Oprah : Kuningatar ja Philip EIVÄT ole ne perheen rasistit, ei yllätä ketkä ovat....
Miten mä en ole yhtään yllättynyt tuosta Oprahin tiedosta, että Meganin ja Harryn kertomat asenneongelmaiset eivät ole Elisabeth ja Phillip. Päin vastoin, isovanhemmat ovat olleet heihin jatkuvasti yhteydessä, ja kuningatar on Meganin mukaan kiltti ja ihana heille. Ei tarvitse kauaa miettiä, mitä jää jäljelle: Vaimoaan Dianaa pettänyt ja tämän itsetuhoisuuteen ja onnettomaksi ajanut Charles rotweilerinsa kanssa.
Jotkut ihmiset eivät opi eivätkä kehity, Charles suhtautui jääkylmästi Dianaan, ja nyt samoin ilmeisesti poikaansa ja tämän vaimoon. Heikkoutta ei suvaita, ongelmat lakaistaan maton alle, empatiaa ei tunneta, kulissit on tärkeimmät. Ilmeisen ymmärtäväinen ja Dianan kohtalosta jotain oppinut Ellu on onnistunut kasvattamaan yhden hirviön, Charlesin, ja ilmeisesti William on vähän sokea tälle, jos ei itse ole vanhoillinen rasisti, niin ainakin on isänsä puolella ja veljeään vastaan. Tämä selittää Harryn ja Williamin huonot välit, kun Charles vittuilee lapsenlapsen ihoväristä, ei suostu edes keskustelemaan poikansa kanssa, ei piittaa jos oma lapsi pyytää apua, jne jne niin William on vissiin tullut isäänsä ja jättänyt veljensä yksin.
Tää Oprah selittää kaiken riveillä ja niiden välistä, todella tärkeä haastattelu! Selviää koko ajan paremmin, miksi Harryn ja Meganin oli pakko lähteä. Siinä ei paljon auta kiva isoäiti Elisabeth, jos oma isä on yhtä tunteeton poikanansa kohtaan kuin mitä oli hänen äitiään kohtaan...ihmiset eivät muutu.
Kommentit (439)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain ja ainoastaan suunnaton kateus ja rasismi saavat aikaan näitä herjajuttuja Meghanista (ja Harrysta).
Kate kadehti Meghanin saamaa julkisuutta ja kansan kiinnostusta, kun kuvitteli itse olevansa se kaikkein kaunein ja suosituin. Meghan vei häneltä tämän paikan. William on vaimonsa tossunalunen ja tekee niin kuin vaimo määrää. Piste.
Tuleva kuningatar kadehtii herttuatarta, aivan varmasti. Ymmärrätkö itse miten hölmöltä tuo sun juttusi näyttää. Katella ei ole mitään syytä kadehtia Meghanin, ei mitään.
Eikö se julkisuuden ylimitoitettu kiinnostus ollut se Dianankin suurin ongelma. Williamin ja Harryn lapsuutta yritettiin helpottaa tekemällä yhteistyötä lehdistön kanssa.
Miksi ihmeessä Kate olisi kadehtinut nimenomaan tätä asemansa negatiivisinta puolta eli sitä, että lehdistö olisikin ollut kiinnostuneempi Meghanista? Katelle ja Williamille olisi luultavasti ollut melkoinen helpotus, jos Meghan ja Harry olisivat ottaneet lehdistön suosikkikohteen aseman.
Toi Meg on kiero ahne ja ilkeä. Sehän kompastui leikisti Harryn eteen. .....näyttelijä kun on . Eikä taatusti ollut eka mies joka menettää rahansa. Nai valkoista miestä rahan takia.
Hovi varmaan nauraa itsensä kipeäksi. :D joillakuilla siellä taitaa olla huumorin tajua vielä.
Hyvän farssin M&H keitti kokoon. Ovat hovissa tyytyväisiä, että ne on eri mantereella, eivät tule vahingossa kadullakaan vastaan.
Touvottavasti eivät kommentoi mitään.
Miten sitä sanotaan sika itselleen kiusaa tekee kun ruokakuppinsa kaataa ( ruokkijansa). Harry näyttää kuin kuin se olisi huumattu huumeilla oikeesti siten saadaan tahdottomaksi .
Kyllä minun on helppo kuvitella, miksi Kate olisi Meghanille kateellinen.
Meghan on saanut elää normaalia aikuisen elämää, tehdä uraa näyttelijänä omilla ansioillaan, seurustella, liikkua vapaasti ja ennen kaikkea sanoa mielipiteitään.
Katella ei tiettävästi ole ollut elämässään yhtään mielipidettä, koska hän niin nuorena tapasi Williamin, eikä tule olemaankaan, jos aikoo firmassa olla. Sen sijaan hän käy loppuikänsä muutaman kerran viikossa näyttämässä naamansa, meikkinsä ja vaatteensa, jotka sitten arvostellaan.
Vierailija kirjoitti:
Tummaihoiset ei kuulu aatelisiin, se vaan on niin. Harrylle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin lähteä mut kaikki on vapaaehtoista
No ei tietenkään kuulu kukaan musta kuningas Afrikassa eikä Arabiassa eikä Intiassa mihinkään eikä Kiinan keisaritkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähes nelikymppinen itsenäinen nainen ei saisi haettua terapeuttia jos sellaista tarvitsee.
Tällainen uhriutuminen, ettei häntä autettu hovissa on Meghanin taholta on pöyristyttävää. Koko hovissa olonsa ajan teki itsenäisiä päätöksiä - etikettivirheitä - kun ei välittänyt kunnioittaa protokollaa ja ikiaikaisia tapoja. Tähän pystyi muttei pirauttamaan aikaa kallonkutistajalle.
Rasismikortin heiluttaminen on alamittaista. Itse koettaa kaikin keinon peittää afrotaustaansa, hiukset on suoristettuna aina, nenä on leikattu ja muutoinkin kasvoja muokattu peittääkseen etnisen taustansa. Pahin rasisti on Meghan itse, ei hyväksynyt itseään sellaisena minälaiseksi sattui syntymään.
Hovilta tarvitaan lupa, jos meinaa hovin asioista mennä avautumaan, vaikka vain psykologille. Ei hovin jäsenet saa tehdä yhtään mitään itsenäisesti ja ilman lupaa, siitä kai tuo Meghanin mielenterveyskin alkoi rakoilemaan kun tajusi että loppuelämänsä aikana ei saisi päättää enää mistään elämänsä alueesta itse. Minusta kuulostaa ihan painajaiselta.
Älä nyt viitsi puhua paskaa. Olet koko ajan täällä pätemässä miten hovissa toimitaan. Mistä sinä sen muka tiedät? Tuskin olet itse siellä töissä kuitenkaan.
Luultavasti he soveltavat hieman väärin niitä kulkurajoituksia, jota turvallisuuden vuoksi täytyy ylläpitää.
Muistan yhden lehtijutun, jossa kerrottiin ettei itse kuningatartakaan noin vaan päästetty sisälle vaan hän joutui soittamaan jollekin henkilölle. Muistako oikein vai väärin, niin he pääsivät lopulta sisään jostakin sivuportista.
Harryn rahahanat taisi mennä kiinni. 😁
Ja iskä on ollut pihi jo nytkin
Meghan jäi jo ensimmäisestä valheesta kiinni, "yksitys-häät" pistetään popparit tulemaan ja odotetaan jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Jos teille tulisi amerikkalainen tummaihoinen miniä, niin te ihan vain hyvällä ja ystävällisesti vitsailisitte tulevan lapsen ihonväristä?
Pohtisin sitä ihan innoissani, koska olen aina halunnut tummaihoista miniää. Tosin M ei edes ole sitä.
On erittäin rasistista alkaa valkoihoisena määrittelemään sitä, että kuinka tumma iho pitää olla, että on tummaihoinen.
Höpöhöpö. Tässä taas ollaan ad hominum-tekniikkaa syöttämässä. Se on myös silkkaa rasismia, että katsotaan kuka esittää mielipiteen, onko musta, valkoinen tai jonkin muun värinen. Ihan samaa, kuin se, että ei saa näytellä jotain, ellei kuulu itse ko. ryhmään. Vaikeahan tietysti on löytää Shakespearen näytelmiin 1600-luvun henkilöitä, joten niitä ei pidä esittääkään. Lapsellista tämä aika, logiikka heittää häränpyllyä.
Ei, vaan nimenomaan on erittäin rasistista valkoihoisen alkaa määrittelemään sitä, että kuka kuuluu johonkin vähemmistöön ja millä perusteilla. Ihan syystä esim. suomalaiset eivät määrittele Helsingistä käsin sitä, että kuka on saamelainen ja kuka ei, vaikkapa kuinka tummat hiukset pitää olla, että ei ole enää suomalainen vaan saamelaista alkuperää.
Sinulla on silti ylempi oikeus määritellä, että valkoihoinen ei voi kuulua vähemmistöön, suomalainen ei voi olla saamelainen eikä helsinkiläinen voi olla saamelainen. Saamelainen kanta asiaan oli ilmeisesti liian rasistinen.
Saamelaisia on paljon helsinkiläisinä onpa vielä tukholmalaisina ja porilaisina 🤧🤧🦇😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähes nelikymppinen itsenäinen nainen ei saisi haettua terapeuttia jos sellaista tarvitsee.
Tällainen uhriutuminen, ettei häntä autettu hovissa on Meghanin taholta on pöyristyttävää. Koko hovissa olonsa ajan teki itsenäisiä päätöksiä - etikettivirheitä - kun ei välittänyt kunnioittaa protokollaa ja ikiaikaisia tapoja. Tähän pystyi muttei pirauttamaan aikaa kallonkutistajalle.
Rasismikortin heiluttaminen on alamittaista. Itse koettaa kaikin keinon peittää afrotaustaansa, hiukset on suoristettuna aina, nenä on leikattu ja muutoinkin kasvoja muokattu peittääkseen etnisen taustansa. Pahin rasisti on Meghan itse, ei hyväksynyt itseään sellaisena minälaiseksi sattui syntymään.
Hovilta tarvitaan lupa, jos meinaa hovin asioista mennä avautumaan, vaikka vain psykologille. Ei hovin jäsenet saa tehdä yhtään mitään itsenäisesti ja ilman lupaa, siitä kai tuo Meghanin mielenterveyskin alkoi rakoilemaan kun tajusi että loppuelämänsä aikana ei saisi päättää enää mistään elämänsä alueesta itse. Minusta kuulostaa ihan painajaiselta.
Älä nyt viitsi puhua paskaa. Olet koko ajan täällä pätemässä miten hovissa toimitaan. Mistä sinä sen muka tiedät? Tuskin olet itse siellä töissä kuitenkaan.
Luultavasti he soveltavat hieman väärin niitä kulkurajoituksia, jota turvallisuuden vuoksi täytyy ylläpitää.
Muistan yhden lehtijutun, jossa kerrottiin ettei itse kuningatartakaan noin vaan päästetty sisälle vaan hän joutui soittamaan jollekin henkilölle. Muistako oikein vai väärin, niin he pääsivät lopulta sisään jostakin sivuportista.
No ei Suomessakaan kulje ovista kerrostaloissa eikä taloissa muuta kuin ne joilla on avaimet ja luvat siihen sekä etukäteen ilmoittanut tulostaan .
Vierailija kirjoitti:
Archie näyttää ihan Meghanin isältä
Näyttää pukumiesten yhdeltä mies näyttelijältä , silmät erikoisesti .
Luvallisesti vai luvatta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei Suomessakaan kulje ovista kerrostaloissa eikä taloissa muuta kuin ne joilla on avaimet ja luvat siihen sekä etukäteen ilmoittanut tulostaan .
Suomessa kuitenkin yleensä talon omistajalla on oikeus pitää avaimet mukanaan, eikä tarvitse keltään kysellä lupaa tulla omaan kotiinsa. Hovissa tuokaan oikeus ei ole itsestäänselvyys, vai kuka tuon kuningattaren asunnon omistaa? Kuka siellä on kirjoilla jos ei kuningatar itse?
Vierailija kirjoitti:
Tosi väsyttävää, että jos joku pohtii vauvan ihonväriä, se heti väännetään rasismiksi. Kai sitä nyt on luonnollista miettiä. Kukaan ei ole sanonut että toivottavasti ei tuu tummaihoinen. Meghan ja harry on säälittäviä ja tyhmiä, tämä haastattelu oikein vahvisti sen.
Eli jos ei saa sanoa mitään ihonväristä niin onhan se outoa ? Tarkoitan että ihonväristäkö ei saa enää puhua ? Pikku lapsikin kun kyselee erivärisistä ihmisistä niin pitääkö sanoa että hiljaa , siitä ei saa sanoa mitään eikä huomioida asiaa . Kyllähän sitä mietitään minkä värinen tukka on , minkä väriset silmät ym. Kyllähän tässä kielletään perimä jos ei saa enää mitään miettiä . Jokainen ihminen on tärkeä muttei ihmiset ovat ulkoisilta olemuksiltaan samanlaisia . Ihminen on ainutlaatuinen , toista samanlaista ei ole .
Helsingin saamelaiset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Jos teille tulisi amerikkalainen tummaihoinen miniä, niin te ihan vain hyvällä ja ystävällisesti vitsailisitte tulevan lapsen ihonväristä?
Pohtisin sitä ihan innoissani, koska olen aina halunnut tummaihoista miniää. Tosin M ei edes ole sitä.
On erittäin rasistista alkaa valkoihoisena määrittelemään sitä, että kuinka tumma iho pitää olla, että on tummaihoinen.
Höpöhöpö. Tässä taas ollaan ad hominum-tekniikkaa syöttämässä. Se on myös silkkaa rasismia, että katsotaan kuka esittää mielipiteen, onko musta, valkoinen tai jonkin muun värinen. Ihan samaa, kuin se, että ei saa näytellä jotain, ellei kuulu itse ko. ryhmään. Vaikeahan tietysti on löytää Shakespearen näytelmiin 1600-luvun henkilöitä, joten niitä ei pidä esittääkään. Lapsellista tämä aika, logiikka heittää häränpyllyä.
Ei, vaan nimenomaan on erittäin rasistista valkoihoisen alkaa määrittelemään sitä, että kuka kuuluu johonkin vähemmistöön ja millä perusteilla. Ihan syystä esim. suomalaiset eivät määrittele Helsingistä käsin sitä, että kuka on saamelainen ja kuka ei, vaikkapa kuinka tummat hiukset pitää olla, että ei ole enää suomalainen vaan saamelaista alkuperää.
Sinulla on silti ylempi oikeus määritellä, että valkoihoinen ei voi kuulua vähemmistöön, suomalainen ei voi olla saamelainen eikä helsinkiläinen voi olla saamelainen. Saamelainen kanta asiaan oli ilmeisesti liian rasistinen.
Saamelaisia on paljon helsinkiläisinä onpa vielä tukholmalaisina ja porilaisina 🤧🤧🦇😂😂
Helsinki on Suomen suurin saamelaiskaupunki. Mutta menepä kertomaan Inariin käräjille helsinkiläisenä lantalaisena, että kuka on oikeasti saamelainen ja kuka saa käyttää äänioikeuttaan saamelaiskäräjillä, niin veikkaan, että eivät kovin hyvällä katso. Tai luokittelemaan saamelaisia ulkonäön perusteella "oikeisiin saamelaisiin" ja sitten taas niihin, jotka eivät ulkonäön puolesta saa oikeutta identifioida itseään saamelaisiksi. Ja sitten kerrot, että ei tämä ole rasismia, jokainenhan sen näkee ulkonäön perusteella, että kuka on saamelainen ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin saamelaiset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on Suomen suurin saamelaiskaupunki. Mutta menepä kertomaan Inariin käräjille helsinkiläisenä lantalaisena, että kuka on oikeasti saamelainen ja kuka saa käyttää äänioikeuttaan saamelaiskäräjillä, niin veikkaan, että eivät kovin hyvällä katso. Tai luokittelemaan saamelaisia ulkonäön perusteella "oikeisiin saamelaisiin" ja sitten taas niihin, jotka eivät ulkonäön puolesta saa oikeutta identifioida itseään saamelaisiksi. Ja sitten kerrot, että ei tämä ole rasismia, jokainenhan sen näkee ulkonäön perusteella, että kuka on saamelainen ja kuka ei.
Huomioi nyt kuitenkin, että kukaan ei ainakaan näiden viimeisten sivujen keskustelussa ole sanonut, etteikö Meghan olisi afrikkalais-amerikkalainen tai ettei hän saisi itseään sellaiseksi määritellä. Ainoa huomio, mikä täällä on aiheesta tehty, on että hänen IHONVÄRINSÄ ei ole tumma.
Luvallisesti vai luvatta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pointin olikin, että palatsiin ei taida olla aivaimia tai kulkukortteja vaan kaikki kulkeminen tapahtuu vartioiden valvovan silmän ohi. Edellinen saattaa vaatia jonkin asteista etukäteen ilmoittamista ainakin tiettyinä vuorokaudenaikoina.
Kyllähän Dianakin kulki omalla autollaan eikä ollut palatsin vankina ja sai kutsua omia vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun on helppo kuvitella, miksi Kate olisi Meghanille kateellinen.
Meghan on saanut elää normaalia aikuisen elämää, tehdä uraa näyttelijänä omilla ansioillaan, seurustella, liikkua vapaasti ja ennen kaikkea sanoa mielipiteitään.
Katella ei tiettävästi ole ollut elämässään yhtään mielipidettä, koska hän niin nuorena tapasi Williamin, eikä tule olemaankaan, jos aikoo firmassa olla. Sen sijaan hän käy loppuikänsä muutaman kerran viikossa näyttämässä naamansa, meikkinsä ja vaatteensa, jotka sitten arvostellaan.
Katea ei ole kukaan alttarille väkisin raahannut.
Vierailija kirjoitti:
Suurin rasisti taitaa olla MM kun lärvinsäkkin pisti aivan uutteen uskoon ettei vaan etnisyys näy. Samaa tekevät muutkin "tummat" eukot, sitten itketään sitä valkoisten harrastamaa rasistisuutta oih.
Jep. USA:ssa m'ustia naisia pieksää, r'aiskaa, t'appaa, hy'äksikäyttää ja halveksii (varsinkin räpissä) ylivoimaisesti eniten m'usta mies. Ei valkoinen mies tai valkoinen nainen tai aasialainen mies tai aasialainen nainen. Ei edes latinot. Mutta tämä on tietysti rankenteellinen vika ja siten valkoisten syy.
On niin paljon kivempi vain voimaantua valkoisia vastaan kuin sitä nyrkkiä ja muitakin aseita heiluttavaa mu'staa kundikaveria tai aviomiestä vastaan. Valkoiset ei lyö, ne hymistelee ja nöyristelee ja ovat niiiiiiin pahoillaan kaikesta mitä ovat olemassaolollaan aiheuttaneet. Ja tämä perintö pitäisi sitten lastata vielä jälkikasvun harteille kaiken muun kiusaamisen lisäksi, huh.
Meghan on kova loanheittäjä ja sen kamut peesaa