Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL:n juttu siitä, kuinka läheinen haksahtaa koronan suhteen salaliittoteorioita. Tunnetko itse vastaavia ihmisiä?

Vierailija
08.03.2021 |

Linkkaisin mutta jostain syystä puhelin ei anna kopioida. Jos joku toinen linkin laittaisi niin kiitos!

Mutta tunnetko itse vastaavia salaliittoilijoita?

Kommentit (238)

Vierailija
121/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä vainoamisesta vielä.

Kuulun ikävä kyllä ihmisiin jotka ovat erittäin yliherkkiä lääkkeiden sivuvaikutuksille. Koronarokote voi olla  kohtalokas minulle.

Arvatkaa, miten pahalta tuo vainoaminen, haukkuminen ja pilkkaaminen voi tuntua meistä, jotka lääketieteellisistä syistä emme voi ottaa rokotetta?

Sinulla on lääketieteellinen syy sille, ettet voi ottaa rokotetta. Ei kukaan ole pakottamassa rokotteen ottamiseen, jos se todella on omalle terveydelle vaarallista. Lähinnä tämä keskustelu koskee koronaan liityviä salaliittoteorioita, eikä tässä syyllistetä niitä, jotka eivät voi rokotetta ottaa.

Kiitos asiallisesta vastauksesta.

Koska itselläni, ikävä kyllä, on erittäin paha allergia, ymmärrän niitä jotka pelkäävät ottaa kokeellisen rokotteen. Olen lukenut että Sputnik-rokote on perinteinen rokote. Osaatko sanoa, miksi sitä ei haluttu tilata Suomeen?

Hyvin vedit siihen saakka, kunnes rupesit promoamaan Sputnikkia :D

En uskalla ottaa edes sitä.

Mutta jos se on perinteinen rokote, se kuulostaa aika vaarattomalta. En ole ikinä aiemmin kuullut, että rokotukset on missään keskeytetty minkään vaaran takia ( Iltalehti.) Vastaisitko tähän? Eihän tuollaisia sivuvaikutuksia saa tulla normaaleille, terveille ihmisille.

Olemmeko me edellisestä samaa mieltä?

Että kun joku asia _kuulostaa_ sinusta turvalliselta, niin se riittää? =D 

Kuka sulle sanoi että Sputnik V on perinteinen rokote? Niin on kuule AstraZenecakin, "normaali" adenoviruksia vastaan kehitetty rokote siis. Nämä kaksi muuta yleistä ovat taas mRNA-tekniikkaa käyttäviä aineita, hieman erilaisia mutta tehokkaampia. 

Vierailija
122/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun ikävä kyllä ihmisiin jotka ovat erittäin yliherkkiä lääkkeiden sivuvaikutuksille. Koronarokote voi olla  kohtalokas minulle.

Arvatkaa, miten pahalta tuo vainoaminen, haukkuminen ja pilkkaaminen voi tuntua meistä, jotka lääketieteellisistä syistä emme voi ottaa rokotetta?

Sinulla on lääketieteellinen syy sille, ettet voi ottaa rokotetta. Ei kukaan ole pakottamassa rokotteen ottamiseen, jos se todella on omalle terveydelle vaarallista. Lähinnä tämä keskustelu koskee koronaan liityviä salaliittoteorioita, eikä tässä syyllistetä niitä, jotka eivät voi rokotetta ottaa.

Koska itselläni, ikävä kyllä, on erittäin paha allergia, ymmärrän niitä jotka pelkäävät ottaa kokeellisen rokotteen. Olen lukenut että Sputnik-rokote on perinteinen rokote. Osaatko sanoa, miksi sitä ei haluttu tilata Suomeen?

Ok trolli.

Ok sulle trolli.

Mieti tätä: sinä painostat esim. minua ottamaan rokotteen joka merkitsee mulle mahd. terveyden-ja hengenvaaraa lääkeaineyliherkkyyden vuoksi. Okei, sinun vuoksesi minä otan rokotteen jotta et vainoasisi minua. Okei, sattuisi että saan vakavat vauriot loppuelämäkseni, mahdollisesti minulta menisi henki.

Pystyisitkö sen jälkeen nukkumaan yösi rauhassa?

Nyt tuli kyllä niin paljon sekamelskaa etten ymmärrä enää yhtään mitään? 

Jos sulla on lääkeaineyliherkkyys, niin sinä et ole rokotettavien listalla. Lääkärit varmaan tietää että mikä yliherkkyys sulla on, niin osaavat sitten välttää. 

Sit sun pitää vaan koittaa olla varovainen, ettet saa saada koronaa sitten muuten. Osa tautimuodoista on pahoja, ja nyt on jo niin paljon dataa niin voidaan aika hyvin sanoa millaista lottoa sä pelaat. Ikä, painoindeksi yms seikat vaikuttavat siihen kuinka todennäköisesti sä voit saada sen vakavan tautimuodon.

Jälkitaudit on ikäviä, voi mennä maku tai hajuaisti. 

Niin että mikä sun ongelmasi nyt oli? Eihän kukaan päätä toisen puolesta ottaako se rokotteen vai ei, haloo, maa kutsuu.

Mistä sä sait noin väärää tietoa aiheesta? 

Ettet sinä sitten ole itänaapurin asukas ja halua myrkyttää minua?

Minä olen valintani tehnyt kun punnitsin asiaa. Koronasta voin selvitä, voi olla etten selviä rokotteesta, joten valinta tehty.

Luultavasti minulla olikin kesällä vakava korona. Selvisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos se on perinteinen rokote, se kuulostaa aika vaarattomalta. En ole ikinä aiemmin kuullut, että rokotukset on missään keskeytetty minkään vaaran takia ( Iltalehti.) Vastaisitko tähän? Eihän tuollaisia sivuvaikutuksia saa tulla normaaleille, terveille ihmisille.

Kuka sulle sanoi että Sputnik V on perinteinen rokote? Niin on kuule AstraZenecakin, "normaali" adenoviruksia vastaan kehitetty rokote siis. Nämä kaksi muuta yleistä ovat taas mRNA-tekniikkaa käyttäviä aineita, hieman erilaisia mutta tehokkaampia. 

Ahaa, sama tekniikka vai? Joo, kiitos ei. Ota sinä vaan. Entäs se suomal. nenäsuihkerokote?

Teillä vainoajilla on ikään kuin järki kadonnut sinne per---seen.

En ole ikinä ollut rokotevastainen, mutta tuo aggressiivinen vaino on herättänyt minussa niin syvän  inhon ja luottamuspulan, että ei kiitos rokotetta.

Kiitos sullekin. Itse asiassa teit tuossa hyvän työn :D

Vierailija
124/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden joka linkkailee youtubesta jotain "koronaa ei ole" -skeidaa. Kyllähän sieltä nyt löytyy mitä vaan pönkittämään omia harhakuvitelmia. Arvelisin että näissä tapauksissa on monesti jonkinnäköinen epäuskoinen denial moodi päällä ettei pystytä ymmärtämään kuinka maailma voi nopeasti muuttua täysin erilaiseksi. En uskalla itse puhua koko aiheesta hänen kanssaan koska hän varmaan suuttuisi ja laittaisi välit poikki.

Vierailija
125/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä Oulun ylipistolliisessa kauunkin sairaalassa. Olen aika varma, että koronan on sairaalaan tuonut joku vierailija tahallaan. Korona levisi muutenkin epäilyttävästi, kun 30 hoitajaa ja myös lääkäri ovat koronassa.

Sain puhelun omaiselta, ja hän oli vihainen, ja tuijotti minua. En ole uskaltanut soitttaa papille, enkä mind fulnesiin neuvontaan, koska hän luulee, että minä olen ollut levittämässä tahallani koronaa.

Jota Ei  Italiassa keväällä tapahtunut, Että olisi henkilökunta, vaan Iltasanomat heti keväällä kertoi, että potilas tartutti lääkärin Italian kauhujen sairaalassa. Jonka seinällä on tiedeystävällinen kruunattu hoitaja! Tiedeystävällinen potilas on aina tartuttaja, mutta ei hoitaja, taikka lääkäri.  Ole.

Vierailija
126/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adenoviruksia on ainakin 100.

Minä en kyllä aio koko elämääni uhrata siihen että pelkään viruksia. Koronastakin voi selvitä, myös pahasta. Selvisin.

Vierailija
127/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden joka linkkailee youtubesta jotain "koronaa ei ole" -skeidaa. Kyllähän sieltä nyt löytyy mitä vaan pönkittämään omia harhakuvitelmia. Arvelisin että näissä tapauksissa on monesti jonkinnäköinen epäuskoinen denial moodi päällä ettei pystytä ymmärtämään kuinka maailma voi nopeasti muuttua täysin erilaiseksi. En uskalla itse puhua koko aiheesta hänen kanssaan koska hän varmaan suuttuisi ja laittaisi välit poikki.

En tunne koronaan sairastuneita eikä moni muukaan. En toki vähättele mitään sairauksia.

Tunnetko sinä?

Vierailija
128/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on psykologista pahoinpitelyä ihmisiä kohtaan! Mitään aitoa koko ilmiössä ei ole.

Vierailija
129/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku lähettää kuvia tai videoita suomalaisten koronakuolleiden hautaamisesta. Onkohan muutama sata alakanttiin? Entäpä jos heitä onkin kymmeniätuhansia? Nyt tulee ainakin satojatuhansia syksyyn mennessä.

Vierailija
130/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu petoja ja maailman loppu kirjoitti:

Aijoo on uskontohelluntai yhdistyksillä että pedon merkki juttuja youtubes ja niiden jäsenet levittää näitä mm.tv7 irrtv ja netti TV Westergård. On niitä miljoona eri lahkoa ja eri yhdistystä jotka vetää tätä myös ulkomaalaiset .

Itselleni silmiä avaava asia artikkelissa oli se, kun sanottiin että yksi syy on ulkopuolisuuden tunne. Se osuu kohdalle oman tuttavapiirin salaliittoihmisiin.

Vierailija
131/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok trolli.

Ok sulle trolli.

Mieti tätä: sinä painostat esim. minua ottamaan rokotteen joka merkitsee mulle mahd. terveyden-ja hengenvaaraa lääkeaineyliherkkyyden vuoksi. Okei, sinun vuoksesi minä otan rokotteen jotta et vainoasisi minua. Okei, sattuisi että saan vakavat vauriot loppuelämäkseni, mahdollisesti minulta menisi henki.

Pystyisitkö sen jälkeen nukkumaan yösi rauhassa?

Nyt tuli kyllä niin paljon sekamelskaa etten ymmärrä enää yhtään mitään? 

Jos sulla on lääkeaineyliherkkyys, niin sinä et ole rokotettavien listalla. Lääkärit varmaan tietää että mikä yliherkkyys sulla on, niin osaavat sitten välttää. 

Sit sun pitää vaan koittaa olla varovainen, ettet saa saada koronaa sitten muuten. Osa tautimuodoista on pahoja, ja nyt on jo niin paljon dataa niin voidaan aika hyvin sanoa millaista lottoa sä pelaat. Ikä, painoindeksi yms seikat vaikuttavat siihen kuinka todennäköisesti sä voit saada sen vakavan tautimuodon.

Jälkitaudit on ikäviä, voi mennä maku tai hajuaisti. 

Niin että mikä sun ongelmasi nyt oli? Eihän kukaan päätä toisen puolesta ottaako se rokotteen vai ei, haloo, maa kutsuu.

Mistä sä sait noin väärää tietoa aiheesta? 

Ettet sinä sitten ole itänaapurin asukas ja halua myrkyttää minua?

Minä olen valintani tehnyt kun punnitsin asiaa. Koronasta voin selvitä, voi olla etten selviä rokotteesta, joten valinta tehty.

Luultavasti minulla olikin kesällä vakava korona. Selvisin.

Niin täh? 

En minä halua sua rokottaa. Sulla on tutkittu lääkeaineyliherkkyys, joten ilman mitään alan koulutustakin tajuan ettei se olisi turvallista. 

Mutta sit on muita riskejä, mutta onhan heikko vastustuskyky riski vaikkapa nyt syöpäpotilaille iso riski ja tätäkin pahempi. 

Ja en luulisi mitään kun on taudeista kysymys. Sulla on voinut olla mikä vaan influenssan tyyppinen tauti, eihän sitä voi vain oireista päätellä ihan varmasti. Että älä kuvittele että sulla olisi mitään immuniteettia. Pitäisi tutkia asiat, kai sä testeissä kävit silloin kesällä? 

Vierailija
132/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on psykologista pahoinpitelyä ihmisiä kohtaan! Mitään aitoa koko ilmiössä ei ole.

Samaa mieltä.

Vierailija
133/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin hyvin epäaitoja piirteitä tässä on. Toki en vähättele vakavia sairauksia.

Vierailija
134/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, kuka tähän kusetukseen uskoo? Miten teille menee läpi mikä tahansa, mitä nuo keksii hölöttää? Heti ekan kerran kun vaaleja mietittiin, sanoin, että jaaha se on sitten takuuvarmaa, että vaalit siirtyy. Seuratkaa tuota valehtelevaa laumaa, tämä on heidän taktiikkansa: hivutus. Kuvottava hallitus, kuvottava thl. Toivon todella, että nuo kaikki saavat kunnon rangaistukset yhteiskunnan ja yksittäisten elämien tuhoamisesta. Rikollisliiga.

Vierailija
135/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne koronaan sairastuneita eikä moni muukaan. En toki vähättele mitään sairauksia.

Tunnetko sinä?

??? Oikeesti? Itse tunnen vaikka kuinka monta. Ja yhden kuolleenkin, hän ei tosin asunut Suomessa. Ohis

Vierailija
136/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, sama tekniikka vai? Joo, kiitos ei. Ota sinä vaan. Entäs se suomal. nenäsuihkerokote?

Teillä vainoajilla on ikään kuin järki kadonnut sinne per---seen.

En ole ikinä ollut rokotevastainen, mutta tuo aggressiivinen vaino on herättänyt minussa niin syvän  inhon ja luottamuspulan, että ei kiitos rokotetta.

Kiitos sullekin. Itse asiassa teit tuossa hyvän työn :D

Kiitos vain, en oikein ymmärtänyt vielä mikä se hyvä työ oli mutta okay. 

Mutta mikä tuossa tekstissäni oli aggressiivista vainoa, luettiinko me sama viesti mahdollisesti? Kyllä, rokotteet voi jakaa ainakin kahteen ryhmään. Sputnikin kanssa on samanlaisia valmisteita. Ja sitten on erilaisia. Näillä on todistetusti hieman erilaisia tehoja ja varmasti myös erilaisia haittavaikutuksia. 

Mikä siis on ongelmana? 

Vierailija
137/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitakin hyvin epäaitoja piirteitä tässä on. Toki en vähättele vakavia sairauksia.

Systemaattista kusetusta. Käyttävät taitavasti psykologia. Kuka mahtaa laatia heidän psykologisen strategiansa yksityiskohdat?

Vierailija
138/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko katsoneet Yleltä Rokotevastaisuuden soturit-sarjan ja Mistä rokotevastaisuus kumpuaa?

Vierailija
139/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko sinä?

Minä en tunne YHTÄKÄÄN koronaan sairastunutta. -eri

Vierailija
140/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko sinä?

Minä tunnen. 

Sinä et tunne. 

Emme siis tunne ihan samoja ihmisiä. 

Itse katsoisin nuo tartuntamäärät virallisista tilastoista, en luottaisi omaan tuttavapiiriini tässä, kun en kaikkia kuitenkaan tunne.