Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska bideen-suihkulla pyllyvälin huuhtelemisesta ulostamisen jälkeen tuli valtavirtaa?

Vierailija
09.03.2021 |

Mulle ainakin 90-luvulla opetettiin, että riittää kun pyyhkii. Nykyään aika monet huuhtelee pyllyn vedellä jokaisen ulostamiskerran jälkeen. Monet miehet ja naiset ovat myös sitä mieltä, että jollet bideeta käytä, niin olet kuvottava.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biaudet-suihku.

Vierailija
42/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin vessapaperi on keksitty?

Kun kirjoitat nuo samat sanat vaikka göögleen niin sieltä löytyy tällainen.

Vaikka paperia käytettiin kääre- ja pehmustusmateriaalina Kiinassa toiselta vuosisadalta lähtien ennen ajanlaskun alkua, ensimmäisten WC-papereiden käyttö ajoittuu varhaisen keskiajan Kiinaan, kuudennelle vuosisadalle jälkeen ajanlaskun alun.

**

Rohkeesti vaan hakukoneita käyttämään 😉

Ja sama tarina jatkuu wikipediassa:

Myöhäisemmän Tang-dynastian (618-907) aikana Kiinaan saapunut muslimi arabimatkamies huomioi vuonna 851:

”He (kiinalaiset) eivät ole varovaisia puhtauden kanssa, eivätkä pese itseään tarpeensa tehtyään; he vain pyyhkivät itsensä paperilla.”

Missasit varmaa pointin että vesipesu on vanhempi käytänne kuin paperilla hinkkaaminen. Markkinatalous on meille tämänkin tarpeen myynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan kun anaaliseksistä ja anuksen nuolennasta tuli valtavirtaa.

Vierailija
44/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ennen tätä palstaa luullut, että kaikki käyttävät bidesuihkua. Mulle opetettiin alapääpesu jo lapsena ja olen opettanut tämän omille lapsilleni. Ne, jotka väittävät saavansa hanurinsa puhtaaksi pelkällä paperilla valehtelevat. Kauppakeskuksen yleisessä veskissä kun käyt, niin todellakin haistat peseekö aiemmin käynyt alapäätään säännöllisesti. Nää haisulit on vaan tottuneet omaan hajuunsa -_- 

Hämmästyttävän monet haukkuvat meitä hygieniastaan huolta pitäviä siitä, että liika puhtaus on pahasta kun saippualla hinkataan. Eihän kukaan ole saippuan käyttämisestä puhunut yhtään mitään. Vaikka pesisit joka vessakäynnin jälkeen ahterin vedellä, ei limakalvot ole moksiskaan :)

Vierailija
45/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan kun anaaliseksistä ja anuksen nuolennasta tuli valtavirtaa.

Ei kai anaaliseksi valtavirtaa ole vieläkään, mutta kyllähän jokainen pesee alakertansa huolellisesti ennen tätä tapahtumaa. 

Vierailija
46/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu vaikka 'puu-ceessä' mökillä kun vain on pesuvati, tai ämpäri vettä mukana.

Vierailija
47/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ole oikein tajunnut tätä. Mulla ei juuri jää ulostetta pyllyyn. Usein paperissa ei ole mitään, välillä todella pieni määrä. Täälläkin kysellään, että jos saat kakkaa naamaasi, pyyhitkö vai pesetkö. No, pesisin tietysti saippualla. Mutta eihän se suihkukaan sitä persettä sen kummemmin puhdista, ellei käytä saippuaa. Itse käyn usein päivän aikana monesti paskalla, joten ajatuskin perseen saippuapesusta, joka olisi pakko tehdä käsin, joka kerran jälkeen uuvuttaa. Mutta siis miten se pelkkä perseen kastelu on sen hygieenisempää? Vessapaperiakaan ei säästä, kun kuitenkin olisi pakko kuivata paperilla. Olenko nyt missannut jotain oleellista?

Mun mies kyllä käyttää usein bideetä, mutta ihan vain siksi, että vastassa on sellainen sotku, että sen pyyhkiminen on todella vaivalloinen homma, joten huuhtelee sen mieluummin pois. Eli siis riippuuko tämä nyt täysin ulostetyypistä vai koskeeko tämä täälläkin esiintyvä vahva bideesuositus kaikkia jostain syystä?

Mä ihmettelen samaa. Bidee on kätevä keksintö, ei siinä mitään, mutta ei sitä tosiaan ole tarjolla kaikkialla (kuten ei nykyisessä asuinmaassani). Tästä huolimatta ihmiset eivät haise jaskalta ja seksiäkin varmasti pariskunnat harrastavat.

(Sitä paitsi, kaikkien parisuhdeihanne ei ole sellainen suhde jossa seksiä voi olla hetkenä minä hyvänsä ja sen vuoksi on pakko puunata takalistoa jokaisen vessakäynnin yhteydessä... Minulla ainakin on henkilökohtaiset rajat voimassa myös suhteessa eli jos juuri sillä hetkellä koen olevani suihkun tarpeessa, saan käydä suihkussa ennen aktia. Anyway...)

Lisäksi tämä "pyyhkisitkö kätesikin vain paperilla" -kysymys on omituinen meille, joilla on ruokavalio kunnossa eikä suolisto-ongelmia. Nimittäin ei meillä paperiin edes jää mitään. Ei ole mitään Nutellaa mitä hierotaan pitkin poskia ja sitten suihkutetaan painepesurilla irti :D. En myöskään kättele muita ihmisiä takalistollani, tai koske yhteisiin tavaroihin sillä. Onko teillä kaikilla muilla jatkuva ripuli, vai miksi sitä ulostetta leviää joka paikkaan?

Vierailija
48/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persevako on vain todella hyvä fillariteline. Ei sitä tarvitse pestä.

Vierailija
49/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa varmaan 90-luvulla. Muualla maailmassa näitä käsisuihkuja ei oikein tunneta (saattaa nähdä pohjoismaissa ja Virossa).

Aivan ihana keksintö, peppu on aina puhdas ja kuukautishygienia on helppoa.

Ihmettelin, kun eilen yhdessä ketjussa mies nimitteli suomalaisia naisia paskaperseiksi, vaikka kaikkialla muualla perseet on paskaisempia.

Suomalaiset naiset kehittivät bidesuihkun juuri mainitsemiisi tarkoituksiin.

Vierailija
50/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitäkö ei muka pukamia tule, että hankaat vessanpaperilla raivokkaasti persustasi saadaksesi sen kuivaksi? Tarvitset rullan, että olet  tarpeeksi kuiva vetämään pikkarit ylös.

Ulostetta myös kulkeutuu veden mukana etupuolelle ja tästä seuraa helposti pissitulehdus

Vierailija
51/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siitäkö ei muka pukamia tule, että hankaat vessanpaperilla raivokkaasti persustasi saadaksesi sen kuivaksi? Tarvitset rullan, että olet  tarpeeksi kuiva vetämään pikkarit ylös.

Ulostetta myös kulkeutuu veden mukana etupuolelle ja tästä seuraa helposti pissitulehdus

Sanoo ihminen joka ei käytä bidesuihkua :-D Urpo!

Vierailija
52/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse ole oikein tajunnut tätä. Mulla ei juuri jää ulostetta pyllyyn. Usein paperissa ei ole mitään, välillä todella pieni määrä. Täälläkin kysellään, että jos saat kakkaa naamaasi, pyyhitkö vai pesetkö. No, pesisin tietysti saippualla. Mutta eihän se suihkukaan sitä persettä sen kummemmin puhdista, ellei käytä saippuaa. Itse käyn usein päivän aikana monesti paskalla, joten ajatuskin perseen saippuapesusta, joka olisi pakko tehdä käsin, joka kerran jälkeen uuvuttaa. Mutta siis miten se pelkkä perseen kastelu on sen hygieenisempää? Vessapaperiakaan ei säästä, kun kuitenkin olisi pakko kuivata paperilla. Olenko nyt missannut jotain oleellista?

Mun mies kyllä käyttää usein bideetä, mutta ihan vain siksi, että vastassa on sellainen sotku, että sen pyyhkiminen on todella vaivalloinen homma, joten huuhtelee sen mieluummin pois. Eli siis riippuuko tämä nyt täysin ulostetyypistä vai koskeeko tämä täälläkin esiintyvä vahva bideesuositus kaikkia jostain syystä?

Mä ihmettelen samaa. Bidee on kätevä keksintö, ei siinä mitään, mutta ei sitä tosiaan ole tarjolla kaikkialla (kuten ei nykyisessä asuinmaassani). Tästä huolimatta ihmiset eivät haise jaskalta ja seksiäkin varmasti pariskunnat harrastavat.

(Sitä paitsi, kaikkien parisuhdeihanne ei ole sellainen suhde jossa seksiä voi olla hetkenä minä hyvänsä ja sen vuoksi on pakko puunata takalistoa jokaisen vessakäynnin yhteydessä... Minulla ainakin on henkilökohtaiset rajat voimassa myös suhteessa eli jos juuri sillä hetkellä koen olevani suihkun tarpeessa, saan käydä suihkussa ennen aktia. Anyway...)

Lisäksi tämä "pyyhkisitkö kätesikin vain paperilla" -kysymys on omituinen meille, joilla on ruokavalio kunnossa eikä suolisto-ongelmia. Nimittäin ei meillä paperiin edes jää mitään. Ei ole mitään Nutellaa mitä hierotaan pitkin poskia ja sitten suihkutetaan painepesurilla irti :D. En myöskään kättele muita ihmisiä takalistollani, tai koske yhteisiin tavaroihin sillä. Onko teillä kaikilla muilla jatkuva ripuli, vai miksi sitä ulostetta leviää joka paikkaan?

Olen synnyttänyt, ja pylly on erilainen kuin nuorena. Se on enemmän ulkoneva. Se pitää todella pestä, jos sen tahtoo puhdistuvan.

Vierailija
53/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse hangata, kevyt painelu riittää. Ei ole niin vaikeaa.

Vierailija
54/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa Euroopassa, Usassa jne on alapään pesuun tarkoitettu pieni amme mistä tulee vettä, olette varmaan nähneet matkoilla. Pohjoismaissa on noi bideesuihkut. Aasiassa suihkut tai vesisangot. Vähemmistönä ovat maat joissa vain pyyhitään. Kyllä Suomessa ollaan metsäläisiä....arabikulttuuriin kuului jo varhaiskeskiajalla takapuolen pesu, oli kylpylöitä jne kun Suomessa pyyhittiin korkeintaan puun lehtiin riulla istuessa. Ja sama meno näköjään jatkuu..

Vierailija
55/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo ihminen joka ei käytä bidesuihkua :-D Urpo!

Olen kyllä käyttänyt, ripulin aikana ja mihinkäs muuhun sen olisin julkisessa vessassa kuivannut kuin  vessanpaperiin? Paitaani? Koko persus oli märkänä alaselkää myöten en voinut vaan vetää pikkareitani siihen päälle. Urpo.

Vierailija
56/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyttää 40€ Calvineita, ei paperi ihan riitä.

Vierailija
57/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi asenne oksettaa esim uimahalleissa suomalaisten kanssa kun tietää naapurisuihkussa olevan pesevän paskaisen perseen suihkuun! Peskää se sinne wc pönttöön mielummin... Paljon hygienisempää.minä pesen perseeni ennen suihkuun menoa bideesuihkulla kun en halua ulostebakteereita ja virtsaa suihkutella suihkuun. Miten muuten sinne suihkuun pesijät pesette sen suihkun jälkeenpäin? Ällöttävää.

Vierailija
58/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsisuihku on hankala. Joudut ujuttamaan sen reisiesi väliin  ja miettimään, kenen muun sukuelimia se on koskenut ja nyt se koskee sinun. Veden säätely on hankaa, kurottelet p""upuhelin kädessä kohti lavuaaria ja koetat saada veden sopivan lämpöiseksi koska usein se tulee suihkusta viiveellä, se mikä  raanasta valuu kädellesi on miellyttävän lämmintä mutta suihkusta purkautuukin kiehuvan kuumaa vettä herkkään paikkaasi. Ja entäs sitten kuivaaminen! Kotona sinulla voi olla pieni peppupyyhe mutta entä kylässä tai  kauppakeskuksen wc:ssa.  

Vierailija
59/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsisuihku on hankala. Joudut ujuttamaan sen reisiesi väliin  ja miettimään, kenen muun sukuelimia se on koskenut ja nyt se koskee sinun. Veden säätely on hankaa, kurottelet p""upuhelin kädessä kohti lavuaaria ja koetat saada veden sopivan lämpöiseksi koska usein se tulee suihkusta viiveellä, se mikä  raanasta valuu kädellesi on miellyttävän lämmintä mutta suihkusta purkautuukin kiehuvan kuumaa vettä herkkään paikkaasi. Ja entäs sitten kuivaaminen! Kotona sinulla voi olla pieni peppupyyhe mutta entä kylässä tai  kauppakeskuksen wc:ssa.  

No ei ole. Sitä ei työnnetä toosaan kiinni, ei tarvitse miettiä. Letkussa seissyt vesi lasketaan pois, samalla lämpötilan tarkistus. Pakaroita ei kastella yltympäriinsä, jolloin paperi riittää kuivaamiseen. Ei helvetissä millekään pyyhkeille.

Vierailija
60/96 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja miten vaikeita voi ihan arkisetkin asiat joillekin olla..