Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liityin vasta Instagramiin, ja olen pihalla sen "etiketistä"

Vierailija
10.03.2021 |

Onko tosiaan tapana että ihan uppo-oudot (tai no, jotain yhteisiä tuttuja näyttää olevan) ryhtyy seuraamaan tiliäni, vaikkei mulla edes ole tilini sisältönä vasta kuin neljä ei-kovin-kiinnostavaa kuvaa?

Siis ei minua haittaa, tervetuloa vaan. Pohdin vaan motiivia ja myös sitä, että "pitääkö" (onko kohteliasta/kuuluuko etikettiin) mun nyt pistää seuraamispyyntö takaisin?

T. Fossiili

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttänyt instaa kolmisen vuotta ja olen vielä hieman hämmentynyt stoorien pikareaktioista. Mä laitan niitä tutuille suht usein jo ihan vuorovaikutuksen ilosta. Osa näistä laittaa aktiivisesti myös minun tarinoihin reaktioita, mikä tietenkin kiva juttu. Mutta sitten on seuraajia, jotka kyllä klikkaavat kaikki tarinani lähes aina, ne pitkätkin jotka voisi ohittaa, mutta eivät reagoi mitenkään - siis ikinä mitenkään. Siitä tulee jotenkin ontto olo. Siis kiinnostaa sen verran että seurataan, mutta ei kommunikaatiota takaisinpäin. Miksi? Ei ole tapana vielä juurtunut vai olenko minä ja muutama muu vain jotenkin ylisosiaalisia kun reagoidaan toistemme tarinoihin. Mitä ajatuksia?

Ne tarinat aukeavat automaattisesti peräkkäin, kun avaa yhden. Eivät ne katsojat useimmiten ole menneet sinne katsomaan juuri sinun tarinaasi, ovat jopa saattaneet klikata tarinat kiinni kun huomaavat sinun juttujesi alkaneen taas.

miksi seurata sellaista jonka tarinat tai kuvat ei kiinnosta?!

Kuvat voikin kiinnostaa mutta loputtomat yksinjorinat puhelimelle stooreissa ei.

kyllähän tarinoissakin on paljon kuvia ja videoita joissa ei puhuta

Vierailija
102/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhannesti kiitos tästä ketjusta. Sain vastauksia lukuisiin kysymyksiini. En ole ap, mutta olen kohta 50, ja kohta Instassa.

Onkohan kukaan vielä kommentoinut hästägien käyttöä? Mutta mun vinkki on, että jos ei halua julkisella tilillä päätyä ties keiden katseltavaksi, niin kannattaa välttää yleisiä hästägejä, kuten vaikka oma asuinkaupunki, viikonpäivä, kuukausi... Tässä nyt äkkiä mieleen tulleita. Nuo hästägit kun toimii hakusanoina ja esimerkiksi sillä paikkakunnan nimellä voi hakea kaikki sitä käyttäneiden kuvat. Tai ehkä tämä on vain mun rajoite, mutta itse en välitä varsinkaan omalla paikkakunnalla tulla "tirkistellyksi". Tilini on julkinen että sen löytää tietyn aihepiirin ihmiset, mutta en välitä, että joku satunnainen samalla paikkakunnalla asuva tunnistaa, et jaa, tämähän taitaa olla se "Siwan kassa". Missäs tää asuu ja ai tuollaista se nyt tekee... 😄 Sitten taas tuollaisilla todella yleisillä satoja tuhansia kertoja käytetyillä hästägeillä voi saada tosi outoja seuraajia - kokemusta tästäkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttänyt instaa kolmisen vuotta ja olen vielä hieman hämmentynyt stoorien pikareaktioista. Mä laitan niitä tutuille suht usein jo ihan vuorovaikutuksen ilosta. Osa näistä laittaa aktiivisesti myös minun tarinoihin reaktioita, mikä tietenkin kiva juttu. Mutta sitten on seuraajia, jotka kyllä klikkaavat kaikki tarinani lähes aina, ne pitkätkin jotka voisi ohittaa, mutta eivät reagoi mitenkään - siis ikinä mitenkään. Siitä tulee jotenkin ontto olo. Siis kiinnostaa sen verran että seurataan, mutta ei kommunikaatiota takaisinpäin. Miksi? Ei ole tapana vielä juurtunut vai olenko minä ja muutama muu vain jotenkin ylisosiaalisia kun reagoidaan toistemme tarinoihin. Mitä ajatuksia?

Ne tarinat aukeavat automaattisesti peräkkäin, kun avaa yhden. Eivät ne katsojat useimmiten ole menneet sinne katsomaan juuri sinun tarinaasi, ovat jopa saattaneet klikata tarinat kiinni kun huomaavat sinun juttujesi alkaneen taas.

miksi seurata sellaista jonka tarinat tai kuvat ei kiinnosta?!

Tuttuja varmaan kohteliaisuudesta. Nuo tarinat ovat omasta mielestäni monilla vaan turhia.

stooreissa yleensä näkyy se oikea elämä ja kuvissa on vaan jotain superkuvakäsiteltyjä selfietä tms tylsää

Mun feedissä ainoat superkäsiteltyjen selfieiden julkaisijat on lapsia, jotka käyttävät filttereitä, joissa on jotain sydämiä naamassa tmv.

mulla sinkkunaisia joita ei edes meinaa kuvista tunnistaa kun on naamat niin siloiteltu ja tissit tiskissä

Miten niin tunnistaa? Ethän sä ole koskaan edes nähnyt niitä luonnossa.

kai minä nyt tiedän mille kaverini näyttää luonnossa verrattuna kuvat joita he itsesrään igssä julkaisevat.

Vierailija
104/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma, että ne klikkaa sun tarinat vai katsoo putkessa samalla kun muutkin? Eikä edes huomaa, kenen se juttu oli.

En ikinä reagoi näihin "huomatkaa mut" -tarinoihin.

mitä on huomatkaa mut tarinat?

Vierailija
105/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
106/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä postaatte sinne? Minun pitäisi työni takia harjoitella ja perustaa tili, mutta en tiedä yhtään mitä tavis voisi sinne laittaa.

Mikä työ pakottaa liittymään someen? Ei hyvältä kuulosta.

No jos hänen pitää perustaa tili työnantajayritykselleen, et sitä sitten miettinyt vaihtoehdoksi. :D Ei ne firmojenkaan tilit itsestään synny, joku ne perustaa.

Vierailija
107/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma, että ne klikkaa sun tarinat vai katsoo putkessa samalla kun muutkin? Eikä edes huomaa, kenen se juttu oli.

En ikinä reagoi näihin "huomatkaa mut" -tarinoihin.

mitä on huomatkaa mut tarinat?

Itse en reagoi tarinoihin, koska koen että ne reaktiot niihin on turhaa spämmäystä henkilöille.

Vierailija
108/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhannesti kiitos tästä ketjusta. Sain vastauksia lukuisiin kysymyksiini. En ole ap, mutta olen kohta 50, ja kohta Instassa.

Onkohan kukaan vielä kommentoinut hästägien käyttöä? Mutta mun vinkki on, että jos ei halua julkisella tilillä päätyä ties keiden katseltavaksi, niin kannattaa välttää yleisiä hästägejä, kuten vaikka oma asuinkaupunki, viikonpäivä, kuukausi... Tässä nyt äkkiä mieleen tulleita. Nuo hästägit kun toimii hakusanoina ja esimerkiksi sillä paikkakunnan nimellä voi hakea kaikki sitä käyttäneiden kuvat. Tai ehkä tämä on vain mun rajoite, mutta itse en välitä varsinkaan omalla paikkakunnalla tulla "tirkistellyksi". Tilini on julkinen että sen löytää tietyn aihepiirin ihmiset, mutta en välitä, että joku satunnainen samalla paikkakunnalla asuva tunnistaa, et jaa, tämähän taitaa olla se "Siwan kassa". Missäs tää asuu ja ai tuollaista se nyt tekee... 😄 Sitten taas tuollaisilla todella yleisillä satoja tuhansia kertoja käytetyillä hästägeillä voi saada tosi outoja seuraajia - kokemusta tästäkin...

Tägien käyttäminen riippuu kyllä paljon siitä mitä haluaa instagramin käytöltä. Jos haluaa pitää instagramin mahdollisimman yksityisenä niin ei hashtageja kannata sitten laittaa ollenkaan. Mutta jos haluaa tykkäyksiä ja seuraajia vaikka ympäri maailmaa niin paljon vaan tageja eri kielillä. :)

Vierailija
109/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramissa on omien kokemuksien mukaan räjähtänyt huijausyritykset yms. Eli samat varoitukset kuin missä tahansa somessa: ÄLÄ AVAA EPÄILYTTÄVIÄ LINKKEJÄ

Eli jos olet vaikka osallistunut johonkin Instagram-kilpailuun ja saat viestin voitosta ja pyynnön rekisteröityä, on kyseessä 100% huijaus. Tämä kilpailu-asia oli vaan esimerkki, missä yhteydessä tuollaisia huijauslinkkejä voi saada, mutta voi tulla muissakin yhteyksissä.

Vierailija
110/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, tunnen itseni hölmöksi, kun tulin tänne opettelemaan instagrametikettiä. Olen 26 v 😅 en osaa käyttää storyja, siis osaan laittaa sinne yhden kuvan, mutta en muuta. Toiset laittavat aina storyyn uudet postaukset joihin pääsee klikkaamalla, on linkkejä johonkin ig:n ulkopuolelle ja jaetaan toisten tarinoita. En oo uskaltanut kokeilla kun pelkään että vahingossa laitan sinne storyyn jotain ihan muuta kuin on tarkoitus 😅

Vierailija
111/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko instatilejä seurata/katsella ilman omaa instatiliä vai onko pakko rekisteröityä?

Voi seurata, mutta rajoitetusti. Suosittelen tekemään tilin, jos haluat selata Instagramia enemmän. Ei sinun ole pakko tehdä tiliä omalla nimelläsi (keksi vaikka joku kiva nimimerkki) tai laittaa sinne mitään sisältöä, mutta selaaminen helpottuu kun Instagram ei koita joka yhteydessä saada sinua rekisteröitymään.

Vierailija
112/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, tunnen itseni hölmöksi, kun tulin tänne opettelemaan instagrametikettiä. Olen 26 v 😅 en osaa käyttää storyja, siis osaan laittaa sinne yhden kuvan, mutta en muuta. Toiset laittavat aina storyyn uudet postaukset joihin pääsee klikkaamalla, on linkkejä johonkin ig:n ulkopuolelle ja jaetaan toisten tarinoita. En oo uskaltanut kokeilla kun pelkään että vahingossa laitan sinne storyyn jotain ihan muuta kuin on tarkoitus 😅

Storyn voi poistaa, jos tuli joku harhapostaus. Storyihin voi Instagramin ulkopuolelle meneviä linkkejä laittaa käsittääkseni vain ne, joilla on yli 10000 seuraajaa.

Vierailija
113/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet, jotka ammatikseen päivittävät instaa (somevaikuttajat yms.) käyttävät storyjä vapaamuotoisempaan kuulumisten päivittelyyn. Ja saattavat jakaa storyyn myös mainostuksen siitä, että profiilissa uusi kuva.

Monilla ne Instagram-profiilin kuvat ovat kiiltokuvamaisia, editoituja, harkittuja ja eivät julkaise kuvia kovin usein. Storyissä taas sitten heillä on sellaista vapaamuotoisempaa sisältöä.

Vierailija
114/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menet omaan stooriisi ja pyyhkäiset ylöspäin, näet stoorin katsojat. Sen tekemäsi stoorin vieressä on musta pallura, jossa on kameran kuva, paina siitä, niin voit tehdä toisen stoorin. Tai jos haluat julkaista oman puhelimesi galleriasta, valitse kuva, paina somepainiketta ja valitse instagram story.

Tosiaan noita linkkejä julkaistakseen pitää olla tietty määrä seuraajia. Toisen ihmisen tarinan voit jakaa vain, jos sinut on tägätty siihen. Jonkun toisen ihmisen julkaisun (feedissä) voit julkaista tarinana niin, että valitset nuolipainikkeen (julkaisussa on sydän-, kommentointi- ja nuolipainikkeet) ja valitset ekan vaihtoehdon (lisää julkaisu tarinaasi).

Vierailija
115/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niiden stoorien idea on? Mitä te kerrotte stooreissa?

Vierailija
116/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noi stoorit aukee joskus vahingossa enkä todellakaan ehdi alkaa niitä katsomaan tai reagoimaan niihin. Yritän vaan päästä pois siitä rasittavasta koko ruudun tilasta normaaliin näkymään.

Vierailija
117/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muuttunut se, miten voi muokata omaa julkaisuaan? Jos vaikka tulee typo ja haluaisi korjata sen, tulee puhelimessa näppäimistö tekstin päälle ja pitää kikkailla, että pääsee oikeaan kohtaan korjaamaan. Voi olla puhelimesta kiinni, mutten osaa korjata asiaa. Sama puhelin on ollut iät ajat, mutta jossain vaiheessa tämä muuttui hankalaksi. 

Vierailija
118/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- saat itse päättää ketä seuraat

- voi seurata tuntemattomia ja voice versa - jos kuvat ovat kivoja ja kiinnostaa

- voi olla useampi profiili ja vaikka kaikki anonyymejä. Ei siis tarvitse jakaa henkilötietojaan

- jos ”pitää harjoitella” niin postaa vaikka luontokuvia, kissakuvia tai ruokakuvia.

- älä laita kymmeniä hashtagejä se on mautonta ja ig:n algoritmi saattaa rankaista siitä ja tiputtaa sinut muiden feedeistä

- voit hakea muiden kuvia myös niillä samoista aiheista

- tykkäykset ja seuraajat ei tee suosituksi vaan kommentointi eli jos sitä haluat ole aktiivinen tai perusta ”rinki” kamujen kanssa jossa kommentoitte toistenne postauksia ja feed alkaa nousta

- jos stalkkkaat jonkun storyja hän näkee sen. Kuvien katsojia ei näe mut storyjen näkee

Vierailija
119/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä muuttunut se, miten voi muokata omaa julkaisuaan? Jos vaikka tulee typo ja haluaisi korjata sen, tulee puhelimessa näppäimistö tekstin päälle ja pitää kikkailla, että pääsee oikeaan kohtaan korjaamaan. Voi olla puhelimesta kiinni, mutten osaa korjata asiaa. Sama puhelin on ollut iät ajat, mutta jossain vaiheessa tämä muuttui hankalaksi. 

Välillä on tuon tyylisiä ongelmia jos olen siirtynyt instagram-ohjelmaan puhelimen selaimen kautta.

Kokeile käynnistää puhelin uusiksi tai poista ja asenna ohjelma uudestaan jos ei uudelleen käynnistys auta.

Vierailija
120/126 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele masentuun ja ahdistuun jos et saa tykkäyksiä paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä