Naiset maksaa vain 38,2% ansiotulo- ja pääomaveroista
Miehet maksaa loput 61,8%. Miehet maksaa tuloveroja keskimäärin 66,7% enemmän kuin naiset
(Miehet keskimäärin 9 569€ naiset keskimäärin 5 740 €)
Vuodessa miehet maksavat ansio- ja pääomaveroja 19,5 miljardia euroa ja naiset 12,1 miljardia euroa. Miehet siis maksavat 7,4 miljardia euroa enemmän kuin naiset ansio- ja pääomaveroja vuositasolla.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3984884
Kuvaavaa että helsinginuutiset oli tuonkin otsikossa kääntänyt niin että naisia sorsitaan,
Eikö kuitenkin johtopäätöksenä pitäisi tehdä se että tasa-arvon nimissäkin naisten tulisi ryhdistäytyä ja osallistua veronmaksutalkoisiin siten että maksaisivat tuon 7,4 miljardia enemmän veroja yhteiseen kassaan. Tuo vaje on suunnilleen samaa kokoluokkaa mitä autoilusta ja tieliikenteestä kerätään veroja vuositasolla, joten kirimistä riittää.
Kommentit (643)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tarvitsee tai haluaa jo uutena homeisia, sisäilmaongelmaisia pytinkejä? Eikö olisi kansantaloudelle edullisempaa jättää moiset kokonaan rakentamatta? Miksi ei voi tehdä kunnollista, eikö ammattitaito riitä vai eikö kiinnosta, kun se kova palkka kuitenkin juoksee?
Ihmiset ilmeisesti haluavat asua uusissa taloissa, ei kai niitä muuten rakennettaisi? Olen vieläpä ymmärtänyt, että naiselle se uusi asumus on keskimäärin paljon tärkeämpi asia kuin miehelle. Ja toisaalta, eihän se ole kuin alkakaa vain naiset suunnittelemaan ja rakentamaan niitä siltoja ja taloja, eihän teitä mikään estä. Siitä vain alatte rakennusinsinööreiksi, arkkitehdeiksi ja rakennushenkilöiksi, kun kova palkkakin on kerran näin kova:
"Rakennusmiehen keskipalkka on 2400 € kuukaudessa ja tähän vaikuttavat niin työntekijän työkokemus kuin toimialakin. Aloituspalkka on kuitenkin vajaat 2000 €."
Mistä oikein revit ton palkan? Ton verran saa joku kouluttamaton apuri. Kyllä raksamies tienaa yli 3000 egee, lähtöpaikka 3200, eli suomalainen keskipqlkka- erikoismiehet, kuten såhkärit ja putkimiehet vielä enemmän. Lisät ihan huiput.
Olen mies, entinen lähäri, ja lähärinä tienasin lisillä 2000. Ei voi samana päivänä puhuakkaan palkoista raksalla ja hoitsuna.
Keskipalkka voi hyvinkin olla tuon, koska raksoilla on edelleen paljon kouluttamatonta hanttimiesporukkaa, joiden liksat eivät tietenkään yllä koulutetun ammattilaisen tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tarvitsee tai haluaa jo uutena homeisia, sisäilmaongelmaisia pytinkejä? Eikö olisi kansantaloudelle edullisempaa jättää moiset kokonaan rakentamatta? Miksi ei voi tehdä kunnollista, eikö ammattitaito riitä vai eikö kiinnosta, kun se kova palkka kuitenkin juoksee?
Ihmiset ilmeisesti haluavat asua uusissa taloissa, ei kai niitä muuten rakennettaisi? Olen vieläpä ymmärtänyt, että naiselle se uusi asumus on keskimäärin paljon tärkeämpi asia kuin miehelle. Ja toisaalta, eihän se ole kuin alkakaa vain naiset suunnittelemaan ja rakentamaan niitä siltoja ja taloja, eihän teitä mikään estä. Siitä vain alatte rakennusinsinööreiksi, arkkitehdeiksi ja rakennushenkilöiksi, kun kova palkkakin on kerran näin kova:
"Rakennusmiehen keskipalkka on 2400 € kuukaudessa ja tähän vaikuttavat niin työntekijän työkokemus kuin toimialakin. Aloituspalkka on kuitenkin vajaat 2000 €."
Mistä oikein revit ton palkan? Ton verran saa joku kouluttamaton apuri. Kyllä raksamies tienaa yli 3000 egee, lähtöpaikka 3200, eli suomalainen keskipqlkka- erikoismiehet, kuten såhkärit ja putkimiehet vielä enemmän. Lisät ihan huiput.
Olen mies, entinen lähäri, ja lähärinä tienasin lisillä 2000. Ei voi samana päivänä puhuakkaan palkoista raksalla ja hoitsuna.
Keskipalkka voi hyvinkin olla tuon, koska raksoilla on edelleen paljon kouluttamatonta hanttimiesporukkaa, joiden liksat eivät tietenkään yllä koulutetun ammattilaisen tasolle.
Joo. (Tuki)työllistettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Hei
Laitatko tähän viitteen tilastotietoon, jossa kerrotaan miten eri sukupuolet haluavat asua eri ikäisissä taloissa, kiitos!
Hei
Tartuit sitten tähän ainoaan kohtaan mihin voit tuossa tarttua. Kuten jo aiemmin sanoinkin, niin se oli vain oma kokemukseen perustuva havainto, ei mikään tilastotieto. En tiedä montakaan perhettä lähipiirissä, jossa nimenomaan miehelle olisi ollut tosi tärkeää saada vaikkapa se uusi omakotitalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei
Laitatko tähän viitteen tilastotietoon, jossa kerrotaan miten eri sukupuolet haluavat asua eri ikäisissä taloissa, kiitos!
Hei
Tartuit sitten tähän ainoaan kohtaan mihin voit tuossa tarttua. Kuten jo aiemmin sanoinkin, niin se oli vain oma kokemukseen perustuva havainto, ei mikään tilastotieto. En tiedä montakaan perhettä lähipiirissä, jossa nimenomaan miehelle olisi ollut tosi tärkeää saada vaikkapa se uusi omakotitalo.
Sinun henkilökohtainen kokemuksesi on sitä parempaa kokemusta?
Itsellä päinvastoin, mies halusi ehdottomasti rakennuttaa uuden talon, minä olisin ollut ihan onnellinen rivitaloasunnosakin. Sama useilla tutuilla.
Voinko nyt vetää sen johtopäätöksen, että nimenomaan miehet yleensä haluavat asunnon olevan uusi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei
Hei
Itse en tunne kuin yhden perheen joka on rakentanut. Muut ovat ostaneet talonsa vanhoina. Mutta tuossa yhdessä perheessä siitä rakentamisesta on kyllä ihan yhteistuumin päätetty. Millainen mies alkaa rakentaa taloa, jos ei halua? Vastaus: melko munaton.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei
Hei
No kuule. Laitapa sitten jatkossa asia noin äläkä värittele ja vielä noin isolla pensselillä.. Omaan kokemukseen pohjautuvia asioita ei voi yleistää koskemaan isompaa ihmisryhmää. Lisäksi, en usko ,että asia koskee edes viittäkään perhettä ja lisäksi, mistä voit edes tietää mikä on kenenkin oikea mielipide, et mistään. Sinä vain oletat, ja oletat, koska oma ajattelimasilmasi ohjaa sinut tekemään havaintoja, jotka vahvistavat omia olettamuksia, jotka tässä tapauksessa ovat erittäin kielteisiä tiettyä ihmisryhmää kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin uuden asunnon, koska halusin hyvän. Kallis oli, mutta hyvä ei ollut. Uutta ei kannata ostaa, koska rakennusjälki on paskaa. Näin sanoi minulle myös eräs erittäin kokenut kiinteistövälittäjä- hän ei tietenkään julkisesti tätä asiaa esille toisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos edellinen kirjoittaa antavansa pari esimerkkiä, niin millä (mies)logiikalla siitä tulee kaikki, mitä tehdään?
Ps. Miksi muuten pitää käyttää märkiä rakennusmateriaaleja ja myrkkyliimoja, jättää putkiliitokset tarkistamatta ja ilmastointi vituralleen? Tämäkö on sitä miesten rautaista ammattitaitoa?
Missä ihmeessä kukaan on tuollaista väittänytkään, että noita pitäisi käyttää? Ja meinaatko oikeasti, että uusien rakennusten kohdalla esiin nousevat mahdolliset ongelmat johtuvat noista em. seikoista? Jäi kyllä vahvasti sellainen kuva, että sinulla ei ole oikeasti mitään käsitystä kuinka monimutkaisesta asiasta jonkun tavallisen rakennuksen rakentamisessa on nykyaikana kysymys, puhumattakaan sellaisesta joka vaatii paljon erikoisjärjestelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehet tekevät tuottavan työn ja tästä työstä ansaitut rahat jaetaan sitten naisille leväperäisinä avustuksina.
Huutikset tyhmille naisille.
80% julkisen sektorin duuneista on naisilla ja "ala" paisuu kun kukaan ei halua ottaa vastuuta mistään.
Mutta onko se tyhmää että he ovat järkenneet itselleen suojatyöpaikat jossa ei tarvitse tehdä mitään ja he voivat palkata "siskot" töihin miesten jäädessä avustusten varaan?
Ai, en tiennytkään että olen ”siskon” palkkaamana suojatyöpaikassa, jossa ei tarvitse tehdä mitään?
Tule sinäkin tänne lorvimaan, meistä on huutava pula!
Terveisin lähäri vanhushuollosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehet tekevät tuottavan työn ja tästä työstä ansaitut rahat jaetaan sitten naisille leväperäisinä avustuksina.
80% julkisen sektorin duuneista on naisilla ja "ala" paisuu kun kukaan ei halua ottaa vastuuta mistään.
Mutta onko se tyhmää että he ovat järkenneet itselleen suojatyöpaikat jossa ei tarvitse tehdä mitään ja he voivat palkata "siskot" töihin miesten jäädessä avustusten varaan?
Ai, en tiennytkään että olen ”siskon” palkkaamana suojatyöpaikassa, jossa ei tarvitse tehdä mitään?
Joo, en tiedä onko trolli paska joka kirjoitti tuon, mutta ihan sama, ja tosi törkeästi kirjoitti toisten töistä. Sitten kun itsellä on hätä, ja tarvitsee apua, niin on suureen ääneen huutamassa että minä minä. Hyi stana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos edellinen kirjoittaa antavansa pari esimerkkiä, niin millä (mies)logiikalla siitä tulee kaikki, mitä tehdään?
Ps. Miksi muuten pitää käyttää märkiä rakennusmateriaaleja ja myrkkyliimoja, jättää putkiliitokset tarkistamatta ja ilmastointi vituralleen? Tämäkö on sitä miesten rautaista ammattitaitoa?
Missä ihmeessä kukaan on tuollaista väittänytkään, että noita pitäisi käyttää? Ja meinaatko oikeasti, että uusien rakennusten kohdalla esiin nousevat mahdolliset ongelmat johtuvat noista em. seikoista? Jäi kyllä vahvasti sellainen kuva, että sinulla ei ole oikeasti mitään käsitystä kuinka monimutkaisesta asiasta jonkun tavallisen rakennuksen rakentamisessa on nykyaikana kysymys, puhumattakaan sellaisesta joka vaatii paljon erikoisjärjestelmiä.
Et kyllä vaikuta itsekään miltään rakennusalan ammattilaiselta, kunhan pitää vaan päästä miesselittelemään tyhmille naisille, jotka eivät mistään mitään tajua.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, en tiedä onko trolli paska joka kirjoitti tuon, mutta ihan sama, ja tosi törkeästi kirjoitti toisten töistä. Sitten kun itsellä on hätä, ja tarvitsee apua, niin on suureen ääneen huutamassa että minä minä. Hyi stana
Minä myös suivaannuin tuosta vähättelystä niin, että vaikka en ole väkivaltaan taipuvainen, niin napakka potku tulisi tuosta hyvästä. Että kehtaakin. Häpeäisin jopa anonyyminä kirjoitella tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä vaikuta itsekään miltään rakennusalan ammattilaiselta, kunhan pitää vaan päästä miesselittelemään tyhmille naisille, jotka eivät mistään mitään tajua.
-eri
Aivan, en olekaan, mutta olen teollisuushankkeissa mukana toisessa roolissa. Siksipä minun ei tarvitsekaan yrittää esittää, että tietäisin ratkaisut miesten rakentamisen (oletettuun) huonoon laatuun. Tuohon naurettavan lapselliseen "manspleinaus"-syytökseen ei varmaan kannata vastata mitään, kun täällä on naiset "womanspleinanneet" miehille rakentamisesta alkaen vähän kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Aivan, en olekaan, mutta olen teollisuushankkeissa mukana toisessa roolissa. Siksipä minun ei tarvitsekaan yrittää esittää, että tietäisin ratkaisut miesten rakentamisen (oletettuun) huonoon laatuun. Tuohon naurettavan lapselliseen "manspleinaus"-syytökseen ei varmaan kannata vastata mitään, kun täällä on naiset "womanspleinanneet" miehille rakentamisesta alkaen vähän kaikkea.
No kerropa nyt, mitä tukiaisia kuppaat yhteiskunnalta siinä ”toisessa roolissa, joka sinulla on teollisuuhankkeissa”. Olisi ihan valaisevaa saada näkyväksi, mitä kaikkea nämä yhteiskuntaa pystyssä pitävät työn sankarit saavat siltä yhtesikunnalta, jota väittävät pystyssä pitävänsä. Rampa taluttaa halvaantunutta, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.rakennuslehti.fi/2016/06/nain-suomi-homehtui-hyva-rakentami…
Osannet lukea itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pari esimerkkiä: Käyttäisin kuivia rakennusmateriaaleja. En käyttäisi myrkkykaasuja haihduttavia pintamateriaaleja ja liimoja. Tarkistaisin putkiliitännät huolella ennen rakenteiden pettämistä. Varmistaisin, että ilmastointi toimii oikein.
Kuulostaapa helpolta. Ja tästä päivästä eteenpäin ei rakennuksissa ole mitään ongelmia, kun naisen antama naisen malli ratkaisi kaikki ongelmat... ja vain neljä kohtaa se tarvitsi. Kyllä ne naiset ovatkin sitten päteviä ja pikkutarkkoja!
Itse asiassa noissa esimerkeissähän tiivistyvät keskeiset uudisrakentamisen ongelmakohdat, erityisesti julkisrakentamisen puolella. Mikä sulla on noissa ongelmana ja mikä ajaa tärkeyslistalla ohi?
Minä olin suunnilleen puolet ajasta hoitamassa kolmea lastamme silti töissä ollessa kirin niin että eläkekertymää on tullut niin paljon että eläkkeeni brutto on kaksi ja puoli kertainen. Tosin käteen ei tule aivan kaksinkertaista määrää. Mutta veroja makselen saman mitä aivan kaikkein pienituloisimmat saa bruttoa. Silti työvuosiin nähden verot ovat naurettavan pienet. Ensimmäisen summan voipi sanoakin viisi donaa. Niin ja siinä tehtaassa naiset sai aivan saman jos joutivat asua työmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää minkä alan ihminen tämä naisvihaaja on. Taitaa olla ihan näitä sosiaalitoimen elättejä. Katselin tuossa äsken, että on riehunut palstalla koko eilisen päivän ja tänäänkin on varmaan laittanut oikein herätyskellon soittamaan, että pääsee jatkamaan naisvihaviestejään. Huh huh. On eräillä elämä.
ja taas menet henkilöön etkä aiheeseen... ei riitä kapasiteetti muuhun?
siitä tämä:
Tämä jos mikä lisää rakentavaa ja positiivista keskusteluilmapiiriä. Kiva, jatka samaan malliin, tuo tekee näköjään sinut tosi onnelliseksi. ☺️👍
credits: anonyymi palstamamma
Lapsellista. Minkä ikäinen olet? Vaikutat murrosikäiseltä pojaltani. Besserwisser, näsäviisas ja kaikkivoipa. Sellaista se nuoriso on ennen kuin elämä opettaa.
Mikä viesti sinulla on naisille jotka tulevat ketjuun haukkumaan miehiä?
Vai kommentoitko vain miehiä tuolla tavalla?
En ole juurikaan täällä nähnyt muita miesten haukkujia kuin tuon poikalapsihullun, joka ilmeisesti on myös sukunimihullu. Ilmoitan asiattomiksi heidän viestinsä. Se että joku yksittäinen nainen puhuu OMASTA miehestään ei ole mitään yleistä miesvihaa, pitäisi sinunkin jo se tajuta.
et ole vain juurikaan kiinnittänyt näihin ja vastaaviin viesteihin mitään huomiota. Korkeintaan naurahdat että olipa viiltävä heitto
ehkä sillat ja katot alkaisivat taas kestää, jos naiset alkaisivat niitä suunnitella ja rakentaa. Nykyinen rakennuskulttuuri on miesten käsissä ja ihan prseestä: lähes jokainen uusi rakennus on remontissa jo ennen kuin sitä on ehditty edes ottaa käyttöön - miesten ammattitaito ja työmoraali huipussaan, kyllä siitä kannattaa maksaa ”munalisää”.
Mikä tässä ei pidä paikkaansa?
Mikään
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, mutta teen mielummin työtä jolla on merkitystä.
Joo. Niitä on helppo syödä ja niillä voi maksaa sähkölaskun näppärästi. 👍