Maajussille morsian 2021 OFFICIAL
Kommentit (4403)
Kansanedustaja vaimolla on hiukan erilaiset mahdollisuudet ottaa hoitoapua. Ja mieskin paljon nuorempi.
Matti ja vaimonsa olisivat kuuskymppisiä kun lapsi noin kymmenenvuotias, alkava teini-ikä ja tuonikäiset vanhemmat ei oikein ole hyvä yhtälö.
Myös äidin vaihdevuodet ja pieni vauva, ei kiitos.
On eri asia tehdä lapsi liittoon joka on jo kestänyt kauemmin ja tunnetaan toisensa hyvin, lisäksi on ehkä jo muitakin sisaruksia, että vanhemmat tietää mitä lastenhoito on.
Voin vain kuvitella itseni tuossa iässä pariutumassa miltei tuiki tuntemattoman miehen kanssa, muuttaa yhteen maalle miehen luo ja tehdä lapsi pikaisesti siihen syssyyn.
Liikaa kaikki yhtäaikaa. Ja Matti vissiin poikamies ollut, ei mitään tietoa perhe-elämästä.
En ryhtyis kyllä.
Nämäkin naiset ovat varmaan jo saaneet lapsensa isoiksi tai ovat lapsettomia. Tuskin lähtevät mukaan Matin haaveeseen. No, paitsi ehkä eräs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stiinalla oli yksi todella hotti sulhaskandidaatti, eikä insinöörissäkään mitään vikaa ollut, mutta tuota sekatyömiestä hän tuskin valitsee jatkoon.
Sekatyömies jotenkin puistatti mua yli-innokkuudellaan. Vastaili ihan hypoteettisiin kysymyksiin että ”joo, kyllä mä teen, ei tarvii kysyäkään”! Jotenkin myös ulkoisesti ihan reppanan oloinen, kuin ei olisi koskaan aiemmin päässyt naisen lähelle.
Tuo sekatyömies jo sanana sellainen, että voi lukea rivien välistä että kouluja ei ole käyty loppuun saakka ainakaan, ja työt on sekalaisia määräaikaisia hanttihommia.
Olitpa lievästi sanoen alentuva.
Etkö nähnyt hänessä niitä positiivisia puolia ollenkaan?
Aivan varmasti olisi huomaavainen puoliso ja mukava nallekarhumainen isä lapsille.
Kuten lupasi niin osaisi kotosalla kaikenlaista tarpeellista.
Mikä vika sekatyömiehissä?
Heitä muuten tarvitaan kovastikin nykyaikana.Tsemppiä vaan Veli-Matille, jos näitä lukee.
Juu ei, itse kiertäisin hänet kaukaa. Mun miesmaku on täysin päinvastainen.
Sekatyömies ei minua niinkään haittaisi, jos on kuitenkin joku ammatti hankittu ja töissä ollut. Ja osaisi keskustella muustakin kuin työnteosta.
Mutta muuten ei myöskään ollut yhtään minun tyyppinen mies. Todella vaikutti innokkaalta, siksi myös pelkäisin, että ihastuisi kovin ja itse en. Olisi sitten kiusallista sanoa, että ei meistä taida oikein tulla paria.
Minä sain yllärivauvan kun olin 44v. Terve lapsi ja kiltti tyttö. Ei valvottanut, eikä rasittanut joten ei vienyt voimia normaalia enempää.
Lapsetkin ovat yksilöitä joten jos kaikki menee hyvin ei ole tarvetta saada ylimääräisiä voimia.
Sukulainen sai myös nuorimman 47v ja raskaus ehti kuudennelle kuukaudelle, ennen kuin tajusivat että on raskaana. En ihmettele, koska hänen ensimmäinen raskautensa ehti myös kuudennelle, ennen huomaamista. Vielä lääkärikin mokasi, kun hieman aikaisemmin määräsi nesteenpoistolääkettä turvotukseen ja nainen oli raskaana. Jalat olivat todella turvoksissa. Naisella oli aina ollut epäsäännölliset kuukautiset, jotka sekoittivat pakkaa. Terve tyttö heilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se riski saada down lapsi nousee ihan huomattavasti kun ikää alkaa olla +40 vuotta. Vaikka joku on saanut vanhana terveen lapsen ei silti poista että riskit nousee todella paljon.
Ja se, että lapsi on syntyessään terve ei tarkoita sitä, että myöhemmin ei ilmenisi jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Patrik on ihan ok, mutta jotenkin välittyy että hän on julkisuudenkipeä. Ja mikäs siinä. Nuori ja komea, antaa palaa.
Perunamies varmaan vilpittömästi etsii puolisoa, mutta hänkään ei näytä panevan julkisuutta pahakseen.
Stiina ja Kalle taas ovat enemmän sillä tavoin tavallisia, että se julkisuus on ikään kuin pakollinen paha, mutta puolison löytäminen oikeasti ykkösjuttu.
Patrik näyttää keski-ikäiseltä lyhyttukkaiselta naiselta, jopa mummolta.
Mällikkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se riski saada down lapsi nousee ihan huomattavasti kun ikää alkaa olla +40 vuotta. Vaikka joku on saanut vanhana terveen lapsen ei silti poista että riskit nousee todella paljon.
Ja se, että lapsi on syntyessään terve ei tarkoita sitä, että myöhemmin ei ilmenisi jotakin.
Kaikki normaalijärkiset tuon tietävät. Eikä siinä ole kyse siitä onko äiti nuori vai iäkkäämpi.
Mutta itse mitä olen kirjoittanut tänne ns vanhemmista äideistä ja lapsistaan, tiedän että lapsilla ei ole ilmennyt mitään pysyvää sairautta myöhemminkään. Ovat 10v :sta aikuisikään saakka iältään.
1. Patrik hakee tv:ssä parisuhdetta ja pyytää naisia kirjoittamaan
2. Naiset tavataan ja yksi kysyy että millaista parisuhdetta hän haluaisi
3. Patrik heivaa naisen pois kun kyselee tyhmiä/väärin/ liikaa.
Miten toi Patrik ei osaa sanoa niinku mitään?? Vaikka että etsin menevää/kodissa viihtyvää naista, joka ei pidä mistään/pitää jostain? Kai sekin nyt jotain kumppanissaan arvostais, luotettavuutta, uskollisuutta tai mitä se sitten onkin.. ei anna itsestään mitään muuta kuin ylimielisen, epäkunnioittavan vaikutelman.
Patu on iiseensä täysi ja äitiään...
Vierailija kirjoitti:
Patu on iiseensä täysi ja äitiään...
itseensä siis... ja kylmä katse.....
Ettekö te nyt jo usko että ne on näyttelijöitä. Eihän kukaan katsoisi jos ei keksittäisi jotain ihan överiä. Odottakaas vain niin lopulta Matti-näyttelijä valitsee Sirpa-näyttelijän mutta ei siitä tule mitään, toteavat... mutta kansa sai sirkushuveja. Patrik ottaa lopulta sen kissanaisen suuren kohu kera, ensin tyrmättyään kaikki lemmikeistä haaveilevatkin... mutta toteavat että no eihän tästä mitään tullut. No ei tule kun ei ole tarkoituskaan.
No eivät ole näyttelijöitä! Tuolla se Matti myy pottua kauppatorilla. Ja minä olen varmaan tanssinutkin hänen kanssaan joskus vuosia sitten, Lemin lähellä olevalla lavalla.
Itse en näe Patrikia ylimielisenä, vaan yksinkertaisesti sosiaalisesti lahjattomana ja ujona. Hän ei selvästikään ole tottunut keskustelemaan "syvällisiä", ja siksi kokee kaikki perusjutustelua syvemmät kysymykset vaikeina. Myös tunteista puhuminen taitaa olla vaikeaa ja siksipä hänen onkin helpompi perustella valintojaan esim. sillä lemmikki-aiheella.
Ihan täysin raakilehan koko Patrik on, ja tuskin on vielä valmis parisuhteeseen. No eipä hän itse ohjelmaan ollut ilmoittautunutkaan ja eipä hän taida vielä kumppania kaivatakaan, kun kokee mahdollisen kumppanin ennemmin rajoittavana. Luulenpa, ettei Patrik ole oikein osannut kieltäytyä ohjelmaan lähdöstä, kun hänet sinne on ilmoitettu ja valittu, mikä taas selittänee, miksi hän tuntuu lähteneen ohjelmaan takki auki ja valmistautumattomana.
Mutta niin, en häntä ihan maanrakoon polkisi ja haukkuisi, hän on vielä nuori ja hyvin keskenkasvuinen. Vielä on mahdollista, että hän kasvaa ja kehittyy ajan sekä elämänkokemuksen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pitäisi käydä ravintolassa syömässä??
Niinpä, Lemillä on yksi pizzeria ja yksi baari, itse en ainakaan kävisi niissä jos asuisin siellä. Ainiin, säräravintola toki on! Sinne mennään yleensä jollain porukalla ja aika harvoin.. niin täyteen siellä itsensä syö, ettei kykene sinä päivänä enää mihinkään, eikä ole ihan halpaa huvia. Suosittelen kyllä, puukaukalossa (=särä) uunissa pitkään paistettua mureaa lammasta ja perunoita, jälkkäriksi sekametelisoppaa. Phuh. Saa myös museopaikasta, ja säräkeittokin on hyvää, joskus saa siitä baarista. Lemi on siis lähellä Lappeenrantaa, joka on suosittu matkailukaupunki, varsinkin kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Outoa ettei Matti ole löytänyt elämäänsä naista, vaikka harrastaa lavatanssejakin. Mikä mättää tai on mättänyt? Naiset kuulemma tykkää hyvin tanssivista miehistä. Itse olen parkettien linkkuveitsi, mutta naisia on silti riittänyt.
Lavatanssit ei nykyään juurikaan ole senssipaikkoja, ollaan vain-tanssimassa. Ja jos Matti hakee selkeästi itseään nuorempia, joita ei pottukauppias kiinnosta.
Jos on jo aikaisempia lapsia niin ei ole mikään ihme saada lapsia vielä lähes viiskymppisenä. Mutta on todella harvinaista ja vaikeaa olla ensisynnyttäjänä yli 45 vuotta. Lapsensaanti vaikeutuu ensisynnyttäjällä jo 30 vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain yllärivauvan kun olin 44v. Terve lapsi ja kiltti tyttö. Ei valvottanut, eikä rasittanut joten ei vienyt voimia normaalia enempää.
Lapsetkin ovat yksilöitä joten jos kaikki menee hyvin ei ole tarvetta saada ylimääräisiä voimia.
Sukulainen sai myös nuorimman 47v ja raskaus ehti kuudennelle kuukaudelle, ennen kuin tajusivat että on raskaana. En ihmettele, koska hänen ensimmäinen raskautensa ehti myös kuudennelle, ennen huomaamista. Vielä lääkärikin mokasi, kun hieman aikaisemmin määräsi nesteenpoistolääkettä turvotukseen ja nainen oli raskaana. Jalat olivat todella turvoksissa. Naisella oli aina ollut epäsäännölliset kuukautiset, jotka sekoittivat pakkaa. Terve tyttö heilläkin.
Sen kuin sitten vaan mummelit tekemään Matille lapsia.
Ihmetytti kyllä, että kirjoitit, miten ystäväsi turposi ja joutui siis lääkäriin tämän takia. Sitten kuitenkin annetaan käsitys, että mummuikäisenä on ihan ok tehdä lapsia????
Ja mikä on yllärivauva? Etkö ole tietoinen, mistä touhusta vauvat ovat seurausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pitäisi käydä ravintolassa syömässä??
Niinpä, Lemillä on yksi pizzeria ja yksi baari, itse en ainakaan kävisi niissä jos asuisin siellä. Ainiin, säräravintola toki on! Sinne mennään yleensä jollain porukalla ja aika harvoin.. niin täyteen siellä itsensä syö, ettei kykene sinä päivänä enää mihinkään, eikä ole ihan halpaa huvia. Suosittelen kyllä, puukaukalossa (=särä) uunissa pitkään paistettua mureaa lammasta ja perunoita, jälkkäriksi sekametelisoppaa. Phuh. Saa myös museopaikasta, ja säräkeittokin on hyvää, joskus saa siitä baarista. Lemi on siis lähellä Lappeenrantaa, joka on suosittu matkailukaupunki, varsinkin kesällä.
Jos siellä Lemillä nyt ei olisikaan kivaa ruokapaikkaa, niin, kuten mainitsitkin, Lappeenranta on lähellä.
Se on kaunis kaupunki, on tosiaan "suosittu matkailukaupunki varsinkin kesällä".
Itse jos olisin morsianehdokas/vaimo, en ole käynyt koskaan Lappeenrannassa, niin kyllä odottaisin, että Matti minut sinne veisi. Esittelisi paikkoja ja myös menisimme johonkin viihtyisään ravintolaan syömään.
Minun tuttavapiirissäni ravintolassa eli ulkona syöminen on kyllä eräs osa sosiaalista elämää. On sitten kyseessä seurustelu, avioliitto tai perhe.
Myös silloin tällöin kahvilassa käynti.
Minä siis oletan ja toivoisin sen olevan myös osa mieheni sosiaalista elämää.
Jos mies kokonaan tyrmäisi ajatuksen tai kovin ihmettelisi miksi siellä ravintolassa nyt pitäisi syömässä käydä niin miettisin olemmeko muutenkin kovin erilaiset.
Tuossa iässä pitäisi poikamiehenä eläneen miehen rahatilanteenkin jo olevan sellainen, ette siihen kaadu.
Jos haluaa vaimon ja vielä lapsiakin niin pitää siinä hiukan soidinmenojakin harrastaa. "No kun minä vaan olen tämmöinen" ei ehkä ole paras keino saada kumppani.
Ihmettelen Patrikin vanhempia eivätkö ole mitään syvällisempiä keskustelleet kotona.
Ovatko kaikki niin kiireellisiä töittensä ja hurahtaneet ampumiseensa, että vain niistä puhutaan?
Ja muuten sitten yleistä ja ympäripyöreää. Onko kodin keskustelukulttuuri kovin pinnalllista.
Kun Patrik kokee normaalitkin kysymykset liian vaikeiksi.
Minulla on 13-23-vuotiaita lapsenlapsia ja kyllä heidän kanssaan pystyy keskustelemaan hyvinkin syvällisiä ja pohtivia keskusteluja.
Kaikki eivät vaan halua puhua telkkarissa julkisesti yksityisimmistä asioistaan, mikä on erittäin viisasta, koska sitten ne ruoditaan tälläkin palstalla.
Ne asiat puhutaan nimenomaan läheisten kanssa! Emme me tiedä, mitä Patrik puhuu oman isoäitinsä kanssa, varmasti eri juttuja kuin telkkarissa.
Sitäpaitsi kamerat naaman edessä ei ole mikään luonteva tilanne muutenkaan, kyllä ihmiset vapautuvat ihan kahdestaan eri tavalla.
Jos menee vaimonhakuohjelmaan ja ehdokas kysyy mitä asioita pidät tärkeinä parisuhteessa ja siihen vastaaminen on muka liian henkilökohtaista tai yksityistä? 😮😮😮
Mitä järkeä on mennä tähän ohjelmaan jos ei mitään muuta kuin "hyvää päivää kirvesvartta" voi siinä julkisesti puhua?
Sehän on ihan turhanpäiväistä sitten edes tehdä tai katsoa koko ohjelmaa.
Kyllä nyt hiukan pitää itseään avata vaikka ei henkilökohtaisuuksiin ja arkoihin aiheisiin saakka menisikään.
Moni haluaa sen lapsen vaikka sit downina tai muuten kehitysvammaisenakin. Vaan eivätpä ota huomioon sitä, että tervekin lapsi on aika raskas ekat vuodet yövalvomisineen ja peräänkatsomisineen. Saati sitten lapsi joka ei ole täysin terve.