Maajussille morsian 2021 OFFICIAL
Kommentit (4403)
Miehet eivät ehkä meikkaa, no, jotkut kyllä käyttävät värillistä päivävoidetta tms. tasoittamaan ihoa.
Jotkut värjäävät tukkaansa tai käyttävät hiuslisäkettä. Nyppivät nenä- ja korvakarvansa. Joillakin on meikattu myös silmät.
Mutta onhan niinkin, että jos joku mies vain antaisi partansa ja tukkansa tursuta miten epämääräisesti tahansa. Ei välittäisi yhtään ulkomuodostaan eikä vaatteistaan.
Joku mies taas hoitaisi partansa hyvin, oli se pitempi tai lyhyt, niin on siisti ja omaan naamaan sopiva. Tukka olisi leikattu omaan tyyliin sopivasti, ehkä käytetty muotoilutuotteita jne. Hyväntuoksuinen partavesi ja deoronntti, parantaa kokonaisuutta. Omaan tyyliin sopivat kivat vaatteet.
Kyllähän miehetkin voivat parantaa ulkonäköään jos haluavat.
Mieskin voi joko olla ihan naturelli turjake tai sitten parempi versio itsestään.
Kyllä voi tehdä aika paljonkin ulkomuotonsa hyväksi.
Jossain työssä vaaditaan tai oletetaan kyllä edes hiukan meikkausta ja hiusten laittoa ja määrättyä pukeutumistyyliä. Saattaa vaikuttaa työhaastattelussa saako paikan vai ei.
Olen miettinyt, miten tätä Maajussi-formaattia voitaisiin uudistaa ja kohdistaa erilaisille ryhmille. Tässä muutama idea:
Seniorijussille suokuokka (eläkeläiset)
Sateenkaarijussille sulhanen (seksuaalivähemmistöt)
Seinäjoen Maila-Jussille pesäpallomaila (urheiluhenkiset)
Hullujussille kitara (musiikkiaiheinen)
Pupujussille porkkana (lapset)
jne.....
Vierailija kirjoitti:
Jossain työssä vaaditaan tai oletetaan kyllä edes hiukan meikkausta ja hiusten laittoa ja määrättyä pukeutumistyyliä. Saattaa vaikuttaa työhaastattelussa saako paikan vai ei.
Muistan ennen vanhaan kun pankissa oli oikeasti "virkailijoita" palvelutiskin takana palvelemassa asiakkaita, niin kuulimme, että pankki maksaa työntekijöilleen "kampauslisää" jotta voivat pitää ulkonäkönsä hyvänä. Se oli osa asiakaspalvelua. Tuo piti ainakin paikkansa meidän lähipankissa. Lieneekö enää moista lisää, kun perinteiset palvelutiskit ovat hävinneet?
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista nähdä se valokuva, missä Sirpa oli meikattu ja hiukset laitettuna.
Kuinka iso ero olisi.
Jokainen voisi siitä itse päätellä.
Näin sen kuvan ei ollut ihmeellinen. Toki nuoremman oloinen ja semmoinen hämillinen. ihan nätti mutta ei se esittelyteksti ollut sekään iso. Siinä oli vaan että leski 10 v yksin ja yksi lapsi ja eläimiä ja momenttiavain pysyy kädessä. Että hän on hiljainen ja ujokin. Jotkut vaan on mutta ainahan arvostelijoita piisaa.... taitaa olla yksinviihtyjä
On siinä aina riskinsä, kun naisen kotiinsa pyytää, saati kolme. Kukin käyttäytyy, miten parhaaksi kohdallaan näkee.
Ja eiköhän jotain kulukorvausta jusseille makseta.
Oli kyllä kaukaa haettu idea, että siellä kulkis meikkaajat ja kampaajat kamerahenkilöstön mukana. Puvustajat & lavastajat ja siivoojat.
Sehän ois täys näytelmä silloin. Todellisempaa näin ja hyvä se.
Vierailija kirjoitti:
Nelli on oikein ihana. Onko mitään tietoa hänen esim instag tai fb?
Ig on mainittu tässä keskustelussa, ei muuta kuin lukemaan vanhoja viestejä ;)
Maaseudun Tulevaisuus on toki hyvä lehti....ja Kantri sen välissä kerran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ig on mainittu tässä keskustelussa, ei muuta kuin lukemaan vanhoja viestejä ;)
Lukekaa säännöt ennenkuin alatte julkaiseen mitään
Vierailija kirjoitti:
Maaseudun Tulevaisuus on toki hyvä lehti....ja Kantri sen välissä kerran kuukaudessa.
Kantri on tosi kiva. Voispa sen tilata pelkästään. Tänään muuten maalla jaettiin Maaseudun Tulevaisuus joka kotiin. Ihana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onkohan norjan vuoden 2018 pareista enää ketään yhdessä? ja joko se opettaja on naisen löytänyt?
Gudrun Austli`n facebookissa oli ainakin heinäkuussa vielä suutelukuva kokin kanssa. Mutta näkyi myös olevan myynnissä koko maatila ja eläimet. Eikö halua rehkiä enää raskaissa hommissa,
jos vielä onnistuisi toivomansa lapsen saamaan (ikää jo 41 v.)
Tiedätkö enempää? Ihan pakko oli tulla tänne kysymään. Ovat kuitenkin yhdessä? Toivottavasti.
Minun nimeni on Jussi enkä yhtään pidä tästä että nimeni omitaan tällaiseen hömppäsarjaan. Mihin voi valittaa?
No ihmisiä on kyllä monenlaisia. Itse olen perustanut perheen 20 vuotiaana, mies oli 21 ja yhdessä ollaan vieläkin, 30 vuoden jälkeen ollaan onnellisesti isovanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onkohan norjan vuoden 2018 pareista enää ketään yhdessä? ja joko se opettaja on naisen löytänyt?
Gudrun Austli`n facebookissa oli ainakin heinäkuussa vielä suutelukuva kokin kanssa. Mutta näkyi myös olevan myynnissä koko maatila ja eläimet. Eikö halua rehkiä enää raskaissa hommissa,
jos vielä onnistuisi toivomansa lapsen saamaan (ikää jo 41 v.)
Tiedätkö enempää? Ihan pakko oli tulla tänne kysymään. Ovat kuitenkin yhdessä? Toivottavasti.
En enempää tiedä, mutta ainakin on pariskunnasta yhteiskuva Gudrun Austli Facebook`issa ja myös Gudrun og Thomas -Instagramissa. Toivottavasti käy kaupaksi maatila, ja rakkaus kestää.
Mamman kirjoitti:
No ihmisiä on kyllä monenlaisia. Itse olen perustanut perheen 20 vuotiaana, mies oli 21 ja yhdessä ollaan vieläkin, 30 vuoden jälkeen ollaan onnellisesti isovanhempia.
Niinhän sanoo sananlaskukin: "Kaikkea ihminen katuu, vaan ei nuorena naimistansa." Sitten jaksaa isovanhempanakin lastenlasten kanssa telmiä, ja näkee heidän varttuvan.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaamista nyt ei kyllä voida "vaatia" , mutta on selvää, että monessa ammatissa täytyy olla edustava.
Jos joku ei osaakaan meikata, vaan on naturellinen kauniimpi ja siistimpi, kuin tuhrittuna meikillä, on niin silloin ei kannata vaatia meikkejä. Ja jos työnantaja vaatii meikit naamaan työpäiväsi, pitäisi hänen kustantaa ne , kuten työvaatteetkin.
Tottakai ihmiset pukeutuu ja kampaa huiksensa ja pukeutuvat kuten työnluonne edellyttää, mutta jos tässä nyt ihmetellään Sirpan meikkaamattomuutta/hiuksia, niin ei niitä tuolla "farmilla" perunankuokinnassa kyllä kyllä kukaan vaadi mitenkään erikoisesti laittamaan.
Mutta eiköhän aikuiset ihmiset nyt ihan itse tiedä pitääkö/tarvitseeko meikata ja tälläytyä vai ei. Työpaikka on työpaikka ja se voi vaatia siisteyttä/tiettyä pukeutumista, ei se silti voi vaatia pakollista meikkaamista.
Katsoin juuri kaikki jaksot putkeen. Sirpa kiinnitti kyllä huomion erilaisuudellaan. Ensin ajattelin ujouden lisäksi jotakin asberger-juttua, mutta sitten sieltä kuitenkin tuli kaikenmoista mielipidettä ja muuttaa, että ehkäpä vain aluksi sisäänpäin kääntynyt tai jännittää kuvaustilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri kaikki jaksot putkeen. Sirpa kiinnitti kyllä huomion erilaisuudellaan. Ensin ajattelin ujouden lisäksi jotakin asberger-juttua, mutta sitten sieltä kuitenkin tuli kaikenmoista mielipidettä ja muuttaa, että ehkäpä vain aluksi sisäänpäin kääntynyt tai jännittää kuvaustilanteissa.
Asperger
Kirjoitinkin, että "vaaditaan tai oletetaan".
Ennen ainakin lentoemänniltä vaadittiin meikkiä ja määrätyntyyppistä kampausta, en tiedä nykyisin.
Monessa työpaikassa oletetaan, että esimerkiksi asiakaspalvelussa tai työssä jossa ollaan esillä ja edustetaan firmaa ei olla täysin saunapuhtaana.
Tämä nyt siksi, kun täällä jotkut kertovat, että eivät käytä ikinä meikkiä tai ovat lakanneet meikkaamasta.
Ilmeisesti ovat sellaisessa työssä ettei tällä asialla ei ole niin väliä.
Hillitty meikki antaa kyllä ihmisestä huolitellumman kuvan, esimerkiksi jossain juhlatilaisuuksissa.
Naturellin ja pakkeloinnin välillä on myös välimuotoja.
Farmilla ollaan porkkanapellolla, meikistä viis.
Mutta välillä lähdetään treffeille ja liikutaan farmin ulkopuolella.
Itse morsianehdokkaana ajattelisin, että ihan sulhaskandidaatin vuoksi haluan antaa itsestäni miellyttävän ja fiksun kuvan. Miettisin asiaa myös hänen kannaltaan, enkä pelkästään niin, että "mää nyt olen tämmönen kun olen, saa kelvata, ei kuulu muille".
Mielestäni se on itsekästä ja piittaamatonta.