Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisnaisten keskiansio on 3283 euroa, tienaatko enemmän vai vähemmän

Vierailija
08.03.2021 |

Aika kova keskipalkka.

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on väärässä. Keskiansio (mediaani) on naisilla vain reilu 2600 euroa kuussa. Keskiarvo on eri asia. Mediaani tarkoittaa keskimmäistä lukua jonka yläpuolelle sijoittuu puolet ja alapuolelle puolet naispuolisista palkansaajista.

Vierailija
122/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 6 kertaa vähemmän, mutta enpä osaa kuvitella sellaista työpaikkaa, johon viitsisin mennä, vaikka saisin 3283 euroa kuussa. 

Hauska kun te elämäntapatyöttömät mollaatte työssäkäyviä ja samalla puhutte yhteiskunnan teille antamista almuista "tienaan".

Hauska kun te kyykyttäjät ja kyttääjät kuvittelette tietävänne toisten elämästä paljonkin yhden kommentin perusteella. Vähän sama kuin minä nyt sanoisin, että mitä se läski siellä huutelee. Ihan varmana olet läski, vaikka yrittäisit muuta väittää.  

En minä ole elämäntapatyötön. Minulla on osa-aikatyö, jolla tienaan noin 400 euroa kuussa. Että sori vaan, kyllä se raha minulle nimenomaan tienaamisen kautta tulee. Työttömyyskorvausta en ole hakenut, koska en halua etsiä kokoaikatöitä (sehän on vaatimus saadakseen korvausta). Ainoa tuki, jonka saan on joitakin satasia asumiseen. 

Missä kohtaa mollasin työssäkäyviä? En missään. Hyvähän se on, jos muut tykkäävät käyttää ne noin 40 tuntia viikosta työn tekemiseen. Minua ei kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni (naispuolinen) on data scientist Englannissa ja tienaa yli 7000 e /kk euroissa

Vierailija
124/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hitusen enemmän, 3 400 e.

Vierailija
125/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis todella kiva tietää näiden ihmisten iät ja työpaikat ja koulutustasot, ite saan kuukaudessa 1700€ käteen ja teen perus toimistotyötä niinkuin hyvin moni muukin nykyään.

Aion hakea kouluun ja yhdenkään ammatin keskipalkka ei ole ollut yleensä yli 3000€ joten kiinnostaisi tietää minne hakea opiskelemaan että tienaisi 6000€ kuukaudessa.

Minä olen yläasteen aineenopettaja 55 v, palkka bruttona lähes 4900 e/kk, tyttäreni on lakimies, palkka noin 6500 e/kk, miniä on lääkäri, palkka todennäköisesti samaa luokkaa. Siskoni on töissä valtiolla, koulutus FM ja palkka noin 4500 e/kk. Yhteistä meille on akateeminen koulutus.

Siis voiko yläkoulun opettajan palkka olla noin korkea, siis n. 5000 e/kk? Kuinka paljon sinulla on tunteja, mitä ainetta opetat?

Vierailija
126/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediaani on tosiaan vähemmän kuin tuo, mutta ei tuommoinen reilu 3000e/kk ole kyllä mitenkään erityisen hyvä palkka, paitsi jos sen saa ilman koulutusta ja vaivannäköä. Verot ja muut maksut takaa sen, että ainakaan lapsiperheessä ei edes kahden keskituloisen palkasta paljon jää ylimääräistä, ellei kituuta ja elä tosi säästeliäästi.

Vierailija
127/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vähemmän, olen FM plus lisäopintoja.

Vierailija
128/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan nettonakin tuota enemmän. Brutto on n. 5500 kuussa.

Vierailija
129/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla hujakoilla on palkkani eikä siitä enää muuksi muutu. Opettaja yläkoulussa olen, turha odottaa suuria palkankorotuksia. 

Vierailija
130/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hauska huomata, että ainakin ekan sivun perusteella vauva-palstalla kirjoittelee keskivertoa hyvätuloisempia naisia. Ei tosin aina juttujen tasosta uskoisi. Mutta itsekin siis tienaan enemmän. Tunnen naisia, jotka tienaa tuosta enemmän ja myös niitä, jotka tienaavat vähemmän.

Vierailija
131/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti vähemmän. En tule kiskaan tienamaan noin paljon.

Vierailija
132/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triplasti tuon, näin urani huipulla.. suunta alaspäin jos jotakin

DI, N42

Vierailija
133/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon vähemmän.

Vierailija
134/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän. T. mies

Vierailija
135/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän

Vierailija
136/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin vähemmän

Vierailija
137/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operatiivinen johtaja Etelä-Suomessa IT-alalla.

Palkka 6200 eur/kk (rahapalkka + autoetu), bonukset päälle (6 000 - 10 000 eur)

Ikää 49 v, koulutus yo + keskeneräinen tradenomin tutkinto.

Vierailija
138/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Operatiivinen johtaja Etelä-Suomessa IT-alalla.

Palkka 6200 eur/kk (rahapalkka + autoetu), bonukset päälle (6 000 - 10 000 eur)

Ikää 49 v, koulutus yo + keskeneräinen tradenomin tutkinto.

Ja palstalla kerkeää olemaan päiväsaikaankin kun ei ole kiinteää työaikaa ja mun töitä tekee vain minä. Edestäni löydän jos jotain tekemättä jätän. Välillä otan kupin kahvia ja lepuutan aivoja tämän hömpän kanssa tai sitten lähden laittamaan pyykkiä/tiskikonetta/ruokaa ja kuuntelen äänikirjaa/spotifyita samalla. 

Yritän pitää työajan 8-17 välissä mutta välillä venyy esim. sen vuoksi että on puhelinpalaveri jenkkeihin tai päivän aikana ei ole ehtinyt tehdä keskittymistä vaativia hommia jatkuvien työn keskeyttävien puheluiden ja/tai viestien takia. 

Yhdenlaista luksustakin sekin on että työt jää työpaikalle eikä seuraa kotiin. 

Vierailija
139/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin noilla kovapalkkaisilla tuntu olevan aikaa arkipäivisin roikkua täällä av-palstalla. Onkohan palkka ihan oikeassa suhteessa työn vaativuuteen nähden ?

Useiden työ ei ole sidottu aikaan tai paikkaan. On vain kasa töitä, jotka on hoidettava ennen dedistä. Vaativuutta tai edes tehokkuutta ei voi päätellä palstalla roikkumisesta. 

Näinhän se on. Jos on vaikka ministerin avustaja 10 000 euron kuukausipalkalla ja tehtäväksi annettiin vuosi sitten kunnallisvaalien valmistelu niin, että ne voidaan turvallisesti toimittaa ajallaan, niin sitä voi hyvin vuoden verran somettaa ja palstailla ja viimeisenä hetkenä ennen dead linea tilata THL:lta kauhuennuste koronan leviämisestä, jolla verukkeella vaaleja voidaan siirtää. Saa taas kaksi kuukautta lisäaikaa hommalle. Helppoa.

Vierailija
140/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän yleensä. Nyt sain lyhyen sijaisuuden, jossa enemmän. Mutta minusta on hieno juttu, että naiset ottavat koko ajan miehiä kiinni palkkakehityksessä. Ehkä se jonain päivänä näkyy myös niillä huonosti palkatuilla ja arvostetuilla naisvaltaisilla aloilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä