Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatko missä olit 20 vuotta sitten, kun tapahtui MIKKELIN PANTTIVANKI DRAAMA?

Vierailija
09.08.2006 |

Itse kesälomalla mummolassa ja tuntui pelottavalle seurata tapahtumia uutisista.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitin varmaan eskarin alkamista.

Vierailija
2/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myohemmin mentiin ihmettelemaan paikan paalle ja ottamaan valokuvia muistoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentokentällä oli hirvee härdelli

Vierailija
4/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin virittämässä tvistinarun pihalle, jos vaikka se roisto olisi juossut siitä ja olisi kompastunut ja mä olisin saanut sen kiinni ja minä olisin sankari.

edelleen kun mennään mikkelin ohi tapaus muistuu mieleen.

Vierailija
5/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan muista, missä olisin ollut. Ei järkyttänyt elämää, vaikka ehkä olen niitä kuvia katsellessa vähän ihmtellytkin.

Vierailija
6/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkin muistan...

Ja Palmen murhaajasta olin varma, että se tulee meidän kotiin! Silloinkin pelotti!

Taidan olla aika arkajalka!

Vierailija
7/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi vaikuttaa yöuniinkin.

Vierailija
8/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta laivamatkalla tullessa saimme tietää.

Vierailija
9/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajomatkalla Mikkeliin kuuntelimme uutisista panttivankiauton etenemistä. Perille päästyä emme kuunnelleet radiota emmekä katsoneet telkkaria, joten emme tienneet, minne auto päätyi. Illalla kuulimme paukahduksen, mutta emme osanneet yhdistää sitä panttivankidraamaan ennen kuin vasta aamulla. Ajoimme räjähdyspaikan ohi kotimatkalla.

Vierailija
10/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tästä ei ole jäänyt mitään muistikuvaa, vaikka olinkin tuolloin jo 8-vuotias, eli olen kyllä varmasti kuullut siitä.

Vierailija
11/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen reissu etelään ilman vanhempia, ja hauskaa oli!

Vierailija
12/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käy varmaan edelleenkin jos on elossa kaiken maailman näkijöillä ja istunnoissa että saisi yhteyden poikaansa. Poikahan oli joku 20 v ja he asuivat Jakomäessä. Eikö se saanut alkunsa Jakomäestä? Oliko siinä sillä kaappaajalla pankkiryöstö Jakomäessä takana?

Vierailija
13/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuin koko illan nenä kiinni telkussa kun isä oli juuri saanut hälytyksen lähteä töihin. eli isää sieltä ruudusta etsin silloin kun räjähti..

Vierailija
14/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuuli kovan pamauksen ja nousi laittamaan ikkunaa kiinni sateen varalta. Jäi ihmettelemään kun sadetta ei tullutkaan...

Asuimme 3km torilta.

Vierailija
15/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin luultavasti päiväunilla silloin.

Vierailija
16/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louise10:

Olin luultavasti päiväunilla silloin.

Vierailija
17/23 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla sitten istuskeltiin järven rannalla ja kuunneltiin kun helikopterit pörisivät poliisin jahdatessa kaappaajaa Lahden moottoritietä pitkin. Aamulla sitten kuultiin uutisista, että Mikkelissä oli räjähtänyt.

Vierailija
18/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni kanssa. Siellä ei ole sähköjä, joten kuuntelimme jännittyneinä tilanteen kehittymistä radiosta. Patterit oli aika huonot ja ravistelimme välillä radiota. Jännitimme tietysti tapahtumia, mutta varmaan vielä enemmän sitä, kestääkö patterit niin kauan, että tapahtuu jotain ratkaisuja. Kun auto sitten räjähti, muistan kuinka tukeuduimme toisiimme, halasimme ja olimme järkytyksestä pitkään ihan hiljaa.

Vierailija
19/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappari oli meidän " naapurin setä" ja hänen lapset olivat kavereitani. Olin silloin 10 -vuotias, " kaapparin" lapset olivat pari vuotta nuorempia. Mukava perhe, jonka isä teki epätoivoisen teon selvitäkseen veloistaan.

Vierailija
20/23 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti heräsi ja katseli ikkunasta savupilveä. Isä oli sivutoiminen talonmies asuintalossamme ja keräili ihmeissään palaneita setelinpaloja pihalta. Oltiin lähdössä aamulla ajamaan Ähtärin eläinpuistoon, ja matkalla uteliaina käytiin niin lähellä toria kuin päästiin.