Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oprah : Kuningatar ja Philip EIVÄT ole ne perheen rasistit, ei yllätä ketkä ovat....

Vierailija
08.03.2021 |

Miten mä en ole yhtään yllättynyt tuosta Oprahin tiedosta, että Meganin ja Harryn kertomat asenneongelmaiset eivät ole Elisabeth ja Phillip. Päin vastoin, isovanhemmat ovat olleet heihin jatkuvasti yhteydessä, ja kuningatar on Meganin mukaan kiltti ja ihana heille. Ei tarvitse kauaa miettiä, mitä jää jäljelle: Vaimoaan Dianaa pettänyt ja tämän itsetuhoisuuteen ja onnettomaksi ajanut Charles rotweilerinsa kanssa.

Jotkut ihmiset eivät opi eivätkä kehity, Charles suhtautui jääkylmästi Dianaan, ja nyt samoin ilmeisesti poikaansa ja tämän vaimoon. Heikkoutta ei suvaita, ongelmat lakaistaan maton alle, empatiaa ei tunneta, kulissit on tärkeimmät. Ilmeisen ymmärtäväinen ja Dianan kohtalosta jotain oppinut Ellu on onnistunut kasvattamaan yhden hirviön, Charlesin, ja ilmeisesti William on vähän sokea tälle, jos ei itse ole vanhoillinen rasisti, niin ainakin on isänsä puolella ja veljeään vastaan. Tämä selittää Harryn ja Williamin huonot välit, kun Charles vittuilee lapsenlapsen ihoväristä, ei suostu edes keskustelemaan poikansa kanssa, ei piittaa jos oma lapsi pyytää apua, jne jne niin William on vissiin tullut isäänsä ja jättänyt veljensä yksin.

Tää Oprah selittää kaiken riveillä ja niiden välistä, todella tärkeä haastattelu! Selviää koko ajan paremmin, miksi Harryn ja Meganin oli pakko lähteä. Siinä ei paljon auta kiva isoäiti Elisabeth, jos oma isä on yhtä tunteeton poikanansa kohtaan kuin mitä oli hänen äitiään kohtaan...ihmiset eivät muutu.

Kommentit (439)

Vierailija
281/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi väsyttävää, että jos joku pohtii vauvan ihonväriä, se heti väännetään rasismiksi. Kai sitä nyt on luonnollista miettiä. Kukaan ei ole sanonut että toivottavasti ei tuu tummaihoinen. Meghan ja harry on säälittäviä ja tyhmiä, tämä haastattelu oikein vahvisti sen.

Itse en ole tässä kenenkään puolella tai ketään vastaan, mutta toivoisin että ko. perheen/perheiden välit korjaantuisivat, ja puolin ja toisin nämä keskustelut käytäisiin henkilökohtaisesti eikä julkisuuden kautta joko suorilla haastatteluilla tai tietoja tai "tietoja" vuotaen. Objektiivisena ihmisenä kuitenkin oudoksun varmantuntuisia johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen, kuten esim. sinun "Kukaan ei ole sanonut että toivottavasti ei tuu tummaihoinen". Me ulkopuolisethan emme juuri tuota asiaa voi tietää, että onko esim. pohdittu positiivisesti kiinnostuneena, että tuleekohan lapsi enemmän tummempaan äitiinsä vai vaaleampaan isäänsä, kuten itsekin voisin tehdä, vai onko pohdinta ollut rasistisessa mielessä tehty. (Oma puolisonikaan ei ole eurooppalainen ja näitä lapsijuttuja voi tosiaan miettiä monessa mielessä, hyvällä tai  pahalla tai jotenkin siitä väliltä). Harryn ja Meghanin tapauksessa kuulemme monenlaisia subjektiivisia versioita tarinasta ja on vaikea sanoa, mikä on totta ja mikä ei, joten en ottaisi kauhean jyrkästi kantaa suuntaan tai toiseen, ainoastaan että hienoa jos saavat välinsä kuntoon ja tajuavat, ettei elämää ja ihmissuhteita kannata pilata riidoilla eikä katkeruudella.

Vierailija
282/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun on helppo kuvitella, miksi Kate olisi Meghanille kateellinen.

Meghan on saanut elää normaalia aikuisen elämää, tehdä uraa näyttelijänä omilla ansioillaan, seurustella, liikkua vapaasti ja ennen kaikkea sanoa mielipiteitään.

Katella ei tiettävästi ole ollut elämässään yhtään mielipidettä, koska hän niin nuorena tapasi Williamin, eikä tule olemaankaan, jos aikoo firmassa olla. Sen sijaan hän käy loppuikänsä muutaman kerran viikossa näyttämässä naamansa, meikkinsä ja vaatteensa, jotka sitten arvostellaan.

Katea ei ole kukaan alttarille väkisin raahannut.

Kaikilla ei ole tarve olla esillä ja sanoa mielipiteitään asiaan kun asiaan . Kate saattaa olla tyytyväinen elämäänsä kolmen lapsen äitinä .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että valkoihoisen isän ja tummaihoisen äidin hiukan tummaihoinen tytär käsittäisi, että vaikka hänen miehensä onkin valkoihoinen, niin syntyvä lapsi saa puolet geeneistä äidiltään ja tällähän on perimässään myös tummaihoisten geeneja. Ei lapsen ihonvärin pohtiminen ole rasismia, se on perinnöllisyystiedettä. Eihän sitä nytkään tiedä,minkä värinen lapsi syntyy. Voi olla jopa samanvärinen kuin isoäitinsä.

Eiköhän ne suurimmat ongelmat ole syntyneet siitä, kun tavis pyrkii aristokraattipiireihin. Hän ei hallitse vanhan mantereen aristokraattipiirien tapoja ja tottumuksia, vaan luulee kykenevänsä muuttamaan satoja vuosia vanhat perinteet kädenkäänteessä. Amerikkalainen napa kun on aina niin lähellä. Toivon hartaasti, että brittien kuninkaalliset eivät vastaa ainakaan julkisesti noiden kersojen ruikutuksiin, vaan antavat niiden lillua liemissään. Itsehän ovat soppansa keittäneet.

Vierailija
284/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meghan tietää mistä naruista vetää. Diana on Harrylle idoli ja nyt meghania "vaivaa" täsmälleen samat kun Dianaa. Itsetuhoinen raskausaikana ja läpä läpä. Halusivat pois julkisuudesta ja menevät Oprahiin... Öö?

Ja rasistikortti. Ämmä yhtä valkoinen kun minä, oikeesti. Tosta saa mustaa tekemälläkään. Sitte poseeraa bambumaja-afrikkalaisten keskellä "yhtenä heistä värillisenä naisena". Että mä sanon 😄

Jos nyt vielä lihois niin vois jauhaa kehopositiivisyydestä.

Itte ne koko kohun on aiheuttanut ja sitä ylläpitää. Miten sukulaiset uskaltaisi olla Harryyn yhteydessä kun jokainen lause voi päätyä lööppeihin?

Myi vielä keskenmenosta lehteen, mitä vaan että saa turpansa lööppeihin. Tsiisus. Plus vielä kirja jne jne. Tyrkky. Ja Harry aivan aivopesty. Jakavat myötätuntoa vai mitä se nyt oli maailmaan ja molempien perheet hylätty ja lapselta viety suku. Yksityiskoneella pelastavat ilmastoa. Jestas sentään. Ei jatkoon.

Jokainen kappale on täysin omaa arvuuttelua ja luulottelua ja silti pidät sitä niin totena, että haukut netissä näitä ihmisiä noiden omien luulojen pohjalta. Ja oikeastiko kuvittelet, että on soveliasta valkoihoisena eurooppalaisena alkaa luokittelemaan kenenkään ihonväriä?? Sinäkö sen päätät, että kuka on tarpeeksi tumma ollakseen tummaihoinen? :D Mitä helvettiä nyt?

Jokainen tällä palstalla arvuuttelee, myös minä. Onko sekin rasismia jos on sitä mieltä että toinen näyttää ihan tavis valkoihoiselta? Eikö se itsekin ollut itsensä näyttelyaikoinaan merkannut rastin ruutuun valkoinen kun kysyttiin rotua? Taitaa Megsu vaihtaa rotua sitä mukaa kun on hänelle edullista. Että sitä helvettiä nyt :D

Vierailija
285/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meghan on saanut elää normaalia aikuisen elämää, tehdä uraa näyttelijänä omilla ansioillaan, seurustella, liikkua vapaasti ja ennen kaikkea sanoa mielipiteitään.

Katella ei tiettävästi ole ollut elämässään yhtään mielipidettä, koska hän niin nuorena tapasi Williamin, eikä tule olemaankaan, jos aikoo firmassa olla. Sen sijaan hän käy loppuikänsä muutaman kerran viikossa näyttämässä naamansa, meikkinsä ja vaatteensa, jotka sitten arvostellaan.

Kate saattaa olla tyytyväinen elämäänsä  kolmen lapsen äitinä ja voi olla ettei hänellä ole tarvetta ilmaista mielipiteitään joka asiasta julkisesti , kaikilla ei ole tarvetta olla esillä .

Vierailija
286/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meghani heittelee epäilyksiä, kuten nykyään on tapana. Yäk

Saattaapi olla, että nykyään ovat, kun saivat kouriintuntuvan kokemuksen.  Ennakkoluulottomastihan Meg otettiin vastaan,  ainakin julkisesti nolaamatta, häineen kaikkineen, kuin hovin jäsen. . Hääkuvassa Meg on pelaajan onnistunut ilme naamalla.  Jotain jäi silti vielä vaille. 

Vierailija
287/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti. Jos teille tulisi amerikkalainen tummaihoinen miniä, niin te ihan vain hyvällä ja ystävällisesti vitsailisitte tulevan lapsen ihonväristä?

Pohtisin sitä ihan innoissani, koska olen aina halunnut tummaihoista miniää. Tosin M ei edes ole sitä.

On erittäin rasistista alkaa valkoihoisena määrittelemään sitä, että kuinka tumma iho pitää olla, että on tummaihoinen. 

Höpöhöpö. Tässä taas ollaan ad hominum-tekniikkaa syöttämässä. Se on myös silkkaa rasismia, että katsotaan kuka esittää mielipiteen, onko musta, valkoinen tai jonkin muun värinen. Ihan samaa, kuin se, että ei saa näytellä jotain, ellei kuulu itse ko. ryhmään. Vaikeahan tietysti on löytää Shakespearen näytelmiin 1600-luvun henkilöitä, joten niitä ei pidä esittääkään. Lapsellista tämä aika, logiikka heittää häränpyllyä.

Ei, vaan nimenomaan on erittäin rasistista valkoihoisen alkaa määrittelemään sitä, että kuka kuuluu johonkin vähemmistöön ja millä perusteilla. Ihan syystä esim. suomalaiset eivät määrittele Helsingistä käsin sitä, että kuka on saamelainen ja kuka ei, vaikkapa kuinka tummat hiukset pitää olla, että ei ole enää suomalainen vaan saamelaista alkuperää.

Kuinka tumma iho Meghanilla mielestäsi on? Puoliksi kuuluu tummaihoisiin, puoliksi valkoihoisiin, mutta jos hänen ihonsa on tumma jonkun mielestä niin täytyy olla aika sokea.

Enemmistöt ovat vanhastaan luokitelleet ihmisiä vähemmistöihin tai enemmistöihin kuuluvaksi, ja varsinkin jenkeissä ja esim. etelä-afrikassa näiden luokitteluiden seurauksena aihe on erittäin arka yhteiskunnallisesti. Ihan näistä historiallisista syistä ei ole sopivaa, että valkoihoinen, jota tämä rasismi ei kosketa, olisi siinä asemassa vähemmistöihin nähden nykypäivänä, että hän voi päättää näiden vähemmistöjen puolesta, että kuka on tarpeeksi vaalea ollakseen vaaleaihoinen ja kuka taas riittävän tumma kuuluakseen vähemmistöön. Ja näin mitätöidä tämän vähemmistön edustajan oman näkökannan asiaan, koska "eihän ne nyt mitään tiedä, kyllä minä tiedän paremmin". Jos on tummaihoisen äidin tytär, niin kyllä silloin kuuluu vähemmistöön, vaikka olisi albiino.

Ehkä kirjoitin alkuperäiseen viestiin hieman harhaanjohtavasti. Nimenomaan tarkoitin M:n ihonväriä, en sitä mihin hänet luokitellaan.

Ihonväriasiassa on ketun häntä kainalossa.  Sivuutetaan muut ihmisen, tai sitten sen rodun, ominaisuudet ja lastataan kaikki ihon väriin, alibiksi ja saannoksi mille vain.  Niin helppoa.  Oliko Meg niin ylittämättömän ihana ja sopuisa persoona muuten, mutta kun oli sitä värillisyyttä niin kaihdettiin?  Tuskin näin. 

Vierailija
288/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

James Hewitt, Dianan ex-rakastaja ja - ratsastuksenopettaja, Harryn biologinen isä

https://fi.pinterest.com/pin/267049452878337971/

Äitinsä suvun näköähän Harryssa. Hewittin näkö samaa perua, sukulaisia kun kaikki ovat.

Vierailija
289/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tarvitse kauaa miettiä, mitä jää jäljelle: Vaimoaan Dianaa pettänyt ja tämän itsetuhoisuuteen ja onnettomaksi ajanut Charles rotweilerinsa kanssa".

REPS. En tiedä onko näin, mutta tämä sai minut nauramaan.

Itse olen jotenkin aina tykännyt Charlesista, sellanen luontoa suojeleva introvertti, joka ei haikaile bimbojen perään, vaan on aina rakastanut vain "rotwaileriaan". :D

Vierailija
290/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

katella kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kate saattaa olla tyytyväinen elämäänsä  kolmen lapsen äitinä ja voi olla ettei hänellä ole tarvetta ilmaista mielipiteitään joka asiasta julkisesti , kaikilla ei ole tarvetta olla esillä .

Sehän onkin kamalaa, jos hänellä ei ole tarvetta olla esillä. Silloin on loppuelämä todella rankka.

Vierailija
291/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meghan kertoi jääneensä hovissa lukuunottamatta miehensä tukea yksin vakavien mielenterveysongelmiensa kanssa.

Pahimmillaan hän halusi vahingoittaa itseään, mutta kertoman mukaan hovi ei tarjonnut hänelle apua?? 

Mt-ongelmat saattaa olla avain koko keissiin.  Olisiko pitänyt tarttua pyyntöön ja ohjata vastuuton ajoissa pyöreään huoneeseen? 

Vierailija
292/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin lööppien perusteella

Voi hyvää päivää. LÖÖPPIEN PERUSTEELLA!?!!!

Vierailija
293/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei tarvitse kauaa miettiä, mitä jää jäljelle: Vaimoaan Dianaa pettänyt ja tämän itsetuhoisuuteen ja onnettomaksi ajanut Charles rotweilerinsa kanssa".

Itse olen jotenkin aina tykännyt Charlesista, sellanen luontoa suojeleva introvertti, joka ei haikaile bimbojen perään, vaan on aina rakastanut vain "rotwaileriaan". :D

Diana oli "dobermanni".  Mikä Meghan olisi?

Vierailija
294/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava pariskunta. Eivät kykene elämään normaalisti, jatkuvasti on show päällä.

Vierailija
295/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katea ei ole kukaan alttarille väkisin raahannut.

Ei. Mutta ei se tarkoita, etteikö hän voisi kadehtia joissakin asioissa Meghania tai maijameikäläisiä. Minä kadehtisin, jos olisin hän.

Vierailija
296/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunty kirjoitti:

Kaikilla ei ole tarve olla esillä ja sanoa mielipiteitään asiaan kun asiaan . Kate saattaa olla tyytyväinen elämäänsä kolmen lapsen äitinä .

Tai kaikki eivät uskalla. ;) Itse saan Katesta vaan kiiltokuvaelämävibat mutta kivannäköisen lapsiperhekuoren alla ollaan todellisuudessa ehkä salaa romahtamispisteessä. Eikös Viljami sitäkin oo pettänyt tai melkein pettänyt jo useamman kerran isänsä tyyliin kunnon koiranaamojen kanssa.

Vierailija
297/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin mietin että toivottavasti lapsesta ei tule punahiuksista mutta muuten afroamerikkalaista kiharahiuksista aikuista. Joku naismalli 2000-luvun alussa oli sitä ulkonäkötyyppiä ja suoraan sanottuna ei kovin hyvän näköinen. Vähän kuin amerikkalaisten Carrot Top näyttelijä mutta erikoisilla piirteillä ja kuninkaallisella sellainen ulkonäkö olisi loputon pilapiirrosten aihe.

Vierailija
298/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meghan on ainoa joukon rasisti. Pitää väen vängällä päästä sotkemaan kunniakkaita perinteitä näyttääkseen että musta on parempi.

Vierailija
299/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rotikalla on häikäisevät tuikkivat kauniit iloiset silmät. Loppujen lopuksi Charlesilla on hyvä maku.

Vierailija
300/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meghan on ainoa joukon rasisti. Pitää väen vängällä päästä sotkemaan kunniakkaita perinteitä näyttääkseen että musta on parempi.

Aivan, valkoisuuden korostamisen kunniakas perinne. Nyt varovasti rölli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan