Suomalaisnaisten keskiansio on 3283 euroa, tienaatko enemmän vai vähemmän
Kommentit (160)
Olisi siis mahdollista verottaa reilusti vielä enemmänkin.
Meillä on todistettu että ihminen pärjää hyvin alle tonnilla kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kenen luulet ne erityisosaamista vaativat duunit tekevän, mikäli verotuksen progressiota nostettasiin niin, että kaikille jää se alle tonni kuussa? Jos hautausmaan harvavoinnista jäisi sama käteen, tuskin kukaan ottaisi vastuuta vaikka rikollisten jne. oikeuksien valvomisesta tai edes lastensuojelusta, jossa työntekijä on ajoittain ihan kirjaimellisesti hengenvaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen luulet ne erityisosaamista vaativat duunit tekevän, mikäli verotuksen progressiota nostettasiin niin, että kaikille jää se alle tonni kuussa? Jos hautausmaan harvavoinnista jäisi sama käteen, tuskin kukaan ottaisi vastuuta vaikka rikollisten jne. oikeuksien valvomisesta tai edes lastensuojelusta, jossa työntekijä on ajoittain ihan kirjaimellisesti hengenvaarassa.
Varmasti tyhjenisi sairaalat, päiväkodit, koulut ja vanhainkoditkin. Kenenkään sydän ei oo niin iso.
Enemmän. Ei paljoa, mutta kuitenkin yli tuon bruttona. Olen ajatellut olevani keskituloinen, niin aika hyvin pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4900e/kk. Asiantuntija valtion virastossa.
Yksityisellä saisin enemmän, mutta tykkään tehdä työtä jolla on joku tarkoitus ja jota ei itseasiassa voi Suomessa tehdä missään muussa organisaatiossa.
Melko vähän siellä pv:lla tienaat.
En ole siellä töissä. Valtiolla tehdään aika paljon kaikenlaista sellaista jota ei yksityisellä ollenkaan. Oma työtehtäväni on lakisääteinen.
Mutta eiköhän suurin osa
Valtion ja kunnan työtehtävät oo lakisääteisiä. Mistä näitä tyhmiä sikiää?
Varmaan sieltä samasta paikasta missä itse olet oppinut kirjoittamaan.
Ensinnäkin se, että työtehtävääni ei ole yksityisellä olemassa ja se, että se on lakisääteinen eivät ole toisistaan riippuvaisia asioita.
Toisekseen, kuntien ja valtion pitää järjestää tietyt palvelut ja asiat lakisääteisesti, mutta harvasta asiasta määritellään miten se pitää hoitaa tai mikä sen lopputulos itseasiassa on. Ei esimerkiksi kunnan talouspäällikön tai kirjastojohtajan tai valtion viraston aulahenkilökunnan tehtäviä missään laissa määritellä, mutta joitain valtion tehtäviä kyllä ja minulla nyt sattuu olemaan sellainen.
Jooooo tuki rahaat tois pajon on mun rahat!!
Only fans avulla tienaan vähintään 10k€/kk. Siihen kaupassa työ lisäksi niin yleensä vähintään 12k€/kk.
En ole niin köyhä kassaneiti, kuin monet asiakkaat luulevat. Eikä tarvi kuin vähän vilautella kameralla.
Tienaan 6 kertaa vähemmän, mutta enpä osaa kuvitella sellaista työpaikkaa, johon viitsisin mennä, vaikka saisin 3283 euroa kuussa.
Onkohan kyseessä keskimääräinen- vai mediaanipalkka?
Näissä palkkakysymyksissä täällä tuntuu olevan vain hyvätuloisia työttömiä ja kotiäitejä kirjoittelemassa utopioitaan!
Vierailija kirjoitti:
Only fans avulla tienaan vähintään 10k€/kk. Siihen kaupassa työ lisäksi niin yleensä vähintään 12k€/kk.
En ole niin köyhä kassaneiti, kuin monet asiakkaat luulevat. Eikä tarvi kuin vähän vilautella kameralla.
Kannattaa avata eläkesäästötili, jollet huolehdi siitä virallisia reittejä pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 6 kertaa vähemmän, mutta enpä osaa kuvitella sellaista työpaikkaa, johon viitsisin mennä, vaikka saisin 3283 euroa kuussa.
Hauska kun te elämäntapatyöttömät mollaatte työssäkäyviä ja samalla puhutte yhteiskunnan teille antamista almuista "tienaan".
Olen koko ikäni tienannut vähemmän mutta nyt hieman enemmän. Työ on minulle vain sopimus jolla vaihdan elämääni rahaan.
Niin vähän ettei haittaa vaikka sattuisin jäämään työttömäksi. Onneksi on hyvätuloisia naisia maksamassa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on keskituloisen vuosiansio? Yrittäjänä katselen lähinnä sitä (tulot vaihtelevat kuukausittain) ja kuvittelen olevani about keskituloinen.
Ei luulisi olevan kovin vaikeaa kertoa kuukausiansiota kahdellatoista (tai kolmellatoista niin tulee huomioitua lomarahatkin).
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa tulee väkisin ihmeteltyä mihin miehet perustavat väitteensä, että he elättävät naisia.
Tätä ketjua lukiessa olen huomannut, että suuri osa vastaajista valehtelee.
Parisataa vähemmän, mutta olenkin aika alkuvaiheilla työuraani.
Vähemmän, 2900 bruttona ja n 2100 nettona kuussa pätevänä peruskoulun aineenopettajana. Kesät palkatta, kun ei ole virkaa. Opinnot aineenopeksi vaativat n. 5 v. yliopistossa.
Nuoret, kouluttautukaa ihan mille vaan muulle alalle paitsi opettajaksi!
1750e bruttona joka kuukausi. Eli apauttiarallaa puolet vähemmän.