Muita riskiryhmäläisiä jotka aikovat elää normaalisti kun kaikki riskiryhmät rokotettu?
Meihin riskiryhmäläisiin on kohdistunut todella paljon vihaa viimeisen vuoden aikana. Ei kiinnosta suojella enää muita siinä vaiheessa kun riskiryhmät saaneet sen toisenkin piikkinsä.
Kommentit (75)
En ole kokenut saaneeni vihaa missään muualla kuin palstalla. Ja sitähän tulee kaikesta päivittäin täällä. Milloin mistäkin mielipiteestä tai ulkonäöstäni, vaikken täällä ole kuviani julki tuonutkaan.
Elän suht normaalia elämää nytkin ja tästä lähin kuljen varmaan loppuelämän maskit myös mukanani. esim jos saataisiin tavan influenssat kuriin vain maskia käyttämällä, kun perheessä on tarttuvaa tautia.
Ei mun tarvitse käyttäytyä kuin idiootti, jos muutama tekee niin palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että riskiryhmäläiset saa rokotteet ja sitten tartuttavat meitä muita rokottamattomia. Monikin voi kuulua tietämättään riskiryhmään. Pääasia että rokotetuilla on normaali elämä jälleen.
Rokote hyvin suurella todennäköisyydellä vähentää olennaisesti tarttumista.
Te perusterveet olette voineet halutessanne elää lähes normaalisti koko ajan lukuunottamatta niitä aloja joilla loppui työt tai etäopiskelijoita. Me riskiryhmäläiset ei olla voitu tehdä edes sitä valintaa. Itseäni pelotti mennä töihihin (silloin kun niitä vielä oli) kun töitä ei voinut tehdä etänä enkä pysty kontrolloimaan miten paljon muilla on kontakteja tai kuinka löperöitä he ovat mahdollisesti käsihygieniansa tms asioiden suhteen.
En ole perusterve, mutta en kuulu tällä hetkellä luokiteltuihin riskiryhmiin. Niihin kyllä, jotka ensin mainittiin ja hissukseen poistettiin. On tässä muutkin joutuneet töissä käymään henkensä kaupalla koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt koko ajan normaalisti koska tiedostan sen että kuolen joskus kuitenkin. Ihme luonnosta vieraantumista ja itsekästä vaatimista suurimman osan käytös.
Kyllähän kaikki ihmiset tietää, että loppu tulee jossain vaiheessa.
Sähän olet kuin mun diabeteshoitaja. Se aina toitottaa tuota "ei täällä kukaan ikuista elämää ole saanut", kun pitäs ottaa arvoja ja vähän nuhdella syömisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt koko ajan normaalisti koska tiedostan sen että kuolen joskus kuitenkin. Ihme luonnosta vieraantumista ja itsekästä vaatimista suurimman osan käytös.
Et varmaan myöskään käytä turvavöitä?
Hän elää villisti. Kulkee punaisia päin ja ylittelee motaria mistä sattuu.
En halkua painostaa tai kannustaa piikille sen paremmin riskejä kuin riskittöämiäkään. Elän normaalisti jo nyt. Minun takia ainakaan ei tarte kokeilla piikkiä siis kenenkään.
Olen elänyt normaalisti koko ajan muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kiva että riskiryhmäläiset saa rokotteet ja sitten tartuttavat meitä muita rokottamattomia. Monikin voi kuulua tietämättään riskiryhmään. Pääasia että rokotetuilla on normaali elämä jälleen.
Kiva että perusterveet bilettävät eivätkä käytä maskia kauppareissuilla tai joukkoliikenteessä ja sitten tartuttavat meitä riskiryhmäläisiä. Riskiryhmäläisyys ei näy päällepäin, et voi tietää ketkä kaikki ovat riskiryhmää. Myös se sinun työkaverisi voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä syyllistämistä kuulunut monesta suunnasta. Riskiryhmäläisten vika että kuntosalit meni kiinni. Riskiryhmäläisten vika että muut ei saa bilettää. Riskiryhmäläisten vika että yliopistot on etäopinnoissa. Itsellänikin monet ihmissuhteet etääntyneet todella paljon riskiryhmäläisyyden takia kun muut haluaa juhlia vailla huolta huomisesta. En tiedä onko minulla enää montaakaan ystävää tämän pandemian jälkeen. Kuulun sairauteni vuoksi vakavaan riskiryhmään.
Sulla onkin ihan omat ryhmät.
Vierailija kirjoitti:
Kiva että riskiryhmäläiset saa rokotteet ja sitten tartuttavat meitä muita rokottamattomia. Monikin voi kuulua tietämättään riskiryhmään. Pääasia että rokotetuilla on normaali elämä jälleen.[/quote
Voi itku
Olen kökkinyt kotona vuoden. Kun olen saanut(ja lähipiirin riskiryhmäläiset myös) molemmat rokotteet, en aio enää kökkiä kotona. En jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että perusterveet bilettävät eivätkä käytä maskia kauppareissuilla tai joukkoliikenteessä ja sitten tartuttavat meitä riskiryhmäläisiä. Riskiryhmäläisyys ei näy päällepäin, et voi tietää ketkä kaikki ovat riskiryhmää. Myös se sinun työkaverisi voi olla.
Lue vastaus 24. Koska en kuulu virallisiin riskiryhmiin, nyt saa rokotetut riskiryhmäläiset yrittää tahallaan tartuttaa minua. Kiitos!
Jatkan tähän malliin, kunnes lapset ja muut terveet läheiset ovat rokotettu.
Kyllä niitä terveitäkin kaatuu tämän taudin takia.
AP pöhlö luulee olevansa rokotteen takana suojissa kaikelta pahalta, mitä koronaan liittyy.
XD
Laitan vahingon kiertämään, käyn palvelutaloissa, yskin, köhin ja aivastelen riskiryhmäläisten päälle kaupoissa, kannattaa muistaa ettei rokote suojaa 100%, en pese käsiä tai käytä maskia. Se on voi voi, jos joku sattuu delaamaan, pääasia etten se ole minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote hyvin suurella todennäköisyydellä vähentää olennaisesti tarttumista.
Te perusterveet olette voineet halutessanne elää lähes normaalisti koko ajan lukuunottamatta niitä aloja joilla loppui työt tai etäopiskelijoita. Me riskiryhmäläiset ei olla voitu tehdä edes sitä valintaa. Itseäni pelotti mennä töihihin (silloin kun niitä vielä oli) kun töitä ei voinut tehdä etänä enkä pysty kontrolloimaan miten paljon muilla on kontakteja tai kuinka löperöitä he ovat mahdollisesti käsihygieniansa tms asioiden suhteen.
En ole perusterve, mutta en kuulu tällä hetkellä luokiteltuihin riskiryhmiin. Niihin kyllä, jotka ensin mainittiin ja hissukseen poistettiin. On tässä muutkin joutuneet töissä käymään henkensä kaupalla koko ajan.
Mikä riskiryhmä on aluksi ollut mutta sittemmin poistettu?
Itsellä on niin tylsä elämä muutenkin että olen elänyt ihan normaalisti kokoajan. En muutenkaan tapaa ihmisiä kuin kaupassa tai apteekissa.
Täs se taas nähdää kuinka itsekeskeisii boomerit on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue vastaus 24. Koska en kuulu virallisiin riskiryhmiin, nyt saa rokotetut riskiryhmäläiset yrittää tahallaan tartuttaa minua. Kiitos!
Sinun ei ole pakko matkustella tai mennä esimerkiksi baareihin tai kuntosaleille missä tartuntariski korkea. Kaupoissa yms on varmasti maskisuositus, turvavälit jne kesällä edelleen. Voit vaikka kokeilla sitä samaa yksin kotiin eristäytymistä mitä me riskiryhmäläiset ollaan tässä jo vuosi tehty.
Pakko myöntää, mutta itse ihan oikeasti suunnittelen jollain tasolla matkustavani johonkin missä rokotepakko turisteille. Siinähän kärvistelevät suomen sateissa kun itse olen jossain auringossa. Nyt on vuosi yksiön seiniä tuijoteltu ja kärsivällisyys alkaa olla täysin loppu.