Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita riskiryhmäläisiä jotka aikovat elää normaalisti kun kaikki riskiryhmät rokotettu?

Vierailija
09.03.2021 |

Meihin riskiryhmäläisiin on kohdistunut todella paljon vihaa viimeisen vuoden aikana. Ei kiinnosta suojella enää muita siinä vaiheessa kun riskiryhmät saaneet sen toisenkin piikkinsä.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion elää normaalisti heti, kun olen saanut rokotteen. Tai siis odotan sen muutaman viikon ensin. 

Vierailija
2/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt koko ajan normaalisti koska tiedostan sen että kuolen joskus kuitenkin. Ihme luonnosta vieraantumista ja itsekästä vaatimista suurimman osan käytös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa piikistä ja normielämä päälle.

Vierailija
4/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt koko ajan normaalisti koska tiedostan sen että kuolen joskus kuitenkin. Ihme luonnosta vieraantumista ja itsekästä vaatimista suurimman osan käytös.

No, itse en ole vielä valmis kuolemaan alle nelikymppisenä, tuntuu että liikaa elämää elämättä ja kokematta. 

Vierailija
5/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa piikistä ja normielämä päälle.

Jep, menee se 2 vko että tulee osittainen immuniteetti. Sitten kun on saanut molemmat piikit on jo kohtuuhyvä suoja ja vakavan sairastumisen tai sairaalaan joutumisen riski olennaisesti pienempi. 

Vierailija
6/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan myöskään käytä turvavöitä? 

Vierailija
7/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen saanut ne molemmat kaksi koronapiikkiä, tottahan varon edelleen koronaa.

Korona silti tarttuu minuun, mutta se suojaa (jos suojaa) vain vakavalta tartunnalta.

Eikä sekään ole sataprosenttista.

Voin edelleen omalla tartunnallani sairastuttaa muita ihmisiä.

Käytän edelleen maskia ja pidän turvavälit ja huolehdin hyvästä käsien pesusta.

En ole kokenut risiryhmäläisenä mitään syrjintää missään ja olen jo ensimmäisen koronarokotepiikin saanut.

Se, että saa rokotuksen ei anna lupaa mihinkään holtittomaan käytökseen.

Lähipiirissä on edelleen ihmisiä, jotka voivat koronan saada, myös rokotetulta.

Vierailija
8/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen saanut ne molemmat kaksi koronapiikkiä, tottahan varon edelleen koronaa.

Korona silti tarttuu minuun, mutta se suojaa (jos suojaa) vain vakavalta tartunnalta.

Eikä sekään ole sataprosenttista.

Voin edelleen omalla tartunnallani sairastuttaa muita ihmisiä.

Käytän edelleen maskia ja pidän turvavälit ja huolehdin hyvästä käsien pesusta.

En ole kokenut risiryhmäläisenä mitään syrjintää missään ja olen jo ensimmäisen koronarokotepiikin saanut.

Se, että saa rokotuksen ei anna lupaa mihinkään holtittomaan käytökseen.

Lähipiirissä on edelleen ihmisiä, jotka voivat koronan saada, myös rokotetulta.

Olen lapseton yksin elävä ikisinkku, joten ei kovin todennäköistä että tartuttaisin muita. Viime kesänäkin nähtiin kavereiden kanssa ulkona, ei sisätiloissa. Ja jo ennen koronaa minulle oli itsestään selvää pestä kädet saippualla joka ikinen kerta kun tulin ulkoa sisälle. Jos kesällä on edelleen maskisuositus käytän kyllä maskia kaupassa ja joukkoliikenteessä, en enää muualla. Ja aloitan liikuntaharrastukset uudelleen, jokainen tulee treeneihin omalla riskillä. 

Vierailija
9/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan myöskään käytä turvavöitä? 

Ja turha niitä hampaitakaan pestä, kun joillekin tulee reikiä harjaamisesta huolimatta. 

Vierailija
10/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä syyllistämistä kuulunut monesta suunnasta. Riskiryhmäläisten vika että kuntosalit meni kiinni. Riskiryhmäläisten vika että muut ei saa bilettää. Riskiryhmäläisten vika että yliopistot on etäopinnoissa. Itsellänikin monet ihmissuhteet etääntyneet todella paljon riskiryhmäläisyyden takia kun muut haluaa juhlia vailla huolta huomisesta. En tiedä onko minulla enää montaakaan ystävää tämän pandemian jälkeen. Kuulun sairauteni vuoksi vakavaan riskiryhmään. 

Vierailija
11/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoa on jo tapahtunut sen verran ettei paluuta entiseen ole, mutta muuten normaalisti kyllä.

Vierailija
12/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että riskiryhmäläiset saa rokotteet ja sitten tartuttavat meitä muita rokottamattomia. Monikin voi kuulua tietämättään riskiryhmään. Pääasia että rokotetuilla on normaali elämä jälleen.

Vierailija
13/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu riskiryhmiin, mutta elämäni on ihan pilalla koronan ja rajoitusten takia.

Asun yksin enkä tapaa ketään. Minulla ei ole ystäviä. Nyt ei edes mitään paikkaa missä tavata ja tutustua. Kökötän aina kotona, kaupassa käyn ja siinä tulee vähän käveltyä. Siinä koko "elämäni".

Vierailija
14/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että riskiryhmäläiset saa rokotteet ja sitten tartuttavat meitä muita rokottamattomia. Monikin voi kuulua tietämättään riskiryhmään. Pääasia että rokotetuilla on normaali elämä jälleen.

Rokote hyvin suurella todennäköisyydellä vähentää olennaisesti tarttumista. 

Te perusterveet olette voineet halutessanne elää lähes normaalisti koko ajan lukuunottamatta niitä aloja joilla loppui työt tai etäopiskelijoita. Me riskiryhmäläiset ei olla voitu tehdä edes sitä valintaa. Itseäni pelotti mennä töihihin (silloin kun niitä vielä oli) kun töitä ei voinut tehdä etänä enkä pysty kontrolloimaan miten paljon muilla on kontakteja tai kuinka löperöitä he ovat mahdollisesti käsihygieniansa tms asioiden suhteen. 

Vierailija
15/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt kokoajan normaalisti. Enkä ole edes varma otanko koko rokotetta. 

Vierailija
16/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulu riskiryhmiin, mutta elämäni on ihan pilalla koronan ja rajoitusten takia.

Asun yksin enkä tapaa ketään. Minulla ei ole ystäviä. Nyt ei edes mitään paikkaa missä tavata ja tutustua. Kökötän aina kotona, kaupassa käyn ja siinä tulee vähän käveltyä. Siinä koko "elämäni".

Olen pahoillani <3 toivottavasti päästään mahdollisimman takaisin normaaliin, siis siihen normaaliin mitä oli ennen koronaa. 

Vierailija
17/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva naistä edes kuuluu oikeasti mihinkään riskiryhmään paitsi omissa kuvitelmissaan. Virallisesti riskiryhmäläiset ovat todella sairaita ja syöpähoitoja käyviä.

Vierailija
18/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt kokoajan normaalisti. Enkä ole edes varma otanko koko rokotetta. 

Mihin riskiryhmään kuulut ja minkä ikäinen olet? Oleko katsonut tilastoja kuinka moni ikäluokastasi joutuu sairaalahoitoon tms? 

Vierailija
19/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella kettuuntunut välinpitämättömien toiminnasta ja herkuttelen ajatuksella, että rokotteen saatuani annan takaisin samalla mitalla ja vähän enemmänkin.

Todellisuudessa en tule näin toimimaan. En pysty olemaan suojelematta muita ( vaikka he olisivat millaisia kuspäitä tahansa).

Vierailija
20/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva naistä edes kuuluu oikeasti mihinkään riskiryhmään paitsi omissa kuvitelmissaan. Virallisesti riskiryhmäläiset ovat todella sairaita ja syöpähoitoja käyviä.

Saisko tälle väitteelle perusteluja? THL:n mukaan alle 70-vuotiaita riskiryhmäläisiä on noin 910 000. Moni heistä täysin normaalisti työelämässä. Yleisimpiä syitä riskiryhmäläisyyteen esimerkiksi keuhkosairaudet ja diabetes.