Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi liikkumisrajoitus: saa tavata vain samassa taloudessa asuvia

Vierailija
09.03.2021 |

Eli yksin asuvat ei voi tavata ketään.

Kommentit (202)

Vierailija
121/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes asu pk-seudulla enkä yksin mutta tämä touhu alkaa mennä naurettavaksi. Paljos tuolta lentokentältä tai satamasta ramppaa väkeä muuntovirusten kanssa samaan aikaan, kun suomalaiset pakotetaan olemaan yksin tai saman katon alla asuvien kesken? Minä olin tyytyväinen maamme koronatilanteen hoitoon vielä vuoden loppuun asti mutta nyt tämä sekoilu on alkanut ärsyttää ihan kunnolla. Lisää mielenterveysongelmia ja ahdistusta, hoidetaan oiretta mutta ei varsinaista syytä eli vuotavia rajoja.

En ole kuullut mitään perusteluja väitteelle, että valtiollinen raja olisi jotenkin mielekäs käsite viruksen torjunnassa. Jos joku reissaa Helsingin ja Tallinnan väliä, miksi se olisi vaarallisempaa kuin Helsingin ja Turun väliä reissaaminen? Tietääkö virus, missä raja menee, ja tarttumisessaan jotenkin reagoi siihen? Jos saan tartunnan Oslossa, olen Oulussa tartuttavampi ja vaarallisempi kuin jos olisin saanut tartunnan Mikkelissä, niinkö? Jos saan tartunnan Vaasassa ja matkustan Hampuriin, levitän virusta sekä Hampurissa että Vaasassa vaikka en Vaasassa olekaan, joten matkustaminen edistää taudin leviämistä, niinkö?

Jos yhdellä paikkakunnalla on paljon tartuntoja ja toisella vähän, sen vähemmällä päässeen kannattaa yrittää tilapäisesti estää toiselta paikkakunnalta tuleminen, kunnes tartunnoissa ei enää ole eroja. Valtiollinen raja siinä välissä on yhdentekevä, kilometreillä voi olla väliä, jos järjellä ajatellaan.

Korona on levinnyt jopa Pohjois-Koreaan. Jos olisi haluttu rajakontrollilla pitää virus poissa, olisi pitänyt eristäytyä muusta maailmasta perusteellisemmin. Esimerkiksi ulkomaankauppaa ei voisi käydä.

Vierailija
122/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perhepäivähoitaja kerrostalossa. Kyllä me ainakin ulkoilemme jatkossa neljän hoitolapsen kanssa lähipuistossa. Ja eivät siis ole perheenjäseniä.

Pakkohan se on ulos lapset viedä, jotta saavat energiat purettua ja iltapäivällä sitten nukkuvat. Kerrostalon etätyöläiset kiittävät hiljaisuudesta.

Sehän se tilanne olisi kun koko päivä sisällä oltaisiin. Voisi lapset hyppiä seinille. Ja minä. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, koska tällaista päätetty?

Vierailija
124/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajalla annetaan määräys karanteeniin ja mennä kolmen päivän päästä testiin. Sitä ennen myös suurin osa lentoyhtiöistä ja muista matkustajia kuljettamista vaativat myös negatiivisen testin ennen kuin henkilö pääsee koneeseen. Ihmisten idioottimaisuutta on, jos eivät karanteenia ja testiä tee. Miksi ihmeessä täällä pitäisi olla holhous aikuisille ihmisille? Miksi aikuiset eivät osaa noudattaa annettuja ohjeita, jotka ovat koko yhteiskunnan parhaaksi? Se ei todellakaan ole minkään hallituksen vika, vaan kansalaisten.

Ei ne virusta rajojen ulkopuolelta Suomeen kantavat ole Suomen kansalaisia. 

On joukossa suomalaisiakin. Ja ulkomaille menijöistä joillan on oireeton korona, jota menevät tietämättään levittämään jonnekin muualle, niin että taudin leviäminen Suomessa pikkuisen hidastuu.

Vierailija
125/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa siis rajoitetaan? Saa käydä hoitamassa asioita ja kaupassa sekä ulkoilla. Minä en ole ainakaan vuoteen muualla liikkunutkaan. Tosin pelkään että kiellosta ei tule näin löysä ja poliisit tulevat kuulustelemaan ulkoilijoita ja käskevät pysyä sadan metrin päässä asunnosta, tms.

Vierailija
126/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varannut kissoilleni rokotusajan tunnin ajomatkan päässä olevalle eläinlääkärille, koska siellä halvempaa. Itselläni ei ole autoa ja asun yksin, joten tarvitsen kyydin henkilöltä joka ei asu kanssani. En todellakaan aio perua aikaa jonkun liikkumisrajoituksen takia.

Sitten joko vuokraat/lainaat auton ja ajat sillä yksin tai pyydät sitä toista henkilöä viemään ne kissat. Miksi ihmeessä joku toinen henkilö ottaisi riskin jonkin kissojen takia sakoista?

Vierailija
127/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen tavalla tämä rajoittaa yhtään enemmän elämää kuin nytkään? Kaikki paikat on suljettu, joten mihinkään ei edes pääse. Ihan se ja sama koko ulkonaliikkumiskielto.

Vierailija
128/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varannut kissoilleni rokotusajan tunnin ajomatkan päässä olevalle eläinlääkärille, koska siellä halvempaa. Itselläni ei ole autoa ja asun yksin, joten tarvitsen kyydin henkilöltä joka ei asu kanssani. En todellakaan aio perua aikaa jonkun liikkumisrajoituksen takia.

Sitten joko vuokraat/lainaat auton ja ajat sillä yksin tai pyydät sitä toista henkilöä viemään ne kissat. Miksi ihmeessä joku toinen henkilö ottaisi riskin jonkin kissojen takia sakoista?

Sinä olet ihan v*t*n tyhmä.

Vierailija
129/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes asu pk-seudulla enkä yksin mutta tämä touhu alkaa mennä naurettavaksi. Paljos tuolta lentokentältä tai satamasta ramppaa väkeä muuntovirusten kanssa samaan aikaan, kun suomalaiset pakotetaan olemaan yksin tai saman katon alla asuvien kesken? Minä olin tyytyväinen maamme koronatilanteen hoitoon vielä vuoden loppuun asti mutta nyt tämä sekoilu on alkanut ärsyttää ihan kunnolla. Lisää mielenterveysongelmia ja ahdistusta, hoidetaan oiretta mutta ei varsinaista syytä eli vuotavia rajoja.

En ole kuullut mitään perusteluja väitteelle, että valtiollinen raja olisi jotenkin mielekäs käsite viruksen torjunnassa. Jos joku reissaa Helsingin ja Tallinnan väliä, miksi se olisi vaarallisempaa kuin Helsingin ja Turun väliä reissaaminen? Tietääkö virus, missä raja menee, ja tarttumisessaan jotenkin reagoi siihen? Jos saan tartunnan Oslossa, olen Oulussa tartuttavampi ja vaarallisempi kuin jos olisin saanut tartunnan Mikkelissä, niinkö? Jos saan tartunnan Vaasassa ja matkustan Hampuriin, levitän virusta sekä Hampurissa että Vaasassa vaikka en Vaasassa olekaan, joten matkustaminen edistää taudin leviämistä, niinkö?

Jos yhdellä paikkakunnalla on paljon tartuntoja ja toisella vähän, sen vähemmällä päässeen kannattaa yrittää tilapäisesti estää toiselta paikkakunnalta tuleminen, kunnes tartunnoissa ei enää ole eroja. Valtiollinen raja siinä välissä on yhdentekevä, kilometreillä voi olla väliä, jos järjellä ajatellaan.

Korona on levinnyt jopa Pohjois-Koreaan. Jos olisi haluttu rajakontrollilla pitää virus poissa, olisi pitänyt eristäytyä muusta maailmasta perusteellisemmin. Esimerkiksi ulkomaankauppaa ei voisi käydä.

Et varmaan ole ihan tosissasi? Eihän tässä nyt tietenkään ole kyse siitä onko kyseessä valtiollinen vai esim. kunnallinen raja, vaan raja huonon ja hyvän tautitilanteen alueiden välillä. On ilmiselvää, että jos Virossa tilanne on todella huono ja Suomessa (vielä hetki sitten) melko hyvä, ei Virosta kannata päästää ihmisiä matkustamaan tänne. 

Sama kysymys voi tottakai tulla vastaan myös Suomen eri alueiden välillä, kuten viime vuonna. Silloin keskustellaan vähän eri asioista, mutta ainakin itse uusimaalaisena olen sitä mieltä että viime kevään rajoitus oli perusteltu. 

Vierailija
130/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona aikaan suurperhe on kyllä osoittautunu oivaksi valinnaksi, ei tule tylsää kellään kun seuraa riittää omasta takaa😊Meitä asuu 9 saman katon alla.

Tuo ei nyt täsmää sen kanssa miten aikaisemmin on itketty. Viime keväänä koulujen oltua pari viikkoa kiinni sekä vanhemmilla että lapsilla oli hermot riekaleina koska eivät enää kestäneet sitä kun koko perhe on aina kotona.

Vierailija
131/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja satelee, mutta ei tietenkään yhtään vasta-argumenttia.

Hei! Minulla on idea! Koko maailman laajuinen liittovaltio! Jos yhtään valtiorajaa ei enää ole, kukaan ei enää voi ylittää sellaista, joten virus tukahtuu! Sehän saa buustia leviämiseensä vain valtiorajojen ylittämisestä. Kansainvälinen matkustaminen on pahin tartuntariski, mutta sellainen reissailu lakkaisi heti olemasta.

Vierailija
132/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenköhän tätä pystytään valvoa? Mä ainakin aion jatkossakin käydä "koronakävelyillä" ystävien kanssa.

Miksi ihmeessä? Jos 'ulkonaliikkumiskiellon' rajoitukset ovat noin minimaalisia, niin miksi niitäkin pitää sabotoida? Nuohan eivät hankaloita kenenkään elämää mitenkään, ainoastaan pakottavat elämään hieman vastuullisemmin.

Vierailija
133/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja satelee, mutta ei tietenkään yhtään vasta-argumenttia.

Hei! Minulla on idea! Koko maailman laajuinen liittovaltio! Jos yhtään valtiorajaa ei enää ole, kukaan ei enää voi ylittää sellaista, joten virus tukahtuu! Sehän saa buustia leviämiseensä vain valtiorajojen ylittämisestä. Kansainvälinen matkustaminen on pahin tartuntariski, mutta sellainen reissailu lakkaisi heti olemasta.

Justhan tossa yläpuolella on vasta-argumentti. 

Vierailija
134/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuossa siis rajoitetaan? Saa käydä hoitamassa asioita ja kaupassa sekä ulkoilla. Minä en ole ainakaan vuoteen muualla liikkunutkaan. Tosin pelkään että kiellosta ei tule näin löysä ja poliisit tulevat kuulustelemaan ulkoilijoita ja käskevät pysyä sadan metrin päässä asunnosta, tms.

Esim seurustekeva pari ei saa tavata toisiaan.

Ystävät eivät saa tavata toisiaan.

Sukulaiset eivät saa tavata toisiaan.

Vain samassa taloudessa asuvilla on tämä oikeus.

Vierailija
135/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, koska tällaista päätetty?

Suunnitteilla.

Vierailija
136/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona aikaan suurperhe on kyllä osoittautunu oivaksi valinnaksi, ei tule tylsää kellään kun seuraa riittää omasta takaa😊Meitä asuu 9 saman katon alla.

Tuo ei nyt täsmää sen kanssa miten aikaisemmin on itketty. Viime keväänä koulujen oltua pari viikkoa kiinni sekä vanhemmilla että lapsilla oli hermot riekaleina koska eivät enää kestäneet sitä kun koko perhe on aina kotona.

Kaikki lapselliset kaverini ovat aivan jaksamisensa äärirajoilla, asuinmaassamme on taas monta kuukautta kestäneet lockdownit (ja ihan turhaan, tartuntamäärät eivät ole pudonneet yhtään). Koitapa hoitaa työtä etänä, kun pitää samalla opettaa eka- ja tokaluokkalaista, sekä vahtia ja viihdyttää taaperoa. Tämä on ollut kaverini arkipäivää jo kuukausia. Kohta saa totaalisen hermoromahduksen. Enpä ole koskaan ollut kiitollisempi että olen lapseton.

Vierailija
137/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajalla annetaan määräys karanteeniin ja mennä kolmen päivän päästä testiin. Sitä ennen myös suurin osa lentoyhtiöistä ja muista matkustajia kuljettamista vaativat myös negatiivisen testin ennen kuin henkilö pääsee koneeseen. Ihmisten idioottimaisuutta on, jos eivät karanteenia ja testiä tee. Miksi ihmeessä täällä pitäisi olla holhous aikuisille ihmisille? Miksi aikuiset eivät osaa noudattaa annettuja ohjeita, jotka ovat koko yhteiskunnan parhaaksi? Se ei todellakaan ole minkään hallituksen vika, vaan kansalaisten.

Ei ulkomaalaiset välitä, vaikka ne tartuttaisivatkin jonkun täällä, varsinkin jos ovat tulossa töihin ja ansaitsemaan tänne.

Vierailija
138/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa olen töissä oppilaiden parissa. Käyn missä milloinkin mieli tekee. Vaikka pascakaivossa.

Vierailija
139/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim seurustekeva pari ei saa tavata toisiaan.

Ystävät eivät saa tavata toisiaan.

Sukulaiset eivät saa tavata toisiaan.

Vain samassa taloudessa asuvilla on tämä oikeus.

Hei, anteeksi vaan. Ehdotuksessa on kyse vain kolmen viikon jaksosta. Tuon varmasti kestät tapaamatta serkkujasi. Minulle on ollut itsestään selvä että mainitsemiasi tapaamisia ei viimeisen vuoden aikana ole turvallisuussyistä ollut.

Vierailija
140/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävätkö nämä estää D-vitamiinin saannin kevätauringosta, vaikka D-vitamiiniahan suositellaan koronanehkäisyyn? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi