Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liityin vasta Instagramiin, ja olen pihalla sen "etiketistä"

Vierailija
10.03.2021 |

Onko tosiaan tapana että ihan uppo-oudot (tai no, jotain yhteisiä tuttuja näyttää olevan) ryhtyy seuraamaan tiliäni, vaikkei mulla edes ole tilini sisältönä vasta kuin neljä ei-kovin-kiinnostavaa kuvaa?

Siis ei minua haittaa, tervetuloa vaan. Pohdin vaan motiivia ja myös sitä, että "pitääkö" (onko kohteliasta/kuuluuko etikettiin) mun nyt pistää seuraamispyyntö takaisin?

T. Fossiili

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä postaatte sinne? Minun pitäisi työni takia harjoitella ja perustaa tili, mutta en tiedä yhtään mitä tavis voisi sinne laittaa.

Mikä työ pakottaa liittymään someen? Ei hyvältä kuulosta.

Onko sinun nyt ihan pakko tulla pilaamaan ketju?

Vierailija
42/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hienoa kun täältä tulee näin hyvin vinkkejä, :) Kysyn vielä sellaista, että miten siellä huomioidaan muita käyttäjiä. Onko seuraaminen ainut tapa, vai onko kohteliasta myös tykkäillä kuvista (vai voiko niin tehdä) vai kommentoidaanko siellä myös? Olen ihan pihalla näistä.

Tykkää niistä mistä oikeasti tykkäät, älä kohteliaisuuden vuoksi. Kommentoi vain jos on oikeasti jotain sanottavaa tai erityisen hieno kuva. Älä postaa liikaa samanlaisia kuvia. Itse en ainakaan jaksa katsoa samaa kissaa joka päivä, kuvassa pitää olla joku juju, syy miksi sä haluat jakaa sen. Opettele hyvät #hashtagit, niiden avulla saat näkyvyyttä ja löydät itsekin kiinnostavia kuvia ja tilejä seurattavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hienoa kun täältä tulee näin hyvin vinkkejä, :) Kysyn vielä sellaista, että miten siellä huomioidaan muita käyttäjiä. Onko seuraaminen ainut tapa, vai onko kohteliasta myös tykkäillä kuvista (vai voiko niin tehdä) vai kommentoidaanko siellä myös? Olen ihan pihalla näistä.

Ne, jotka tekee työkseen instagramia, toivovat tykkäämisiä ja kommentteja seuraajilta, että tili ja postaukset pysyy instagramin algoritmien suosiossa.

Tavalliset käyttäjät arvostavat varmaan tykkäämisiä ja kommentteja varmaan yhtä paljon kuin sinä itse. :) Eli ne ilahduttavat, mutta ei nyt turhaan tarvi kommentoida.

Kiitos vastauksesta :)

Vierailija
44/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etiketti on kai, että tarinoita voi ja pitää postata lähes rajattomasti, mutta seinäkuvia ei ainakaan montaa päivässä. (Tai jos kerralla monta kuvaa samasta aiheesta, ne laitetaan samaan julkaisuun.)

Takaisin ei tosiaan tarvitse seurata, ellei toisen tili oikeasti kiinnosta.

Minä en taas ymmärrä noita storeja. Tyhjänpäiväistä lätinää. Joskus itse laittanut muutaman kuvan sinne, ja hauska huomata, että yleensä kaikki katsoneet on katsonut pari ekaa kuvaa, mutta viimeisessä kuvassa on vain pari katsonutta (jos olen julkaissut esim 5 kuvaa). Ei kukaan jaksa kahlata niitä höpönhöpöjä läpi, en minäkään.

Otan kuvia ajatuksella, en räpsi. Haluan, että ne jää itselleni muistiin ja siksi julkaisen käytännössä kaiken seinälle. Kuvani pyörivät parin aiheen ympärillä ja potentiaaliset katsojat ovat samoista asioista kiinnostuneita, joten kuvat ovat myös valokuva-albumina ja inspiraationa muille.

Joskus teen useammankin julkaisun päivässä, jos kuvat eivät mielestäni sovi niputettavaksi yhteen julkaisuun. En oikeastaan piittaa mitkä ovat "säännöt". Yli nelikymppisen ei tarvitse miettiä mitä muut ajattelee. 😄

Itse taas tykkään storeista enemmän, koska ne eivät ole yleensä niin kiiltokuvamaisia kuin kuvajulkaisut. Mutta storyt ovat enemmän sitten sen ajan juttu, kun seuraajia on enemmän.

Mikä on enemmän seuraajia? Mulla on noin 550. Et tainnut ihan ymmärtää, että silloin kun instatili rakentuu jonkun aiheen (harrastuksen) ympärille, on tavallaan tyhmää hukata kuvia storeihin, kun seinällä ne säilyy palata katsomaan vaikka vuoden päästä. :)

Vierailija
45/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraat vaan sellaisia joiden tilien sisältö kiinnostaa. Eipä siinä kai kummempia etikettejä. Tervetuloa vaan Instaan :)

Vierailija
46/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko instatilejä seurata/katsella ilman omaa instatiliä vai onko pakko rekisteröityä?

Vierailija
47/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, viisikymppinen täti-ihminen, havahduin äskettäin siihen, että minulla oli useita uusia seuraajia USAsta. Nämä keski-ikäiset komistukset olivat tyyliin "Charles 58", "Robert-67" jne. Poistin mokomat, mitä lie feikkejä...

Kannattaa miettiä kuviin laittamiasi tunnuksia, #marimekko tai #madrid tms poikivat tykkäyksiä ja seuraajia ulkomailta, #lehtokurppa tavoittaa aiheesta kiinnostuneet suomalaiset.

Vierailija
48/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään storyja seurataan hieman enemmän kun instafeediä. Eli ihan reippaasti päivän touhuja storyihin. Minusta on kiva seurata näitä "My day" tyylisiä tarinoita missä kuvataan niinkin yksinkertaisia asioita kun aamiaisia, lenkkejä, kauniita maisemia, ruoanlaittoa, kuulumisia ja muuta arkipäivää. Ei tietenkään nyt joka päivä tarvitse laittaa samaa aamupuuroa mutta on kiva kyllä jos on kaunista estetiikkaa ja kivoja sisustusjuttuja tai ihan salaatintekoa lasten kanssa. Sehän riippuu ihan seuraajasta mikä kenellekin on mielekästä katseltavaa. :) Rohkeasti vaan etsimään sitä omaa juttua, minkä tyyppinen sisältö on itselle hauskaa tehdä! 

Vierailija
49/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko instatilejä seurata/katsella ilman omaa instatiliä vai onko pakko rekisteröityä?

Ainakin ennen pystyi kuvia katselemaan selaimen kautta, mutta tarinoita ei. En tiedä, miten nyt.

Vierailija
50/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin pidän tilini yksityisenä enkä anna tuntemattomien seurata sitä.

Tämä, itsekin haluan vain tuttuja seuraajiksi ja tykkääjiksi joten yksityinen tili. en kaipaa limaisia setämiehiä kuolaamaan ja kommentoimaan. Ja seuraan vaan niitä ketkä minua oikeesti kiinnostaa.

Vierailija
51/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs mites Instagramin tyyli muuten, onko sielläkin samalla lailla "noloa" postata usein/joka päivä, kuten facessa? Pitääkö olla yhtälailla pidättyväinen, jottei vaikuta pöljältä? :D

Ap

kuuluu asiaan julkaista stooreja päivittäin ja kuvia feediin vähän harvemmin

Vierailija
52/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse ainakin katson enemmän stooreja kun feedin kuvia. Kun seuraa satoja niin feedin kuvia jää näkemättä ja stooreja on helpompi katsella kuin selata feediä.

Ihan tavalliset jutut on kivoja, lemmikit, arki, quotet, ruoka, maisemat, nähtävyydet jne. Jotain poseeraus selfietä jaksaa harvemmin keltään katsella, etenkin jos siihen ei liity mitään fiksua sanottavaa.

Vierailija
53/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa selata stooreja. Ne on yleensä varsinaisia kuvia tylsempiä.

Kuvia kuuluu tykätä, jos siis oikeasti tykkäät. Ja jos on oikein hieno, niin kommentoida.

Vierailija
54/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu nykyään että monet katselee mielummin stooreja kuin feedistä kuvia.

Vierailija
55/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa julkaista sitä mikä itseä kiinnostaa eikä matkia muita.

Vierailija
56/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi profiiliin ei kuulu laittaa kuvia usein, mutta tarinoita kyllä? Voiko joku nuori selittää tällaiselle keski-ikäiselle, joka myös yrittää käyttää instaa? Mä en koskaan tule edes katsoneeksi mitään tarinoita...

Vierailija
57/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi profiiliin ei kuulu laittaa kuvia usein, mutta tarinoita kyllä? Voiko joku nuori selittää tällaiselle keski-ikäiselle, joka myös yrittää käyttää instaa? Mä en koskaan tule edes katsoneeksi mitään tarinoita...

Mulle on ihan sama, minne kukakin mitäkin laittaa. Itse laitan harvemmin feediin, ei siihen ole oikein mitään erityistä syytä. Stoorien postaaminen tuntuu omemmalta. Olen keski-ikäinen. (Itse asiassa ne nuoret, joita seuraan, postaavat instagramiin todella harvoin, paitsi jos kyseessä on joku harrastustili. He käyttävät enemmän snäppiä postaamiseen. Katsovat kyllä postaukset ja tarinat, ja kommentoivatkin.)

Vierailija
58/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ig muuttui jossain vaiheessa sellaiseksi, että se näyttää ihan älyttömästi jotain mainoksia ja sponssijuttuja. Seurattavien kuvat jää helposti kokonaan näkemättä. Ärsyttävää.

Vierailija
59/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ig muuttui jossain vaiheessa sellaiseksi, että se näyttää ihan älyttömästi jotain mainoksia ja sponssijuttuja. Seurattavien kuvat jää helposti kokonaan näkemättä. Ärsyttävää.

Jos tuntuu, että seurattavien kuvat eivät tule sun näkyville, voit esim. liittää jonkun seurattavan läheiseksi kaveriksi, ottaa julkaisuilmoitukset käyttöön, tykätä useammasta seurattavan kuvasta peräjälkeen tai tallentaa seurattavan kuvia (tämän algoritmi tulkitsee supertykkäykseksi).

Vierailija
60/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stooriin tulee julkaistua elämää rennolla kädellä kun eivät näy kun 24 h, kuvat sitten feedissä harkitumpia ja hienompia koska jäävät näkyviin ja niihin pitää keksiä jokin fiksu kuvatekstikin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi