Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset maksaa vain 38,2% ansiotulo- ja pääomaveroista

Vierailija
08.03.2021 |

Miehet maksaa loput 61,8%. Miehet maksaa tuloveroja keskimäärin 66,7% enemmän kuin naiset
(Miehet keskimäärin 9 569€ naiset keskimäärin 5 740 €)
Vuodessa miehet maksavat ansio- ja pääomaveroja 19,5 miljardia euroa ja naiset 12,1 miljardia euroa. Miehet siis maksavat 7,4 miljardia euroa enemmän kuin naiset ansio- ja pääomaveroja vuositasolla.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3984884
Kuvaavaa että helsinginuutiset oli tuonkin otsikossa kääntänyt niin että naisia sorsitaan,

Eikö kuitenkin johtopäätöksenä pitäisi tehdä se että tasa-arvon nimissäkin naisten tulisi ryhdistäytyä ja osallistua veronmaksutalkoisiin siten että maksaisivat tuon 7,4 miljardia enemmän veroja yhteiseen kassaan. Tuo vaje on suunnilleen samaa kokoluokkaa mitä autoilusta ja tieliikenteestä kerätään veroja vuositasolla, joten kirimistä riittää.

Kommentit (643)

Vierailija
641/643 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tämä teksti on täällä törkeää luettavaa.

Olen ollut hoitaja 25 vuotta. Tehnyt ylitöitä, lisätöitä jne. Olen tehnyt siksi niin, että olen tiennyt, että jos en jää, niin potilaat eivät saa sitä kaikkea tarvitsemaansa hoitoa, mitä tarvitsevat. Meitä on aina ollut liian vähän säästösyistä tai hoitajapulasta johtuen. Ruokatauko on 5 minuuttia, jos sitäkään, useimmiten ei. Kahvitaukoja en ole pitänyt vuosiin. En edes halua juoda kahvia, koska se virtsattaa, ja aina ei edes pääse virtsalle. Olen kuunnellut huutoja, vttuiluja, minua on lyöty turpaan, naamaani on sykettä, minut on uhattu tappaa. Olrn ollut läsnä syntymän ja kuoleman hetkellä, lohduttanut, tukenut, auttanut ja hoitanut.Aina olen työssäni ajatellut vain potilaan parasta ja toiminut aina potilaan puolestapuhujana ja asianajajana, kun potilas ei siihen ole kyennyt. En halua kiitosta, mutta minusta on törkeää, että minun ja muiden hoitajien työtä kutsutaan käsien heiilutteluksi ja työmme on sujatyötä ja meistä tehdään hirviöitä.

Eikö sinua hävetä? Ei näköjään. Olet itse hirviö.[/quote]

Tässä on hyvä hetki palauttaa mieliin, mitä hoitajat vastaavat potilaalle kun tämä pyytää päästä vessaan.

"Sinulla on vaipat, laske vaan molemmat sinne".

Voimme siis suositella kiireisille hoitajille vaippoja tarpeiden tekemistä varten

Kuulenko vastaväitteitä?

Pitkäaikaisissa ja kytkeytymistä vaativissa mielenosoituksissa Greenpeace käyttää vaippoja.

Kiinaan sarjatuotantoteollisuuden työntekijät käyttävät työnantajan määräyksestä vaippoja.

Miksei Suomessa hoitajat ota tätä hyvää ideaa käyttöön?

Vierailija
642/643 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko mies jää kotiin vauvan synnyttyä vanhempainvapaalle tai hoitovapaalle?

Naisten toiveiden mukaisesti: Erittäin harva.

Ymmärrettävää sinänsä. Perheen elintaso romahtaisi, jos mies jäisi jollekin vanhempainrahalle ja nainen lähtisi pienempipalkkaiseen työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/643 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko mies jää kotiin vauvan synnyttyä vanhempainvapaalle tai hoitovapaalle?

Naisten toiveiden mukaisesti: Erittäin harva.

Ymmärrettävää sinänsä. Perheen elintaso romahtaisi, jos mies jäisi jollekin vanhempainrahalle ja nainen lähtisi pienempipalkkaiseen työhön.

Mies voi jäädä muutamaksi kuukaudeksi hoitovapaalle, kun lapsi on parivuotias ja nainen palaa töihin. Siihen mies ehtii säästää parin vuoden ajan, joten elinaso ei romahda. Säästöä tulee jo hoitomaksun verran, myös ruokakulut pienenee, kun miehellä on aikaa haudutella lihapatoja ja leipoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän