Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL:n juttu siitä, kuinka läheinen haksahtaa koronan suhteen salaliittoteorioita. Tunnetko itse vastaavia ihmisiä?

Vierailija
08.03.2021 |

Linkkaisin mutta jostain syystä puhelin ei anna kopioida. Jos joku toinen linkin laittaisi niin kiitos!

Mutta tunnetko itse vastaavia salaliittoilijoita?

Kommentit (238)

Vierailija
61/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kulkee jossain hengellisessä kokouksessa ja sieltä saanut ajatuksen ettei ota rokotetta. On yli 80-v. Kielsi etten minäkään saa ottaa eikä minun teinit.

Vierailija
62/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän näitä koronahulluja on liikkeellä.

Täti ei ole käynyt ulkona yli vuoteen, koska korona.

Tämä on täysin koomista, sillä he asuvat pökköperällä ja lähin naapuri on noin puolen kilometrin päässä.

Menisi nyt edes pihalle, hyvä ihme!

Olen koronahullu enkä ole liikkunut juuti minnekään vuoteen.

Voisiko joku kertoa minulle viimeinkin, mikä on totuus? Täältä kaukaa voi nähdä kirkkaammin ja hyvin omituiselta tuo vouhotus on alkanut näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekava otsikko

Vierailija
64/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, NPC:eiden uusin päivitys. Oliko liskoihmiset mainittu? "Jos suhtaudut koronaan kriittisesti niin uskot liskoihmisiin ja litteään maahan!" jne.

Montako liskoihmistä olette muuten nähneet? 

Miten niissä rokotteissa se siru muuten on, sellaisena läpinäkyvänä litkuna vai kuinka? Kuka siellä tehtaassa muuten on ja ne sirut sinne laittaa, vuorotöitä varmaan tehdään joten onko siellä niitä liskoja joka vuorossa vai onko palkollisia?

Miksei muuten kukaan salaliitossa mukana olleista sadoistatuhansista koskaan paljasta yhtään mitään? 

Miksi pitää aina vetää niin överiksi ja ottaa jotkut rokotesirut ja 5g:t mukaan? Soros on ehdottanut ikuisia lainoja koronasta toipumiseen. Maailman talousfoorumi puolestaan tietää kertoa, että lockdownit ovat parantaneet kaupunkeja. Espanja perustaa rekisterin rokotteesta kieltäytyneistä. Eikö tällaiset asiat mietitytä tai pelota?

Soros mainittu.

Et muuta argumenttia keksinyt? Lepomäen mielestä nuo ikuiset lainat eivät edes ole adsurdi idea

Suursijoittaja George Soros: ”EU:n pitää ottaa käyttöön ikuiset lainat taistelussa koronavirusta vastaan”

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suursijoittaja-george-soros-eun-pita…

Ikuisia lainoja tarvitaan Euroopan nostamiseksi jaloilleen

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000007764438.html

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miljardoori-george-soros-ehdotti-eu…

Mikä on vaihtoehtosi? 

Tietyn suuruusluokan jälkeen maailmantalous ei toimi samoin kuin yksityisen ihmisen taloudenpito. 

Ja kaikki on kuitenkin kiinni siitä, kuinka paljon sinä kierrätät rahaa. Jos kaikki säästäisivät, se olisi oikein esim ympäristön kannalta. Toki talousvaikutukset olisivat pahemmat kuin millään lockdownilla, työt loppuisivat about kaikilta. 

On totta että varallisuus tuppaa kertymään epätasaisesti tällä hetkellä. Ja on totta myös, että keskiluokka ja ns tavalliset työt vähenevät. Että jotain uutta pitääkin saada kehitettyä yhteiskunnassa, koska palkkatyöt eivät tule riittämään kaikille.

Vierailija
65/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne. Sen sijaan tunnen monia fiksuja, koulutettuja ihmisiä, jotka ovat aidosti huolissaan siitä, mitä koronan varjolla tehdään perusoikeuksillemme. Suhteellisen vaarattoman taudin vuoksi romutetaan talous ja tuhotaan työpaikat.

Ei tarvitse olla salaliittoteoreetikko tajutakseen, että nyt lietsottu hysteria ei ole missään suhteessa taudin vakavuuteen. En tiedä onko taustalla taitavasti toteutettu hybridisota länttä vastaan, jonkin tahon rahanahneus vai pelkästään päättäjiemme kyvyttömyys, mutta hulluahan tämä meno on monella tavalla.

Täytyy olla melko pihalla maailmasta, jos mikään tässä touhussa ei herätä yhtään ihmetystä.

Yleensä en jaksa välittää, enkä kertoa mielipiteitäni julkisesti. Uskossaan vahvojen käännyttäminen on turhaa puuhaa, jossa saa vain itselleen pahan mielen.

Tämä. Kyllä nyt nuo hörhöisiksi sun muiksi haukkujat ovat niitä jotka eivät halua kohdata sitä todellisuutta ja uskoa että tautiahan vastaan tässä vähän hetkellisesti kipristellään. Toivoisin että asia olisikin näin, mutta ei vaan taida olla.

Vierailija
66/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovelaa mielipidevaikuttamista rivien välistä. Lisäksi kun taitavasti kirjoitetaan kauniilla sanankäänteillä, voidaan leimata jokainen vähänkään kyseenalaistava ajatus "hulluksi salaliittoteoriaksi" ja tällaista väärinajattelijaa voidaan yhdessä taivastella.

Mikä sitten on totta, harva sen lopulta tietää. Mutta naiivi ei kannata ihan aina olla, eikä liian tottelevainen.

Tekstisi perusteella olet kömpelö mielipidevaikuttaja, mutta eiköhän se tällä palstalla riitä.

En lähde tällaiseen nyt mukaan. Enkö kuitenkin kirjoittanut, että harva tietää totuutta tämän ilmiön taustalla? En tiedä, mutta tiedän etten tiedä. Ja koska en tiedä, voin myös epäillä.

Mitä siis epäilet, ja miten olet epäilyksiäsi taustoittanut? Miten sä arvioit jonkun lähteen luotettavuuden? 

Epäilen, onko kaikki mitä meille kerrotaan (esimerkiksi vaikkapa tässä mainitussa Iltalehdessä) totta. Olen lukenut, kouluttautunut ja mielestäni yleisesti riittävän sivistynyt tekemään omat päätelmäni lukemani perusteella. Mutta siitä, mitä milloinkin saatan tai en saata epäillä, en tarkemmin jaksa vääntää. En anna vänkäämisen iloa tämän enempää, vaan saat vängätä muiden kanssa.

Puolueetonta mediaa ei ole.

Onko sulla kykyä arvioida esimerkiksi pandemiamallinnuksia? Tai rokotteiden toimivuutta, tai vaikka koronan leviämistä sisätiloissa hengitysilman mukana? 

Ja tuosta vänkäämisestä. Itse haluan tietää mikä on totta, koska jos ei toimita tieteellisesti, faktoihin perustuen ja myös tietäen mitä asioita emme tiedä, ei lopputulos ole hyvä. 

Ihan vaan musta tuntuu -periaatteella ei voi johtaa asioita. 

Vierailija
67/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat nk heränneet. Tämä herääminen tulee jokaiselle ennemmin tai myöhemmin. Se on aivan fyysinen tuskallinen kokemus.

Ymmärtää kuinka meitä on kusetettu ja petusturvallisuudentunne on sen jälkeen menetetty.

Heräät, kun Aika on.

Luin yhden lehtijutun jossa oli puhetta eri koronarokotteiden 5G-yhteyksien toimivuudesta. Onko sulla jotain tarkempaa tietoa että mikä niistä olisi paras? 

Itse asun vähän katvealueella, että olen huolissani rokotteen kuuluvuudesta. Toivottavasti joku Tekniikan Maailma esim testaa noi rokotteet, että tietää mikä on paras. 

Akun kesto nykyrokotteissa on aika hyvä, siitä ei ole huolta varmaan. 

Suosittelen Biontechin rokotetta, tuttu sai sen ja nyt kesämökillä katvealueella kaikki kuuluu. Itse sain AZ:n rokoteén vanha Samsung edelleen pätkii perkeleesti.

Tietääkö kukaan kuinka monta viikkoa menee että lähimaksuominaisuus otsassa aktivoituutäysin ? Prismassa eilen toimi mutta Cittarin päätteillä ei vielä.

Siis mullakaan ei toimi se lähimaksuhomma. Yritin kyllä S-marketissa otsaa laittaa monta kertaa maksupäätteeseen, mutta ei se toimi. Henkilötunnuksen kyllä saivat apteekissa selville. Sehän luetaan siinä ovella heti automaattisesti, kun astuu sisälle. Oli sellaset uudenlaiset portit heillä, jotka vissiin etälukee aika kaukaa tiedot.

Vierailija
68/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole läheinen, eikä edes kaveri, mutta tiedän. Uskoo hyvin erikoisiin asioihin koronarokotteista, hän on saanut niistä salaista tietoa jota ihmisille ei haluta antaa. Rokotteista ei hänestä ole mitään hyötyä. Näyttää myös uskovan, että rajoituksilla on jokin muu tarkoitus kuin pandemian pysäyttäminen.

Erityisen huolestuttavaa tässä on se, että tämä ihminen on terveydenhoitoalan ammattilainen. Muuten aivan fiksun oloinen ja vaikuttaa hoitavan työnsä hyvin, mutta jos arvostelukyky tässä asiassa on tuota luokkaa niin onko se sitten muissakin asioissa.

Koronapandemia paisutti miljardöörien omaisuudet yli 10 000 miljardiin dollariin

Miljardöörien omaisuudet kasvoivat kaksinumeroisilla prosenttiluvuilla.

https://www.hs.fi/talous/art-2000006661578.html

Suursijoittaja George Soros: ”EU:n pitää ottaa käyttöön ikuiset lainat taistelussa koronavirusta vastaan”

Hmm, no ehkä se on sitten vaan foliohattuilua miettiä kuka esim. rahallisesti hyötyy tästä kaikesta. Pienet firmat kaatuu ja isot saa lisää valtaa. Mutta kai jo pelkästään tämän ääneen sanominen tekee minusta sitten foliohattu5Gliskoihmisen

Vierailija
69/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne. Sen sijaan tunnen monia fiksuja, koulutettuja ihmisiä, jotka ovat aidosti huolissaan siitä, mitä koronan varjolla tehdään perusoikeuksillemme. Suhteellisen vaarattoman taudin vuoksi romutetaan talous ja tuhotaan työpaikat.

Ei tarvitse olla salaliittoteoreetikko tajutakseen, että nyt lietsottu hysteria ei ole missään suhteessa taudin vakavuuteen. En tiedä onko taustalla taitavasti toteutettu hybridisota länttä vastaan, jonkin tahon rahanahneus vai pelkästään päättäjiemme kyvyttömyys, mutta hulluahan tämä meno on monella tavalla.

Täytyy olla melko pihalla maailmasta, jos mikään tässä touhussa ei herätä yhtään ihmetystä.

Yleensä en jaksa välittää, enkä kertoa mielipiteitäni julkisesti. Uskossaan vahvojen käännyttäminen on turhaa puuhaa, jossa saa vain itselleen pahan mielen.

Luulen kyllä että ihan kaikki ovat huolissaan taloudesta ja työpaikoista. Sen sijaan ystäväpiirissäni on paljon terveydenhoitohenkilökuntaa, ja jokaisen mielestä on tärkeämpää tukahduttaa epidemia kuin antaa ihmisten vapaasti kuolla pois. Voi olla että oma sukusi ja tuttavapiirisi on niin nuorta ja tervettä että selviäisivät taudista, omani ei ole.

Suomi on selvinnyt hyvin lievillä taudin uhreilla, mutta se ei tarkoita että virus tai epidemia olisi huuhaata. Monessa länsimaassakin tilanne on ollut todella paha ja kuolleisuus valtavaa. Hoitohenkilökunta on pistetty niin tiukoille että näissä maissa hoitohenkilöstön itsemurhat ovat moninkertaistuneet.

Mutta toki "väärin sammutettu" kun olemme selvinneet suhteessa liian kevyesti.

Vierailija
70/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kulkee jossain hengellisessä kokouksessa ja sieltä saanut ajatuksen ettei ota rokotetta. On yli 80-v. Kielsi etten minäkään saa ottaa eikä minun teinit.

Mun äiti on ollut uskonnollinen vuosikymmeniä mutta vasta viime vuodet jossain helluntalaisporukassa mukana. On yli 60v mut monta riskitekijää, mm ylipaino, verenpainelääkitys ja kakkostyypin diabetes. Oon ymmärtänyt ettei ole rokotetta ottamassa.. en oo jaksanut keskustella asiasta sen ekan kerran jälkeen kun mainitsi Bill Gatesin tässä asiayhteydessä. Hänellä itsellään on sisaruksia ja omat vanhemmat hengissä vielä 80+ iässäkin. Mä olen ainut lapsi ja mutsi on selkeesti valmis jättään mut selviämään kaikesta yksin päälle kolmekymppisenä kun on ite saanut kaiken tuen ja turvan elämässään. Niin se uskonto pistää pään ja prioriteetit sekasin.

Vierailija
71/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää kuka on tämän mahdollisen maailmanlaajuisen salaliiton takana? Miten ihmeessä se pysyy salassa? Kuka siitä hyötyisi? Asiasta tietävien ihmisten, lisko- eli ei, määrän on oltava valtava, vai onko asialla joku pieni juutalaisklikk tahi pelkästään soros? Jos joku valaistunut näihin vastaisi

Vierailija
72/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kertokaa salaliittotutuista lisää

Vierailija
73/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat nk heränneet. Tämä herääminen tulee jokaiselle ennemmin tai myöhemmin. Se on aivan fyysinen tuskallinen kokemus.

Ymmärtää kuinka meitä on kusetettu ja petusturvallisuudentunne on sen jälkeen menetetty.

Heräät, kun Aika on.

Luin yhden lehtijutun jossa oli puhetta eri koronarokotteiden 5G-yhteyksien toimivuudesta. Onko sulla jotain tarkempaa tietoa että mikä niistä olisi paras? 

Itse asun vähän katvealueella, että olen huolissani rokotteen kuuluvuudesta. Toivottavasti joku Tekniikan Maailma esim testaa noi rokotteet, että tietää mikä on paras. 

Akun kesto nykyrokotteissa on aika hyvä, siitä ei ole huolta varmaan. 

Suosittelen Biontechin rokotetta, tuttu sai sen ja nyt kesämökillä katvealueella kaikki kuuluu. Itse sain AZ:n rokoteén vanha Samsung edelleen pätkii perkeleesti.

Tietääkö kukaan kuinka monta viikkoa menee että lähimaksuominaisuus otsassa aktivoituutäysin ? Prismassa eilen toimi mutta Cittarin päätteillä ei vielä.

Siis mullakaan ei toimi se lähimaksuhomma. Yritin kyllä S-marketissa otsaa laittaa monta kertaa maksupäätteeseen, mutta ei se toimi. Henkilötunnuksen kyllä saivat apteekissa selville. Sehän luetaan siinä ovella heti automaattisesti, kun astuu sisälle. Oli sellaset uudenlaiset portit heillä, jotka vissiin etälukee aika kaukaa tiedot.

Ei toimi lähimaksu täälläkään. Pitäiskö oottaa että saan toisen annoksen vai toimiiko se teillä ekasta ruiskutuksesta lähtien? Mulla kans toi Biointechin rokote. Siinä toimii Google Playkin normaalisti ja kuuluvuus on tosiaan ihan omaa luokkaansa, jotain kolmea palkkia koko aika. 

Mun mielestä paikannus pelaa kyllä, autot ja dronet seuraa mua paljon paremmin kuin ennen rokotteita. Olin Lapissakin hiihtovaelluksella nyt lomilla ja hyvin toimi seuranta kyllä. Samoin se henkilötietojen luovutus on ihan jees pelannut, joskus joutuvat käsiskannerilla vielä tarkistaan pienemmissä kaupoissa. 

Vierailija
74/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Olen hyvin huolestunut tuosta asiasta itsekin. Kerroin jo, että asun kaukana, metsän vieressä, kauniilla seudulla. Olen käytännössä eristänyt itseni jotta en tartuttaisi keneenkään tätä ruttoa. Olen vastuullinen ihminen. Itse en jaksa enää tosin koronaa pelätä enkä osaa sanoa, mikä on totuus.

Mutta huolestuttaa syvästi katsoa tätä yhä syvenevää vastakkainasettelua, tällä kertaa koronan varjolla.

Kaikki eri mieltä olevat halutaan leimata hulluiksi ja heitä on alettu poliittisesti vainota.

Myös rokotuksesta on tehty poliittinen ase. Siis mitä? Rokotuksesta?

Tajuatteko enää itse, missä todellisuudessa te siellä Etelä-Suomessa oikein elätte? Olitte sitten vastustajia tai kannattajia?

Tehän olette kohta toistenne kurkussa kiinni, realiteetit himmenevät päivä päivältä. Kaikki suhteellisuudentaju näyttää menneen.

Koska tämä näyttääkin olevan ihan poliittinen juttu, tämä herättää minussa syvää vastenmielisyyttä ja huolta.

Teidän molempien ryhmien touhu näyttää ala-arvoiselta ja hullunkuriselta.

Skarpatkaa ja tehkää sovinto. Koettakaa keskustella keskenänne edes älyllisesti, tieteellisesti ja kiihkottomasti.

Me kaipaamme täällä tieteellistä tietoa.

Lyökää jo ne jarrut päälle. Suomessa ei ole enää keskitietä, aina pitää mennä toiseen äärilaitaan joka asiassa. Kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
75/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä salaliittoteoriat eivät pidä paikkaansa ja ovat pelkkää foliohattuilua, niin miksi on kova kiire sensuroida kaikki virallisen narratiivin vastainen materiaali ja poistaa sisältö eri alustoilta (mm. käyttäjiä Twitteristä) ja palkata fact checkereitä Faceen poistamaan ja "oikaisemaan" nämä?

Vierailija
76/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Kertokaa salaliittotutuista lisää

En tunne ketään. Mutta miksi haluat tietää heistä lisää? Toivottavasti sulla ei ole tarkoituksena alkaa vainota noita ihmisiä, jotka uskovat hullunkurisiin asioihin. Toivottavasti yrität nyt ihan hyväntahtoisesti auttaa heitä?

Vierailija
77/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole läheinen, eikä edes kaveri, mutta tiedän. Uskoo hyvin erikoisiin asioihin koronarokotteista, hän on saanut niistä salaista tietoa jota ihmisille ei haluta antaa. Rokotteista ei hänestä ole mitään hyötyä. Näyttää myös uskovan, että rajoituksilla on jokin muu tarkoitus kuin pandemian pysäyttäminen.

Erityisen huolestuttavaa tässä on se, että tämä ihminen on terveydenhoitoalan ammattilainen. Muuten aivan fiksun oloinen ja vaikuttaa hoitavan työnsä hyvin, mutta jos arvostelukyky tässä asiassa on tuota luokkaa niin onko se sitten muissakin asioissa.

Koronapandemia paisutti miljardöörien omaisuudet yli 10 000 miljardiin dollariin

Miljardöörien omaisuudet kasvoivat kaksinumeroisilla prosenttiluvuilla.

https://www.hs.fi/talous/art-2000006661578.html

Hmm, no ehkä se on sitten vaan foliohattuilua miettiä kuka esim. rahallisesti hyötyy tästä kaikesta. Pienet firmat kaatuu ja isot saa lisää valtaa. Mutta kai jo pelkästään tämän ääneen sanominen tekee minusta sitten foliohattu5Gliskoihmisen

Siinähän ei ole mitään ihmeellistä, että bisnesväki osaa hyödyntää tilanteen kuin tilanteen omaksi hyödykseen. Mutta se ei silti tarkoita, että pandemia olisi keksittyä ja rajoitukset tehty vain jonkin pienen eliitin hyödyttämiseksi.

Vierailija
78/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräät, kun Aika on.

Valtakmppailu resursseista ja saavutetuista eduista, eikä se ole mikään salalliittoteoria. Suurin osa herää liian myöhään. 

Vierailija
79/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nämä salaliittoteoriat eivät pidä paikkaansa ja ovat pelkkää foliohattuilua, niin miksi on kova kiire sensuroida kaikki virallisen narratiivin vastainen materiaali ja poistaa sisältö eri alustoilta (mm. käyttäjiä Twitteristä) ja palkata fact checkereitä Faceen poistamaan ja "oikaisemaan" nämä?

Nuo kaikki pitäisi suomalaisten tiedemiesten oikaista. Keskustelua ja tietoa kaivataan. Mitä enemmän tietoa, sitä vähemmän luuloa.

En odota suomalaisilta enää mitään skarppaamista. Henkinen rappio on jo niin syvä puolin ja toisin.

Vierailija
80/238 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska tässä yritetään pitää pandemiaa hallinnassa ja saada ihmiset käyttäytymään sen mukaisesti, etteivät tartunnat leviäisi. Jos levitetään koronan kiistävää misinformaatiota, niin tämä estää tavoitteen toteutumista.