Suomalaisnaisten keskiansio on 3283 euroa, tienaatko enemmän vai vähemmän
Kommentit (160)
Noh, minä olen parin tonnin brutolla hyvätuloisen miehen elätti :)
Olis todella kiva tietää näiden ihmisten iät ja työpaikat ja koulutustasot, ite saan kuukaudessa 1700€ käteen ja teen perus toimistotyötä niinkuin hyvin moni muukin nykyään.
Aion hakea kouluun ja yhdenkään ammatin keskipalkka ei ole ollut yleensä yli 3000€ joten kiinnostaisi tietää minne hakea opiskelemaan että tienaisi 6000€ kuukaudessa.
Huh huh. Aikamoinen palkka. Itsellä on parhaimmillaankin ollut 2600e/kk.
Luulen, että ne muutamat tosi hyväpalkkaiset nostaa tota keskiarvoa aika paljon.
Tiedän monta, joiden kk palkka on se 1200-1700/kk
Suurin osa valehtelee täällä palkkansa korkeammaksi kuin onkaan.
Palstan kirjoitusten tasosta ja mielipiteistä ja niiden perustelemisesta ja faktojen puuttumisesta sen näkee.
Jos on korkeampi palkka, on osaamista ja tietämystä enemmän, mutta sitä ei tässäkään ketjussa näe.
Sitä paitsi miten moni työssäkäyvistä on yleensäkään tähän aikaan kirjoittelemassa jollekin av-palstalle?
Arvostan niitä, jotka eivät häpeä pienentä palkkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin noilla kovapalkkaisilla tuntu olevan aikaa arkipäivisin roikkua täällä av-palstalla. Onkohan palkka ihan oikeassa suhteessa työn vaativuuteen nähden ?
Useiden työ ei ole sidottu aikaan tai paikkaan. On vain kasa töitä, jotka on hoidettava ennen dedistä. Vaativuutta tai edes tehokkuutta ei voi päätellä palstalla roikkumisesta.
Vähemmän. Brutto 2700 e/kk, korkeakoulutettu ja mukamas asiantuntijatyössä.
N. 3850€/kk
Aineenopettaja, jolla ylitunteja, luokanvalvojakorvaus ja yksi muu luottamustehtävä. Peruspalkka on vähän yli 2800€.
Vierailija kirjoitti:
Olis todella kiva tietää näiden ihmisten iät ja työpaikat ja koulutustasot, ite saan kuukaudessa 1700€ käteen ja teen perus toimistotyötä niinkuin hyvin moni muukin nykyään.
Aion hakea kouluun ja yhdenkään ammatin keskipalkka ei ole ollut yleensä yli 3000€ joten kiinnostaisi tietää minne hakea opiskelemaan että tienaisi 6000€ kuukaudessa.
Miesvaltaisilla aloilla duunaritkin tienaavat tuon verran. Esim. paperimiehet ja metallimiehet, joilla vuorotyö ja hyvät lisät. Myös monien alojen insinööreillä on hyvä palkka ja esim. raksainsinööreistä on huutava pula.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yläasteen aineenopettaja 55 v, palkka bruttona lähes 4900 e/kk, tyttäreni on lakimies, palkka noin 6500 e/kk, miniä on lääkäri, palkka todennäköisesti samaa luokkaa. Siskoni on töissä valtiolla, koulutus FM ja palkka noin 4500 e/kk. Yhteistä meille on akateeminen koulutus.
Valtion experttipalkat ihan sairaita. Kunnalla sama työ ja se on tonni pois! Vähintään. Teen ihan sairaan haastavia töitä kunnassa, joutuu tosissaan tekee hulluna töitä että Saa vuosiansiot keskimäärin 3500 e/kk. Kaksi korkeakoulututk ja pitkä kokemus mm valtiolta.
Kunnalla on kyllä se hyvä puoli että hulluudesta on hyötyä, ei enää jaksaisi noita valtion kuplassa eläviä. On lähempänä ihmisiä ja oppii eri aloilta enemmän ja vapaampaa. Valtiolla tyypit vähän niinku wannabe yksityisellä bemareineen jakkuineen. Mulle kerran sanottiin että Korkea palkka on eräänlainen korruptio. Kunnalla sitä vasta kutsumusammatissa onkin!
Enemmän. Ansaitsen noin 4200€/kk. It-asiantuntija, koulutus KTM/ekonomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4900e/kk. Asiantuntija valtion virastossa.
Yksityisellä saisin enemmän, mutta tykkään tehdä työtä jolla on joku tarkoitus ja jota ei itseasiassa voi Suomessa tehdä missään muussa organisaatiossa.
Melko vähän siellä pv:lla tienaat.
En ole siellä töissä. Valtiolla tehdään aika paljon kaikenlaista sellaista jota ei yksityisellä ollenkaan. Oma työtehtäväni on lakisääteinen.
Well played oaj 😑
Aineopettajien palkat taivaissa.
Nämäkin ovat teidän kunnalisia akateemisesti koulutettuja kanssasisarianne:
Lastentarhan ope 3000
Kääntäjä 3000
Sosiaalityöntekijä 2500
Kirjastonhoitaja, museoamanenssi jne
Ei tule näitten palkka koskaan alkamaan nelosella
Ekan sivun perusteella vauva-palstalla notkuu pelkästään kansanedustajia, lääkäreitä ja asianajajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4900e/kk. Asiantuntija valtion virastossa.
Yksityisellä saisin enemmän, mutta tykkään tehdä työtä jolla on joku tarkoitus ja jota ei itseasiassa voi Suomessa tehdä missään muussa organisaatiossa.
Melko vähän siellä pv:lla tienaat.
En ole siellä töissä. Valtiolla tehdään aika paljon kaikenlaista sellaista jota ei yksityisellä ollenkaan. Oma työtehtäväni on lakisääteinen.
Mutta eiköhän suurin osa
Valtion ja kunnan työtehtävät oo lakisääteisiä. Mistä näitä tyhmiä sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin noilla kovapalkkaisilla tuntu olevan aikaa arkipäivisin roikkua täällä av-palstalla. Onkohan palkka ihan oikeassa suhteessa työn vaativuuteen nähden ?
Useiden työ ei ole sidottu aikaan tai paikkaan. On vain kasa töitä, jotka on hoidettava ennen dedistä. Vaativuutta tai edes tehokkuutta ei voi päätellä palstalla roikkumisesta.
Juurikin näin. Olen yksi näistä edellisistä kovapalkkaisista. Olen menneinä vuosina käyttänyt työntekoon lukuisia iltoja, lomia ja viikonloppuja - joskus jopa öitä. Nyt on aika hellittää ja vierailla välillä vaikka tällä palstalla.
Kuukausipalkka 3260€, lisäksi kuukausittain 400-1000€ verottomia etuuksia. Erityisasiantuntijana yksityissektorilla. Teen työtä, jota rakastan. Tiedän, että voisin saada enemmänkin jossain toisaalla, mutta en tarvitse. Vapautta tehdä asioita tavallani tuskin olisi saman vertaa missään muussa työpaikassa. Tunnen itseni niin onnekkaaksi, etten kaikille viitsi kasvotusten edes kertoa työstäni tai tuloistani.