Muita riskiryhmäläisiä jotka aikovat elää normaalisti kun kaikki riskiryhmät rokotettu?
Meihin riskiryhmäläisiin on kohdistunut todella paljon vihaa viimeisen vuoden aikana. Ei kiinnosta suojella enää muita siinä vaiheessa kun riskiryhmät saaneet sen toisenkin piikkinsä.
Kommentit (75)
Mihin tällä kaikella simputuksella ja talouden alasajolla pyritään, NO uuteen totalitaristiseen maailmanjärjestykseen. Miksi sen tulemista kannattaisi edistää yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt koko ajan normaalisti koska tiedostan sen että kuolen joskus kuitenkin. Ihme luonnosta vieraantumista ja itsekästä vaatimista suurimman osan käytös.
No, itse en ole vielä valmis kuolemaan alle nelikymppisenä, tuntuu että liikaa elämää elämättä ja kokematta.
Luonnonvalinta. En minäkään ole vielä kolmeakaankymmentä, mutta kaikkien geenit eivät mahdollista pitkää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kiva että riskiryhmäläiset saa rokotteet ja sitten tartuttavat meitä muita rokottamattomia. Monikin voi kuulua tietämättään riskiryhmään. Pääasia että rokotetuilla on normaali elämä jälleen.
Se on voi voi. Moni perusterve sairastaa koronan oireettomana ja levittää sitä ympäriinsä kun pitää vähän käydä lapissa, baarissa, kuntosalilla ja kahvilassa.
M25 kirjoitti:
Täs se taas nähdää kuinka itsekeskeisii boomerit on.
Alle 70-vuotiaita riskiryhmäläisiä on 910 000. Boomerit on about 70+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että riskiryhmäläiset saa rokotteet ja sitten tartuttavat meitä muita rokottamattomia. Monikin voi kuulua tietämättään riskiryhmään. Pääasia että rokotetuilla on normaali elämä jälleen.
Rokote hyvin suurella todennäköisyydellä vähentää olennaisesti tarttumista.
Te perusterveet olette voineet halutessanne elää lähes normaalisti koko ajan lukuunottamatta niitä aloja joilla loppui työt tai etäopiskelijoita. Me riskiryhmäläiset ei olla voitu tehdä edes sitä valintaa. Itseäni pelotti mennä töihihin (silloin kun niitä vielä oli) kun töitä ei voinut tehdä etänä enkä pysty kontrolloimaan miten paljon muilla on kontakteja tai kuinka löperöitä he ovat mahdollisesti käsihygieniansa tms asioiden suhteen.
No kyllä ajattelevat terveetkin ovat eristäytyneet ja kärvistelleet. Ei sinulta toisaalta ole ollut kiellettyä mennä sinne karaokeen sen enempää kuin muiltakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on voi voi. Moni perusterve sairastaa koronan oireettomana ja levittää sitä ympäriinsä kun pitää vähän käydä lapissa, baarissa, kuntosalilla ja kahvilassa.
Ja Dubaissa ottamassa bikinikuvia. Mitäs sillä väliä et korona leviää, kun edes syöpäosastojen hoitajat eivät ole vielä saaneet rokotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te perusterveet olette voineet halutessanne elää lähes normaalisti koko ajan lukuunottamatta niitä aloja joilla loppui työt tai etäopiskelijoita. Me riskiryhmäläiset ei olla voitu tehdä edes sitä valintaa. Itseäni pelotti mennä töihihin (silloin kun niitä vielä oli) kun töitä ei voinut tehdä etänä enkä pysty kontrolloimaan miten paljon muilla on kontakteja tai kuinka löperöitä he ovat mahdollisesti käsihygieniansa tms asioiden suhteen.
No kyllä ajattelevat terveetkin ovat eristäytyneet ja kärvistelleet. Ei sinulta toisaalta ole ollut kiellettyä mennä sinne karaokeen sen enempää kuin muiltakaan.
Et edelleenkään ymmärtänyt pointtia. Riskiryhmäläisille eristäytyminen ei ole ollut vapaaehtoista vaan pakko, jos haluaa selvitä hengissä tai ilman koronan pitäaikaisvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et edelleenkään ymmärtänyt pointtia. Riskiryhmäläisille eristäytyminen ei ole ollut vapaaehtoista vaan pakko, jos haluaa selvitä hengissä tai ilman koronan pitäaikaisvaikutuksia.
Pakko :D :D Minä olen jatkanut elämääni riskiryhmäläisenä aivan normaalisti ja hengissä olen.
Rokotuksen teho on voimassa vain noin puoli vuotta.
Israelissa asuvalla sukulaiselle on koronapassi, jossa päivämäärä 12.8.
Sen jälkeen testataan onko elimistössä vasta-aineita. Ellei ole niin rokotus uusitaan.
Ei siis kannata luopua varovaisuudesta.
Mulla ensimmäinen piikki 26.3.
sen jälkeen voi saada vielä tartunnan, mutta itse et tartuta ja oireet lievempiä.
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen testataan onko elimistössä vasta-aineita. Ellei ole niin rokotus uusitaan.
sen jälkeen voi saada vielä tartunnan, mutta itse et tartuta ja oireet lievempiä.
Kiitos, hyvä tietää! Eli heti kun molemmat piikit saatu sitten reissuun, teho todennäköisesti silloin parhain. Ei tiedä milloin joutuu taas eristymään, helpompi jaksaa kun saa edes hetken välissä taukoa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä. Olen riskiryhmäläinen. Mulla on sydämen vajaatoiminta, keuhkoahtauma ja diabetes, mutta
se ei ole estänyt minua käymästä ravintoloissa syömässä. Viime viikolla kävin FISKEN PÅ DISKEN -ravintolassa ja KAPPELISSA, edellisellä viikolla STOCKAN SAMPPANJABAARISSA.
Ja ostoksilla olen käynyt ja menen huomenna taas ainakin STOCKALLE katsomaan mitä kivaa keväistä löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt koko ajan normaalisti koska tiedostan sen että kuolen joskus kuitenkin. Ihme luonnosta vieraantumista ja itsekästä vaatimista suurimman osan käytös.
Et varmaan myöskään käytä turvavöitä?
Et ymmärtänyt pointtiani. Jos minun hengissä selviämiseni vaatii sen että koko muu yhteiskunta menee kiinni ja muut kärsivät, ei minun henkiinjäämiseni ole sen arvoista. Kukaan ulkopuolinen ei tietääkseni siitä kärsi, jos laitan turvavyön kiinni autoon mennessäni. Nämä aloittajan kaltaiset itsekkäät ihmiset taas ovat pilanneet kokonaisten sukupolvien tulevaisuuden, ihan vain koska minä minä minä.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu riskiryhmiin, mutta elämäni on ihan pilalla koronan ja rajoitusten takia.
Asun yksin enkä tapaa ketään. Minulla ei ole ystäviä. Nyt ei edes mitään paikkaa missä tavata ja tutustua. Kökötän aina kotona, kaupassa käyn ja siinä tulee vähän käveltyä. Siinä koko "elämäni".
Missä päin suomea asut ja minkä ikäinen olet? Syksyllä varmasti elämä on jo normaalimpaa, koeta aloittaa vaikka joku uusi harrastus? Koeta jaksaa vielä hetki <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan myöskään käytä turvavöitä?
Et ymmärtänyt pointtiani. Jos minun hengissä selviämiseni vaatii sen että koko muu yhteiskunta menee kiinni ja muut kärsivät, ei minun henkiinjäämiseni ole sen arvoista. Kukaan ulkopuolinen ei tietääkseni siitä kärsi, jos laitan turvavyön kiinni autoon mennessäni. Nämä aloittajan kaltaiset itsekkäät ihmiset taas ovat pilanneet kokonaisten sukupolvien tulevaisuuden, ihan vain koska minä minä minä.
Ymmärrätkö ollenkaan, että näillä tämänhetkisillä rajoituksilla yritetään estää terveydenhuollon ylikuormitusta? Suurimmalla osalla sairaalahoitoon joutuneista on ollut joku sairaus, toki sinne joutuu jonkin verran myös perusterveitä ja nuoriakin sellaisia. Jos ei yhtään yritettäisi estää leviämistä, niin kohta ei myöskään pystyttäisi hoitamaan esimerkiksi umpisuolipotilaita. Riskiryhmäläisiä työskentelee kaikilla aloilla, esimerkiksi sen umpisuolipotilaan leikkaava kirurgi voi itse olla vaikkapa diabeetikko. Riskiryhmäläisiä työskentelee kauppojen kassoilla, lastenhoitajina, opettajina, lääkäreinä, hoitajina, rakennustyömailla jne. Ei mikään ala pyörisi normaalisti jos kaikki riskiryhmäläiset vaan lopettaisivat menemästä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko :D :D Minä olen jatkanut elämääni riskiryhmäläisenä aivan normaalisti ja hengissä olen.
Ne kuuluisat viimeiset sanat :D
Olen riskiryhmäläinen, olen saanut rokotteen, olen elänyt normaalisti ennen rokotetta ja elän normaalisti myös rokotteen jälkeen :) Mulla oli ajatuksena jo viime keväästä lähtien, että jos kuolen, niin ainakaan en kuole niin että elän jotain rajoittunutta elämätöntä elämää itkien ja peläten jonkun koronan vuoksi.
Corona hysteria ja joukkopsykoosi ovat vaarallisia terveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen riskiryhmäläinen, olen saanut rokotteen, olen elänyt normaalisti ennen rokotetta ja elän normaalisti myös rokotteen jälkeen :) Mulla oli ajatuksena jo viime keväästä lähtien, että jos kuolen, niin ainakaan en kuole niin että elän jotain rajoittunutta elämätöntä elämää itkien ja peläten jonkun koronan vuoksi.
Kiva homma sulle. Itselläni on kokemusta siitä kun infektio vie sairaalaan asti, ei todellakaan ole kiinnostusta kokea mitä korona aiheuttaisi. Ja tällä hetkellä niin pieni osa riskiryhmäläisistäkin on saanut rokotteen, joten en siksikään halua itse myöskään levittää koronaa. Sitten kun me kaikki riskiryhmät rokotettu, niin kaipa sitten voi jo höllätä vähän.
Olen kohta vuoden vihannut koko riskiryhmäläinen sanaa. Tämän vuoden ovat keskittyneet vaatimaan muilta. Asun pienellä paikkakunnalla missä Koronaa ei juurikaan ole. Riskiryhmäläiset mm. haluaa sulkea koulut ja päiväkodit. Se on tässä tilanteessa täysin törkeää, kun ottaa huomioon mitä haittoja lapsille ja nuorille tuollaisesta eristämisestä on. Ymmärrän isommat paikkakunnat tai jos Koronaa täälläkin olisi. He huutavat kaupassa toisille ihmisille. Saivat oman vuoron kauppaan, mutta mikään ei riitä. Vuoden pitäneet meteliä mitä heidän takia pitää muiden tehdä. Maskit muiden naamaan yms. Itse eivät toki voi käyttää, koska perussairaus, se riskiryhmään kuuluminen. Nyt kun rokotteita saadaan hitaasti niin ovat ensimmäisinä kädet pitkänä rokotejonossa. Tällä hetkellä eniten Koronaan sairastuu nuoria aikuisia. Yrityksiä menee nurin, ihmisten pitää liikkua ja käydä töissä. Riskiryhmäläisistä suurin osa on eläkeläisiä tai muuten vaan työkyvyttömiä.
Ja olisiko liikaa vaadittu, että olisivat edes vähän tyytyväisiä, tai että eivät ainakaan uhoaisi nyt omista oikeuksistaan? Mutta ei, he itse eivät toki voi odottaa yhtään pidempään, että muutakin väestöä olisi rokotettu. Heidänhän ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin ottaa vastaan. Mutta kyllä sieltä liikkumiskielto vielä viimeistään kesälle saadaan.
Miten sä erotat kaupoilla riskiryhmäläiset taviksista?
Tuommoisesta käytöksestä voi tulla instatkuolema.