Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi liikkumisrajoitus: saa tavata vain samassa taloudessa asuvia

Vierailija
09.03.2021 |

Eli yksin asuvat ei voi tavata ketään.

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varannut kissoilleni rokotusajan tunnin ajomatkan päässä olevalle eläinlääkärille, koska siellä halvempaa. Itselläni ei ole autoa ja asun yksin, joten tarvitsen kyydin henkilöltä joka ei asu kanssani. En todellakaan aio perua aikaa jonkun liikkumisrajoituksen takia.

Sun kissasihan se meidän eläkkeet maksaa.

Älyttömäksi menee.

Vierailija
162/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuossa siis rajoitetaan? Saa käydä hoitamassa asioita ja kaupassa sekä ulkoilla. Minä en ole ainakaan vuoteen muualla liikkunutkaan. Tosin pelkään että kiellosta ei tule näin löysä ja poliisit tulevat kuulustelemaan ulkoilijoita ja käskevät pysyä sadan metrin päässä asunnosta, tms.

Esim seurustekeva pari ei saa tavata toisiaan.

Ystävät eivät saa tavata toisiaan.

Sukulaiset eivät saa tavata toisiaan.

Vain samassa taloudessa asuvilla on tämä oikeus.

Hei, anteeksi vaan. Ehdotuksessa on kyse vain kolmen viikon jaksosta. Tuon varmasti kestät tapaamatta serkkujasi. Minulle on ollut itsestään selvä että mainitsemiasi tapaamisia ei viimeisen vuoden aikana ole turvallisuussyistä ollut.

Mutta lapsien oli pakko päästä lähiopetukseen? Siellähän ne kivasti saavat oireettoman koronan. Vähmmän riskiä aikuisten ulkotapaamisissa on. Kiitos taas pissishallitus ja pääpissis Marin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes asu pk-seudulla enkä yksin mutta tämä touhu alkaa mennä naurettavaksi. Paljos tuolta lentokentältä tai satamasta ramppaa väkeä muuntovirusten kanssa samaan aikaan, kun suomalaiset pakotetaan olemaan yksin tai saman katon alla asuvien kesken? Minä olin tyytyväinen maamme koronatilanteen hoitoon vielä vuoden loppuun asti mutta nyt tämä sekoilu on alkanut ärsyttää ihan kunnolla. Lisää mielenterveysongelmia ja ahdistusta, hoidetaan oiretta mutta ei varsinaista syytä eli vuotavia rajoja.

En ole kuullut mitään perusteluja väitteelle, että valtiollinen raja olisi jotenkin mielekäs käsite viruksen torjunnassa. Jos joku reissaa Helsingin ja Tallinnan väliä, miksi se olisi vaarallisempaa kuin Helsingin ja Turun väliä reissaaminen? Tietääkö virus, missä raja menee, ja tarttumisessaan jotenkin reagoi siihen? Jos saan tartunnan Oslossa, olen Oulussa tartuttavampi ja vaarallisempi kuin jos olisin saanut tartunnan Mikkelissä, niinkö? Jos saan tartunnan Vaasassa ja matkustan Hampuriin, levitän virusta sekä Hampurissa että Vaasassa vaikka en Vaasassa olekaan, joten matkustaminen edistää taudin leviämistä, niinkö?

Jos yhdellä paikkakunnalla on paljon tartuntoja ja toisella vähän, sen vähemmällä päässeen kannattaa yrittää tilapäisesti estää toiselta paikkakunnalta tuleminen, kunnes tartunnoissa ei enää ole eroja. Valtiollinen raja siinä välissä on yhdentekevä, kilometreillä voi olla väliä, jos järjellä ajatellaan.

Korona on levinnyt jopa Pohjois-Koreaan. Jos olisi haluttu rajakontrollilla pitää virus poissa, olisi pitänyt eristäytyä muusta maailmasta perusteellisemmin. Esimerkiksi ulkomaankauppaa ei voisi käydä.

Valtiollisen rajan mielekkyys taudin leviämisessa käy joka ikiselle ajattelukykyiselle ilmi päivänselvästi ihan pelkästään karttaa katsomalla. Niitä pisteitä, joista voidaan kulkea, on valtionrajan yli erittäin merkittävästi vähemmän kuin niitä pisteitä vaikkapa maakuntien välillä tai paikkakuntien välillä. Miten tuo voi olla kenellekään yhtään mitenkään epäselvää? Valtionrajalla tarvitsee järjestää pakolliset testit pienelle joukolle ylityspisteitä, joista lähes kaikki kulkevat. Se, jos joku juoksee yli jostain pusikosta tai seilaa omalla veneellä ei ole valtava ongelma, jos massa tulee testatuksi. Mutta useita kaupunkeja tai maakuntia et yksinkertaisesti pysty eristämään tehokkaasti, siihen ei riitä resurssit. 

Ja sekin on kaikille ihan itsestään selvää, että sataprosenttisesti sitä ei olisi pystynyt rajojen ulkopuolella millään pitämään, sillä kaikkea kauppaa ei nyt vaan voi laittaa kiinni. Meillä loppuu kaikki lääkkeistä lähtien. Mutta pakolliset tekstit ja positiivisia näytteitä seuranneet oikeat karanteenit höpöhöpösuositusten sijaan  olisivat niitä merkittäästi vähentäneet. 

Eli virus tuntee karyan ja käyttää GPS-paikanninta. Aina, kun se kulkee rajan yli, se innostuu leviämään ihan uudella tarmolla. Tämä tuli selväksi. Kiitos!

Vierailija
164/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voisi sopia shoppailuhetken ystävän kanssa vaatekauppoihin esimerkiksi. Ne pysyisivät edelleen auki ja mikään ei kiellä keskustelemasta toisen asiakkaan kanssa parin metrin etäisyydellä vaikka pitempäänkin. Kunhan ette kävele yhtä matkaa kadulla jolloin ruoskittaisiin armotta rikollisena. 

Vierailija
165/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIIS ONKO TÄMÄ ASIA NYT VARMA JA PÄÄTETTY JO?

JOS EI, NIIN LOPETTAKAA TÄMÄ VOUHOTUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ei ole päätetty, hallitus vasta valmistelee asiaa. Mun mielestä ei ole mitään haittaa, jos kansalainen alkaa jo nyt vähän ennakoimaan, mitä aikoo tehdä sitten, jos ulkonaliikkumiskielto todellakin tulee. Ja mitä nyt pääministeri on tuosta valmistelusta hieman kertonut, niin kyseessä ei olisi mikään tiettyyn kellonaikaan sidottu (esim yöaikaan) ulkonaliikkumiskielto vaan se olisi ympäri vuorokauden. Mua ei niinkään kiinnosta, tuleeko vai eikö. Mua kiinnostaa, miten mun pitää todistaa, että huolehdin iäkkäistä vanhemmistani. Riittääkö siihen vanhempieni kirjoittama todistus vai pitäisikö mun varautua viemään vanhempani nyt lääkäriin ja pyytää lääkäriltä todistus. Vai keneltä mun pitää hankkia todistus, jotta saan edelleenkin käydä huolehtimassa iäkkäistä vanhemmistani. Vai luottaako poliisi mun sanaani. Jos mulla pitää olla jokin todistus, se on hankittava ennenkuin ulkonaliikkumiskielto tulee. 

Vierailija
166/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuossa siis rajoitetaan? Saa käydä hoitamassa asioita ja kaupassa sekä ulkoilla. Minä en ole ainakaan vuoteen muualla liikkunutkaan. Tosin pelkään että kiellosta ei tule näin löysä ja poliisit tulevat kuulustelemaan ulkoilijoita ja käskevät pysyä sadan metrin päässä asunnosta, tms.

Hei, anteeksi vaan. Ehdotuksessa on kyse vain kolmen viikon jaksosta. Tuon varmasti kestät tapaamatta serkkujasi. Minulle on ollut itsestään selvä että mainitsemiasi tapaamisia ei viimeisen vuoden aikana ole turvallisuussyistä ollut.

Mutta lapsien oli pakko päästä lähiopetukseen? Siellähän ne kivasti saavat oireettoman koronan. Vähmmän riskiä aikuisten ulkotapaamisissa on. Kiitos taas pissishallitus ja pääpissis Marin.

Mutta kun huolilapset. 

Vierailija
167/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voisi sopia shoppailuhetken ystävän kanssa vaatekauppoihin esimerkiksi. Ne pysyisivät edelleen auki ja mikään ei kiellä keskustelemasta toisen asiakkaan kanssa parin metrin etäisyydellä vaikka pitempäänkin. Kunhan ette kävele yhtä matkaa kadulla jolloin ruoskittaisiin armotta rikollisena. 

Juurikin näin. Lisäksi voi sopia treffit vaikka julkisiin, ajelee sitten linja-autolla ja on menossa kauppaan...

Vierailija
168/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä välin lampaat Levillä:

Ei kauheasti motivoi tämä vuoden kestänyt yksin kotona kökkiminen.

Vierailija
169/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun näin pitkälle rajoituksissa mennään, saa hallitus paskaa niskaansa. Ei tämä ole mikään hysteerikkojen diktatuuri. Thl on idioottien laitos suosituksineen.

Vierailija
170/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen olisi kyllä todella eriarvoistavaa... yksin asuvat on unohdettu tässä koronassa muutenkin aika täysin. Ottaa kyllä koville pikkuhiljaa olla aina vain yksin kotona (etätyöt ja pk-seutu) muutenkin mutta että ei voisi tavata edes kerran viikossa ystävää..

No se on voi voi... Kuvitteletko, että ihan vaan sinun (ja muiden yksin asuvien) kiusaksi on nuo rajoitukset keksitty? Luulisi jokaisen aikuisen ihmisen tajuavan, että ei sitä koronaa vastaan ole olemassa (vielä) sen tehokkaampaa keinoa.

Vierailija
171/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes asu pk-seudulla enkä yksin mutta tämä touhu alkaa mennä naurettavaksi. Paljos tuolta lentokentältä tai satamasta ramppaa väkeä muuntovirusten kanssa samaan aikaan, kun suomalaiset pakotetaan olemaan yksin tai saman katon alla asuvien kesken? Minä olin tyytyväinen maamme koronatilanteen hoitoon vielä vuoden loppuun asti mutta nyt tämä sekoilu on alkanut ärsyttää ihan kunnolla. Lisää mielenterveysongelmia ja ahdistusta, hoidetaan oiretta mutta ei varsinaista syytä eli vuotavia rajoja.

En ole kuullut mitään perusteluja väitteelle, että valtiollinen raja olisi jotenkin mielekäs käsite viruksen torjunnassa. Jos joku reissaa Helsingin ja Tallinnan väliä, miksi se olisi vaarallisempaa kuin Helsingin ja Turun väliä reissaaminen? Tietääkö virus, missä raja menee, ja tarttumisessaan jotenkin reagoi siihen? Jos saan tartunnan Oslossa, olen Oulussa tartuttavampi ja vaarallisempi kuin jos olisin saanut tartunnan Mikkelissä, niinkö? Jos saan tartunnan Vaasassa ja matkustan Hampuriin, levitän virusta sekä Hampurissa että Vaasassa vaikka en Vaasassa olekaan, joten matkustaminen edistää taudin leviämistä, niinkö?

Jos yhdellä paikkakunnalla on paljon tartuntoja ja toisella vähän, sen vähemmällä päässeen kannattaa yrittää tilapäisesti estää toiselta paikkakunnalta tuleminen, kunnes tartunnoissa ei enää ole eroja. Valtiollinen raja siinä välissä on yhdentekevä, kilometreillä voi olla väliä, jos järjellä ajatellaan.

Korona on levinnyt jopa Pohjois-Koreaan. Jos olisi haluttu rajakontrollilla pitää virus poissa, olisi pitänyt eristäytyä muusta maailmasta perusteellisemmin. Esimerkiksi ulkomaankauppaa ei voisi käydä.

Valtiollisen rajan mielekkyys taudin leviämisessa käy joka ikiselle ajattelukykyiselle ilmi päivänselvästi ihan pelkästään karttaa katsomalla. Niitä pisteitä, joista voidaan kulkea, on valtionrajan yli erittäin merkittävästi vähemmän kuin niitä pisteitä vaikkapa maakuntien välillä tai paikkakuntien välillä. Miten tuo voi olla kenellekään yhtään mitenkään epäselvää? Valtionrajalla tarvitsee järjestää pakolliset testit pienelle joukolle ylityspisteitä, joista lähes kaikki kulkevat. Se, jos joku juoksee yli jostain pusikosta tai seilaa omalla veneellä ei ole valtava ongelma, jos massa tulee testatuksi. Mutta useita kaupunkeja tai maakuntia et yksinkertaisesti pysty eristämään tehokkaasti, siihen ei riitä resurssit. 

Ja sekin on kaikille ihan itsestään selvää, että sataprosenttisesti sitä ei olisi pystynyt rajojen ulkopuolella millään pitämään, sillä kaikkea kauppaa ei nyt vaan voi laittaa kiinni. Meillä loppuu kaikki lääkkeistä lähtien. Mutta pakolliset tekstit ja positiivisia näytteitä seuranneet oikeat karanteenit höpöhöpösuositusten sijaan  olisivat niitä merkittäästi vähentäneet. 

Eli virus tuntee karyan ja käyttää GPS-paikanninta. Aina, kun se kulkee rajan yli, se innostuu leviämään ihan uudella tarmolla. Tämä tuli selväksi. Kiitos!

Aika uskomatonta, että jollain ei tuon enempää korvien välissä liiku. Huhhuh. Miten olet oppinut kirjottamaan?

Vierailija
172/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levi Live-kamera kirjoitti:

No eipä motivoi, kun jotkut itsekkäät idiootit huvimatkustelevat ympäriinsä ja sitten levittävät koronaa tullessaan.

Vierailija
173/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levi Live-kamera kirjoitti:

Aha. Ja missäs kohdin tuossa kuvassa mielestäsi on jonkilainen ongelma? Ihmisillä on tuossa lähetyksessä todella isot välit, ei siellä tartu yhtään mikään. Jotkut hysteerikot ne tuntuu vain kieltämisen ilosta laittaa kaiken kiinni. 

Vierailija
174/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ihan sama minkänaiset kiellot tulee, kun sakkoja ei tarvitse maksaa.

Vierailija
175/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nuo rajoitukset eivät vaikuta millään lailla yksinasuviin. Kontaktien määrä pysyy yhdessä rajoituksista riippumatta.

Vierailija
176/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatekauppa ei ole pakottava tarve. Eli ei tämän ulkonaliikumiskiellon aikana mennä myöskään mihinkään vaatekauppoihin tai kampaamoihin. Ruokakaupat ja apteekit ovat ainoat sallitut.

Vierailija
177/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen olisi kyllä todella eriarvoistavaa... yksin asuvat on unohdettu tässä koronassa muutenkin aika täysin. Ottaa kyllä koville pikkuhiljaa olla aina vain yksin kotona (etätyöt ja pk-seutu) muutenkin mutta että ei voisi tavata edes kerran viikossa ystävää..

No se on voi voi... Kuvitteletko, että ihan vaan sinun (ja muiden yksin asuvien) kiusaksi on nuo rajoitukset keksitty? Luulisi jokaisen aikuisen ihmisen tajuavan, että ei sitä koronaa vastaan ole olemassa (vielä) sen tehokkaampaa keinoa.

Voi kyllä. Jos vaikka yksin virallisesti asuvia estetään muodostamasta keskenään yksi talous, mitä he normaaliarjessakin ovat niin aina voidaan mennä tehokkaammaksi ja hajottaa perheet, jolloin tartuntojen todennäköisyyttä saadaan taas laskettua. 

Vierailija
178/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että nigerialaishuijarit saa uhreja, kun tämänkin osa ottaa jo tulevan tapahtuvan. Tuskin tulee, vaan tulee kevät ja tapaukset lähtevät laskuun, elämä normailisoittuu kunnes syksyllä tulee vielä yksi aalto, mutta se on niin lievä, siis tulee sellaisena pienenä perusflunssan tyylisenä, ettei asialle tehdä enää mitään. 

Vierailija
179/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriita - kodit eli samassa taloudessa asuvat tartuttavat eniten THL tilastojen mukaan. Pitäisi kieltää menemäst kotiin ja tapaamista samassa taloudessa elävien kesken tulisi ehdottomasti rajoittaa.

Vierailija
180/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän on ihan perseestä jos yksin elävä ei saa edes lähteä lenkille ystävän kanssa vaan pitäisi mennä ulkoilemaan yksin. Miten helvetissä se auttaa tässä koronantaistelussa kun kuitenkin pitää käydä töissäkin missä on muitakin ja kaupassa on muita ihmisiä yms yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän