Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maajussille morsian 2021 OFFICIAL

Vierailija
08.03.2021 |

Onko tästä vielä avausta?

Kommentit (4403)

Vierailija
1161/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia pitäisi käydä ravintolassa syömässä??

Niinpä, Lemillä on yksi pizzeria ja yksi baari, itse en ainakaan kävisi niissä jos asuisin siellä. Ainiin, säräravintola toki on! Sinne mennään yleensä jollain porukalla ja aika harvoin.. niin täyteen siellä itsensä syö, ettei kykene sinä päivänä enää mihinkään, eikä ole ihan halpaa huvia. Suosittelen kyllä, puukaukalossa (=särä) uunissa pitkään paistettua mureaa lammasta ja perunoita, jälkkäriksi sekametelisoppaa. Phuh. Saa myös museopaikasta, ja säräkeittokin on hyvää, joskus saa siitä baarista. Lemi on siis lähellä Lappeenrantaa, joka on suosittu matkailukaupunki, varsinkin kesällä. 

Jos siellä Lemillä nyt ei olisikaan kivaa ruokapaikkaa, niin, kuten mainitsitkin, Lappeenranta on lähellä.

Se on kaunis kaupunki, on tosiaan "suosittu matkailukaupunki varsinkin kesällä".

Itse jos olisin morsianehdokas/vaimo, en ole käynyt koskaan Lappeenrannassa, niin kyllä odottaisin, että Matti minut sinne veisi. Esittelisi paikkoja ja myös menisimme johonkin viihtyisään ravintolaan syömään.

Minun tuttavapiirissäni ravintolassa eli ulkona syöminen on kyllä eräs osa sosiaalista elämää. On sitten kyseessä seurustelu, avioliitto tai perhe.

Myös silloin tällöin kahvilassa käynti.

Minä siis oletan ja toivoisin sen olevan myös osa mieheni sosiaalista elämää.

Jos mies kokonaan tyrmäisi ajatuksen tai kovin ihmettelisi miksi siellä ravintolassa nyt pitäisi syömässä käydä niin miettisin olemmeko muutenkin kovin erilaiset.

Tuossa iässä pitäisi poikamiehenä eläneen miehen rahatilanteenkin jo olevan sellainen, ette siihen kaadu.

Jos haluaa vaimon ja vielä lapsiakin niin pitää siinä hiukan soidinmenojakin harrastaa. "No kun minä vaan olen tämmöinen" ei ehkä ole paras keino saada kumppani.

On lähtökohtaisesti jo outoa jos muuttaa maalle maajussin tilalle oletuksella että pääsee ravintoloihin ja kahviloihin... Varsinkin jos maajussi on 50v.  LPR:n ravintolatarjonta myös on luokkaa Amarillo. Jos haluat trendikahviloihin, muuta Helsinkiin.

Vierailija
1162/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti pudotti sen pussanneen morsianehdokkaan koska oli kookkain. Samoin Stiina pudotti Veli-Matin koska raju ylipaino.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilopoliisi asialla ?????

Vierailija
1164/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti tuskin mitään tyhjänpäivästä hepsankeikkaa hakee eikä kukaan noista sellainen ole...Hese  tai se Amarillo riittää syömispaikaksi monille :)   ja tuo pudotus juttu , oisko se että nainen oli niin rohkea oikein pusun antoi , Matilla meni pupu pöksyyn..... Jotkut tykkää isoista tytöistä, ottakaa huomioon sekin:D

Vierailija
1165/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain yllärivauvan kun olin 44v. Terve lapsi ja kiltti tyttö. Ei valvottanut, eikä rasittanut joten ei vienyt voimia normaalia enempää.

Lapsetkin ovat yksilöitä joten jos kaikki menee hyvin ei ole tarvetta saada ylimääräisiä voimia.

Sukulainen sai myös nuorimman 47v ja raskaus ehti kuudennelle kuukaudelle, ennen kuin tajusivat että on raskaana. En ihmettele, koska hänen ensimmäinen raskautensa ehti myös kuudennelle, ennen huomaamista. Vielä lääkärikin mokasi, kun hieman aikaisemmin määräsi nesteenpoistolääkettä turvotukseen ja nainen oli raskaana. Jalat olivat todella turvoksissa. Naisella oli aina ollut epäsäännölliset kuukautiset, jotka sekoittivat pakkaa. Terve tyttö heilläkin.

Sen kuin sitten vaan mummelit tekemään Matille lapsia. 

Ihmetytti kyllä, että kirjoitit, miten ystäväsi turposi ja joutui siis lääkäriin tämän takia. Sitten kuitenkin annetaan käsitys, että mummuikäisenä on ihan ok tehdä lapsia???? 

Ja mikä on yllärivauva? Etkö ole tietoinen, mistä touhusta vauvat ovat seurausta?

Selvennän, että ko naisen jalat turposivat kun odotti ensimmäistään jotain 25 - vuotiaana. Ja todellakin lääkärikään ei huomannut eikä epäillyt raskautta. Ei kukaan. Raskaus todettiin kuukautta myöhemmin kun odottava äiti oli alkanut syödä nesteenpoistolääkettä. Täyttä faktaa ja olen sh alan ammattilainen.

Kyllä jokainen tietää miten lapsia tehdään ja miten saavat alkunsa. Yllärivauva on sellainen, että lääkäri ja terveydenhoitaja/kätilö totesivat, etten tule raskaaksi enää kun kohtu on kääntynyt sellaiseen asentoon- taaksepäin. Niinpä ehkäisyä ei ollut ainakaan vuosikymmeneen eikä ollut pelkoa tulla raskaaksi. Ei yksinkertaisesti uskonut että tulisi kun monesta suusta oli sanottu, etten tarvi ehkäisyä enää. Toisin kävi.

Vierailija
1166/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, Lemillä on yksi pizzeria ja yksi baari, itse en ainakaan kävisi niissä jos asuisin siellä. Ainiin, säräravintola toki on! Sinne mennään yleensä jollain porukalla ja aika harvoin.. niin täyteen siellä itsensä syö, ettei kykene sinä päivänä enää mihinkään, eikä ole ihan halpaa huvia. Suosittelen kyllä, puukaukalossa (=särä) uunissa pitkään paistettua mureaa lammasta ja perunoita, jälkkäriksi sekametelisoppaa. Phuh. Saa myös museopaikasta, ja säräkeittokin on hyvää, joskus saa siitä baarista. Lemi on siis lähellä Lappeenrantaa, joka on suosittu matkailukaupunki, varsinkin kesällä. 

Jos siellä Lemillä nyt ei olisikaan kivaa ruokapaikkaa, niin, kuten mainitsitkin, Lappeenranta on lähellä.

Se on kaunis kaupunki, on tosiaan "suosittu matkailukaupunki varsinkin kesällä".

Itse jos olisin morsianehdokas/vaimo, en ole käynyt koskaan Lappeenrannassa, niin kyllä odottaisin, että Matti minut sinne veisi. Esittelisi paikkoja ja myös menisimme johonkin viihtyisään ravintolaan syömään.

Minun tuttavapiirissäni ravintolassa eli ulkona syöminen on kyllä eräs osa sosiaalista elämää. On sitten kyseessä seurustelu, avioliitto tai perhe.

Jos mies kokonaan tyrmäisi ajatuksen tai kovin ihmettelisi miksi siellä ravintolassa nyt pitäisi syömässä käydä niin miettisin olemmeko muutenkin kovin erilaiset.

Tuossa iässä pitäisi poikamiehenä eläneen miehen rahatilanteenkin jo olevan sellainen, ette siihen kaadu.

Jos haluaa vaimon ja vielä lapsiakin niin pitää siinä hiukan soidinmenojakin harrastaa. "No kun minä vaan olen tämmöinen" ei ehkä ole paras keino saada kumppani.

On lähtökohtaisesti jo outoa jos muuttaa maalle maajussin tilalle oletuksella että pääsee ravintoloihin ja kahviloihin... Varsinkin jos maajussi on 50v.  LPR:n ravintolatarjonta myös on luokkaa Amarillo. Jos haluat trendikahviloihin, muuta Helsinkiin.

En puhunut trendikahviloista vaan viihtyisistä ruokapaikoista tai kahviloista.

Kun nyt se Lappeenranta on kuitenkin paljon isompi ja turistien ja uskon myös, että mökkiläisten suosima paikka kuin omani niin luulisin siellä olevan myös runsaastikin kahvila tai ravintolatoimintaa? Miksi yrittäjät eivät sitä tajuaisi.

Vaikka muuttaa maalle maajussin tilalle niin aikuisena naisena minä en olettaisi, että siihen sitten loppuukin kaikki muu sosiaalinen elämäni. 😮

Nyt sitten kökötetään siellä perunapellolla ja metsästetään, lisänausteena lavatanssit.

Käsitättekö yhtään nykyisten noin viisikymppisten itsellisten ja työssäkäyvien naisten elämää?

He ovat luultavasti tottuneet määrättyyyn elämäntyyliin, en puhu nyt Pradan laukuista tai trendiravintoloista vaan ihan normiasioista.

Minä ainakin käyn joskus laivalla, kylpylässä, jopa ulkomailla. Myös syön joskus ulkona, käyn kahvilla, teatterissa, konserteissa, elokuvissa, viikonloppuna hotellissa jne.

Siis ennen koronaa nyt puhun.

En millään usko, että vaikka kuinka palavasti rakastuisin, vaikka sitten maajussiin, että nämä kaikki sitten haluaisin siihen lopettaa. Päinvastoin, silloinhan vasta mukavaa onkin noissa käydä oman miehen kanssa.

Ja kun tuskun ne yhteiset vauvatkaan kuvioihin ilmestyvät jiin jiksi ihmeessä kaksi aikuista ihmistä kököttäisi ilman virikkeitä ja koko ajan vanhenevat.

Silloin pitää mennä ja olla kun vielä jaksaa ja terveys sallii. Niin luulen noiden Matinkin naisehdokkaiden ajattelevan. Ainakin monien.

Myös oletan, että suunnilleen samanikäinen mies on tottunut tiettyihin asioihin elämässään, oli sitten maajussi tai minkä tahansa ammatin omaava.

Luonto, maalla asuminen, kotona oleminen, työntekeminen, on osa maalaiselämää. Ihan mukavaa sekin. Mutta myös muuta voi olla lisäksi ja parisuhdetta piristämään.

Vierailija
1167/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä minkä ikäisenä kukin lapsia tekee. Itselle lapsen saaminen on ollut todella vaikeaa, joten arvostan ihan minkä ikäisiä vanhempia vaan.

Vierailija
1168/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maajussina olet kiinni siinä tilan hoidossa 24/7. Ei siitä niin vain lähdetä laivalle tai ulkomaille. Ravintolaan, konserttiin, kahvilaan lähteminenkin vaatii omat järjestelynsä.

Lomittajaa ei saa milloin sattuu.

Vierailija
1169/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patrik vaikuttaa vielä tosi nuorelta ja kypsymättömältä kaverilta joka ei ymmärrä mitään miten parisuhteessa ollaan. Taitaa olla sitten aikamoinen järkytys jos niitä omia lapsiakin sitten siunaantuu ettei oma takapuoli olekaan numero ykkönen elämässä :(

Vierailija
1170/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maajussina olet kiinni siinä tilan hoidossa 24/7. Ei siitä niin vain lähdetä laivalle tai ulkomaille. Ravintolaan, konserttiin, kahvilaan lähteminenkin vaatii omat järjestelynsä.

Lomittajaa ei saa milloin sattuu.

Käsittääkseni Matilla on vain perunanviljelyä, ei eläimiä ainakaan.

Kukaan ihminen ei pysty eikä halua olla kiinni työssään 24/7 tai silloin on jotain vikana töiden järjestelyissä.

Mahtaako viljellä perunoita talvella? Onko jotain sisähalleja perunankasvattamiseen?

Myy kyllä talvella, mutta se ei sido jos haluaa vaikka viikonloppuna lähteä johonkin. Saa itse päättää huiliiko välillä.

Nykyään on mielestäni loma-ajat myös maajusseilla, ihan läkisääteiset, että saa lomittajan määrätyksi ajaksi.

Ennen oli ennen ja nyt on nyt.

Kuka hullu nainen lähtee maajussille vaimoksi jos mies on työssään kiinni 24/7.

Ehtiihän se metsästää ja käydä lavatansseissakin?

Ja varmaan välillä käy kylällä kaljoilla jorisemassa kaverien kanssa.

Vierailija
1171/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä minkä ikäisenä kukin lapsia tekee. Itselle lapsen saaminen on ollut todella vaikeaa, joten arvostan ihan minkä ikäisiä vanhempia vaan.

Ei olekaan. Mutta ihmisen pitää ottaa huomioon, että nuorena jaksaa ihan eri tavalla kuin vanhempana.

Jos tekee lapsen melko myähäisellä oällä pitää olla valmis jaksamaan valvomista yms.

Myös teini-ikä on joskus myrskyisää nuoremmillekin vanhemmille.

Sukupolvien ero, pysyykö enää kärryillä lasten ja nuorten asioissa tai onko kenties kovin jyrkkä uusille asioille.

Itse koin tuon vaikeana kun äitini oli 44-vuotias syntyessäni.

Sisaruksilla oli jo omiakin lapsia kun synnyin. Äiti ei oikein jaksanut, hermostui jelposti enkä voinut (uskaltanut) puhua omia asioitani hänelle. Pysyimme aika etäisinä muös aikuisina.

Kadehdin jopa kavereitani joilla oli nuoremmat vanhemmat, heillä oli paljon leppoisampaa ja voivat puhua vapaasti keskenään miltei mistä vaan.

Olin välillä ihan ihmeissäni ja surullinenkin.

Vierailija
1172/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan. Mutta ihmisen pitää ottaa huomioon, että nuorena jaksaa ihan eri tavalla kuin vanhempana.

Jos tekee lapsen melko myähäisellä oällä pitää olla valmis jaksamaan valvomista yms.

Myös teini-ikä on joskus myrskyisää nuoremmillekin vanhemmille.

Sukupolvien ero, pysyykö enää kärryillä lasten ja nuorten asioissa tai onko kenties kovin jyrkkä uusille asioille.

Itse koin tuon vaikeana kun äitini oli 44-vuotias syntyessäni.

Sisaruksilla oli jo omiakin lapsia kun synnyin. Äiti ei oikein jaksanut, hermostui jelposti enkä voinut (uskaltanut) puhua omia asioitani hänelle. Pysyimme aika etäisinä muös aikuisina.

Kadehdin jopa kavereitani joilla oli nuoremmat vanhemmat, heillä oli paljon leppoisampaa ja voivat puhua vapaasti keskenään miltei mistä vaan.

Olin välillä ihan ihmeissäni ja surullinenkin.

Emme ole samanlaisia kunnoltamme, emmekä missään asiassa. Siksi koemme kaikki eri tavoin mikä on täysin normaalia. Siksi ei kannata koskaan vertailla mitään mihinkään eikä keneenkään.

Jokainen tehköön omat päätöksensä omien arvojensa ja halujensa mukaan. Ei niissä tarvitse ottaa huomioon mitä joku muu on mieltä ja mitä sanoo.

Tuo sinun kokemuksesi ja hyvä niin. Jollakin toisella on täysin  erilainen kokemus.

Vierailija
1173/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tietysti eri kuntoisia ihmisiä. Mutta 30-vuotias ON erilainen kuin 50-vuotias fyysisesti. Myöskään sille emme voi mitään, että hormonitoiminta vähenee, kuukautiset loppuvat ja noin 50-vuotiaana ON vaikeaa saada lasta.

Joku tarkoitus luonnolla vissiin on, että isoäidin ikäisenä harvemmin lapsia saadaan. Muutenhan niitä naiset saisivat vaikka 100-vuotiaana.

Ja että pikkulapsiarki on rankkaa nuoremille, se on sitä usein myös vanhemmalle.

Kuten sanoin, itse en alkaisi viisikymmpisenä lapsentekoon, varsinkaan viisikymppiselle poikamiehelle.

Mutta jos joku haluaa niin eihän se muille kuulu tosiaan.

Vierailija
1174/4403 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stiinalla oli yksi todella hotti sulhaskandidaatti, eikä insinöörissäkään mitään vikaa ollut, mutta tuota sekatyömiestä hän tuskin valitsee jatkoon.

Sekatyömies jotenkin puistatti mua yli-innokkuudellaan. Vastaili ihan hypoteettisiin kysymyksiin että ”joo, kyllä mä teen, ei tarvii kysyäkään”! Jotenkin myös ulkoisesti ihan reppanan oloinen, kuin ei olisi koskaan aiemmin päässyt naisen lähelle.

Tuo sekatyömies jo sanana sellainen, että voi lukea rivien välistä että kouluja ei ole käyty loppuun saakka ainakaan, ja työt on sekalaisia määräaikaisia hanttihommia.

Olitpa lievästi sanoen alentuva.

Etkö nähnyt hänessä niitä positiivisia puolia ollenkaan?

Aivan varmasti olisi huomaavainen puoliso ja mukava nallekarhumainen isä lapsille.

Kuten lupasi niin osaisi kotosalla kaikenlaista tarpeellista.

Mikä vika sekatyömiehissä?

Heitä muuten tarvitaan kovastikin nykyaikana.

Tsemppiä vaan Veli-Matille, jos näitä lukee.

Juu ei, itse kiertäisin hänet kaukaa. Mun miesmaku on täysin päinvastainen.

Mun mielestä Veli-Matti oli tosi mukavan oloinen. Jos mun pitäis valita Stiinan miehistä joku, niin todellakin valitsisin Veli-Matin.

Vierailija
1175/4403 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stiina Veli-Matti! Minkä puutyökurssin lienee käynyt, kun kesto ollut neljä vuotta? Ihan outo sekatyömies.

Vierailija
1176/4403 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stiina Veli-Matti! Minkä puutyökurssin lienee käynyt, kun kesto ollut neljä vuotta? Ihan outo sekatyömies.

Jos hänellä oppimisvaikeuksia? kuitenkin sinnikkäästi hoitanut hyvä se.  

Vierailija
1177/4403 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut trendikahviloista vaan viihtyisistä ruokapaikoista tai kahviloista.

Kun nyt se Lappeenranta on kuitenkin paljon isompi ja turistien ja uskon myös, että mökkiläisten suosima paikka kuin omani niin luulisin siellä olevan myös runsaastikin kahvila tai ravintolatoimintaa? Miksi yrittäjät eivät sitä tajuaisi.

Vaikka muuttaa maalle maajussin tilalle niin aikuisena naisena minä en olettaisi, että siihen sitten loppuukin kaikki muu sosiaalinen elämäni. 😮

Nyt sitten kökötetään siellä perunapellolla ja metsästetään, lisänausteena lavatanssit.

Käsitättekö yhtään nykyisten noin viisikymppisten itsellisten ja työssäkäyvien naisten elämää?

He ovat luultavasti tottuneet määrättyyyn elämäntyyliin, en puhu nyt Pradan laukuista tai trendiravintoloista vaan ihan normiasioista.

Minä ainakin käyn joskus laivalla, kylpylässä, jopa ulkomailla. Myös syön joskus ulkona, käyn kahvilla, teatterissa, konserteissa, elokuvissa, viikonloppuna hotellissa jne.

Siis ennen koronaa nyt puhun.

En millään usko, että vaikka kuinka palavasti rakastuisin, vaikka sitten maajussiin, että nämä kaikki sitten haluaisin siihen lopettaa. Päinvastoin, silloinhan vasta mukavaa onkin noissa käydä oman miehen kanssa.

Ja kun tuskun ne yhteiset vauvatkaan kuvioihin ilmestyvät jiin jiksi ihmeessä kaksi aikuista ihmistä kököttäisi ilman virikkeitä ja koko ajan vanhenevat.

Silloin pitää mennä ja olla kun vielä jaksaa ja terveys sallii. Niin luulen noiden Matinkin naisehdokkaiden ajattelevan. Ainakin monien.

Myös oletan, että suunnilleen samanikäinen mies on tottunut tiettyihin asioihin elämässään, oli sitten maajussi tai minkä tahansa ammatin omaava.

Olen 50-v mies ja vaikka asun isossa kaupungissa jossa tarjontaa on, niin en käy kylpylöissä, teatterissa, kahviloissa, viikonloppuna hotelleissa. Naisten juttuja. Elokuvissa tai konserteissa tyyliin kerta vuoteen paitsi nyt Koronan aikana en lainkaan. Ravintolassa syömässä (pl. työlounaat) ehkä kerran pari vuoteen, jos joku kaukaisempi tuttu tahtoo. Normioloissa kerta tai kaksi vkl-viikko ulkomailla. En sikäli ihmettele jollei Mattikaan ramppaa Lappeenrannassa ilman erityistä syytä.

Vierailija
1178/4403 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37187 kirjoitti:

Sirpalla on muistaakseni kolme lasta,eli on ollut avio/avoliitossa!

Mistä lähtien lasten tekeminen ja synnyttäminen on vaatinut minkäänlaista liittoa? Helpostihan niitä voi hankkia ilman mitään suhteitakin.

No semmoinen historia olisi varmaan kylänpyörä-juttu-Matille jo liikaa.

Vierailija
1179/4403 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän rakennusalallakin voi erikoistua ja perustutkinnon lisäksi hakeutua jatkokoulutukseen.

Vierailija
1180/4403 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no voi mutta jos ajatellaan että olisi niitä vaikeuksia oppia niin millä siinä erikoistua enää?   En laske ihmisen arvomitaksi koulutusta vaan luonteen hyvyyden. 

Ketju on lukittu.