Nordean pankkipalvelut vieläkin alhaalla! Nordea ilmoitti ulkoistavansa IT ydintoiminnot Suomesta Intiaan
Pankkikortit eivät toimi maksuautomaateilla, tunnistautuminen ei toimi, kaupassa ei pysty maksamaan ruokaa. Nordean pankkipalvelut ovat edelleen alhaalla eilisen huoltokatkon seurauksena. MTV uutisoi, että Nordea ei kerro syytä tilanteeseen. Nordea ilmoitti ulkoistavansa IT ydintoiminnot Intiaan. Voisiko tällä olla vaikutusta? https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007826429.html
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Suomella menee tosi hyvin kun kaikki IT toiminnotkin ulkoistetaan halpamaihin. Mitä jää? Myynti ja johtajat.
Meillä ulkoistettiin myös Intiaan eikä mikään enää toimi. Istutaan vaan pyörittelemässä peukaloita! No yrityksen oma valinta, pistää meidät istumaan toimeettomina, odottelemaan että jotain alkaisi toimimaan ja viivyttämään hommia.
Aiemmin Suomen tuki auttoi asioissa 5-15 minuutin sisään keskikriittisissä asioissa, nyt Intiassa menee 3-5 VUOROKAUTTA hyvin kriittisissä!
Itse ainakin maksoin eilen kortilla useampaan kertaan, ei mitään ongelmia. Ihan vain tiedoksi jos joku haluaisi käydä kaupassa. En ole kuullut muillakaan olleen ongelmia, ei toki tarkoita ettei jollekin voi tulla mutta tavallista se ei näytä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Nordealla tuntuu olevan 10-15 käyttökatkosta vuodessa, muilla pankeilla huomattavasti vähemmän. Tässä on vähän huolestuttavaa se, että juuri Nordea on vastuussa mm. eläkkeiden ja muiden etuuksien siirtämisestä kansalaisten tileille...eli jos katko osuu ikävään paikkaan ja/tai jumittaa, eivät rahat mene maksuun aikataulun mukaan.
Onko tässä takana se tasa-arvoon pyrkivä it-lafka? Intialaisiakin pitää olla edustettuna koska heitä on niin paljon (vaikka ei siis vähemmitöä lainkaan!)? Ei ammatillisesti pätevä vaan ideologisesti sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Anteeks mutta kuka tavallinen kansalainen edes käyttää enää Nordeaa? Sillähän on vähän väliä katkoksia sun muita
Kun kämpän lainojen marginaalit on 0.23 ja 0.25 (ja viitteet negatiivisia) niin sitä ihan suht mielellään on perseilevän pankin asiakas.
Sijoitukset yms sitten oikeasti osaavien pankkien kautta, myös ulkomaisten.
Jos järjestelmän ydin on Aatamin aikainen nämä katot ovat jatkuvia.
Toimiiko nettikauppojen maksut nyt jo?
Eräs suomalainen kehaisi, että hommasi talonsa piirustukset pakistanilaiselta arkkitehdiltä, joka laskutti 2e/h.
Miksi siis edes kouluttaa Suomessa arkkitehtejä, kun suomalaiset säästävät itsensä vararikkoon?
Tämä alkoi T A A S ärsyttää niin paljon että meidän perhe vaihtaa pankkia : /
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordealla tuntuu olevan 10-15 käyttökatkosta vuodessa, muilla pankeilla huomattavasti vähemmän. Tässä on vähän huolestuttavaa se, että juuri Nordea on vastuussa mm. eläkkeiden ja muiden etuuksien siirtämisestä kansalaisten tileille...eli jos katko osuu ikävään paikkaan ja/tai jumittaa, eivät rahat mene maksuun aikataulun mukaan.
Onko tässä takana se tasa-arvoon pyrkivä it-lafka? Intialaisiakin pitää olla edustettuna koska heitä on niin paljon (vaikka ei siis vähemmitöä lainkaan!)? Ei ammatillisesti pätevä vaan ideologisesti sopiva.
heh heh, saman logiikan mukaan joka firmassa pitäisi olla joukko persuja, ei siksi että ammatillisesti heistä kellään mitään koulutusta tai osaamista olisi mutta olisipahan ideologia oikea
Pankit ovat valtio valtiossa. Täysin perustuslain ylä- ja ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mulla on rutkasti fyrkkaa monen eri pankin tileillä.ja lompakossa kortteja vaikka muille jakaa. Tänään olen jo ostanut 20 tonnilla osakkeita ja mökille uuden moottoriveneen.
Ja sitten heräsit ja päästit kissan ulos.
Ei ole kissaa ja heräsin jo klo 6.
Ruokiksella ei pystynyt nostamaan rahaa nordean kortilla.
Huhhuh aikamoista niille, jotka maksaa aina kortilla. Tällaisten tapausten takia on hyvä pitää käteistä. Olkoot tämä muistutus käteisen hyvistä puolista.
Luuletteko, että Nallea kiinnostaa v***uakaan :)
Vaihtakaa pankkia. Itse olen ollut aina pienen paikallissäästöpankin asiakas eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Kaikki toimii ja lainaa on saanut kun on tarvinut.
Ihme vaahtoamista taas. Hyvin on toiminut korttimaksut eilen ja tänäänkin. Pakkoko sitä käteistä on nostaa, maksakaa kortilla. Eilenkin totesi kassaneiti, että hyvin on toiminut Nordean kortit koko päivän.
Alkaa pelottaa että inkkarit ovat kavaltaneet Nordean rahat. Mahtavatko löytyä enää ikinä vai onko kaikki tilillä ollut mennyttä?
Itse toimii tietokoneella nordea.Kännykällä edelleen joko katkot.Sisään pääsee kirjautumaan,mutta ei pääse katsoo tilitapahtumia.Lukee kokeile myöhemmin uudestaan.Toimiiko muilla ?
Vierailija kirjoitti:
Ruokiksella ei pystynyt nostamaan rahaa nordean kortilla.
On sulla outo ruokatunti sitten.
Aijaa. Ajattelin juuri kotiuttaa minun 1000 bitcoinia.. noh ei sitten.