Hovilta täydellinen lausunto Harrylle ja Meghanille
Kommentit (1104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän ole missään tapauksessa rasisista pohtia lapsen ihonväriä. Minusta se on aika normaalia, jos isä on vaalea ja äiti tumma.
Varmasti myös itse miettisin samaa asiaa.On äärimmäisen tökeröä ja käytännössä rasistista jos sitä pohdiskelee vain tummien ihmisten kohdalla. Olen itse tumma ja kyllä sanoisin pari valittua sanaa jos joku alkaisi pohdiskelemaan lapseni ihonväriä. Kysyin takaisin, että tuleeko sinun lapsestasi pinkki, keltainen vai maidonvalkoinen?
miksi et pysty näkemään ihonväriä vain ominaisuutena muiden ihmisen ominaisuuksien joukossa? Asiana, jota voi pohtia muiden ominaisuuksien rinnalla? Ei se mikään erikoinen juttu ole että joku on tummempi kuin joku toinen. Tai vaikka sitten pinkki.
Ihonväri ei ole ominaisuus muiden joukossa kuten silmien väri. Se joka niin väittää vähättelee rasismia ja rasismin olemassaoloa.
Mikä se sitten on? Ominaisuus, joka pitää pyrkiä normalisoimaan eikä nostamaan jatkuvasti erikoisena esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellu on hyvin hyvin vihainen ja iskee rahahanoja kiinni kuten charleskin. No, Harry vinkui että Kanada ei maksanut enää turvallisuuslaskua ja nyt pappa betalar
No kaikki hanathan on jo kiinni. Elävät Dianan perinnöllä ja sillä Netflixin yms maksamalla 100 miljoonalla eurolla.
Tämä! 100 milj. On vain arvaus.
Kukaan ei ole nähnyt sopimusta.
Rahaa tarvitsevat, koska Harryn noin 30 milj. punnan perintö plus Meghanin 4 milj. ei pitkään riitä.
Joo, toi oli aika hyvä. Jos tuntee brittejä yhtään niin aika selväähän se on mitä tuo oikeasti tarkoittaa.
Eivät aio rueta tonkimaan tuota tunkiota julkisesti, mikä oli ilmeisesti Harryn ja Meghanin tarkoituksena. Saada hovi luopumaan vanhasta "never complain, never explain" -linjastaan. No ei ihan onnistunut ja mahdolliset uudet avautumiset ei saata heitä ainakaan parempaan valoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tiedote panee kauhistuttavana pidetyn asian oikeisiin mittasuhteisiin. R-kysymystä ei kielletä, vaan otetaan vakavasti ja selvitetään perhepiirissä, johon Harry ja Meghan sillä viittasivatkin. Jokainen ymmärtää, että perheissä loukataan tahallaan tai tahattomasti toisiaan, mutta ne asiat pitää selvittää puhumalla keskenään.
Ei r-syytöstä myönnetäkään, vaan todetaan, että muistikuvat saattavat vaihdella. Eli todetaan, että H&M saattavat muistaa asian noin, mutta että muut saattavat muistaa sen toisin.
Eivät vaan voi myöntää, että ovat rasisteja. Vähättelyä, sitähän se on, kun sanotaan, että muistikuvat voivat vaihdella. Kiusaamisen muistaa koko loppuelämänsä ja varsinkin yksittäiset ilkeät kommentit jäävät erittäin tarkasti mieleen, jopa sanojan vaatteet ja asento. Se on kuin tulella olisi sieluun piirretty.
Aika huvittavaa siinä tapauksessa, että skandaalipariskunta ei kyennyt niitä "muistojaan" saamaan edes olemaan linjassa toistensa kanssa. Harry horisi jutuista keskustelun aikana ja Meghan väitti saman keskustelun tapahtuneen kun oli raskaana. Että vähän mennyt pieleen se tulella piirtäminen kun eivät kyenneet edes muistamaan omia valheitaan.
Siis *Harry horisi jutuista kihlauksen aikana* (autocorrect sotki ...)
Se ajankohta millilleen ja päivälleen ei nyt ole se juttu vaan se, että muistaa itse tapahtuman.
Valehtelivat ja jäivät kiinni. Harry kämmäsi parissakin kohtaa harjoitellut repliikkinsä.
KOLME vuotta harjoitelleet!
Kuningatar on niin cool ja varmaan ehdi tavata jatkossakaan
Heippa Harry ja Meghan. Previously known as Sussexes
Meghanista tulee mieleen ex-käly. Hän sai samalla tavalla (yleensä parissa päivässä) mustan muuttumaan valkoiseksi. Jos joku asia ei mennyt hänen mielensä mukaisesti, niin parissa päivässä asia oli kääntynyt ex-kälynsä mielessä päälaelleen.
Kesti kauan ennen kuin ymmärsin kuvion. En ollut aiemmin törmännyt vastaavaan henkilöön. Sitten jopa testasin sitä. Joku psykologi voisi kenties kertoa taustat mekanismista... ;-)
Vertaa lapsi ei saakkaan prinssin arvonimeä. (Oli itse sanottu, että eivät halua lapselle arvonimeä.)
Ihme sekoilu naimisiin meno päivästä.
Kuka itketti ketä häiden alla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän ole missään tapauksessa rasisista pohtia lapsen ihonväriä. Minusta se on aika normaalia, jos isä on vaalea ja äiti tumma.
Varmasti myös itse miettisin samaa asiaa.On äärimmäisen tökeröä ja käytännössä rasistista jos sitä pohdiskelee vain tummien ihmisten kohdalla. Olen itse tumma ja kyllä sanoisin pari valittua sanaa jos joku alkaisi pohdiskelemaan lapseni ihonväriä. Kysyin takaisin, että tuleeko sinun lapsestasi pinkki, keltainen vai maidonvalkoinen?
Ajattelin kans, että ehkä sellainen tahaton ei loukkaukseksi tarkoitettu kommentti. Englannissa varsinkin vitsaillaan punaisten ihmisten väristä :D ja Harry on punainen. Muistan punaisen sukulaiseni, joka oli myös pitkä. Hänen kanssa aina vitsailtiin, että hänen pitäiis löytää puolisoksi kääpiöneekeri, että saisi normaaleja lapsia. Ja en ole rasisti. Olen tumma ja lapseni tummia
Minä olen käynyt sukulaisteni kanssa mm sellaisen keskustelun jossa pohdimme miten "saamelaisten silmät" eli se sellainen aasialaistyyppinen silmä periytyy.
Samatne miehen sukulaiset on pohtineet, miksi joku lapsista jää lyhyeksi. Esim yhdessä perheessä poika on lyhyt, mutta tyttäret pitkiä.
Puoliksi saamelaisena en koe tuota loukkaavana. Itsekin pienenä harmittelin, kun en perinyt äitini upeita, tummia piirteitä ja mustia hiuksia. Siskoni peri. Itse perin isäni hämäläisen vaalean ihon & siniset silmät. Mitä rasistista näiden pohtimisessa on? Jos edes tapahtunut Meghanin tuntien ja ristiriitaisista lausunnoista päätellen.. Kun olen itse ja perheeni on hyvin paljon sitä ihan oikeaa rasismia kohdannut juurikin saamelaisten juurien takia (jotkut suomessa kiistää, että tällaista olisi mutta tasan ON), niin ketuttaa tällainen rasismikortilla ratsastelu ilman syytä.
Anyway, Kuningattarelta juurikin sopiva ja tasokas vastaus.
Oikeastiko et kokisi yhtään rasistiseksi, jos joku pohtisi ulkonäköäsi vaikka tyyliin että ”onneksi et näytä yhtään saamelaiselta”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellu on hyvin hyvin vihainen ja iskee rahahanoja kiinni kuten charleskin. No, Harry vinkui että Kanada ei maksanut enää turvallisuuslaskua ja nyt pappa betalar
No kaikki hanathan on jo kiinni. Elävät Dianan perinnöllä ja sillä Netflixin yms maksamalla 100 miljoonalla eurolla.
Tämä! 100 milj. On vain arvaus.
Kukaan ei ole nähnyt sopimusta.Rahaa tarvitsevat, koska Harryn noin 30 milj. punnan perintö plus Meghanin 4 milj. ei pitkään riitä.
Järkkyä. Noilla masseilla eläämikuisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kans, että ehkä sellainen tahaton ei loukkaukseksi tarkoitettu kommentti. Englannissa varsinkin vitsaillaan punaisten ihmisten väristä :D ja Harry on punainen. Muistan punaisen sukulaiseni, joka oli myös pitkä. Hänen kanssa aina vitsailtiin, että hänen pitäiis löytää puolisoksi kääpiöneekeri, että saisi normaaleja lapsia. Ja en ole rasisti. Olen tumma ja lapseni tummia
Minä olen käynyt sukulaisteni kanssa mm sellaisen keskustelun jossa pohdimme miten "saamelaisten silmät" eli se sellainen aasialaistyyppinen silmä periytyy.
Samatne miehen sukulaiset on pohtineet, miksi joku lapsista jää lyhyeksi. Esim yhdessä perheessä poika on lyhyt, mutta tyttäret pitkiä.
Puoliksi saamelaisena en koe tuota loukkaavana. Itsekin pienenä harmittelin, kun en perinyt äitini upeita, tummia piirteitä ja mustia hiuksia. Siskoni peri. Itse perin isäni hämäläisen vaalean ihon & siniset silmät. Mitä rasistista näiden pohtimisessa on? Jos edes tapahtunut Meghanin tuntien ja ristiriitaisista lausunnoista päätellen.. Kun olen itse ja perheeni on hyvin paljon sitä ihan oikeaa rasismia kohdannut juurikin saamelaisten juurien takia (jotkut suomessa kiistää, että tällaista olisi mutta tasan ON), niin ketuttaa tällainen rasismikortilla ratsastelu ilman syytä.
Oikeastiko et kokisi yhtään rasistiseksi, jos joku pohtisi ulkonäköäsi vaikka tyyliin että ”onneksi et näytä yhtään saamelaiselta”.
Ihan oikeasti, totta hemmetissä kokisin JA olen kokeNUT tuollaiset puheet rasistisiksi sekä sellaista saanut kuulla, kiitosta vain. Sitä en ymmärrä, miten se tähän asiaan liittyy. Kukahan RF:ssä muka Meghanille tai Archiesta noin sanonut? Olipa tasoton kysymys sinulta.
Oikea ongelma on Harrylla että ne oli financially cut off ja Dianan perintö riittää juuri ja juuri ehkä kämpään LA:ssa. Sitten pitäisi olla turvallisuus jne... palveluskunta.
Nyt ne lauloi kaiken 7 miljoonalla oprahille. ’Uutta noiden kiinnostavuus vähenee koka vuosi. Kotona pilasi bisnekset
Rasismikorttia käytettiin koska eivät saaneet etuja joita halusivat. Meghsn elää niin rikkaan valkoisen etuoikeutetun naisen elämää, eikä ole kyse ihonväristä. Harry ja Meghan ovat ja olivat todella etuoikeutettuja
On luonnollista, että ihmiset pohtivat, miltä vauva näyttää, jos toinen vanhempi on vaikka punatukkainen, lyhytkasvuinen tai albiino - tai omaa muiden rotujen geenejä.
Rasismi on vain kuulijan korvissa. Ja kertoo vain tästä kieroutuneesta ajasta.
Mistä M&H saa nut rahaa? Tämä kiristys väistettiin. Veikkaan että markkinaarvo näillä vain laskee. Tosin kannattaahan joku Trupiakin.
Ihmetyttää vain tuo Oprah, eikö hän kokeneena journalistina tajunnut mihin pommiin koski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitää olla hyvin kieli keskellä ja varovainen jos haluaa puhua saamelaisuudesta, vitsailusta puhumattakaan.
Meghania harmittaa, kun ei pääsekään Archieta vielä tuotteistamaan tyyliin tässä tämä meidän prinssi nyt on jne. Ei malta odottaa, sillä helpompi se olisi tuollaista pikkutaaperoa hyödyntää.
Vierailija kirjoitti:
On luonnollista, että ihmiset pohtivat, miltä vauva näyttää, jos toinen vanhempi on vaikka punatukkainen, lyhytkasvuinen tai albiino - tai omaa muiden rotujen geenejä.
Mutta ei tällaisia arvailuja mennä kertomaan vanhemmille, kai teilläkin nyt joitain käytöstapoja on? Odottavat äidit käyvät aika herkillä kuten tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Rasismikorttia käytettiin koska eivät saaneet etuja joita halusivat. Meghsn elää niin rikkaan valkoisen etuoikeutetun naisen elämää, eikä ole kyse ihonväristä. Harry ja Meghan ovat ja olivat todella etuoikeutettuja
Sinulle tällaiset asiat kuin rasismi ja siitä puhuminen on vain viihdettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei tällaisia arvailuja mennä kertomaan vanhemmille, kai teilläkin nyt joitain käytöstapoja on? Odottavat äidit käyvät aika herkillä kuten tiedetään.
Harryhan sen Meghanille kertoi. Varmaan itse myös aloittanut keskustelun vauvan ulkonäön piirteistä, niistä on aivan normaalia käydä keskustelua.
Eihän ollut!
https://www.her.ie/celeb/whole-family-saddened-queen-responds-harry-meg…
"The whole family is saddened to learn the full extent of how challenging the last few years have been for Harry and Meghan.
"The issues raised, particularly that of race, are concerning. Whilst some recollections may vary, they are taken very seriously and will be addressed by the family privately.
"Harry, Meghan and Archie will always be much loved family members."