Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oprah : Kuningatar ja Philip EIVÄT ole ne perheen rasistit, ei yllätä ketkä ovat....

Vierailija
08.03.2021 |

Miten mä en ole yhtään yllättynyt tuosta Oprahin tiedosta, että Meganin ja Harryn kertomat asenneongelmaiset eivät ole Elisabeth ja Phillip. Päin vastoin, isovanhemmat ovat olleet heihin jatkuvasti yhteydessä, ja kuningatar on Meganin mukaan kiltti ja ihana heille. Ei tarvitse kauaa miettiä, mitä jää jäljelle: Vaimoaan Dianaa pettänyt ja tämän itsetuhoisuuteen ja onnettomaksi ajanut Charles rotweilerinsa kanssa.

Jotkut ihmiset eivät opi eivätkä kehity, Charles suhtautui jääkylmästi Dianaan, ja nyt samoin ilmeisesti poikaansa ja tämän vaimoon. Heikkoutta ei suvaita, ongelmat lakaistaan maton alle, empatiaa ei tunneta, kulissit on tärkeimmät. Ilmeisen ymmärtäväinen ja Dianan kohtalosta jotain oppinut Ellu on onnistunut kasvattamaan yhden hirviön, Charlesin, ja ilmeisesti William on vähän sokea tälle, jos ei itse ole vanhoillinen rasisti, niin ainakin on isänsä puolella ja veljeään vastaan. Tämä selittää Harryn ja Williamin huonot välit, kun Charles vittuilee lapsenlapsen ihoväristä, ei suostu edes keskustelemaan poikansa kanssa, ei piittaa jos oma lapsi pyytää apua, jne jne niin William on vissiin tullut isäänsä ja jättänyt veljensä yksin.

Tää Oprah selittää kaiken riveillä ja niiden välistä, todella tärkeä haastattelu! Selviää koko ajan paremmin, miksi Harryn ja Meganin oli pakko lähteä. Siinä ei paljon auta kiva isoäiti Elisabeth, jos oma isä on yhtä tunteeton poikanansa kohtaan kuin mitä oli hänen äitiään kohtaan...ihmiset eivät muutu.

Kommentit (439)

Vierailija
301/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

James Hewitt, Dianan ex-rakastaja ja - ratsastuksenopettaja, Harryn biologinen isä

https://fi.pinterest.com/pin/267049452878337971/

Onko tämä tostta? Jos on, niin aikamoisen käenpojan ovat kasvattaneet. Meghan varmaan myy tämäkin tiedon sopivalla hetkellä. "They never wanted him, because Charles is not the father". 

Arvattavasti Meghan ei halua teettää dna-testiä kuitenkaan.  Parempi näin, pohja romahtaisi. 

Vierailija
302/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun on helppo kuvitella, miksi Kate olisi Meghanille kateellinen.

Meghan on saanut elää normaalia aikuisen elämää, tehdä uraa näyttelijänä omilla ansioillaan, seurustella, liikkua vapaasti ja ennen kaikkea sanoa mielipiteitään.

Katella ei tiettävästi ole ollut elämässään yhtään mielipidettä, koska hän niin nuorena tapasi Williamin, eikä tule olemaankaan, jos aikoo firmassa olla. Sen sijaan hän käy loppuikänsä muutaman kerran viikossa näyttämässä naamansa, meikkinsä ja vaatteensa, jotka sitten arvostellaan.

Katea ei ole kukaan alttarille väkisin raahannut.

Kaikilla ei ole tarve olla esillä ja sanoa mielipiteitään asiaan kun asiaan . Kate saattaa olla tyytyväinen elämäänsä kolmen lapsen äitinä .

En minä nyt tiedä, haluanko sanoa mielipidettäni asiaan kuin asiaan. Mutta itse kokisin varsin rankaksi mennä melkein joka päivä yleisön eteen hymyilemään, enkä saisi koskaan sanoa vaikka että ”kyllä se oli Meghan joka itketti minua” tai että ”mieheni ei ole p*nnut Rose Hanburya ja olen siitä ihan varma”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko ihan tosissanne noiden rasististen kommenttienne kanssa? Ketju täynnä täyttä sontaa. Hävetkää!

Vierailija
304/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itseasiassa olen aina ihmetellyt miten suvaitsevaisia hovissa oltiin ja miten avosylin Meghan otettiin vastaan. Kuningatar osoitti kunniaa ja Charles saattoi alttarille. Annettiin edustustehtäviä.

Siis kun otetaan huomioon Meghanin perhetausta. Rikkinäinen perhe, vanhemmat eronneet, koko suku riidoissa ja kannabiksen viljelijöitä. Meghanin epämääräiset mieskuviot, kertaalleen eronnut nainen. Edellisissä häissä käytettiin julkisesti huumeita, hänen näyttelijätausta yms. Eikö muka hänen taustojaan tutkittu tarpeeksi? Eikö tehdä mitään mielentilatutkimusta? Jos olisi tutkittu tarpeeksi, niin olisi selvinnyt minkälainen vaarallinen ihminen on kyseessä ja avioliitto olisi estetty. Siis todellakin. Heillä olisi ollut valtaa estää tämä epäsopiva puoliso.

En ymmärrä.

Veikkaan jopa, että ihonväri katsottiin hyväksi ja sen takia oltiin liian suvaitsevaisia.

Sama.  

Vierailija
305/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sunty kirjoitti:

Kaikilla ei ole tarve olla esillä ja sanoa mielipiteitään asiaan kun asiaan . Kate saattaa olla tyytyväinen elämäänsä kolmen lapsen äitinä .

Tai kaikki eivät uskalla. ;) Itse saan Katesta vaan kiiltokuvaelämävibat mutta kivannäköisen lapsiperhekuoren alla ollaan todellisuudessa ehkä salaa romahtamispisteessä. Eikös Viljami sitäkin oo pettänyt tai melkein pettänyt jo useamman kerran isänsä tyyliin kunnon koiranaamojen kanssa.

Kaikki kuningattaret eivät ole kana-ainesta jotka romahtavat miestensä panemisista.  Se on valittu rooli ja seksuaalisuus menee omia latujaan.  Taviksena voisi tehdä mitä tekee. 

Vierailija
306/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

James Hewitt, Dianan ex-rakastaja ja - ratsastuksenopettaja, Harryn biologinen isä

https://fi.pinterest.com/pin/267049452878337971/

Vieläkö joku jaksaa levittää tota? No ei ole, asia on 100% varmuudella testattu. Ja kyllähän jokainen näkee, että Harry on aivan kuin isoisänsä. Vanhemmiten yhdennäköisyys on korostunut.

https://www.elle.com/culture/g22072707/prince-harry-prince-philip-look-…

Ei se, että pukeutuu samanlaiseen uniformuun, tarkoita sitä että näyttää samalta. Ei noi näytä yhtään toisiltaan.

Vierailija
307/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo vakava paikka hoville. 

Siellä on vielä hengissä porukkaa ajoilta, jolloin Iso-Britannia oli merkittävä maa ja hallitsi lukuisia kehitysmaita siirtomainaan. 

Ja se siirtomaaherruus ei ollut mitään kaunista katseltavaa. Britannian hallinto oli erittäin raakaa, miljoonia värillisiä tapettiin tai näännytettiin. Britannia lienee ollut ihmiskunnan historian verisimpi imperiumeja. Meille (kaltoinkohteluistaan) tutumman lähinaapurin teot ovat lastenleikkiä verrattuna Britanniaan. Parikymmentä tuhatta virolaista vs. miljoonia intialaisia jne. Britit ovat toki onnistuneet synkän ja verisen historansa valkopesussa kohtuullisesti. 

Ei siis voi tulla kellekään yllätyksenä, että siellä suhtaudutaan värillisiin sun muihin suorastaan vihamielisesti. Etenkin jos ne pyrkivät piireihin. 

Niinpä, mistähän ne kuningattaren kruunussa olevat jalokivet on pöllitty?

Eivät taida olla Walesin kaivoksista?

Pöllitty?  Noihin aikoihin orjuutettiin niin valkoisia kuin mustiakin. Jalokivikaivokset sijaitsi alueilla joilla ei ollut mitään yhteiskunnan tapaista, tai minkä valkoiset olisi sellaisiksi tunnistaneet, myönnettäköön.  Millainen Afrikka olisi edelleenkin ilman valkoisia? Nytkin siellä häärää kiinalaiset. Sikäläiset heimot riitelevät ja tappavat rasistisista syistä.  Myös Amerikkaan viedyt orjat olivat  pitkälti omiensa ryöstämiä ja valkoisille myymiä.  Vääryyksiä on tunnustettu ja hyvitetty.  Kaiken kaikkiaan valkoisten (itse)syytökset ovat menneet liiallisuuksiin.  

Vierailija
308/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hovi varmaan nauraa itsensä kipeäksi. :D joillakuilla siellä taitaa olla huumorin tajua vielä.

Hyvän farssin M&H keitti kokoon. Ovat hovissa tyytyväisiä, että ne on eri mantereella, eivät tule vahingossa kadullakaan vastaan.

Touvottavasti eivät kommentoi mitään.

Minä kanssa toivon, että kuningasperhe ei vastaa mitään. Se olisi paras vastaus tälle naurettavuudelle. Haastattelu unohtuu parissa kuukaudessa, ja prinssi Philip voi menehtyä koska tahansa. Viimeistään silloin Harry ja Meghan unohtuu, kaikki kansan sympatiat on taas kuningattaren perheen puolella kun rakastettu prinssiä saatellaan haudan lepoon. Silloin Meksua kyllä harmittaa kun kaikki se vaiva eikä mitään seurannut.

Vierailija
309/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen tuon ihonvärin ihmettelijä olevan William.

Eiköhän se ole joku ihan perheen ulkopuolisista hovin työntekijöistä. Haastattelussa kritisoivat enemmän tuota instituutiota ja hovin työntekijöitä kuin perhettä.

Se ei ollut oikeasti yhtään kukaan.

Vierailija
310/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti. Jos teille tulisi amerikkalainen tummaihoinen miniä, niin te ihan vain hyvällä ja ystävällisesti vitsailisitte tulevan lapsen ihonväristä?

No en. Lentäisi niska-perse -otteella pihalle samantien.

Vierailija
311/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu perhe lähti aamulla töihinsä, edustamaan ja kiertämään mihin kuningaskunta on heidät palkannut edustamaan. Oli sydän rikki tai ei, töihin on mentävä. Muiden paitsi Harrin ja Megsun. 

Tarttiko sen Losin talon niin kauhean suurikin olla? Siivouksetkin jo maksaa, ja kaikki... 

Eniten mua ihmetyttää, että he ilmeisesti ihan tosissaan ajatteli, että Britannian kuuluu maksaa heille turvallisuuspalvelu, vaikka he eivät tee töitä eivätkä edes halua olla Britanniassa. Ja että Harry on niin pöhkö, että ihmettelee miksi palkanmaksu loppui kun hän lopetti työt prinssinä.

Vierailija
312/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin rasisti taitaa olla MM kun lärvinsäkkin pisti aivan uutteen uskoon ettei vaan etnisyys näy. Samaa tekevät muutkin "tummat" eukot, sitten itketään sitä valkoisten harrastamaa rasistisuutta oih. 

Sinulle kirjavinkki: Miksi en enää puhu valkoisille rasismista.

Tuon kirjan otsikkoa voisi jokainen ei -valkoinen alkaa toteuttamaan ihan käytännössä.

Vierailija
313/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti. Jos teille tulisi amerikkalainen tummaihoinen miniä, niin te ihan vain hyvällä ja ystävällisesti vitsailisitte tulevan lapsen ihonväristä?

Pohtisin sitä ihan innoissani, koska olen aina halunnut tummaihoista miniää. Tosin M ei edes ole sitä.

On erittäin rasistista alkaa valkoihoisena määrittelemään sitä, että kuinka tumma iho pitää olla, että on tummaihoinen. 

Höpöhöpö. Tässä taas ollaan ad hominum-tekniikkaa syöttämässä. Se on myös silkkaa rasismia, että katsotaan kuka esittää mielipiteen, onko musta, valkoinen tai jonkin muun värinen. Ihan samaa, kuin se, että ei saa näytellä jotain, ellei kuulu itse ko. ryhmään. Vaikeahan tietysti on löytää Shakespearen näytelmiin 1600-luvun henkilöitä, joten niitä ei pidä esittääkään. Lapsellista tämä aika, logiikka heittää häränpyllyä.

Ei, vaan nimenomaan on erittäin rasistista valkoihoisen alkaa määrittelemään sitä, että kuka kuuluu johonkin vähemmistöön ja millä perusteilla. Ihan syystä esim. suomalaiset eivät määrittele Helsingistä käsin sitä, että kuka on saamelainen ja kuka ei, vaikkapa kuinka tummat hiukset pitää olla, että ei ole enää suomalainen vaan saamelaista alkuperää.

Kuinka tumma iho Meghanilla mielestäsi on? Puoliksi kuuluu tummaihoisiin, puoliksi valkoihoisiin, mutta jos hänen ihonsa on tumma jonkun mielestä niin täytyy olla aika sokea.

Enemmistöt ovat vanhastaan luokitelleet ihmisiä vähemmistöihin tai enemmistöihin kuuluvaksi, ja varsinkin jenkeissä ja esim. etelä-afrikassa näiden luokitteluiden seurauksena aihe on erittäin arka yhteiskunnallisesti. Ihan näistä historiallisista syistä ei ole sopivaa, että valkoihoinen, jota tämä rasismi ei kosketa, olisi siinä asemassa vähemmistöihin nähden nykypäivänä, että hän voi päättää näiden vähemmistöjen puolesta, että kuka on tarpeeksi vaalea ollakseen vaaleaihoinen ja kuka taas riittävän tumma kuuluakseen vähemmistöön. Ja näin mitätöidä tämän vähemmistön edustajan oman näkökannan asiaan, koska "eihän ne nyt mitään tiedä, kyllä minä tiedän paremmin". Jos on tummaihoisen äidin tytär, niin kyllä silloin kuuluu vähemmistöön, vaikka olisi albiino.

Vähemmistöön kuuluminen on ihan eri asia. "Tummaihoisuus" on kuitenkin pelkästään havaittavissa oleva ominaisuus, jota Meghanilla ei ole. Hänellä voisi olla siniset silmät eikä se muuttaisi hänen sukujuuriaan mitenkään. Mutta tummaksi ne sukujuuret eivät silmiä muuttaisi. Mitä ihmettä nyt taas? "Tumma" ei ole mikään etninen vähemmistö, vaikka jotkut etniset vähemmistöt ovat keskimäärin iholtaan tummia.

Jenkeissä tummaihoisuus on paljon muutakin kuin pelkkä ihon värin vaaleusaste. Jos on afrikkalais-amerikkalaisen naisen tytär, niin silloin kuuluu tähän vähemmistöön vaikka oma ihonväri olisi mikä. Siksi on todella alentavaa tulla Suomesta käsin valkoihoisena huutelemaan, että Meghan ei saisi osallistua rasismikeskusteluun lainkaan, koska hänellä on liian vaalea ihonväri. Tuo on ihan puhdasta rasismia ja vähemmistön edustajan hiljentämistä ja vaientamista mitätöimällä tämän identiteetti "ylhäältä käsin".

Jenkeissä voi olla mitä tahansa, mutta tämä ihonvärikeskustelu käytiin nyt suomalaisella vauvapalstalla. Ja se alkuperäinen (oletettu) ihonvärikeskustelu, jonka sisällöstä emme edes tiedä mitään, käytiin Iso-Britanniassa.

Jenkit aina odottavat kaikkien muiden tietävän yksityiskohtaisesti heidän diskurssiensa nyanssit ja tietysti myös tanssivan niiden pillin mukaan. Kovin usein näkee heidän vetävän virtuaalisia herneitä nenään esimerkiksi siitä, jos joku Syrjäkylän Sirpa Euroopasta ei ole tajunnut, että keskiverron italialaisen näköinen latinalaisamerikkalainen henkilö on "person of color" ja häntä on loukkaavaa ja identiteettiä mitätöivää olettaa valkoiseksi.

Tämä. Itse katsoin juuri eilen Therouxin vankiladokumenttia ja ihmettelin kun vankilan natsijengi oli ihan hemmetin tummaa =D

Vierailija
314/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka arvuutteli että tuleeko minkävärinen iho? Monestihan sitä arvuutellaan silmänväriä, toisella ruskeat silmät ja toinen sinisilmäinen. Samaten hiuksia, toisella tumman ruskeat ja toinen aito blondi. 

Vierailija
315/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muu perhe lähti aamulla töihinsä, edustamaan ja kiertämään mihin kuningaskunta on heidät palkannut edustamaan. Oli sydän rikki tai ei, töihin on mentävä. Muiden paitsi Harrin ja Megsun. 

Tarttiko sen Losin talon niin kauhean suurikin olla? Siivouksetkin jo maksaa, ja kaikki... 

Eniten mua ihmetyttää, että he ilmeisesti ihan tosissaan ajatteli, että Britannian kuuluu maksaa heille turvallisuuspalvelu, vaikka he eivät tee töitä eivätkä edes halua olla Britanniassa. Ja että Harry on niin pöhkö, että ihmettelee miksi palkanmaksu loppui kun hän lopetti työt prinssinä.

paljonko siinä sitten on pinta-alaa? 

Vierailija
316/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei tarvitse kauaa miettiä, mitä jää jäljelle: Vaimoaan Dianaa pettänyt ja tämän itsetuhoisuuteen ja onnettomaksi ajanut Charles rotweilerinsa kanssa".

REPS. En tiedä onko näin, mutta tämä sai minut nauramaan.

Itse olen jotenkin aina tykännyt Charlesista, sellanen luontoa suojeleva introvertti, joka ei haikaile bimbojen perään, vaan on aina rakastanut vain "rotwaileriaan". :D

Charles on tosi symppiksen oloinen. Ja yhtä lailla uhri kuin Dianakin. Molemmat pakotettiin keskenään naimisiin, vaikka Charles olisi halunnut vain "rotwailerinsa". Uhrin asemasta huolimatta Charles on ollut hiljaa Dianasta ja lastensa isästä, toisin kuin Diana. Charles on  keskittynyt työhönsä, puurtanut ja saanut vihdoin omakseen elämänsä rakkauden. Kyllä tässä perheessä tähtiä ovat Elisabethin ja Philipin lisäksi Charles ja Camilla!

Vierailija
317/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meghan on kova loanheittäjä ja sen kamut peesaa

Sirkuksessa riittää apinoita. 

Vierailija
318/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohtisin sitä ihan innoissani, koska olen aina halunnut tummaihoista miniää. Tosin M ei edes ole sitä.

On erittäin rasistista alkaa valkoihoisena määrittelemään sitä, että kuinka tumma iho pitää olla, että on tummaihoinen. 

Höpöhöpö. Tässä taas ollaan ad hominum-tekniikkaa syöttämässä. Se on myös silkkaa rasismia, että katsotaan kuka esittää mielipiteen, onko musta, valkoinen tai jonkin muun värinen. Ihan samaa, kuin se, että ei saa näytellä jotain, ellei kuulu itse ko. ryhmään. Vaikeahan tietysti on löytää Shakespearen näytelmiin 1600-luvun henkilöitä, joten niitä ei pidä esittääkään. Lapsellista tämä aika, logiikka heittää häränpyllyä.

Ei, vaan nimenomaan on erittäin rasistista valkoihoisen alkaa määrittelemään sitä, että kuka kuuluu johonkin vähemmistöön ja millä perusteilla. Ihan syystä esim. suomalaiset eivät määrittele Helsingistä käsin sitä, että kuka on saamelainen ja kuka ei, vaikkapa kuinka tummat hiukset pitää olla, että ei ole enää suomalainen vaan saamelaista alkuperää.

Minä en lähtisi Helsingistä käsin määrittelemään, kuka on saamelainen ja kuka ei, koska en tiedä saamelaisista sukujuurista yhtään mitään. Minulla on kuitenkin silmät päässä ja näen itse, että Meghanin iho ei ole etenkään vähällä meikillä tumma.

Jos hän silti määrittelee itsensä sukujuuriensa mukaan afrikkalais-amerikkalaiseksi, se on hänen oma asiansa eikä minulla ole siihen sanomista. Mutta blondi ei ole mustatukkainen, eikä kevyesti päivettynyt pisamanaama ole tumma. Nämä ovat ihan todennettavissa olevia ulkoisia ominaisuuksia eikä etnisiä sukujuuria.

Sanoisitko sinä puolestasi, että isäänsäkin kalpeampi pikku-Archie on tummaihoinen, koska hänellä on tummaihoinen mummo?

Artsilla vaalee iho, tuleekohan Harrin punaiset hiukset ja äidin kiharat tiiviissä muodossa. Markella on suorat hiukset. 

Vierailija
319/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pystytte tätä Illuminati porukkaa kehumaan jotka ovat avoimesti puhuneet ihmisten vähentämisestä ja 60 luvulla kävivät orpokodissa josta katosi paljon lapsia käynnin jälkeen todistaja kuoli

Vierailija
320/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi väsyttävää, että jos joku pohtii vauvan ihonväriä, se heti väännetään rasismiksi. Kai sitä nyt on luonnollista miettiä. Kukaan ei ole sanonut että toivottavasti ei tuu tummaihoinen. Meghan ja harry on säälittäviä ja tyhmiä, tämä haastattelu oikein vahvisti sen.

Itse en ole tässä kenenkään puolella tai ketään vastaan, mutta toivoisin että ko. perheen/perheiden välit korjaantuisivat, ja puolin ja toisin nämä keskustelut käytäisiin henkilökohtaisesti eikä julkisuuden kautta joko suorilla haastatteluilla tai tietoja tai "tietoja" vuotaen. Objektiivisena ihmisenä kuitenkin oudoksun varmantuntuisia johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen, kuten esim. sinun "Kukaan ei ole sanonut että toivottavasti ei tuu tummaihoinen". Me ulkopuolisethan emme juuri tuota asiaa voi tietää, että onko esim. pohdittu positiivisesti kiinnostuneena, että tuleekohan lapsi enemmän tummempaan äitiinsä vai vaaleampaan isäänsä, kuten itsekin voisin tehdä, vai onko pohdinta ollut rasistisessa mielessä tehty. (Oma puolisonikaan ei ole eurooppalainen ja näitä lapsijuttuja voi tosiaan miettiä monessa mielessä, hyvällä tai  pahalla tai jotenkin siitä väliltä). Harryn ja Meghanin tapauksessa kuulemme monenlaisia subjektiivisia versioita tarinasta ja on vaikea sanoa, mikä on totta ja mikä ei, joten en ottaisi kauhean jyrkästi kantaa suuntaan tai toiseen, ainoastaan että hienoa jos saavat välinsä kuntoon ja tajuavat, ettei elämää ja ihmissuhteita kannata pilata riidoilla eikä katkeruudella.

fiksuinta olisi ollut mennä paikan päälle selvittelemään asiat ja kättä päälle.