Vanhenevan puolison (46v) ulkonäkö ja jutut inhottaa
Vielä 10 vuotta sitten ei ollut tätä ongelmaa, mutta nyt yli 45-vuotiaana hänellä on tullut painoa varsinkin keskivartaloon, hampaisiin hammaskiveä, hiukset ohentuneet, pientä ryppyä tullut kasvoihin joka paikkaan, jutut muuttuneet tylsiksi ja asenteet jähmettyneet, mitään uutta ja kivaa tai outoa ei voi harrastaa. Haaveet liittyy kesämökkiin ja pihanlaittoon. Tekee mieli erota.
Kommentit (607)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri en ole ymmärtänyt suhteissa, joissa nainen yli 10v nuorempi kuin mies. Kun ollaan 20v ja mies yli 30v, tilanne vielä hyvä. Mutta kun nainen alkaa lähestyä 30v ikää ja mies reilu 40v, tilanne alkaa olla toinen, mies harmaantuu ja rypistyy kun nainen on vielä nuori, kaunis ja menevä. Tällaiset pariskunnat ovat vain niin eri paria...
Kyllähän tuossa se eriparisuus alkaa tosiaan näkyä. Mies tulee nelikymppisenä parhaaseen charmiinsa mutta naisella alkaa kolmestakympistä se alamäki, kyllä se täytyy vaihtaa uuteen parikymppiseen siinä vaiheessa.
Uskomatonta miten papat jaksaa uskotella itselleen tällaisia valheita. 🙄
Saako testosteronin puute jotenkin miehet sekoamaan?Sanoppa mulle miten soonkonneri sai itsensä näyttämään puolet elämästään nelikymppiseltä?
Toiset ne näyttää nelikymppisiksi teiniltä ja toiset näyttää lopun elämäänsä nelikymppisiltä. Yleensä miehillä näin päin.
Connery näytti nelikymppiseltä jo ollessa kolmekymppinen. Ja tupeehan sillä oli päässä jo 32-vuotiaana ekan Bondin kuvauksissa: https://groovyhistory.com/sean-connery-hairpiece-007-james-bond-movies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
penkkariauto 89 kirjoitti:
Miksi aikoinaan katselin vanhempia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, 46v miehet on kyllä pääsääntöisesti vastenmielisiä, joten ymmärrän hyvin. Ylipainoisia, huono hygienia, rumia, huonot hampaat, alakerta ei enää toimi, luulevat silti olevansa kuumia kolleja, jotka jokainen nuori nainen haluaa (oksu kävi just kurkussa).
Joo tämä loputon itsevarmuus oman ulkonäön kanssa kummastuttaa. Oma mieheni on päästänyt itsensä 35 v eteenpäin pahasti lihomaan (tyyliin 30-40 kg), hiukset on lähteneet päälaelta mutta usein ei saa aikaiseksi leikkautettua takatukkaa joten se epäsiistin pitkästi kihartuu kaulukselle, hammaslääkärissä ei ole käynyt 10 vuoteen koska ei ole kuulemma tarvetta ja hampaat on muuttunut ruskehtavankeltaiseksi. Meillä ei ole edes iso ikäero mutta ärsyttää silti.
Ja parasta on että ukko uskoo olevansa tosi komea hopeakettu. Eilen katsottiin Netflixistä jotain gangsterisarjaa jossa oli todella veistoksellisen komea, hoikka mies. Mies totesi, että se näyttelijä on muuten saman ikäinen kuin hän eli 44, ”niin me miehet vaan komistutaan vanhetessamme, saadaan karismaa”. Joo, melkein samalta näytätte kyllä oli pakko heittää. Mies vielä otti tosissaan ja hymyili omahyväisesti, miettien varmaan pitäisikö tuo rupsahtanut rouva vaihtaa pian nuorempaan kun tässä alkaa olla täysin vastustamaton hopeakettu. (Olen harkinnut vaihtoa välillä jo itse sen epäsiisteyden ja jokailtaisen kaljan tissuttelun takia)
Aika rumasti puhut omasta miehestäsi selkänsä takana. En voi käsittää.
Hyvin kirjoitettu mielestäni. Fanitin täysin tuota juttua.
Lisään vielä että oma mieheni on melkein samalainen, mutta tepastelee hassun ankkamaisesti aamulla keittiöön. Raapii toisella kädellä kaljuuntuvaa päätään ja toinen käsi on takamuksessa.
Tulee halailemaan ja kyselee aamupalan perään.
Sitten läiskii ankkamaisesti kylppäriin ja lorottaa koko perheen kuullen 1,5l verran jaffaa pönttöön ja vähän lauteille. Toisinaan ennen läiskähteleviä askelia makuuhuoneen puolelta kuuluu raikuva turina.
Miksi me tytöt katseltiin yläasteella lukiolaisia ja amiksesta valmistuneita???
Ollaanko me tytöt jotenkin tyhmiä tulee mieleen.
Olin kolmetoista vuotiaana tosi ihastunut yhteen lukion kolmosella olevaan tyttöön, mutta hän kavereineen vain nauroi minulle ilkeästi. Tein rakkauskirjeen hänelle ja lähettelin lahjoja. En kelvannut nuoren ikäni puolesta. Henkisesti olin jo kypsä poika ja runkkailinkin jo aamuin sekä illoin railakkasti.
Tämä oli ensimmäinen sydänsuruni jonka halusin jakaa teidän kaikkien kanssa. Pyydän syvästi anteeksi että jouduin päähäsi tätä lukiessasi.
Muistan kun olin ottamassa vastaan karkkia jota heitettiin rekan perältä.
En minä sinne karkin takia tullut. Halusin nähdä hänet vain viimeisen kerran.
Yleensä naiset jostain syystä on kiinnostuneempia pojista joilla on autot. Olisin taatusti ollut paljon parempi kuin autopojat.
Tosiaan toivon että tämä on trollaus tai parodia eikä tällaisia kulje oikeasti tuolla keskuudessamme.
Siis normaali teinirakastuminen pojalta?
Ei siinä ole mitään normaalia että aikuinen mies uhriutuu vuosia myöhemmin siitä kun lukion kolmannella ollut täysi-ikäinen ei kiinnostunut 13-vuotiaasta lapsesta ja laittaa syyksi AUTOT.
Vähän ot, mutta itse ja moni kavereista kävi jo baareissa 13v. Parta kasvoi ja meni täydestä.
Kyllähän romantikoilla jää ensirakkaus muistoon hyvinkin.
Sinä se et tässä ole yhtään terve päästäsi. Minä ajelin autoa jo 12v mökkitiellä vanhempieni luvalla aikoinaan 80-luvulla.
13v on monissa kultuureissa jo miehenalku.
Juttelin kavereiden kanssa jotka on kotoisin muualta, niin joissain perheissä on tapana että kun poika täyttää 13v, niin isä vie hänet maksulliselle.
Tämä on sellainen juttu mistä ei sais kamalasti puhua, mutta tätä tapahtuu.
Joissain kultuureissa sen ikäinen on jo tavallaan mies.
Ehkä, mutta suomalaisessa kulttuurissa aika kaukana miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri en ole ymmärtänyt suhteissa, joissa nainen yli 10v nuorempi kuin mies. Kun ollaan 20v ja mies yli 30v, tilanne vielä hyvä. Mutta kun nainen alkaa lähestyä 30v ikää ja mies reilu 40v, tilanne alkaa olla toinen, mies harmaantuu ja rypistyy kun nainen on vielä nuori, kaunis ja menevä. Tällaiset pariskunnat ovat vain niin eri paria...
Kyllähän tuossa se eriparisuus alkaa tosiaan näkyä. Mies tulee nelikymppisenä parhaaseen charmiinsa mutta naisella alkaa kolmestakympistä se alamäki, kyllä se täytyy vaihtaa uuteen parikymppiseen siinä vaiheessa.
Saako testosteronin puute jotenkin miehet sekoamaan?Sanoppa mulle miten soonkonneri sai itsensä näyttämään puolet elämästään nelikymppiseltä?
Toiset ne näyttää nelikymppisiksi teiniltä ja toiset näyttää lopun elämäänsä nelikymppisiltä. Yleensä miehillä näin päin.
Connery näytti nelikymppiseltä jo ollessa kolmekymppinen. Ja tupeehan sillä oli päässä jo 32-vuotiaana ekan Bondin kuvauksissa: https://groovyhistory.com/sean-connery-hairpiece-007-james-bond-movies
Kiitos korjauksesta.
Ihmettelin aina että miten kauan se pystyy pausettamaan oman nelikymppisyytensä.
Oli jo kolmekymppisenä nelikymppinen. Melkoinen saavutus. Siinähän on oltu yli puolet elämästä nelikymppisen näköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, 46v miehet on kyllä pääsääntöisesti vastenmielisiä, joten ymmärrän hyvin. Ylipainoisia, huono hygienia, rumia, huonot hampaat, alakerta ei enää toimi, luulevat silti olevansa kuumia kolleja, jotka jokainen nuori nainen haluaa (oksu kävi just kurkussa).
Joo tämä loputon itsevarmuus oman ulkonäön kanssa kummastuttaa. Oma mieheni on päästänyt itsensä 35 v eteenpäin pahasti lihomaan (tyyliin 30-40 kg), hiukset on lähteneet päälaelta mutta usein ei saa aikaiseksi leikkautettua takatukkaa joten se epäsiistin pitkästi kihartuu kaulukselle, hammaslääkärissä ei ole käynyt 10 vuoteen koska ei ole kuulemma tarvetta ja hampaat on muuttunut ruskehtavankeltaiseksi. Meillä ei ole edes iso ikäero mutta ärsyttää silti.
Ja parasta on että ukko uskoo olevansa tosi komea hopeakettu. Eilen katsottiin Netflixistä jotain gangsterisarjaa jossa oli todella veistoksellisen komea, hoikka mies. Mies totesi, että se näyttelijä on muuten saman ikäinen kuin hän eli 44, ”niin me miehet vaan komistutaan vanhetessamme, saadaan karismaa”. Joo, melkein samalta näytätte kyllä oli pakko heittää. Mies vielä otti tosissaan ja hymyili omahyväisesti, miettien varmaan pitäisikö tuo rupsahtanut rouva vaihtaa pian nuorempaan kun tässä alkaa olla täysin vastustamaton hopeakettu. (Olen harkinnut vaihtoa välillä jo itse sen epäsiisteyden ja jokailtaisen kaljan tissuttelun takia)
Lisään vielä että oma mieheni on melkein samalainen, mutta tepastelee hassun ankkamaisesti aamulla keittiöön. Raapii toisella kädellä kaljuuntuvaa päätään ja toinen käsi on takamuksessa.
Sitten läiskii ankkamaisesti kylppäriin ja lorottaa koko perheen kuullen 1,5l verran jaffaa pönttöön ja vähän lauteille. Toisinaan ennen läiskähteleviä askelia makuuhuoneen puolelta kuuluu raikuva turina.
Olin kolmetoista vuotiaana tosi ihastunut yhteen lukion kolmosella olevaan tyttöön, mutta hän kavereineen vain nauroi minulle ilkeästi. Tein rakkauskirjeen hänelle ja lähettelin lahjoja. En kelvannut nuoren ikäni puolesta. Henkisesti olin jo kypsä poika ja runkkailinkin jo aamuin sekä illoin railakkasti.
Tämä oli ensimmäinen sydänsuruni jonka halusin jakaa teidän kaikkien kanssa. Pyydän syvästi anteeksi että jouduin päähäsi tätä lukiessasi.
Yleensä naiset jostain syystä on kiinnostuneempia pojista joilla on autot. Olisin taatusti ollut paljon parempi kuin autopojat.
Tosiaan toivon että tämä on trollaus tai parodia eikä tällaisia kulje oikeasti tuolla keskuudessamme.
Ei siinä ole mitään normaalia että aikuinen mies uhriutuu vuosia myöhemmin siitä kun lukion kolmannella ollut täysi-ikäinen ei kiinnostunut 13-vuotiaasta lapsesta ja laittaa syyksi AUTOT.
Vähän ot, mutta itse ja moni kavereista kävi jo baareissa 13v. Parta kasvoi ja meni täydestä.
Sinä se et tässä ole yhtään terve päästäsi. Minä ajelin autoa jo 12v mökkitiellä vanhempieni luvalla aikoinaan 80-luvulla.
Juttelin kavereiden kanssa jotka on kotoisin muualta, niin joissain perheissä on tapana että kun poika täyttää 13v, niin isä vie hänet maksulliselle.
Riippuu vähän yksilöstä. Mulla kasvoi parta jo 11v ja oli jo karvoitusta. Stressitekijät voi vauhdittaa kasvua.
Minua kiusattiin karvaiseksi apinamieheksi, mutta kiusaaminen loppui aika lyhyeen, kun annoin konkreettisesti melkein isän kädestä. Ja nakkelin poikia vähän seinälle.
Olin täysimittainen uros tullessani yläasteelle. Ammattikoulussa muiden oppilaiden vanhemmat luulivat minua opettajaksi. Se oli hauskaa ja kyllähän sillä kujeiltiinkin. Käytimme röyhkeästi väärin "opettajuuttani".
Deittailin myös lukioikäisiä ja paljon vanhempiakin naisia (34v vanhin). Tietenkään ikää ei kannata kertoa vaan antaa pärstäkertoimen tehdä tehtävä itsestään. Baareissa tuli käytyä jo ennen täysi-ikää.
Mitä olen katsellut noita nuoria miehiä, niin kyllä tuo varhainen kypsyys on lisääntynyt.
Ruoka taitaa olla ravinteikkaampaa ja elämä stressikeskeisempää.
Nykyinen puoliso deittaili lukion kolmannella seiskaluokkalaista poikaa aikoinaan (ei minua).
Kyllä se vähän tyttöjen korvien välistä löytyy mitä halutaan deittailla ja halutaanko leikkiä aikuista, vai olla ihan oman ikäisten skaalassa.
Minulla oli kova tarve olla mies, siksi naisetkin oli vanhempia ja menin täydestä.
Laatikkoleuka ja orastava kalju jo 19v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan vähän. Kyllähän aikoinaan 1950-1970 13v oli valmis ihan miesten töihin. Se on tämä nykyinen holhous joka tekee tuon ajattelun. Mulla on ystäviä jotka tuli vanhemmiksi jo ollessaan ripari-ikäisiä.
Työväenluokan porukka ei aikaile töihinlähdön kanssa, eikä perheen perustamisissa.
Pitää antaa sitä vastuuta että kasvaa varhain mieheksi. Nykyään jannut on pentuja vielä kolmekymppisenäkin. Kun jätkän laittaa töihin jo nuorena, niin siihen miehuuteen ikään kuin kasvaa. Saa omaa rahaa ja tulee vastuuta itsestä.
Ei terveellä nuorella mene pitkään että tajuaa lentää pois pesästä.
Tere ap, joko olet lähtenyt nuorempien joukkoon? Vai nysväätkö kesämökillä?
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mihin täysin asiallinen viestini tästä ketjusta on kadonnut. Jollakin meni ilmeisesti tunteisiin se, etten näe kovin hyvää tulevaisuutta suhteellani?
Niin. Puolisoni (mies) on minua yli 10 vuotta vanhempi. Se ei todellakaan ole mikään mitätön ikäero, vaan se selvästi näkyy nyt kun olen itse kolmekymppinen. On aika karua tajuta, että puoliso on 50-vuotias ennen kuin minä täytän 40. Hän vanhenee kovaa vauhtia: hiukset lähtevät, vartalo muuttuu, käytös muuttuu. Minäkin tietenkin vanhenen tässä samalla, mutta aivan eri tahtia.
Kehtaan väittää, että parisuhde kannattaa muodostaa suunnilleen oman ikäisen henkilön kanssa. Poikkeuksia toki on, mutta harva haluaa olla kymmeniä vuosia nuoremman tai vanhemman kanssa. Se ei vaan toimi.
Ei sitä 10 vuoden ikäeroa nuorempana huomaa, mutta nyt kun olen 60 v nainen en voisi ajatellakkaan olevani 70 vuotiaan ukon kanssa, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Jätin itse mieheni vuosi sitten syksyllä samasta syystä. Meillä ikäeroa oli 18 vuotta.
Kun tavattiin, minä olin 20 ja hän 38. Mies oli hyvän näköinen itsevarma muusikko ja keikkailun lisäksi popjazz-konservatorion opettaja. Jonkin verran kuuluisakin. Tyyliltään hän oli hyvin nuorekas kuten myös meneviltä elämäntavoiltaan. Minusta oli uskomatonta että se mies, jonka ympärillä pyöri kauniita naisia, ihastui juuri minuun ja että sain hänet aviomieheksikin.
Saatiin vuosien varrella 3 lasta enkä ikäeroa miettinyt niin kauan kuin ruuhkavuodet piti kiireisinä. Mutta kun oltiin 14 vuotta oltu naimisissa ja lapset ei enää ihan pieniä, tajusin sen millaiseksi mies oli muuttunut. Ulkoisesti hänen hiuksensa oli harmaat ja päältä kalju. Oli lihonut noin 30 kg. Ryppyjä, papan hajua. Pukeutuminen vaihtunut rokkarityylistä pappatyyliin. Haaveet vaihtuneet musiikkiin ja matkoihin liittyvistä asioista siihen, että jos ostaisi omaksi vanhempiensa
Wau, hyvä Sinä👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako testosteronin puute jotenkin miehet sekoamaan?
Kovat luulot itsestään🤭
Vierailija kirjoitti:
Kun nää likat alkaa seukkaa lukioikäisinä näitä +20-30v ukkoja, ni mikä ihme tämä ap:n itku on.
Sitä saa mitä pelaa. Oisko kannattanu odotella että pojat kasvaa? Eikä lähteä jo vanhoja äijiä riiaamaan?
Kyl mäki muistan kuinka meitä yläasteella vatutti katella kun vanhat ukot tuli ja vei meitin tytöt.
Et mitä ne oikee näki sit, ni ainaki autot oli kova juttu tytöille et pääsee autokyydis aamul kouluu näyttävästi.
Mitä lie siinä aamulla ennen autokyytiä tehty sitten, sitä tuumittii poikien kaa ringis ennen oppituntien alkuu.
Aika vanha näköisii ukkoja oli kyseessä.
Se raha ja vauraus.
Mun mies on minua 22 vuotta vanhempi, nyt minä olen 50 ja mies on 72. Naimisiin mentiin kun minä olin 32 ja mies 54. Ei ole kyllä koskaan ollut tällaisia ongelmia meillä. Toisaalta, minä olen aina ollut luonteeltani "vanhan tekoinen", eli esim. mun kiinnostukset on ollut jo parikymppisenä luokkaa kotoilu, käsityöt, mökkeily, puutarhanhoito. Joskus joku opiskeluajan poikakaveri jättikin minut sanoen, että olen ihan nätti, mutta olen tylsin tyyppi jonka olen tavannut, että haluaisin elää kuin eläkemummo :D
Ja mä olen aina pitänyt ulkonäössä ikääntymisen merkkejä oikeastaan aika seksikkäinä. Harmaat hiukset, ilmerypyt. Mä muistan kun teininä kaverit ihaili jotain poikabändipoikia, ja mun "kuumat miehet" oli 40-70-vuotiaita karskin ja karismaattisen näköisiä näyttelijöitä. Oma mies oli ulkoisesti kuumimmillaan ehkä 60-vuotiaana. Mutta eihän se ulkonäkö tosiaan ole enää tässä vaiheessa kun on 18 vuotta oltu naimisissa, minkään sortin pääasia, eikä rakkauttamme muuta, jos/kun hän seuraavan 10 vuoden aikana muuttuu ihan kunnolla vanhuksen näköiseksi.
Onneksi ollaan miehen kanssa samaa ikäluokkaa ja voidaan rupsahtaa yhdessä. Aikamoiset kuvitelmat on nuorilla naisilla, jos ajatellaan, että puolison ulkonäkö ja tyyli ei iän myötä muutu. Ehkä liikaa katsottu rokkareita, jotka kulkevat samanlaisissa kuteissa parikymppisestä seitsemänkymppisiksi.
Mä inhosin sun tihrusilmiä.ja läskimahaa mutta en kertonut ettei miehinen egosi olisi vaurioitunut.
Ap: miehesi ei nuorene. Eroa hyvä ihminen. Et voi jäädä suhteeseen säälistä, sinulla on vielä paljon vuosia edessä.
"Iloa ikäerosta"
https://www.hs.fi/elama/art-2000010654007.html
Otsikoi hs maksumuurin takana olevassa jutussaan toimittaja pariskunnasta, joilla on ikäeroa 24 vuotta. Nainen 38 ja mies 62. Ovat kirjoittaneet kirjan aiheesta nimellä "Voi siitä olla iloakin Ikäero parisuhteessa". Jutun siis kirjoittanut kollegansa.
EN tiedä mitään heidän suhteensa dynamiikista edes luettuani tuon jutun, mutta hauskasti siinäkin sattumalta on tuo asetelma, jossa iäkkäämpi mies on yhteisössään vakiintuneessa statusasemassa suhteessa naiseen. En tiedä varallisuuksiaan taloudellisesti, mutta hesarin meritoituneella konkaritoimittajalla on varmasti sosiaalista ja kulttuurista pääomaa yllinkyllin saman alan ja samanhenkisten (kulttuuri)ihmisten kuplassa. EHkä tuo harmahtava herrasmies on kertakaikkisen mukava ja karismaattinen tyyppi, joka olisi hurmannut simpsakan naistoimittajan vaikka Alepan kassana. Kuka tietää.
Vauvalaisia varmasti riemastuttaa seuraava suora lainaus kommenttiosiosta:
....."Tänä päivänä ns. iättömyys on hyvin yleistä eli se, että ikää ei pysty ulkonäöstä/olemuksesta näkemään. Tämä kuvan nainen voisi olla lähes mitä tahansa 20-50 vuoden väliltä ja kuvassa oleva mies on säilynyt erittäin nuorekkaana. Tästä saa toki olla eri mieltä mutta minun silmääni kuvan mies voisi mennä jopa kolmikymppisestä. Jos itse kohtaisin tosielämässä tuollaisella olemuksella olevan miehen, niin en arvaisi 6-kymppiseksi. Ymmärtäisin ihmettelyn tuosta ikäerosta jos heidän ulkomuotonsa vastaisivat tuota ikäeroa eli että kuvassa olisi selkeästi nuorekas nainen (mitä hän toki onkin) ja selkeästi vanheneva mies."......
Vierailija kirjoitti:
AP minulla sama tilanne. Mies 57 minä 46. Mies lihonut 40 kg, polttaa, juo alkoholia, ei liiku, syö roskaruokaa. Kaikki illat löhöää telkkua katsellen ja syö tauotta.
Verenpaine ja sokerilääkitys. Ei seksiä neljään vuoteen, miehellä ei enää ota eteen.
Minä syön terveellisesti, rasvaprosentti 22% liikun 5-6 krt viikossa, mm juoksen 10 km lenkkejä ja käyn salilla. Kroppa urheilullinen, ja vähärasvainen. Rinnat DD-kuppia ja kiinteät. Olen lisäksi naisellinen, pukeudun naisellisesti, ja pidän huolta ulkonäöstäni. Viikottain saan kehuja ulkonäöstäni.
Miehen kanssa ei muuta yhteistä kuin kaveruus. Mies ei suostu lähtemään kävelylenkeille vaikka pyydän mukaan. Kuulemma selkä kipeytyy. Ei myöskään suostu laihduttamaan etc.
Päivittäin mietin eroa. Lisäksi mun olisi helppo löytää uusi kumppani, koska vielä tämän ikäisenäkin saan paljon miesten lähestymisiä ja iskuyrityksiä.. Tiedän että vientiä olisi.
Raakkihan sinäkin jo olet. Saman ikäinen kuin tuo mies, josta ap valittaa.
En jahtaa minkäänikäisiä naisia, saati nuorempia. Ihmettelen kuitenkin tätä kokemusta että 20- ja 30-vuotiaan ikäero vielä menee, mutta 40- ja 50-vuotiailla se on sitten ihan yöks, kun vanhempi on jotenkin ilmeisesti etumatkalla vanhentunut. Omasta näkökulmasta koin 20- vuotiaana 3-4-kymppiset vanhuksiksi. Nyt jostain 45 tienoilta 10-15-20 vuottakin vanhempien joukosta tapaa ajatuksiltaan virkeinä, itseäkin paljon virkeämpinä säilyneitä ja myös fyysisesti hyvässä kunnossa säilyneitä.
Vierailija kirjoitti:
En jahtaa minkäänikäisiä naisia, saati nuorempia. Ihmettelen kuitenkin tätä kokemusta että 20- ja 30-vuotiaan ikäero vielä menee, mutta 40- ja 50-vuotiailla se on sitten ihan yöks, kun vanhempi on jotenkin ilmeisesti etumatkalla vanhentunut. Omasta näkökulmasta koin 20- vuotiaana 3-4-kymppiset vanhuksiksi. Nyt jostain 45 tienoilta 10-15-20 vuottakin vanhempien joukosta tapaa ajatuksiltaan virkeinä, itseäkin paljon virkeämpinä säilyneitä ja myös fyysisesti hyvässä kunnossa säilyneitä.
20 ja 30 ovat yleensä fyysisesti ihan samassa kunnossa. Neljän ja viidenkympin tienoilla vanheneminen kiihtyy, jolloin aiemmin huomaamaton ikäero tuleekin näkyväksi. Meillä on ikäeroa 7 vuotta eikä se tuntunut nuorempana paljolta. Nyt kun mies on 56 ja minä 49, se alkaa välillä tuntua jopa liialliselta, vaikka en olekaan miestäni jättämässä. Meillä kuitenkin on myös mennyt niin että itse olen samoissa mitoissa kuin parikymppisenä, joogaan ja urheilen eikä ole mitään vaivoja. Mies taas on vanhentunut nopeammin, ja juuri tuossa 50 jälkeen siinä oli iso piikki nopeassa ajassa. Välillä jopa toivon että itsellekin tulisi sellainen jotta oltaisiin enemmän samaa sarjaa.
Naiset kuitenkin vanhenevat hitaammin ja pysyvät terveempinä (ei kaikki, mutta tutkimusten mukaan keskimäärin näin), joten sinänsä ei ole ihme jos itse näet hyväkuntoisia itseäsi vanhempia naisia. Toisin päin tässä iässä alkaa olla harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Olen miehesi ikäinen mutta en edes itse jaksa miten monet ikäiseni, naiset ja miehet, elää jossain 90-luvulla. Kuuntelee sitä musiikkia, nostalgisoi, ei osaa olla poliittisesti korrekteja kuten nuoret, möläytellään ukkojuttuja tyyliin Kape ja koko asenne on jähmettynyt.
"poliittisesti korrekteja" - siis kana-aivoisesti ja/tai pelkurimaisesti mukaudutaan laumahenkeen ja sen oikkuihin ja ääliömäisyyksiin - "ulvoa susien kanssa", "when in Rome, do as the Romans do"
Niin voihan sen noinkin ymmärtää jos haluaa ymmärtää tahallaan ja lapsellistesti tyhmästi asiat.
7 vuotta itseään vanhempien miesten kanssa, jopa 15v.
Sitten itketään.
Siitähän tässä aloituksessakin oli kyse.