Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka järjesti vanhempiesi, appivanhempiesi jne. tasasynttärit?

Vierailija
08.03.2021 |

Tarkoitan esim. 60, 70, 80-vuotissyntymäpäiviä. Jos korona suo, niin omien appisten juhlat olisi kesällä, mutta en pidä siitä että hommaa vyörytetään pikkuhiljaa minun niskoilleni. Mulla on töiden puolesta taitoa ja osaamista, mutta en innostu sukujuhlien järjestämisestä. Tarkoittaisi töissä olemista lomallakin.

Suku ei maksaisi oikeaa hintaa työstäni, eivätkä myöskään halua järjestää, vetoavat jaksamiseensa. Appivanhemmat odottavat valmista, näin olen tulkinnut rivien välistä. Minulla ja heillä on hyvin etäiset välit ja nähdään harvoin, eivät muista esimerkiksi minun syntympäivääni mitenkään. Miten tämä kuuluisi hoitaa tyylikkäästi?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tullut kerran yllätyksenä odotus tiskauksesta juhlissa. Menin sukulaisen juhliin vieraana. Katsoin että kylläpä moni ikäiseni on avuliaana täällä tiskaamassa tms ja itse seurustelin ja juhlin iloisena. Huomasin että välillä juhlien järjestäjä vilkuili minua kummallisesti. Jossain vaiheessa mulle tultiin supisemaan että voisinko mennä vuorostani tiskaamaan. Oli kummallinen tilanne, mutta olin sillä hetkellä palveluksen velkaa, joten menin. Kuitenkin vain kohteliaaksi, pieneneksi hetkeksi.

Näin mulle just kävi anopin ekoissa juhlissa. Menin sinne vieraana, juhlien jälkeen miehen siskot sanoivat, että koska he tekivät ruokaa ja leipoivat, on reilua että minä tiskaan ja siivoan jäljet. Ei ollut mikään kohtelias hetki, vaan tiskasin ja siivosin kolme tuntia. Mies kävi välillä auttelemassa kun pyysin, muut joi viiniä. En tiedä miksi suostuin, mutta yllätyksenä tuli. Nyt pyydetään vähän suoremmin ja ollaan valmiita jopa maksamaan pari euroa. Ap.

Vierailija
82/82 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tullut kerran yllätyksenä odotus tiskauksesta juhlissa. Menin sukulaisen juhliin vieraana. Katsoin että kylläpä moni ikäiseni on avuliaana täällä tiskaamassa tms ja itse seurustelin ja juhlin iloisena. Huomasin että välillä juhlien järjestäjä vilkuili minua kummallisesti. Jossain vaiheessa mulle tultiin supisemaan että voisinko mennä vuorostani tiskaamaan. Oli kummallinen tilanne, mutta olin sillä hetkellä palveluksen velkaa, joten menin. Kuitenkin vain kohteliaaksi, pieneneksi hetkeksi.

Näin mulle just kävi anopin ekoissa juhlissa. Menin sinne vieraana, juhlien jälkeen miehen siskot sanoivat, että koska he tekivät ruokaa ja leipoivat, on reilua että minä tiskaan ja siivoan jäljet. Ei ollut mikään kohtelias hetki, vaan tiskasin ja siivosin kolme tuntia. Mies kävi välillä auttelemassa kun pyysin, muut joi viiniä. En tiedä miksi suostuin, mutta yllätyksenä tuli. Nyt pyydetään vähän suoremmin ja ollaan valmiita jopa maksamaan pari euroa. Ap.

Vedän takaisin, muistelin tarkemmin ja kyllä minäkin sinne hiukan leivoin ja tarjoilin ilman pyyntöä. Meillä oli silloin pienet lapset ja muut aikuiset lapset lapsettomia, siksi panokseni oli vähäisempi kuin heidän. Mutta esimerkiksi mieheni ei tehnyt yhtään mitään muuta kuin käskystäni järjesteli muutaman kupin, meidän perheen osallistuminen oli mun harteilla. Ajatella, että appivanhemmat kohtelivat mua jo silloin kylmästi, ja minä se vaan tiskasin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi