IL:n juttu siitä, kuinka läheinen haksahtaa koronan suhteen salaliittoteorioita. Tunnetko itse vastaavia ihmisiä?
Linkkaisin mutta jostain syystä puhelin ei anna kopioida. Jos joku toinen linkin laittaisi niin kiitos!
Mutta tunnetko itse vastaavia salaliittoilijoita?
Kommentit (238)
Käsittääkseni kiinalainen rokote on "vanhanaikainen", jota jotkut tässä kaipaa. Siinä käytetään heikennettyä virusta. Mutta en ole täysin perehtynyt asiaan.
Venäläinen on kehittyneempi versio brittiläisestä. Koska siinä käytetään kahta eri adenovirusta, niin tokasta piikistä on pienempi allergiareakointiriski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden joka linkkailee youtubesta jotain "koronaa ei ole" -skeidaa. Kyllähän sieltä nyt löytyy mitä vaan pönkittämään omia harhakuvitelmia. Arvelisin että näissä tapauksissa on monesti jonkinnäköinen epäuskoinen denial moodi päällä ettei pystytä ymmärtämään kuinka maailma voi nopeasti muuttua täysin erilaiseksi. En uskalla itse puhua koko aiheesta hänen kanssaan koska hän varmaan suuttuisi ja laittaisi välit poikki.
En tunne koronaan sairastuneita eikä moni muukaan. En toki vähättele mitään sairauksia.
Tunnetko sinä?
??? Oikeesti? Itse tunnen vaikka kuinka monta. Ja yhden kuolleenkin, hän ei tosin asunut Suomessa. Ohis
No niin, rokonaan sairastuneita ihmettelevä sai siis kaipaamansa todistusaineiston. Joku tuntee koronaan sairastuneita. Tunnen itsekin sellaisia, viitisen kappaletta tulee heti mieleen.
Niin että nyt sä voit varmasti sitten vähentää koronan vähättelyä?
Minusta olisi hyvä, jos joku keräisi tietoa että montako koronaan sairastunutta Suomessa on, ettei tarvis kylillä kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä vainoamisesta vielä.
Kuulun ikävä kyllä ihmisiin jotka ovat erittäin yliherkkiä lääkkeiden sivuvaikutuksille. Koronarokote voi olla kohtalokas minulle.
Arvatkaa, miten pahalta tuo vainoaminen, haukkuminen ja pilkkaaminen voi tuntua meistä, jotka lääketieteellisistä syistä emme voi ottaa rokotetta?
Sinulla on lääketieteellinen syy sille, ettet voi ottaa rokotetta. Ei kukaan ole pakottamassa rokotteen ottamiseen, jos se todella on omalle terveydelle vaarallista. Lähinnä tämä keskustelu koskee koronaan liityviä salaliittoteorioita, eikä tässä syyllistetä niitä, jotka eivät voi rokotetta ottaa.
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Koska itselläni, ikävä kyllä, on erittäin paha allergia, ymmärrän niitä jotka pelkäävät ottaa kokeellisen rokotteen. Olen lukenut että Sputnik-rokote on perinteinen rokote. Osaatko sanoa, miksi sitä ei haluttu tilata Suomeen?
Hyvin vedit siihen saakka, kunnes rupesit promoamaan Sputnikkia :D
En uskalla ottaa edes sitä.
Mutta jos se on perinteinen rokote, se kuulostaa aika vaarattomalta. En ole ikinä aiemmin kuullut, että rokotukset on missään keskeytetty minkään vaaran takia ( Iltalehti.) Vastaisitko tähän? Eihän tuollaisia sivuvaikutuksia saa tulla normaaleille, terveille ihmisille.
Olemmeko me edellisestä samaa mieltä?
Että kun joku asia _kuulostaa_ sinusta turvalliselta, niin se riittää? =D
Kuka sulle sanoi että Sputnik V on perinteinen rokote? Niin on kuule AstraZenecakin, "normaali" adenoviruksia vastaan kehitetty rokote siis. Nämä kaksi muuta yleistä ovat taas mRNA-tekniikkaa käyttäviä aineita, hieman erilaisia mutta tehokkaampia.
Eihän korona ole adenovirus? Mitä tuo edellinen rokotteita koskeva kommentti tarkoitti?
Juha Kärkkäinen väittää että Bill Gates seuraa rokotteiden avulla ihmisiä, koronaa ei ole ollenkaan ja kotimaan ei ole kuollut ketään.
Tosin nämä sekopäät ovat niin omassa kuplassaan että mikään ei mieltä muuta. Pakko vaan sietää että näitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun ikävä kyllä ihmisiin jotka ovat erittäin yliherkkiä lääkkeiden sivuvaikutuksille. Koronarokote voi olla kohtalokas minulle.
Arvatkaa, miten pahalta tuo vainoaminen, haukkuminen ja pilkkaaminen voi tuntua meistä, jotka lääketieteellisistä syistä emme voi ottaa rokotetta?
Sinulla on lääketieteellinen syy sille, ettet voi ottaa rokotetta. Ei kukaan ole pakottamassa rokotteen ottamiseen, jos se todella on omalle terveydelle vaarallista. Lähinnä tämä keskustelu koskee koronaan liityviä salaliittoteorioita, eikä tässä syyllistetä niitä, jotka eivät voi rokotetta ottaa.
Koska itselläni, ikävä kyllä, on erittäin paha allergia, ymmärrän niitä jotka pelkäävät ottaa kokeellisen rokotteen. Olen lukenut että Sputnik-rokote on perinteinen rokote. Osaatko sanoa, miksi sitä ei haluttu tilata Suomeen?
Ok trolli.
Ok sulle trolli.
Mieti tätä: sinä painostat esim. minua ottamaan rokotteen joka merkitsee mulle mahd. terveyden-ja hengenvaaraa lääkeaineyliherkkyyden vuoksi. Okei, sinun vuoksesi minä otan rokotteen jotta et vainoasisi minua. Okei, sattuisi että saan vakavat vauriot loppuelämäkseni, mahdollisesti minulta menisi henki.
Pystyisitkö sen jälkeen nukkumaan yösi rauhassa?
Nyt tuli kyllä niin paljon sekamelskaa etten ymmärrä enää yhtään mitään?
Jos sulla on lääkeaineyliherkkyys, niin sinä et ole rokotettavien listalla. Lääkärit varmaan tietää että mikä yliherkkyys sulla on, niin osaavat sitten välttää.
Sit sun pitää vaan koittaa olla varovainen, ettet saa saada koronaa sitten muuten. Osa tautimuodoista on pahoja, ja nyt on jo niin paljon dataa niin voidaan aika hyvin sanoa millaista lottoa sä pelaat. Ikä, painoindeksi yms seikat vaikuttavat siihen kuinka todennäköisesti sä voit saada sen vakavan tautimuodon.
Jälkitaudit on ikäviä, voi mennä maku tai hajuaisti.
Niin että mikä sun ongelmasi nyt oli? Eihän kukaan päätä toisen puolesta ottaako se rokotteen vai ei, haloo, maa kutsuu.
Mistä sä sait noin väärää tietoa aiheesta?
Ettet sinä sitten ole itänaapurin asukas ja halua myrkyttää minua?
Minä olen valintani tehnyt kun punnitsin asiaa. Koronasta voin selvitä, voi olla etten selviä rokotteesta, joten valinta tehty.
Luultavasti minulla olikin kesällä vakava korona. Selvisin.
Vakava tarkoittaa lääketieteessä henkeä uhkaava. Eli olisit ollut sairaalassa, jos tautisi olisi ollut vakava. Rankka ehkä, mutta normaali.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku lähettää kuvia tai videoita suomalaisten koronakuolleiden hautaamisesta. Onkohan muutama sata alakanttiin? Entäpä jos heitä onkin kymmeniätuhansia? Nyt tulee ainakin satojatuhansia syksyyn mennessä.
Nämä on paljastettu, ja myöskin se millaisissa asusteissa se tapahtuu. Ja Arkkuun on kirjoitettu 6(6)6.
Sitten henkilö asustetamineissa tulee ja pirskottaa puhdistavaa pyhää henkeä arkulle.
Näi se menee Suomessa. Nilsiällä on salainen koronahautuumaa, ja se on jalkapalokentän kokoinen! Muuten nämä 1 000 entistä syntistä ei olisi annettu ei puhdistavalle 6(6)6 , jotta tauti ei tartu toisiin? Kaivinkone on siellä puskenut yötä päivää, kohta on tuhannes kistu haudassa.
Myös Orivedeltä Lalpualle menevän erään tien varteen on tulossa koronahautuumaa.
Korona on joka paikassa - eräänäkin päivänä Treella oli HS:n tilastojen mukaan 5 ihmistä sairastunut koronaan. Olisiko minun pitänyt pelätä riskiä tavata nuo 5 ihmistä + muutama (kymmen), jolla tauti itämässä, pitämällä kuonokoppaa bussissa? Ootteko te ihmiset tulleet täysin pöpeiksi, vai miksi te ette osaa arvioida asiaa vaikka sitten todennäköisyyksillä?!
Ja vaikka sairastuisi, silti on 99,8% mahdollisuus selvitä täysin!
Vierailija kirjoitti:
Adenoviruksia on ainakin 100.
Minä en kyllä aio koko elämääni uhrata siihen että pelkään viruksia. Koronastakin voi selvitä, myös pahasta. Selvisin.
Korona ei ole adenovirus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona on psykologista pahoinpitelyä ihmisiä kohtaan! Mitään aitoa koko ilmiössä ei ole.
Joitakin hyvin epäaitoja piirteitä tässä on. Toki en vähättele vakavia sairauksia.
En vähättele myöskään, väärän tunnistaa kuitenkin. Nyt sellainen on kyseessä.
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2772693
Neurological Mechanisms for False Beliefs
"People hold beliefs with varying levels of truth. False beliefs are common in neurodegenerative disorders, particularly dementia with Lewy bodies and frontotemporal dementia. In neurodegenerative and psychiatric disorders, false beliefs range from accusations of theft, delusions of grandeur, to misidentification of people."
Jatkuu linkin takana.
JAMA on maailman johtavia lääketieteen tutkimusjulkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Korona on joka paikassa - eräänäkin päivänä Treella oli HS:n tilastojen mukaan 5 ihmistä sairastunut koronaan. Olisiko minun pitänyt pelätä riskiä tavata nuo 5 ihmistä + muutama (kymmen), jolla tauti itämässä, pitämällä kuonokoppaa bussissa? Ootteko te ihmiset tulleet täysin pöpeiksi, vai miksi te ette osaa arvioida asiaa vaikka sitten todennäköisyyksillä?!
Tiedätkö mitkä tekijät vaikuttavat tautien leviämiseen? Tajuatko että juuri se maskien käyttö juuri estää viruksia leviämästä vapaasti? Tutkipa huviksesi tautien leviämistapoja, millaista eksponentiaalinen kasvu on.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaankaan ole noin iso prosentti selvitä täysin. Yhdellä ystävällä oli erittäin lievä tauti, mutta hajuaisti ei ole palautunut. Se ja päänsärky oli ainoa oire koronasta. Elämän laatu on huonontunut sen takia. Eli hänelle on jäänyt lievä vamma katsotaan kuinka monta vuotta menee hajuaistin palautumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vedit siihen saakka, kunnes rupesit promoamaan Sputnikkia :D
En uskalla ottaa edes sitä.
Mutta jos se on perinteinen rokote, se kuulostaa aika vaarattomalta. En ole ikinä aiemmin kuullut, että rokotukset on missään keskeytetty minkään vaaran takia ( Iltalehti.) Vastaisitko tähän? Eihän tuollaisia sivuvaikutuksia saa tulla normaaleille, terveille ihmisille.
Olemmeko me edellisestä samaa mieltä?
Että kun joku asia _kuulostaa_ sinusta turvalliselta, niin se riittää? =D
Kuka sulle sanoi että Sputnik V on perinteinen rokote? Niin on kuule AstraZenecakin, "normaali" adenoviruksia vastaan kehitetty rokote siis. Nämä kaksi muuta yleistä ovat taas mRNA-tekniikkaa käyttäviä aineita, hieman erilaisia mutta tehokkaampia.
Eihän korona ole adenovirus? Mitä tuo edellinen rokotteita koskeva kommentti tarkoitti?
Sitä että rokotteita on (mun googlailulla) ainakin kahta eri tyyppiä.
Lääkärilehdessä esim oli aika selkeesti esitetty ihan ajantasaista tietoa aiheesta.
Kuvittelen, että tuttavissani ei ole noita korona-salaliitto-vastustan-kaikkea ihmisiä. Tai eivät ainkaan pidä suurta melua itsestään. Kuten muuten emme me muutkaan omasta kannastamme mehkaa koko ajan.
Minusta tuntuu, että nuo salaliittoteoria-ihmiset jotenkin haluaisivat uskotella itselleen sitä, että kyseessä on vain salaliitto. Eihän tämä kiva ole ymmärtää, että eläminen tässä maailmassa on oikestaan melkosta bingoa, johon me ihmiset emme pysty vaikuttamaan. Karma nyt vain iski koronan muodossa ja pisti meidät tiukoille.
Toivottavasti vain kaikki ihmiset oppisivat tästä jotain, tulisimme empaattisimmiksi esim. sellaisia ihmisiä kohtaan, joiden kotimaa on tietynlaisessa poikkeustilassa esim. sodan vuoksi vuosia. Maailmassa on lapsia, jotka ovat koko ikänsä nähneet vain poikkeustiloja ja kasvaneet siinä. Voi vain kuvitella millaisia traumoja siitä jää ihmiseen, kun suomalaiset ovat huolissaa jo tästäkin korona-ajasta ja siitä miten se vaikuttaa lapsiin. Aika kevyttä kauraa kuitenkin jos vertaa jatkuvaan sotatilaan.
Sitten osa ihmisistä meillä Suomessa reagoi tuolla tavalla, että alkaa syyttelemään salaliitoista yms. Poikkeusoloja kukin käsittelee omalla tavallaan ja me kestämme eri tavalla tällaisia tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok trolli.
Ok sulle trolli.
Mieti tätä: sinä painostat esim. minua ottamaan rokotteen joka merkitsee mulle mahd. terveyden-ja hengenvaaraa lääkeaineyliherkkyyden vuoksi. Okei, sinun vuoksesi minä otan rokotteen jotta et vainoasisi minua. Okei, sattuisi että saan vakavat vauriot loppuelämäkseni, mahdollisesti minulta menisi henki.
Pystyisitkö sen jälkeen nukkumaan yösi rauhassa?
Nyt tuli kyllä niin paljon sekamelskaa etten ymmärrä enää yhtään mitään?
Jos sulla on lääkeaineyliherkkyys, niin sinä et ole rokotettavien listalla. Lääkärit varmaan tietää että mikä yliherkkyys sulla on, niin osaavat sitten välttää.
Sit sun pitää vaan koittaa olla varovainen, ettet saa saada koronaa sitten muuten. Osa tautimuodoista on pahoja, ja nyt on jo niin paljon dataa niin voidaan aika hyvin sanoa millaista lottoa sä pelaat. Ikä, painoindeksi yms seikat vaikuttavat siihen kuinka todennäköisesti sä voit saada sen vakavan tautimuodon.
Jälkitaudit on ikäviä, voi mennä maku tai hajuaisti.
Niin että mikä sun ongelmasi nyt oli? Eihän kukaan päätä toisen puolesta ottaako se rokotteen vai ei, haloo, maa kutsuu.
Mistä sä sait noin väärää tietoa aiheesta?
Ettet sinä sitten ole itänaapurin asukas ja halua myrkyttää minua?
Minä olen valintani tehnyt kun punnitsin asiaa. Koronasta voin selvitä, voi olla etten selviä rokotteesta, joten valinta tehty.
Luultavasti minulla olikin kesällä vakava korona. Selvisin.
Niin täh?
En minä halua sua rokottaa. Sulla on tutkittu lääkeaineyliherkkyys, joten ilman mitään alan koulutustakin tajuan ettei se olisi turvallista.
Mutta sit on muita riskejä, mutta onhan heikko vastustuskyky riski vaikkapa nyt syöpäpotilaille iso riski ja tätäkin pahempi.
Ja en luulisi mitään kun on taudeista kysymys. Sulla on voinut olla mikä vaan influenssan tyyppinen tauti, eihän sitä voi vain oireista päätellä ihan varmasti. Että älä kuvittele että sulla olisi mitään immuniteettia. Pitäisi tutkia asiat, kai sä testeissä kävit silloin kesällä?
Minulla oli influenssa viimeksi-93. Koronatesti oli negatiivinen kesällä, mikä tietenkin ihmetyttää.
Nämä oireet:
korkea sahaava kuume
päänsärky
lihassärky
väsymys
kurkkukipu
oksentaminen
ripuli
niin järkyttävä kuiva yskä etten ikinä ole kokenut vastaavaa. Keuhoista löytyi jälki röntgenkuvissa
Luulin että kuo len.
Selvisin.
Jos pitää valita, otanko koronan, rokotteen vai ampu misen,
vastaus on: korona tai a m p u m i n e n.
Ne tuntuvat inhimillisemmältä kuitenkin kuin kuol la tuskallisesti injektion seurauksena.
Näin hallitus yms tahot saa kätevästi käännettyä jutun niin että ne ihmiset jotka ottaa selvää asioista ja ei ihan usko kaikkea mitä iltalehti yms suoltaa niin leimataan hulluiksi.
Missä on koronaan menehtyneiden muistomerkki?
On hirvittävä vääryys ha häpeä että nämä uhrit on unohdettu.
Olemme sotatilasssa ja haluan muistaa heitä.
Kusettajat yrittää nyt kääntää kyseenalaisuutensa "rokote-epäilyksi" ja "liittoteorioiksi". Siinäpähän kusetus jatkuu...