Suomalaisnaisten keskiansio on 3283 euroa, tienaatko enemmän vai vähemmän
Kommentit (160)
No ei helvetissä ole... Maakunnissa alle 2000 tonnia...
Vierailija kirjoitti:
Brutto noin 3500 plus bonuspalkka
Meillä ei saa bonuksia, on pieni työnantaja ja tiukka budjetti, mutta ainakin viime vuonna sain neljä päivää palkallista lomaa vuosilomien päälle. Tuleehan niidenkin arvoksi yli 650 euroa.
Sairaanhoitajana saan lisineen noin 3900e/kk joten aika hyvin ylittyy.
Vähemmän. Palkkani on keskimäärin 3050 e brutto, kun bonukset, lisät jne. jätetään pois 2705 e/kk.
Enemmän, mutta olenkin miesvaltaisella alalla ja esim työkavereihin nähden tienaan huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän, mutta olenkin miesvaltaisella alalla ja esim työkavereihin nähden tienaan huonosti.
Sama täällä, olen MIES, ja työkavereihin nähden tienaan huonosti, miesvaltainen ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on keskituloisen vuosiansio? Yrittäjänä katselen lähinnä sitä (tulot vaihtelevat kuukausittain) ja kuvittelen olevani about keskituloinen.
Etkö osaa laskea? 12 x 3.283= 39.396 e/anno
Kiitos laskutoimituksesta, ajattelin vaihteluväliä mikä lasketaan keskituloiseksi vuositulojen perusteella. Siihenkin lienee jokin määritelmä.
Hitsarina riittää muutama viikonloppu vuodessa niin menee jo reilusti yli keskipalkan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kukaan tienata alle 3 200 euroa kuukaudessa?
T: Laura Räty
Sitä minäkin ihmettelen.
T.Verkkosukka
Silloin kun olen töissä, melko tarkkaan juuri tuon verran tai satasen-kaksi enemmän, aineenopettajana. Paikkoja vaan tulee niin harvakseltaan vastaan, että saa olla tyytyväinen mihin tahansa sijaisuuteen vaikka on useiden vuosien kokemus jo alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä saanut yli 1500e nettona.
Palkkavertailuissa yleensä puhutaan bruttopalkasta, ei nettopalkasta.
No mulla ei ole ikinä brutto ollut yli 2000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on keskituloisen vuosiansio? Yrittäjänä katselen lähinnä sitä (tulot vaihtelevat kuukausittain) ja kuvittelen olevani about keskituloinen.
Sulla ei ole mitään käsitystä, kuinka paljon ansaitset keskimäärin kuussa?
Olen eri yrittäjä. Ei oikeastaan ole mitään kuukausiansiota yrittäjällä. Se voi olla vuositasolla 50 000 e, jonain kuukautena laskennallisesti -15 000 e ja sitten + 1 000 ja + 35 000 jne ihan kuukaudesta riippuen. Toki varmaan jokainen yrittäjä osaa laskea vuositulonsa kahdellatoista ja siitä jonkinlaisen kuukausipalkan.
Ansiot voivat myös vaihdella suuresti. Viime vuonna tienasin tasan jaettuna 6000 e/kk, tänä vuonna ennustan 3-400 e/kk.
4900e/kk. Asiantuntija valtion virastossa.
Yksityisellä saisin enemmän, mutta tykkään tehdä työtä jolla on joku tarkoitus ja jota ei itseasiassa voi Suomessa tehdä missään muussa organisaatiossa.
Tätä ketjua lukiessa tulee väkisin ihmeteltyä mihin miehet perustavat väitteensä, että he elättävät naisia.
Oon lomautettuna koronan vuoksi. Tienaan todella paljon vähemmän.
Paljon vähemmän, en tee täyttä viikkoa töitä. Vaikka tekisin täyttä viikkoa, kuukausipalkka jäisi 400€ tuon alle.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa tulee väkisin ihmeteltyä mihin miehet perustavat väitteensä, että he elättävät naisia.
Siihen, että vain tyhmät naiset elättävät itsensä. Pitävät tilin, jos toisenkin itsellään. ;)
Hitusen enemmän mutta teenkin vain 6 tuntisia päiviä.