka ollut paikalla, niin joku kyllä kertoi, ja sai hävetä koko lukuvuoden loppuun. Ja voi apua jos tuli itku silmään, niin se oli lopullinen naula arkkuun. Oli jopa syy siihen että olit se hylkiö jonka kanssa ei kukaan halunnut olla. Ja jos olit hivenenkin herkempi, niin kiusaajia kyllä riitti ,joku nappasi vielä koulurepunkin ja levitti sen kaikkien nähden.

Kouluaikana olisi pitänyt olla "kovis" niin vähemmällä olisi päässyt. Ja kyllä sekin vaikutti minkälaisesta perheestä tulit. Vanhemmat juorusivat keskenään, ja lapset sitten levittivät näitä tietoja koulussa.

Ei ole kyllä ikävä kouluaikoja.

Minusta levitettiin ala-asteella joku häväistysjuttu, en koskaan saanut selville mitä se oli, mutta jotakin todella noloa olin väitetysti tehnyt ja ilmeisesti se liittyi jotenkin seksuaaliasioihin. Tämän jutun laittoi liikkeelle eräs poika, ja minulle nauroivat kaikki, jopa sellaiset muiden luokkien oppilaat joista en tiennyt edes nimeä. KUKAAN ei suostunut kertomaan minulle mikä tämä asia oli. Jopa ns. kaverini kieltäytyivät sitä sanomasta vaikka aivan rukoilin heitä kertomaan. Hekään eivät tavallisesti voineet sietää tätä poikaa koska hän oli aina hyvin ilkeä ja jopa väkivaltainen tytöille, mutta tämä juttu oli niin herkullinen skandaali, että he eivät puolustaneet minua häneltä. Kerroin opettajallekin, mutta hän vähätteli asiaa vaikka minusta hänen olisi pitänyt vaatia, että tämä selvitetään ja saan tietää, miksi olen yleinen pilkanaihe.

Vieläkin raivostuttaa kun ajattelen tuota vaikka siitä on näin kauan.

Vierailija
45/49 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan nämä. Turku 90-luvulla. Tuohon aikaan eräs kaimani oli myös paljon otsikoissa ja häneen viitattiin usein "seksikkäänä". Ai että tätä hihiteltiin miten "X on niiiiin seksikäs hihihihihi miten noloa". Tuolloin se harmitti mutta se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa!

Vierailija
46/49 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa keksiä normaaleille sanoille uusia merkityksiä, onko se jotain kyläkoulujunttien hupia?

Huoh, paremman luokan uusimaalainenko siellä taas egoilee?

Ainakin Lappeenrannan keskustan koulussa tukka ja kumi oli maailman noloimmat sanat. tai noh, mikä tahansa panosanastoon edes kaukaisesti viittaava oli NOLOO......

No sitten Lappeenrantalaiset todellakin on erittäin noloja. 

Vierailija
47/49 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa keksiä normaaleille sanoille uusia merkityksiä, onko se jotain kyläkoulujunttien hupia?

Huoh, paremman luokan uusimaalainenko siellä taas egoilee?

Ainakin Lappeenrannan keskustan koulussa tukka ja kumi oli maailman noloimmat sanat. tai noh, mikä tahansa panosanastoon edes kaukaisesti viittaava oli NOLOO......

No sitten Lappeenrantalaiset todellakin on erittäin noloja. 

Aina löytyy niitä, jotka jää sinne ala-asteen tasolle.. lainaamassani kommentoijassa näette yhden.

Vierailija
48/49 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan älypää tuon tukka-sanan merkityksen oli keksinyt kun oli näköjään levinyt pitkin maata?

Kymenlaaksossa sama juttu 90-luvulla, tukka ja kumi oli niin noloja sanoja ettei tosikaan. Korvarengas miehellä toisessa korvassa tarkoitti homoa jne.

Aloittaja tässä paljastaa käyneensä ala-asteen juurikin Kymenlaaksossa 1980-luvun alkupuolella. Vinkki Kotuksen tutkijoille: Selvittäkääpä, kuka, missä ja milloin pilasi tukka-sanan noin kauaskantoisesti!

Pohjanmaalla oli myös tuo typerä tukka-vouhotus päällä kun olin siellä ala-asteella. Ja otsatukkaa piti siis sanoa etuhiuksiksi. Ikinä aiemmin en ollut tämmöistä mistään kuullut, olin alunperin Helsingistä. Olikohan tätä myös pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
49/49 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tuon kumi ja tukkajutun 90-luvun Lapista :D Kumin voin tajuta, mutta tuo tukka on ihan outo. Jännä että se on ollut muuallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme