Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liityin vasta Instagramiin, ja olen pihalla sen "etiketistä"

Vierailija
10.03.2021 |

Onko tosiaan tapana että ihan uppo-oudot (tai no, jotain yhteisiä tuttuja näyttää olevan) ryhtyy seuraamaan tiliäni, vaikkei mulla edes ole tilini sisältönä vasta kuin neljä ei-kovin-kiinnostavaa kuvaa?

Siis ei minua haittaa, tervetuloa vaan. Pohdin vaan motiivia ja myös sitä, että "pitääkö" (onko kohteliasta/kuuluuko etikettiin) mun nyt pistää seuraamispyyntö takaisin?

T. Fossiili

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä postaatte sinne? Minun pitäisi työni takia harjoitella ja perustaa tili, mutta en tiedä yhtään mitä tavis voisi sinne laittaa.

Ihan mitä vaan kunhan et riko instagramin omia sääntöjä.

Vierailija
22/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselkaa muiden insta-tilejä esimerkiksi ja tuomaan ideoita siihen mitä itse haluatte laittaa sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä postaatte sinne? Minun pitäisi työni takia harjoitella ja perustaa tili, mutta en tiedä yhtään mitä tavis voisi sinne laittaa.

Katso, mitä muut tavikset postailevat.

Vierailija
24/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta ängen kysymään, et pitääkö sinne liittyä omalla nimellä, et löytääkö joku tilini vaikka googlettamalla nimeäni...

Minua fiksummat voi korjata, mutta luulen että instagram jotenkin vinkkaa muille käyttäjille tilistäsi, jos olet ollut yhteydessä s-postilla, siis samalla s-postiosoitteella jolla teit instatilin. Vai tuleeko se facen kautta?

Vierailija
25/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

=) sama mitä laitat. Keskity ensin johonkin aiheeseen. Cute tram Helsinki. Toista se joka päivä niin siinä harjoittelet kunnes saat jotain järkevää sisältöä

Vierailija
26/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso, mitä muut tavikset postailevat.

Kaikilla muilla on niin hienoja :D Ja paljon kuvia itsestään, minä en ole valokuvauksellinen. Ehkä kuvaan kissaani...

Vierailija
27/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittuja on eläinten tilit. :)

Eli jos teillä on tylsää niin perustakaa lemmikillenne oma insta-tili. Laittakaa sinne paljon kuvia ja videoita ja tietenkin aiheeseen liittyviä tageja. Pian teillä onkin paljon muita eläintilejä tai eläinihmisiä seuraajina. :)

Vierailija
28/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etiketti on kai, että tarinoita voi ja pitää postata lähes rajattomasti, mutta seinäkuvia ei ainakaan montaa päivässä. (Tai jos kerralla monta kuvaa samasta aiheesta, ne laitetaan samaan julkaisuun.)

Takaisin ei tosiaan tarvitse seurata, ellei toisen tili oikeasti kiinnosta.

Minä en taas ymmärrä noita storeja. Tyhjänpäiväistä lätinää. Joskus itse laittanut muutaman kuvan sinne, ja hauska huomata, että yleensä kaikki katsoneet on katsonut pari ekaa kuvaa, mutta viimeisessä kuvassa on vain pari katsonutta (jos olen julkaissut esim 5 kuvaa). Ei kukaan jaksa kahlata niitä höpönhöpöjä läpi, en minäkään.

Otan kuvia ajatuksella, en räpsi. Haluan, että ne jää itselleni muistiin ja siksi julkaisen käytännössä kaiken seinälle. Kuvani pyörivät parin aiheen ympärillä ja potentiaaliset katsojat ovat samoista asioista kiinnostuneita, joten kuvat ovat myös valokuva-albumina ja inspiraationa muille.

Joskus teen useammankin julkaisun päivässä, jos kuvat eivät mielestäni sovi niputettavaksi yhteen julkaisuun. En oikeastaan piittaa mitkä ovat "säännöt". Yli nelikymppisen ei tarvitse miettiä mitä muut ajattelee. 😄

Vierailija
29/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse miettiä etikettiä, oot just cool jos olet vaan rehellisesti oma itsesi siellä etkä nitistä itseäsi johonkin etiketin mukaiseen somemuottiin.

Vierailija
30/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hienoa kun täältä tulee näin hyvin vinkkejä, :) Kysyn vielä sellaista, että miten siellä huomioidaan muita käyttäjiä. Onko seuraaminen ainut tapa, vai onko kohteliasta myös tykkäillä kuvista (vai voiko niin tehdä) vai kommentoidaanko siellä myös? Olen ihan pihalla näistä.

Vierailija
31/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etiketti on kai, että tarinoita voi ja pitää postata lähes rajattomasti, mutta seinäkuvia ei ainakaan montaa päivässä. (Tai jos kerralla monta kuvaa samasta aiheesta, ne laitetaan samaan julkaisuun.)

Minä en taas ymmärrä noita storeja. Tyhjänpäiväistä lätinää. Joskus itse laittanut muutaman kuvan sinne, ja hauska huomata, että yleensä kaikki katsoneet on katsonut pari ekaa kuvaa, mutta viimeisessä kuvassa on vain pari katsonutta (jos olen julkaissut esim 5 kuvaa). Ei kukaan jaksa kahlata niitä höpönhöpöjä läpi, en minäkään.

Otan kuvia ajatuksella, en räpsi. Haluan, että ne jää itselleni muistiin ja siksi julkaisen käytännössä kaiken seinälle. Kuvani pyörivät parin aiheen ympärillä ja potentiaaliset katsojat ovat samoista asioista kiinnostuneita, joten kuvat ovat myös valokuva-albumina ja inspiraationa muille.

Joskus teen useammankin julkaisun päivässä, jos kuvat eivät mielestäni sovi niputettavaksi yhteen julkaisuun. En oikeastaan piittaa mitkä ovat "säännöt". Yli nelikymppisen ei tarvitse miettiä mitä muut ajattelee. 😄

Itse taas tykkään storeista enemmän, koska ne eivät ole yleensä niin kiiltokuvamaisia kuin kuvajulkaisut. Mutta storyt ovat enemmän sitten sen ajan juttu, kun seuraajia on enemmän.

Vierailija
32/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta ängen kysymään, et pitääkö sinne liittyä omalla nimellä, et löytääkö joku tilini vaikka googlettamalla nimeäni...

Minua fiksummat voi korjata, mutta luulen että instagram jotenkin vinkkaa muille käyttäjille tilistäsi, jos olet ollut yhteydessä s-postilla, siis samalla s-postiosoitteella jolla teit instatilin. Vai tuleeko se facen kautta?

Jos haluaa pitää ig-tilinsä mahdollisimman vaikeasti löydettävänä, kannattaa tehdä seuraavat jutut:

- älä avaa tiliä FB:n kautta (en edes tiedä, miten se tapahtuu, mulla on FB- ja IG-tili eri sp-osoitteella, FB-tili ei edes ole omalla nimelläni ja käytän sitä vain harrastusryhmiin, kavereita mulla ei siellä ole)

- luo tiliä varten oma sähköpostiosoite

- älä anna puhelinnumeroasi luodessasi tiliä, muuten tiliäsi ehdotetaan puhelimesi kontakteille ja heidän tilejään sinulle

Vierailija
33/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seuraan takaisin vain itseäni kiinnostavia tilejä. Seuraajistani 80% onkin tällaisia, mikä on vähän harvinaisemman aiheen ansiota (joukkoliikenne). Ja pidän tilini julkisena, koska tällaisille aihetileille se sopii paljon paremmin kuin yksityinen.

Vierailija
34/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä yleensä katson etenkin tuttujen stoorit kokonaan, ja niin näkyy suurin osa seuraajistani katsovan mun stoorit. En kyllä niin tarkasti seuraa tuota.

Vierailija
35/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hienoa kun täältä tulee näin hyvin vinkkejä, :) Kysyn vielä sellaista, että miten siellä huomioidaan muita käyttäjiä. Onko seuraaminen ainut tapa, vai onko kohteliasta myös tykkäillä kuvista (vai voiko niin tehdä) vai kommentoidaanko siellä myös? Olen ihan pihalla näistä.

Ne, jotka tekee työkseen instagramia, toivovat tykkäämisiä ja kommentteja seuraajilta, että tili ja postaukset pysyy instagramin algoritmien suosiossa.

Tavalliset käyttäjät arvostavat varmaan tykkäämisiä ja kommentteja varmaan yhtä paljon kuin sinä itse. :) Eli ne ilahduttavat, mutta ei nyt turhaan tarvi kommentoida.

Vierailija
36/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tykkääminen on se juttu. Jos vain selaat sitä feediäsi etkä tykkäile kuvista, algoritmi lakkaa näyttämästä sulle sen tilin kuvia, joista et tykkää.

Vierailija
37/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa kuviin sellaisia tunnisteita, jotka auttavat kuvien löytämisessä. Esimerkiksi Leppävaarassa kuvattuun koirakuvaan #leppävaara, #saksanpaimenkoira jne. Tunnisteet #koira, #dog, #finland jne. ovat liian yleisiä, joten ne sopivat lähinnä tykkäysten kalasteluun.

Vierailija
38/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä työ pakottaa liittymään someen? Ei hyvältä kuulosta.

Vierailija
39/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisena näkyvät tilin nimi ja käyttäjänimi voivat olla ihan mitä vaan, omaa nimeä ei tarvitse käyttää. Siitä, kun liityin instaan, on niin kauan, että en muista pitikö tili kuitenkin luoda omalla nimellä, missään julkisesti muille se ei kuitenkaan näy.

Mutta jos sulla on Facebook tili, niin insta ilmeisesti lähettää sun kavereille siellä ilmoituksen. Nimittäin itselleni kävi niin, että olisin halunnut perustaa instatilin salaa, en kaivannut facesta sinne seuraajia, mutta niin vain alkoi tulla facekavereilta seuraamispyyntöjä. Mun tilistä ei voinut mitenkään päätellä kuka olen. Tuon varmaan voisi kiertää niin, että käyttää instatilin luomiseen eri sähköpostia, kuin mikä on Facessa? Itse en tajunnut ja vasta jälkeenpäin olen miettinyt, että tuo oli ainoa linkki faceen.

Vierailija
40/126 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työ pakottaa liittymään someen? Ei hyvältä kuulosta.

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta lue nyt se kommenttin, hyvänen aika. Hän haluaa työn takia harjoitella ja perustaa tilin, siinä ei sanota, että työpaikka pakottaa perustamaan oman sometilin. Joihinkin töihin kuuluu somejen ylläpitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi