Nordean pankkipalvelut vieläkin alhaalla! Nordea ilmoitti ulkoistavansa IT ydintoiminnot Suomesta Intiaan
Pankkikortit eivät toimi maksuautomaateilla, tunnistautuminen ei toimi, kaupassa ei pysty maksamaan ruokaa. Nordean pankkipalvelut ovat edelleen alhaalla eilisen huoltokatkon seurauksena. MTV uutisoi, että Nordea ei kerro syytä tilanteeseen. Nordea ilmoitti ulkoistavansa IT ydintoiminnot Intiaan. Voisiko tällä olla vaikutusta? https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007826429.html
Kommentit (96)
Loppuu se hiekan kanto sinne pankkisalin lattialle.
Terv. Bjöna.
Köyhälle pankille vain halvin on kyllin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
On reilua, että näistä huoltokatkoksista ilmoitetaan etukäteen, kansa osaa varautua. - Ulkoistaminen on ollut päivän sana varmaan jo toistakymmentä vuotta. Jos olisin yrityksen johtaja tai omistaja, voisin hyvinkin kuvitella siirtäväni työt tehtäviksi siellä, missä ne tulevat halvimmiksi. Toki tappio Suomelle ja suomalaisille, myös moraalisesti, mutta tällaisilla näkökohdillahan ei ole enää pitkään aikaan ollut merkitystä.
Kyllä ainakin nettipankkiin mennessä tästä katkosta on ollut ilmoitus jo toista viikkoa, yllättävissä tilanteissa Nordealla tosin ei ikinä mitään tietoa sivuilla, vaikka olisi palvelut tuntikausia alhaalla, iltapäivälehdistä saa aina lukea, sieltäkin tuntien viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Nordealla tuntuu olevan 10-15 käyttökatkosta vuodessa, muilla pankeilla huomattavasti vähemmän. Tässä on vähän huolestuttavaa se, että juuri Nordea on vastuussa mm. eläkkeiden ja muiden etuuksien siirtämisestä kansalaisten tileille...eli jos katko osuu ikävään paikkaan ja/tai jumittaa, eivät rahat mene maksuun aikataulun mukaan.
Nordea on osannut verkostoitua tärkeiden päättäjien kanssa. Tavallista kuluttajaa he voivat kohdella kuin halpaa makkaraa se ei enää heidän asemaa uhkaa.
Mulla toimii mobiilipankki rajoitetusti mutta rahansiirto ei onnistu, yritin uusia lottoa.
Minä hölmö luotin että katko on ohi luvattuun aikaan. Nyt ei ole käteistä apteekkiin. Toivottavasti kortit edes alkais pian toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimii.
Toimiko kortti?
Vierailija kirjoitti:
Minä hölmö luotin että katko on ohi luvattuun aikaan. Nyt ei ole käteistä apteekkiin. Toivottavasti kortit edes alkais pian toimimaan.
Katkon piti kestää vain sunnuntain. Nyt se on jatkunut ja niitten nettisivuilla ei sanota, milloin se päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mulla on rutkasti fyrkkaa monen eri pankin tileillä.ja lompakossa kortteja vaikka muille jakaa. Tänään olen jo ostanut 20 tonnilla osakkeita ja mökille uuden moottoriveneen.
Laitatko osoitteen, niin tulen kohta hakemaan yhden kortin?
Voisivat edes pahoitella ja antaa arvion milloin palvelut taas toimivat.
Odottakaa vain ensimmäistä uutista Intiasta kun joku it-tuki on myynyt asiakkaiden tietoja.Tuo tietojen myynti oli iso asia kun esim. Britti rahoituslaitokset vetivät tukipalvelut takaisin Eurooppaan.
Auts! Onko mun raha-asiat intialaisen osaamisen hallussa? Apua!
Onneksi on kattava kotivara, joka sisältää ravinnon, lääkkeet, käyttöhyödykkeet sekä käteistä ja luottokortteja. On myös asiakkuus Nordean lisäksi toisessa pankissa. Näin normaali arki on turvattu tilanteessa kuin tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Odottakaa vain ensimmäistä uutista Intiasta kun joku it-tuki on myynyt asiakkaiden tietoja.Tuo tietojen myynti oli iso asia kun esim. Britti rahoituslaitokset vetivät tukipalvelut takaisin Eurooppaan.
Niinpä. Kiristysviestejä odotellessa.
Mulla on yrityksen tili op: ssa, henk. nordeassa ja visa-kortti s- pankista. Voin kertoa että samaa pas.... eri paketissa. Pankit on suomen mafia.
Ai hitto. Onneksi mulla ei ole tili Nordeassa. Nyt on kerrankin Merinoneuleet tarjouksessa -20% ja tarjous loppuu tänään. Kyllä vituttais jos ei niitä olisi päässyt ostamaan :(
Vierailija kirjoitti:
Siellä Venkrat lähti kadulle paskalle kesken päivityksen mutta jäi auton alle. Paska juttu. Lakshmi olisi ollut valmiina jatkamaan mutta isänsä kävi juuri leikkaamassa päänsä irti kun seurusteli väärän kylän pojan kanssa. Nyt sitten odotellaan uusia tekijöitä, että hetken voi vielä kestää.
Pistähän jo se korkki kiinni, nyt on maanantai.
Siis mä luulin, että tää oli joku trolli, että ulkoistivat it-työtään Intiaan :D Sairasta menoa
Nordean brändi on jo niin ryvettynyt, ettei tämä mainetta haittaa.
Mulla toimii.