Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maisteri! Teetkö hanttihommia?

Vierailija
09.03.2021 |

Mikä on mielestäsi syynä siihen, ettei oman alan töitä ole löytynyt? Toivon asiallista keskustelua.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ekan kesän ja alkusyksyn valmistumisen jälkeen siivousalan hommia. Oman alan työnhaku tärppäsi lokakuussa. Oman alani työllisyystilanne on edelleen järkyttävän huono ja olin hemmetin onnekas saadessani alan työpaikan puolen vuoden sisällä maisterinpapereista. 

Vierailija
2/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein ekan kesän ja alkusyksyn valmistumisen jälkeen siivousalan hommia. Oman alan työnhaku tärppäsi lokakuussa. Oman alani työllisyystilanne on edelleen järkyttävän huono ja olin hemmetin onnekas saadessani alan työpaikan puolen vuoden sisällä maisterinpapereista. 

Tunnetko monta, ketkä eivät ikinä löytäneet oman alan työtä tai edes hiukan läheltä liippaavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko monta, ketkä eivät ikinä löytäneet oman alan työtä tai edes hiukan läheltä liippaavaa?

Vuosikurssiltani alle puolet on työllistyneet alalle. Loput vaihtaneet alaa, ovat työttöminä tai matalapalkkahommissa. 

Vierailija
4/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut työpaikasta! Tiedostan, että työllistyminen on nyt erityisen vaikeaa.

Ap

Vierailija
5/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikurssiltani alle puolet on työllistyneet alalle. Loput vaihtaneet alaa, ovat työttöminä tai matalapalkkahommissa. 

Ei hyvältä vaikuta. Tämän tilanteen kanssa olen paininut myös itse.

Ap

Vierailija
6/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan hakenutkaan oman alan töitä, koska en uskonut, että tulisin valituksi. Jos olisin tullut valituksi, en olisi kuitenkaan osannut niitä hommia, joten parempi näin. 

Vierailija
7/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan hakenutkaan oman alan töitä, koska en uskonut, että tulisin valituksi. Jos olisin tullut valituksi, en olisi kuitenkaan osannut niitä hommia, joten parempi näin. 

Teetkö siis matalapalkkatöitä, vai oletko jossakin muussa asiantuntijatyössä?

Vierailija
8/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen taloushallinnon hommia ja opiskelin klassillista kreikkaa. Tiesin jo hakuvaiheessa, että tuskin koskaan saan töitä, jotka suoraan liittyvät opiskelemaani alaan. Haaveilin urasta tutkijana, mutta minulla ei ollut siihen vaadittavaa persoonallisuutta (tai älyä). Olen silti iloinen, että opiskelin mitä halusin.

Vierailija
9/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö siis matalapalkkatöitä, vai oletko jossakin muussa asiantuntijatyössä?

Ai asiantuntijatyössä? :D No en todellakaan. Teen sellaisia toimistohommia, joihin voi hakea lukion pätevyydellä. Aika stressivapaata ja onnistuu etätöinä (ja toivottavasti pysyykin etänä myös koronan jälkeen, vaikka epäilen, että myöhemmin pitää taas alkaa raahautua toimistolle). 

Vierailija
10/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta minä olenkin hanttihommien maisteri.

Vierailija
11/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta minä olenkin hanttihommien maisteri.

No okei. Mä narrasin. En ole maisteri, vaan diplomi-insinööri.

Vierailija
12/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on grillimaisteri?

Vierailija
13/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on grillimaisteri?

Koska rillataan?

Vierailija
14/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Hain niitä kyllä aika paljon jäätyäni työttömäksi muutama vuosi sitten, mutta ei mihinkään otettu. Siivoojaksi ja muihin hyvää kuntoa vaativiin töihin en edes hakenut, koska en pystyisi (enää) tekemään niitä.

Vierailija
15/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee vaan olen pätevyyttäni vastaavassa virassa, jonka sain tehtyäni ensin kolme vuotta pätkää samassa talossa heti valmistumiseni jälkeen. Ei ole kotikunnassa, ei ole sukulaisia, ei kaupunginjohtajan kanssa samaa sukunimeä, ei kerrassaan mitään aiempaa yhteyttä tähän kaupunkiin. Kunhan muutin yliopistokaupungista 150 km päähän ja loin tänne tulevaisuuteni.

Vierailija
17/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen hanttihommia haettuani muita hommia. En vakuuttanut tradenomeja...

Vierailija
18/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä se elitismi taas tuli. :) Eli kaikki "huonosti" koulutetut tekee hanttihommia. Kiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän