Miksi iäkkäänä +35v,lihoo ja laihtuminen on mahdotonta? :(
Kommentit (160)
Mulla nyt 80 mittarissa, ikää 37,5 pituutta 171. 80kg ssa käväsi myös noin 22-23-vuotiaana, sitten putoili 70 kiloon j parin viime vuoden aikana ku elnkkeily jääny vähemmäksi ja isutskelu lissäyny, niin painoaki siinä tullu. Ehkä lihasta myös kuitunu pois. Vietän kuitenki aika aktiivista liikuntaelämää, maatilan töissä. Sitä vaan on semmonen olo ja mielikuva kuitenni alati että eipä tuo pieni mahkumpu haittaa, senhä saa pois millo vaa kö(jos alkaa kuntoilla vaa
Miksi ja miksi.
Kukaan ei liho tahtomattaan, ei se lihominen ole iästä kiinni, vaan omasta itsestä.
Mä olin aina lihava. Siis tosi lihava. Aloin laihduttaa, kun olin 39 ja kolmen vuoden päästä olin normaalipainoinen. Ei se mahdotonta ole.
Oon 37 ja painan edelleen 48 kiloa, kuten olen painanut suurimman osan aikuisiästäni.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin aina lihava. Siis tosi lihava. Aloin laihduttaa, kun olin 39 ja kolmen vuoden päästä olin normaalipainoinen. Ei se mahdotonta ole.
No kyllä se mulle on. Hirveää taistelua ja ruoka voittaa aina.
Joooooo, on tullut selväksi jo niistä sadasta aloituksesta, jotka olet jo aiemmin tästä aiheesta tehnyt, 35-vuotias iäkäs.
Oletko thaimaalainen perhossarjan potkunyrkkijäpä vai solakka suomalainen pienonen urheiliamimmi?
Mä olen 40v ja mulla ongelmana laihtuminen. Paino tippuu tosi herkästi liikaa.
Iäkäs 35v😂😂😂 Keski-iässä, silloin kun siis oikeasti on keski-ikäinen, naiselle kerääntyy rasvaa ja lihoo herkemmin. Toki ei kaikille niin käy, joillakin meistä vain on erilaiset geenit. Ärsyttää nämä just 3kymppiset jotka täällä kirjoittelevat asioista, joista eivät vielä tiedä mitään ja se oma kokemus on ainoa oikea. Kun olette aikuisia, ymmärrätte mitä tarkoitan.
Jos sinä ap et laihdu, se on sinun ongelmasi, ei kaikkien keskiikäisten, älä siis yleistä ja uhriudu, vaan perse ylös sohvalta.
N 46 52kg.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä ap et laihdu, se on sinun ongelmasi, ei kaikkien keskiikäisten, älä siis yleistä ja uhriudu, vaan perse ylös sohvalta.
N 46 52kg.
Tsemppasim, ja kävelin 6-7km 4-5x viikko, loka - Tammikuu, eli sen 4kk. Ja lihoin kilon per kuukausi!! Eli liikkua ei ainakaan kannata. Ap
Vierailija kirjoitti:
Iäkäs 35v😂😂😂 Keski-iässä, silloin kun siis oikeasti on keski-ikäinen, naiselle kerääntyy rasvaa ja lihoo herkemmin. Toki ei kaikille niin käy, joillakin meistä vain on erilaiset geenit. Ärsyttää nämä just 3kymppiset jotka täällä kirjoittelevat asioista, joista eivät vielä tiedä mitään ja se oma kokemus on ainoa oikea. Kun olette aikuisia, ymmärrätte mitä tarkoitan.
35v=keski-ikänen = elämä ohi
Jätä niiden herkkujen mässyttäminen, sokeri pois kokonaan. Tarkkaile syömistäsi muutenkin, syö runsaasti vihreitä ja kaikenlaisia kasviksia. Vähennä turhia ja nopeita hiilareita kuten leipää, pastaa ja perunaa, yms. Syö sopivassa suhteessa lihaa (tai kasviproteiinia) ja terveellisiä rasvoja. Sisällytä ruokavalioosi esim. pähkinöitä, marjoja, vaikkapa yksi hedelmä päivässä. Pienennä annoskokoja tai harvenna ruokailukertoja, kokeile esim. 18:6 rytmiä ruokailuun. Voit syödä ihan normaalimäärän kaloreita päivässä. Ei dieettejä vaan kokonaisvaltainen elämäntapamuutos. Kävele päivässä vaikkapa se 10 000 askelta. Ei tarvitse edes mitään raskasta liikuntaa harrastaa, ellei sitten erityisesti halua. Mikäli harrastaa enemmänkin liikuntaa niin sitten ruoka-annoksia/kalorimäärää täytyy lisätä sen mukaan. Itsensä näännyttäminen ei auta mitään, ja päinvastoin helposti aiheuttaa ahmimishaluja kun kroppa käy miinuskaloreilla.
Vaatii tietysti itsekuria ja sinnikkyyttä, pelkkä toivominen ja palstalle kirjoittaminen ei auta. Takaan 100%:sti että painosi tulee laskemaan. Jos ahdistaa niin joskus voi pitää vaikkapa fuskupäivän. Ja jos yhtenä päivänä sortuu, niin se ei ole mikään epäonnistuminen, jatkaa vain seuraavana päivänä normaalisti. Mutta mikäli noudatat elämäntapamuutostasi säntillisesti niin jokusen viikon jälkeen tuskin tekee edes mieli mitään herkkupäiviä.
Tuon ikäisenä (ja huomattavasti vanhempanakin) painoin 52kg. Ei tuossa vaiheessa ikä lisää painoa van se mitä syöt🤣
Sitten kun ikää on 60v alka olemaan vaikeuksia pysyä normaalipainossa
n61v
Älkää vastatko sille. Minä laihdutin 37-vuotiaana 30 kiloa ja kilot pysyi poissa kuusi vuotta. Nyt kuitenkin taas kymppi pudotettavana ja hyvin tippuu 44-vuotiaanakin. Lihomisen syynä ei ollut ikä vaan stressiin ylensyöminen.
Aineenvaihdunta hidastuu, kun ikää tulee lisää. Silloin joutuu enemmän kiinnittämään huomiota syömiseen ja liikkumiseen.
Ap on se liian vanha 36 v. joka ensin kyseli, miten laihtua 30 kiloa juhannukseksi ja nyt on jo niin vanha, että turha tässä enää mitään aloittaa. Se ja sama mennä (erikoisleveään) arkkuun makaamaan valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jätä niiden herkkujen mässyttäminen, sokeri pois kokonaan. Tarkkaile syömistäsi muutenkin, syö runsaasti vihreitä ja kaikenlaisia kasviksia. Vähennä turhia ja nopeita hiilareita kuten leipää, pastaa ja perunaa, yms. Syö sopivassa suhteessa lihaa (tai kasviproteiinia) ja terveellisiä rasvoja. Sisällytä ruokavalioosi esim. pähkinöitä, marjoja, vaikkapa yksi hedelmä päivässä. Pienennä annoskokoja tai harvenna ruokailukertoja, kokeile esim. 18:6 rytmiä ruokailuun. Voit syödä ihan normaalimäärän kaloreita päivässä. Ei dieettejä vaan kokonaisvaltainen elämäntapamuutos. Kävele päivässä vaikkapa se 10 000 askelta. Ei tarvitse edes mitään raskasta liikuntaa harrastaa, ellei sitten erityisesti halua. Mikäli harrastaa enemmänkin liikuntaa niin sitten ruoka-annoksia/kalorimäärää täytyy lisätä sen mukaan. Itsensä näännyttäminen ei auta mitään, ja päinvastoin helposti aiheuttaa ahmimishaluja kun kroppa käy miinuskaloreilla.
Vaatii tietysti itsekuria ja sinnikkyyttä, pelkkä toivominen ja palstalle kirjoittaminen ei auta. Takaan 100%:sti että painosi tulee laskemaan. Jos ahdistaa niin joskus voi pitää vaikkapa fuskupäivän. Ja jos yhtenä päivänä sortuu, niin se ei ole mikään epäonnistuminen, jatkaa vain seuraavana päivänä normaalisti. Mutta mikäli noudatat elämäntapamuutostasi säntillisesti niin jokusen viikon jälkeen tuskin tekee edes mieli mitään herkkupäiviä.
Mikä avuksi, kun sorrun joka toinen päivä? Eilenkin aloitin elämäntapamuutoksen, mutta illalla kalorit jo 3000.
Johtuu hormoneista. Ruoka vaikuttaa hormoneihin. Kokeile syödä kohtuuterveellisesti mutta vain kolmesti päivässä.