Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hovilta täydellinen lausunto Harrylle ja Meghanille

Kommentit (1104)

Vierailija
161/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tiedote panee kauhistuttavana pidetyn asian oikeisiin mittasuhteisiin.  R-kysymystä ei kielletä, vaan otetaan vakavasti ja selvitetään perhepiirissä, johon Harry ja Meghan sillä viittasivatkin.  Jokainen ymmärtää, että perheissä loukataan tahallaan tai tahattomasti toisiaan, mutta ne asiat pitää selvittää puhumalla keskenään.

Ei r-syytöstä myönnetäkään, vaan todetaan, että muistikuvat saattavat vaihdella. Eli todetaan, että H&M saattavat muistaa asian noin, mutta että muut saattavat muistaa sen toisin. 

Eivät vaan voi myöntää, että ovat rasisteja. Vähättelyä, sitähän se on, kun sanotaan, että muistikuvat voivat vaihdella. Kiusaamisen muistaa koko loppuelämänsä ja varsinkin yksittäiset ilkeät kommentit jäävät erittäin tarkasti mieleen, jopa sanojan vaatteet ja asento. Se on kuin tulella olisi sieluun piirretty.

Aika huvittavaa siinä tapauksessa, että skandaalipariskunta ei kyennyt niitä "muistojaan" saamaan edes olemaan linjassa toistensa kanssa. Harry horisi jutuista keskustelun aikana ja Meghan väitti saman keskustelun tapahtuneen kun oli raskaana. Että vähän mennyt pieleen se tulella piirtäminen kun eivät kyenneet edes muistamaan omia valheitaan.

Siis *Harry horisi jutuista kihlauksen aikana* (autocorrect sotki ...)

Se ajankohta millilleen ja päivälleen ei nyt ole se juttu vaan se, että muistaa itse tapahtuman.

Vierailija
162/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tiedote panee kauhistuttavana pidetyn asian oikeisiin mittasuhteisiin.  R-kysymystä ei kielletä, vaan otetaan vakavasti ja selvitetään perhepiirissä, johon Harry ja Meghan sillä viittasivatkin.  Jokainen ymmärtää, että perheissä loukataan tahallaan tai tahattomasti toisiaan, mutta ne asiat pitää selvittää puhumalla keskenään.

Ei r-syytöstä myönnetäkään, vaan todetaan, että muistikuvat saattavat vaihdella. Eli todetaan, että H&M saattavat muistaa asian noin, mutta että muut saattavat muistaa sen toisin. 

Eivät vaan voi myöntää, että ovat rasisteja. Vähättelyä, sitähän se on, kun sanotaan, että muistikuvat voivat vaihdella. Kiusaamisen muistaa koko loppuelämänsä ja varsinkin yksittäiset ilkeät kommentit jäävät erittäin tarkasti mieleen, jopa sanojan vaatteet ja asento. Se on kuin tulella olisi sieluun piirretty.

Aika huvittavaa siinä tapauksessa, että skandaalipariskunta ei kyennyt niitä "muistojaan" saamaan edes olemaan linjassa toistensa kanssa. Harry horisi jutuista keskustelun aikana ja Meghan väitti saman keskustelun tapahtuneen kun oli raskaana. Että vähän mennyt pieleen se tulella piirtäminen kun eivät kyenneet edes muistamaan omia valheitaan.

Siis *Harry horisi jutuista kihlauksen aikana* (autocorrect sotki ...)

Se ajankohta millilleen ja päivälleen ei nyt ole se juttu vaan se, että muistaa itse tapahtuman.

Valehtelivat ja jäivät kiinni. Harry kämmäsi parissakin kohtaa harjoitellut repliikkinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän ole missään tapauksessa rasisista pohtia lapsen ihonväriä. Minusta se on aika normaalia, jos isä on vaalea ja äiti tumma.

Varmasti myös itse miettisin samaa asiaa.

On äärimmäisen tökeröä ja käytännössä rasistista jos sitä pohdiskelee vain tummien ihmisten kohdalla. Olen itse tumma ja kyllä sanoisin pari valittua sanaa jos joku alkaisi pohdiskelemaan lapseni ihonväriä. Kysyin takaisin, että tuleeko sinun lapsestasi pinkki, keltainen vai maidonvalkoinen?

Ajattelin kans, että ehkä sellainen tahaton ei loukkaukseksi tarkoitettu kommentti. Englannissa varsinkin vitsaillaan punaisten ihmisten väristä :D ja Harry on punainen. Muistan punaisen sukulaiseni, joka oli myös pitkä. Hänen kanssa aina vitsailtiin, että hänen pitäiis löytää puolisoksi kääpiöneekeri, että saisi normaaleja lapsia. Ja en ole rasisti. Olen tumma ja lapseni tummia

Minä olen käynyt sukulaisteni kanssa mm sellaisen keskustelun jossa pohdimme miten "saamelaisten silmät" eli se sellainen aasialaistyyppinen silmä periytyy.

Samatne miehen sukulaiset on pohtineet, miksi joku lapsista jää lyhyeksi. Esim yhdessä perheessä poika on lyhyt, mutta tyttäret pitkiä.

Vierailija
164/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pahimpia rasisteja on värilliset näköjään . Vihaavat muita kierot ilkiöt. Varastaminen on syntiä.

Vierailija
165/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa jo olla. He halusivat tuoda julki sen, että heillä oli paha olla kuninkaallisten keskuudessa ja siksi he lähtivät. Nyt he jatkavat onnellisina elämäänsä tyytyväisinä päätöksiinsä. Ihme, että palstalaiset ei tätä hyväksi. Hyväksykää jo, HE ELÄVÄT JUURI KUTEN HALUAVAT. Eli tekevät elämästään oman näköistä. Tätä aina painotetaan mutta jostain syystä tässä tapauksessa tämä onkin teidän mielestä väärä päätös.

Millään rahahanojen sulkemisella tai muulla ei ole mitään väliä. Rasististen perheenjäsenten menetyksellä ei ole väliä. Jos olisi, he olisivat jääneet. He ovat tyytyväisiä elämäänsä ja haluavat muuta kuin mitä kuninkaallinen perhe pystyi tarjoamaan. Ymmärtäkää.

Hehän eivät saaneet lähtiessään mitään siitä mitä halusivat saada. Eli ei he tehneet mistään mitään oman mielensä mukaista vaan saivat juuri vain sen mitä annettiin.

Ja hyvin katkeria ja ilmeisen rahapulaisia ovat. Siksihän tuo haastattelukin tehtiin.

Elämäänsä tyytyväiset ihmiset ievät kaivele vanhoja, keksi asioita tai jauha menneitä.

Nuo asiat nyt ovat sellaisia, että sietääkin tulla julki. Esim. juttu, jossa itketettiin muka Catrherinea ja sitä ei oikaistu. Aivan oikein, että tuli julki, kun noin isoa haloota siitä pidettiin. Samoin lapsen värin arpominen. Aivan oikein, että tuli julki. Asiat eivät parane koskaan, jos niitä piilotellaan ja painetaan villaisella. Siinäpä kuninkaallisten superytimelle vähän mietittävää ja muillekin nahjuksille.

Uskot mieluummin Meghania, joka todistetusti on lasketellut toistuvasti luikuria, kuin Catherinea tässä asiassa. Miksi?

Pieni oikaisu. Catherine ei ole koko episodista avautunut kertaakaan julkisuuteen vaan paikalla oli muita aikuisia ihmisiä huolehtimassa pienistä morsiusneidoista,kaksi paikalla ollutta aikuista jotka kertoivat tapahtuneesta lehdistölle. Meghan oli vaatinut Charlottea riisumaan sukkahousunsa johon Catherine ei ollut suostunut hovin etiketin takia joten Meghan oli häijyillyt. 

Vierailija
166/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo recollections may wary viittaa myös ennen kaikkea siihen väitökseen, että Kate olisi itkettänyt Meghania.

Ihan kaikkeen se viittaa.

Vierailija
167/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän ole missään tapauksessa rasisista pohtia lapsen ihonväriä. Minusta se on aika normaalia, jos isä on vaalea ja äiti tumma.

On äärimmäisen tökeröä ja käytännössä rasistista jos sitä pohdiskelee vain tummien ihmisten kohdalla. Olen itse tumma ja kyllä sanoisin pari valittua sanaa jos joku alkaisi pohdiskelemaan lapseni ihonväriä. Kysyin takaisin, että tuleeko sinun lapsestasi pinkki, keltainen vai maidonvalkoinen?

miksi et pysty näkemään ihonväriä vain ominaisuutena muiden ihmisen ominaisuuksien joukossa? Asiana, jota voi pohtia muiden ominaisuuksien rinnalla? Ei se mikään erikoinen juttu ole että joku on tummempi kuin joku toinen. Tai vaikka sitten pinkki.

Vierailija
168/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui että tuossa koittivat hyökätä Charlesia/Wlliamia kohtaan, ns. rasismi väitteen ja kommentit että hyvää pataa Kuningattaren kanssa eikä se Philipkään mitää ollut sanonut "paljastukset" -> kehen viitataan, eli halutaan "syytösten" kohdistuvan, tuskin Camillaan tai Fergieen tmv. vaan kaksi kohdetta joihin halutaan "iskeä", eikä edes suoraan vaan VIHJAILLAAN.

Vierailija
169/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimi ruskea voi tulla yhtä äkkiä ihmisen eteen ja sylkeä keskellä kaupunkia ja huumeissa. Miettikää kuka on rasisti.

Vierailija
170/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että kun Harryn ja Meghanin avioliitto ajautuu vielä kriisiin, tuhlaajapoika palaa kotiin? Ottaako suku vai tuliko peruuttamatonta tuhoa? Ehkäpä ne hovissakin tajuavat, mikä tuo Megsu on ja odottavat että homma hajoaa ja sitten poika kotiin. Harry ei sitä ansaitsisi, mutta olisihan se hienoa jos saisi suvun edes takaisin.

Suvun saa, mitään titteleitä eikä etuoikeuksia ei.

Vierailija
171/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että kun Harryn ja Meghanin avioliitto ajautuu vielä kriisiin, tuhlaajapoika palaa kotiin? Ottaako suku vai tuliko peruuttamatonta tuhoa? Ehkäpä ne hovissakin tajuavat, mikä tuo Megsu on ja odottavat että homma hajoaa ja sitten poika kotiin. Harry ei sitä ansaitsisi, mutta olisihan se hienoa jos saisi suvun edes takaisin.

Suvun saa, mitään titteleitä eikä etuoikeuksia ei.

Ne laittaa sen johonkin syrjäiseen mökkiin holhoukseen mielenterveyshoitajien ja vartijoiden kanssa. Vähän kuin Britney. 

Vierailija
172/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvä tytär voi olla musta. Mutta onko sillä väliä? Meghanin musta äiti on ollut kuningasperheen kuvassa 🤔

Vierailija
173/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko noiden kahden liitto mahtaa kestää?

Vierailija
174/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuninkaallisen suvun jälkeläinen Meghanin iskä ei ole tavannut kuningasperhettä tai suulas sisarpuoli?

Vierailija
175/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin kans, että ehkä sellainen tahaton ei loukkaukseksi tarkoitettu kommentti. Englannissa varsinkin vitsaillaan punaisten ihmisten väristä :D ja Harry on punainen. Muistan punaisen sukulaiseni, joka oli myös pitkä. Hänen kanssa aina vitsailtiin, että hänen pitäiis löytää puolisoksi kääpiöneekeri, että saisi normaaleja lapsia. Ja en ole rasisti. Olen tumma ja lapseni tummia

Minä olen käynyt sukulaisteni kanssa mm sellaisen keskustelun jossa pohdimme miten "saamelaisten silmät" eli se sellainen aasialaistyyppinen silmä periytyy.

Samatne miehen sukulaiset on pohtineet, miksi joku lapsista jää lyhyeksi. Esim yhdessä perheessä poika on lyhyt, mutta tyttäret pitkiä.

Meillä on suvussa mietitty silmien väriä, ollaanko ihan pellvapäitä vai tummakutrisia jne. ja on puhuttu myös kuinka pitkiä lapsista tulee (osa suvusta lähes 2m ja esim. mummo vai 153cm) ai h--vetti miten "ra-istista", en ymmärrä, AINA lasten piireteitä mietitään/katsellaan kenen äköinen on, ja se on AIVAN NORMAALIA!

Vierailija
176/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megan ja Harry elää omanlaista ja oikeutettua elämää niin me kaikki. Kun ei heitä kungashöppä kiinnostanut tekivät omat ratkaisut. Se että heitä väärin käsiteltiin hovissa onhyvinkin oikeutettua kertoa päivän valoon niin maailma ymmärtää miksi lähtivät hovista. Kateus panee ihmiset heitä haukkumaan vatvomaan.

Vierailija
177/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi et pysty näkemään ihonväriä vain ominaisuutena muiden ihmisen ominaisuuksien joukossa? Asiana, jota voi pohtia muiden ominaisuuksien rinnalla? Ei se mikään erikoinen juttu ole että joku on tummempi kuin joku toinen. Tai vaikka sitten pinkki.

Ihonväri ei ole ominaisuus muiden joukossa kuten silmien väri. Se joka niin väittää vähättelee rasismia ja rasismin olemassaoloa.

Vierailija
178/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kellekään muulle tästä meidän oma kotimaan Maisa Torppa mieleen?

”Jätän julkisuuden”

”Postaan instaan mageita kuvia”

”Ero, draama, kaverit läks”

Jne

Vierailija
179/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin 'vain tummien ihmisten kohdalla'. Jos on pariskunta, jossa on toinen on valkoihoinen ja toinen mu'staihoinen, ja ihmiset pohdiskelevat, että tuleeko vaaleampi- vai tummempi-ihoinen muksu, niin silloinhan sitä mietitään kummankin kohdalla, miksi unohdatte sen valkoihoisen vanhemman ja näette vain sen m' ustaihoisen? Ihan samalla tavalla, jos  toinen on vaikka valkoihoinen euraasialainen ja toinen itä-aasialainen, niin saatetaan pohtia sitä, kumman silmänmuoto mahtaa muksulle periytyä. Ihan normaalia ajattelua, siinä missä muksun sukupuolenkin miettiminen (no nyt varmaan älähtävät kaikki ne, joille sukupuoli on kipeä asia, että ei saa, selvää syrjintää).  

Koettakaa pärjätä ja hyväksyä oma itsenne, niin ei tarvitse niin paljon ja koko ajan olla pahoillamielin. Se hyväksyminen lähtee kuitenkin aina ensin sieltä omasta itsestä - ihan kaikilla. Se itsensä hyväksyminen auttaa jaksamaan sitten muiden ihmisten kanssa ja saattaa jopa huomata, ettei kaikki puhe ihonväristä tai silmien väristä tai muusta ole negatiivisessa mielessä tehtyä. 

PS 'Tummat' ovat perinteisesti ollut Suomessa romanien tapa kutsua itseään. Miksi se on termi on omittu koskemaan muitakin? Onko Mannelta ja Valtulta kysytty lupa? Mitä sanoo Priskilla?

Vierailija
180/1104 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä tuo "while some recollections may vary..." on aika mainiosti muotoiltu.

Ja totta, heillä ei ole enää mitään titteleitä, ei edes niitä häälahjaksi saatuja.

Eikö ne enää ole Suusexin herttuaparikaan?

Ainakin lausunnossa olivat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi