Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL:n juttu siitä, kuinka läheinen haksahtaa koronan suhteen salaliittoteorioita. Tunnetko itse vastaavia ihmisiä?

Vierailija
08.03.2021 |

Linkkaisin mutta jostain syystä puhelin ei anna kopioida. Jos joku toinen linkin laittaisi niin kiitos!

Mutta tunnetko itse vastaavia salaliittoilijoita?

Kommentit (238)

Vierailija
101/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku auttaa, sain AstraZenecan rokotteen 3.321021 klo 10:05, mikä on minun yhteystietoni nyt?

Ootko koittanut sammuttaa virrat hetkeksi? 

Olisko muuta keinoja, vai aktiviotuuko yhteystietoni vasta toisen rokotteen jälkeen?

Vierailija
102/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä vainoamisesta vielä.

Kuulun ikävä kyllä ihmisiin jotka ovat erittäin yliherkkiä lääkkeiden sivuvaikutuksille. Koronarokote voi olla  kohtalokas minulle.

Arvatkaa, miten pahalta tuo vainoaminen, haukkuminen ja pilkkaaminen voi tuntua meistä, jotka lääketieteellisistä syistä emme voi ottaa rokotetta?

Sinulla on lääketieteellinen syy sille, ettet voi ottaa rokotetta. Ei kukaan ole pakottamassa rokotteen ottamiseen, jos se todella on omalle terveydelle vaarallista. Lähinnä tämä keskustelu koskee koronaan liityviä salaliittoteorioita, eikä tässä syyllistetä niitä, jotka eivät voi rokotetta ottaa.

Kiitos asiallisesta vastauksesta.

Koska itselläni, ikävä kyllä, on erittäin paha allergia, ymmärrän niitä jotka pelkäävät ottaa kokeellisen rokotteen. Olen lukenut että Sputnik-rokote on perinteinen rokote. Osaatko sanoa, miksi sitä ei haluttu tilata Suomeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne. Sen sijaan tunnen monia fiksuja, koulutettuja ihmisiä, jotka ovat aidosti huolissaan siitä, mitä koronan varjolla tehdään perusoikeuksillemme. Suhteellisen vaarattoman taudin vuoksi romutetaan talous ja tuhotaan työpaikat.

Ei tarvitse olla salaliittoteoreetikko tajutakseen, että nyt lietsottu hysteria ei ole missään suhteessa taudin vakavuuteen. En tiedä onko taustalla taitavasti toteutettu hybridisota länttä vastaan, jonkin tahon rahanahneus vai pelkästään päättäjiemme kyvyttömyys, mutta hulluahan tämä meno on monella tavalla.

Täytyy olla melko pihalla maailmasta, jos mikään tässä touhussa ei herätä yhtään ihmetystä.

Yleensä en jaksa välittää, enkä kertoa mielipiteitäni julkisesti. Uskossaan vahvojen käännyttäminen on turhaa puuhaa, jossa saa vain itselleen pahan mielen.

Tämä.

Olen hyvin huolestunut tuosta asiasta itsekin. Kerroin jo, että asun kaukana, metsän vieressä, kauniilla seudulla. Olen käytännössä eristänyt itseni jotta en tartuttaisi keneenkään tätä ruttoa. Olen vastuullinen ihminen. Itse en jaksa enää tosin koronaa pelätä enkä osaa sanoa, mikä on totuus.

Mutta huolestuttaa syvästi katsoa tätä yhä syvenevää vastakkainasettelua, tällä kertaa koronan varjolla.

Kaikki eri mieltä olevat halutaan leimata hulluiksi ja heitä on alettu poliittisesti vainota.

Myös rokotuksesta on tehty poliittinen ase. Siis mitä? Rokotuksesta?

Tajuatteko enää itse, missä todellisuudessa te siellä Etelä-Suomessa oikein elätte? Olitte sitten vastustajia tai kannattajia?

Tehän olette kohta toistenne kurkussa kiinni, realiteetit himmenevät päivä päivältä. Kaikki suhteellisuudentaju näyttää menneen.

Koska tämä näyttääkin olevan ihan poliittinen juttu, tämä herättää minussa syvää vastenmielisyyttä ja huolta.

Teidän molempien ryhmien touhu näyttää ala-arvoiselta ja hullunkuriselta.

Skarpatkaa ja tehkää sovinto. Koettakaa keskustella keskenänne edes älyllisesti, tieteellisesti ja kiihkottomasti.

Me kaipaamme täällä tieteellistä tietoa.

Lyökää jo ne jarrut päälle. Suomessa ei ole enää keskitietä, aina pitää mennä toiseen äärilaitaan joka asiassa. Kasvakaa aikuisiksi.

Sitähän tässä juuri tehdään, keskustellaan. Toisaalta älyllinen keskustelu on vaikeaa, jos vastapuoli järjestäen kieltää tieteelliset tulokset ja epäilee kaikkea tietoa, joka tulee tiedemaailmasta tai valtamediasta. Kriittinen saa ja pitääkin olla, mutta niin että ymmärtää auttavasti esimerkiksi tieteellisen tutkimuksen periaatteet ja medialogiikan. Silloin kritiikin voi kohdentaa oikein eikä järjestäen kieltää kaikkia tutkimustuloksia tai uutisointia.

Mistä sitä tieteellistä keskustelua löytää? Puhut valtamediasta, mutta heitä tänne edes yksi linkki. Esim. Iltalehdessä kerrotiin, että Ruotsissa rokotukset keskeytettiin 2 eri paikkakunnalla vakavien sivuvaikutusten vuoksi. Kerroin, että olen vakavasti yliherkkä lääkeaineille.

Aiotaanko Suomessa nyt sitten ohittaa kokonaan kaltaiseni henkilöt? Minä haluan saada tarpeeksi tietoa ja haluan saada tietooni myös toisen puolen asiasta. Tuo Iltalehden artikkeli oli hyvä ja realistinen, suuri kiitos Iltalehdelle.

Juurikin haluan että asiasta uutisoidaan kaikki puolet.

Rokotteista ja niiden soveltuvuudesta saat varmaankin paremmin tietoa omalta lääkäriltä, kuin vauva-palstalta. Tai ota vaikka yhteys THL:n ja kysy sieltä.

Vierailija
104/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun ikävä kyllä ihmisiin jotka ovat erittäin yliherkkiä lääkkeiden sivuvaikutuksille. Koronarokote voi olla  kohtalokas minulle.

Arvatkaa, miten pahalta tuo vainoaminen, haukkuminen ja pilkkaaminen voi tuntua meistä, jotka lääketieteellisistä syistä emme voi ottaa rokotetta?

Sinulla on lääketieteellinen syy sille, ettet voi ottaa rokotetta. Ei kukaan ole pakottamassa rokotteen ottamiseen, jos se todella on omalle terveydelle vaarallista. Lähinnä tämä keskustelu koskee koronaan liityviä salaliittoteorioita, eikä tässä syyllistetä niitä, jotka eivät voi rokotetta ottaa.

Koska itselläni, ikävä kyllä, on erittäin paha allergia, ymmärrän niitä jotka pelkäävät ottaa kokeellisen rokotteen. Olen lukenut että Sputnik-rokote on perinteinen rokote. Osaatko sanoa, miksi sitä ei haluttu tilata Suomeen?

Ok trolli.

Vierailija
105/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri on tälläinen. Kieltäytyy esim.maskin käytöstä. Todella ärsyttävää.

Ja he väittävät, että muut vouhottavat vaikka itse vouhottavat paljon enemmän, että ei ole korona mikään. Silti triggeröityvät siitä.

Vierailija
106/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku auttaa, sain AstraZenecan rokotteen 3.321021 klo 10:05, mikä on minun yhteystietoni nyt?

Olisko muuta keinoja, vai aktiviotuuko yhteystietoni vasta toisen rokotteen jälkeen?

Olet palkattu trolli. Levität täällä valheita jotta voit hyökätä niitä ihmisiä vastaan jotka uskovat s-liittoteorioihin ym. hullunkurisiin juttuihin.

Mitä haet tuolla? Minä olen erittäin suvaitsevainen, mutta vihaatko sinä ihmisiä?

Vierailija
107/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rokotteen seurantalaite voimassa vasta tehostepiikin jälkeen? Vai näkeekö Bill Gates minut nyt jo tässä sohvalla?

Toimii se heti. Et kai kaivanut persettä tai mitään? Tai syönyt räkää? Kyllä sinut nyt jo nimittäin nähdään. Gatesilla on isot monitorit, joista seuraa jokaisen rokotteen saaneen elämää.

Vierailija
108/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vedit siihen saakka, kunnes rupesit promoamaan Sputnikkia :D

Vierailija
109/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet palkattu trolli. Levität täällä valheita jotta voit hyökätä niitä ihmisiä vastaan jotka uskovat s-liittoteorioihin ym. hullunkurisiin juttuihin.

Mitä haet tuolla? Minä olen erittäin suvaitsevainen, mutta vihaatko sinä ihmisiä?

Jummi, mää oon palkattu. Kuka mulle maksaa ja kuinka paljon. Millon on on mun tilipäivä???

Vierailija
110/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok trolli.

Ok sulle trolli.

Mieti tätä: sinä painostat esim. minua ottamaan rokotteen joka merkitsee mulle mahd. terveyden-ja hengenvaaraa lääkeaineyliherkkyyden vuoksi. Okei, sinun vuoksesi minä otan rokotteen jotta et vainoasisi minua. Okei, sattuisi että saan vakavat vauriot loppuelämäkseni, mahdollisesti minulta menisi henki.

Pystyisitkö sen jälkeen nukkumaan yösi rauhassa?

Vierailija
111/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä Oulun ylipistolliisessa kauunkin sairaalassa. Olen aika varma, että koronan on sairaalaan tuonut joku vierailija tahallaan. Korona levisi muutenkin epäilyttävästi, kun 30 hoitajaa ja myös lääkäri ovat koronassa.

Sain puhelun omaiselta, ja hän oli vihainen, ja tuijotti minua. En ole uskaltanut soitttaa papille, enkä mind fulnesiin neuvontaan, koska hän luulee, että minä olen ollut levittämässä tahallani koronaa.

Mitä luulet, että missä ne sopii että kuka menee minkäkin sairaalan tartuttamaan? Joku viikkopalaveri tai muu tehtävänjako? Vai pistetäänkö vaan salaliittolaisille tekstareita että "nyt Meilahteen, sun tulos on positiivinen joten ole siellä aamupäivä. Lähetti tuo kulkukortin jolla pääset henkilökunnan taukohuoneeseen"

Ole siellä aamupäivällä! Kuulostaa mahdolliselta, ja voi olla että on päässyt sisälle esittäen potilasta, taikka potilaan kälyä.

Vierailija
112/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole läheinen, eikä edes kaveri, mutta tiedän. Uskoo hyvin erikoisiin asioihin koronarokotteista, hän on saanut niistä salaista tietoa jota ihmisille ei haluta antaa. Rokotteista ei hänestä ole mitään hyötyä. Näyttää myös uskovan, että rajoituksilla on jokin muu tarkoitus kuin pandemian pysäyttäminen.

Erityisen huolestuttavaa tässä on se, että tämä ihminen on terveydenhoitoalan ammattilainen. Muuten aivan fiksun oloinen ja vaikuttaa hoitavan työnsä hyvin, mutta jos arvostelukyky tässä asiassa on tuota luokkaa niin onko se sitten muissakin asioissa.

Samoin, omassa ystäväpiirissä terveydenhuollon ammattilainen joka linkittää jatkuvasti rokotevastaisuutta, Soros-salaliitoja, 911-salaliittoja ja ihan mitä vain salaliittoja, Trump-kehuja ym. Hän myös nimittelee lampaiksi meitä muita ja koko ajan kertoo, kuinka hän tietää asioista enemmän ja netistä löytyy "totuus". Olen käskenyt tekemään faktantarkastuksia ja miettimään, onko tosiaan niillä hörhösivuilla esim. MV-uutiset todellakin objektiivista tietoa. Mutta vastaus on aina, että hän tietää enemmän ja minä olen lammas, koska luen mieluummin virallisisa uutissivustoja.

Vierailija
113/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu juttu, mutta tunnen muutamia suomessa asuvia venäläisiä. Kukaan heistä ei halua sputnikkia, vaikka periaatteessa voisivat sinne matkustaa sen saamaan (karanteenit yms tietenkin tulee reissuihin) 

Ihan siksi kun eivät luota enää tippaakaan etenkään siihen hygieniatasoon siellä missään. Nehän hakee lapsille D-vitamiinitkin esim Suomesta jos vain voivat. 

Vierailija
114/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vedit siihen saakka, kunnes rupesit promoamaan Sputnikkia :D

En uskalla ottaa edes sitä.

Mutta jos se on perinteinen rokote, se kuulostaa aika vaarattomalta. En ole ikinä aiemmin kuullut, että rokotukset on missään keskeytetty minkään vaaran takia ( Iltalehti.) Vastaisitko tähän? Eihän tuollaisia sivuvaikutuksia saa tulla normaaleille, terveille ihmisille.

Olemmeko me edellisestä samaa mieltä?

Vierailija
115/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne onneksi. Yksi aika karu uutinen oli viime keväältä Meksikosta. Ei salaliittoilua mutta muuten. Siellä sairaanhoitajia ja lääkäreitä halveksuttiin ja jopa pahoinpideltiin koska ihmiset ajattelivat näiden levittävät koronaa. Ei Suomessakaan hoitajia mitenkään kiitetty ole, mutta ei nyt sentään kadulla hakata!

Siinä vasta palkka olisikin kun tekee 13 h vuoron koronateholla ja töistä lähtiessä saa turpaan :D

Vierailija
116/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Kaupunginsairaala R.I.P kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä Oulun ylipistolliisessa kauunkin sairaalassa. Olen aika varma, että koronan on sairaalaan tuonut joku vierailija tahallaan. Korona levisi muutenkin epäilyttävästi, kun 30 hoitajaa ja myös lääkäri ovat koronassa.

Sain puhelun omaiselta, ja hän oli vihainen, ja tuijotti minua. En ole uskaltanut soitttaa papille, enkä mind fulnesiin neuvontaan, koska hän luulee, että minä olen ollut levittämässä tahallani koronaa.

Hallowed be thy name

Sanctificado sea tu nombre

Pyhitetty olkoon nimesi

R.I.P

Rest in piece

Sirpale onnea

Vierailija
117/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok trolli.

Ok sulle trolli.

Mieti tätä: sinä painostat esim. minua ottamaan rokotteen joka merkitsee mulle mahd. terveyden-ja hengenvaaraa lääkeaineyliherkkyyden vuoksi. Okei, sinun vuoksesi minä otan rokotteen jotta et vainoasisi minua. Okei, sattuisi että saan vakavat vauriot loppuelämäkseni, mahdollisesti minulta menisi henki.

Nyt tuli kyllä niin paljon sekamelskaa etten ymmärrä enää yhtään mitään? 

Jos sulla on lääkeaineyliherkkyys, niin sinä et ole rokotettavien listalla. Lääkärit varmaan tietää että mikä yliherkkyys sulla on, niin osaavat sitten välttää. 

Sit sun pitää vaan koittaa olla varovainen, ettet saa saada koronaa sitten muuten. Osa tautimuodoista on pahoja, ja nyt on jo niin paljon dataa niin voidaan aika hyvin sanoa millaista lottoa sä pelaat. Ikä, painoindeksi yms seikat vaikuttavat siihen kuinka todennäköisesti sä voit saada sen vakavan tautimuodon.

Jälkitaudit on ikäviä, voi mennä maku tai hajuaisti. 

Niin että mikä sun ongelmasi nyt oli? Eihän kukaan päätä toisen puolesta ottaako se rokotteen vai ei, haloo, maa kutsuu.

Mistä sä sait noin väärää tietoa aiheesta? 

Vierailija
118/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu juttu, mutta tunnen muutamia suomessa asuvia venäläisiä. Kukaan heistä ei halua sputnikkia, vaikka periaatteessa voisivat sinne matkustaa sen saamaan (karanteenit yms tietenkin tulee reissuihin) 

Ihan siksi kun eivät luota enää tippaakaan etenkään siihen hygieniatasoon siellä missään. Nehän hakee lapsille D-vitamiinitkin esim Suomesta jos vain voivat. 

Minussa ei onneksi ole pisaraakaan itänaapurin verta, ihan Suomi-Ruotsi-perimä minussa on.

Inhoan venäläisiä' ja itänaapuriin en astu jalallanikaan. Älä solvaa minua.

Ahaa. Rokotteen varjolla ruvetaan oikein solvaamaankin.

Eli nythän tämä jutun juoni selvisikin.

sama

P.S. Voisiko Suomi valmistaa perinteisen rokotteen?

Vierailija
119/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on facebookissa yksi kaveri, joka näitä hörhöjä uskoo. Linkittää koko ajan jotain shaibaa. Tämä kaveri on masentunut. Olen itsekin, mutta toistaiseksi oon pysynyt kunnossa. Olen muuten itsekin uskonut salaliittoteorioihin ja ollut vainoharhainen. Läheiset onneksi toimittivat silloin hoitoon.

Vierailija
120/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok trolli.

Ok sulle trolli.

Nyt tuli kyllä niin paljon sekamelskaa etten ymmärrä enää yhtään mitään? 

Jos sulla on lääkeaineyliherkkyys, niin sinä et ole rokotettavien listalla. Lääkärit varmaan tietää että mikä yliherkkyys sulla on, niin osaavat sitten välttää. 

Sit sun pitää vaan koittaa olla varovainen, ettet saa saada koronaa sitten muuten. Osa tautimuodoista on pahoja, ja nyt on jo niin paljon dataa niin voidaan aika hyvin sanoa millaista lottoa sä pelaat. Ikä, painoindeksi yms seikat vaikuttavat siihen kuinka todennäköisesti sä voit saada sen vakavan tautimuodon.

Jälkitaudit on ikäviä, voi mennä maku tai hajuaisti. 

Niin että mikä sun ongelmasi nyt oli? Eihän kukaan päätä toisen puolesta ottaako se rokotteen vai ei, haloo, maa kutsuu.

Mistä sä sait noin väärää tietoa aiheesta? 

Jos et ymmärrä lukemaasi, älä sinä ainkaan sitten tule vaahtoamaan tänne rokotteista.

Sulla ei ole mitään vastuuta muista ihmisistä eikä heidän terveydestään eikä hengestään. Pidä siis suusi kiinni.

Kaikkia jankuttajia niitä onkin täällä.