Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhenevan puolison (46v) ulkonäkö ja jutut inhottaa

Vierailija
07.03.2021 |

Vielä 10 vuotta sitten ei ollut tätä ongelmaa, mutta nyt yli 45-vuotiaana hänellä on tullut painoa varsinkin keskivartaloon, hampaisiin hammaskiveä, hiukset ohentuneet, pientä ryppyä tullut kasvoihin joka paikkaan, jutut muuttuneet tylsiksi ja asenteet jähmettyneet, mitään uutta ja kivaa tai outoa ei voi harrastaa. Haaveet liittyy kesämökkiin ja pihanlaittoon. Tekee mieli erota.

Kommentit (607)

Vierailija
301/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä ihan dramaattinen muutos, joka miehessä voi tapahtua ihan muutamassa vuodessa kun ikää tulee. Atleettinen, tumma komea mies, jonka tapasin, muuttui radikaalisti kolmessa vuodessa neljänkympin seutuvilla. Hiukset lähtivät päälaelta, maha kasvoi isoksi palloksi, kasvot pyöristyivät. Lisäksi, kun lakkasi ajamasta partaansa ja ostamasta uusia vaatteita, eli kulki risaisissa vanhoissa vaatteissa, maha pystyssä, epäsiisti parta ja muutama hius ohimoilla hapsottaen, niin voitte kuvitella, minkälainen ilmestys hän oli. Näytti ihan laitapuolen kulkijalta. Edellisestä miehestä ei ollut mitään jäljellä. En tajua, miksi lakkasi kaiken lisäksi ostamasta vaatteitakin. Eli kulki käytettyinä saduissa vanhoissa ja pinttyneissä tai risaisissa vaatteissa. Itse olin huoliteltu ja normaalipainoinen. Yhdessä kulkeminenkin oli vaikeaa. Kiusallista suorastaan. En halunnut jatkaa suhdetta. Oli muutakin ongelmaa kyllä.

Kyllä meissä naisissakin tapahtuu yht'äkkiä muutoksia, vai ettekö te muut huomaa mitään peiliin katsoessa? 

Minä olen nyt 46v. ja vielä kaksi vuotta sitten näytin paljon raikkaammalta ja ei nyt nuoremmalta, mutta kivemmalta. Kahden vuoden aikana ryppyjä on ilmestynyt silmien ympärille tuhottomasti ja ennen niin sileään otsaan on tullut tuollaiset poikkiuurteet :(

Selkeästi kasvojen alaosa on alkanut roikkua, vaikka olen laihtunut ja noin muuten kiinteytynyt, vaikka toki muuallakin kropassa on havaittavissa roikkumista. Harmaita on hiuksiini ilmestynyt jo kolmekymppisenä, joten niiden olemassaolo ei haittaa, vaikka niitä nyt onkin jo puolet hiuksista. Tykkään harmaistani ja onneksi tykkään, koska en enää voi värjätä hiuksiani - olen herkistynyt kaikille hiusväreille. Onneksi hiukset ovat pitkät ja paksut.

Yleisilme muutenkin on nykyään väsynyt ja tympeä, vaikka en tunne itseäni sellaiseksi. Näkö huononee vuosi vuodelta ja silmälaseja (näitä monitehoja) saa olla muutaman vuoden välein uusimassa.

Yritän syödä terveellisesti ja liikkua paljon, jotta en täysin rupsahtaisi ja kangistuisi, mutta tuntuu että ikääntyminen tekee mitä se haluaa tehdä ulkomuodolleni, vaikka kuinka taistelisin sitä vastaan. Itselläni ei ole varaa mihinkään kauneushoitoihin, enkä kyllä haluaisikaan botoxeja sun muita keinotekoisia juttuja kasvoihini. Muuten pidän huolta "kauneus"rutiineista puhdistuksineen ja kosteutuksineen, yms., jotta edes näiden kautta fiilis itsestäni olisi parempi.

Vierailija
302/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset eroa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miestäni reilut kymmenen vuotta vanhempi, ikää 44 ja alan kuulla pikkuhiljaa samanlaisia ”moitteita” ulkonäöstäni ja jaksamisestani 😄 Minkäs teet, kun vaihdevuosien lähestyessä painonhallinta on vaikeampaa, yöuni ei ole enää yhtä hyvää kuin ennen (mikä sitten näkyy väsymyksenä ja vanhenemisena naamassa), eikä vain ole virtaa samalla tavalla kuin kolmekymppisessä.

Jos mies ei sitä tajua, niin senkus nostaa kytkintä. En minä tästä enää nuorene, ja hän on samassa jamassa kymmenen vuoden päästä.

Niin muuten ap:kin.

Vierailija
304/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meissä vanhoissa miehissä kasvaa pientä mätää joka aiheuttaa yleisesti etenkin aamuisesti vanhan ukon hajua.

Oma tytär aina kavahtaa minua kuin vampyyri valkosipulia.

"Hyi iskä, sä haiset ihan setämiesjuustolle".

vaimokin toteaa aina että isä käy nyt.

alle kahden vuoden aikana kaljuunnuin. Päällä on sellainen lentokenttä ja alas jyrkänteeltä kasvaa vielä vähän liaaneja.

Iho on alkanut ahavoitua ja punertua. Etenkin jos viikonloppuisin ottaa ihan vähänkin alkoholia niin tulee ruusufinnejä ja nenä punottuu täysin ruvelle. Jouluna nenä oli kuin mansikka kaikkine reikineen.

Ei enää onnistu erektiotkaan. Jos käyn lenkillä ja sauvakävelyllä niin naama punoittaa pari päivää jälkikäteen todella raskaasti. Hampaiden kiinnittyminen on heikentynyt.

Heiluvat ja ikenet löyhkäävät kuin navetta.

Vaimo ei syystäkään hirveästi halua. Kärsin myös tahtomattomista ja satunnaisista rupsahteluista. Jos istahdan niin saatan turauttaa ihan itsestään vahingossa. Todella kiusallinen vaiva jos on vieraita.

Kerran lauantaina kun yritämme vaimoni kanssa seksiä, niin kampesi päälleni niin varmasti yli suolellinen kaasua pörähti sisuksista makuuhuoneeseen. Ikkunaa vain auki ja eihän siitä sitten tullut hommista mitään.

Lempiruokiani ovat makkarvoileivät ja teen yleensä neljäkerrosta majoneesilla.

T. mies 44

Vierailija
305/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

adamsandlerin mehureki kirjoitti:

meissä vanhoissa miehissä kasvaa pientä mätää joka aiheuttaa yleisesti etenkin aamuisesti vanhan ukon hajua.

Oma tytär aina kavahtaa minua kuin vampyyri valkosipulia.

"Hyi iskä, sä haiset ihan setämiesjuustolle".

vaimokin toteaa aina että isä käy nyt.

alle kahden vuoden aikana kaljuunnuin. Päällä on sellainen lentokenttä ja alas jyrkänteeltä kasvaa vielä vähän liaaneja.

Iho on alkanut ahavoitua ja punertua. Etenkin jos viikonloppuisin ottaa ihan vähänkin alkoholia niin tulee ruusufinnejä ja nenä punottuu täysin ruvelle. Jouluna nenä oli kuin mansikka kaikkine reikineen.

Ei enää onnistu erektiotkaan. Jos käyn lenkillä ja sauvakävelyllä niin naama punoittaa pari päivää jälkikäteen todella raskaasti. Hampaiden kiinnittyminen on heikentynyt.

Heiluvat ja ikenet löyhkäävät kuin navetta.

Vaimo ei syystäkään hirveästi halua. Kärsin myös tahtomattomista ja satunnaisista rupsahteluista. Jos istahdan niin saatan turauttaa ihan itsestään vahingossa. Todella kiusallinen vaiva jos on vieraita.

Kerran lauantaina kun yritämme vaimoni kanssa seksiä, niin kampesi päälleni niin varmasti yli suolellinen kaasua pörähti sisuksista makuuhuoneeseen. Ikkunaa vain auki ja eihän siitä sitten tullut hommista mitään.

Lempiruokiani ovat makkarvoileivät ja teen yleensä neljäkerrosta majoneesilla.

T. mies 44

Kannattaa käyttää käsisaippuaa hammastahnan sijaan. Tehoaa paljon paremmin heiluviin hampaisiin ja bakteerimassaan!

Vierailija
306/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 16 vuotta nuorempi ja alkanut haaveilla omanikäisestä, tai ehkä itseäni nuoremmasta miehestä.

Ap

Ymmärrän täysin! Mulla samantyylinen tilanne, että mies huomattavasti vanhempi minua. Mies 53v. ja väsynyt, -on alkanut haisemaan kummalliselta. -nukkuu illalla istualteen jo yhdeksän maissa. Hankala tilanne. Itse tunnen olevani parhaassa iässä ja "niitäkin haluja" paljon…on vain lisääntynyt iän myötä. Mua myös oman ikäiset alkaneet kiinnostaa.

Vierailija
307/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 16 vuotta nuorempi ja alkanut haaveilla omanikäisestä, tai ehkä itseäni nuoremmasta miehestä.

Ap

Ymmärrän täysin! Mulla samantyylinen tilanne, että mies huomattavasti vanhempi minua. Mies 53v. ja väsynyt, -on alkanut haisemaan kummalliselta. -nukkuu illalla istualteen jo yhdeksän maissa. Hankala tilanne. Itse tunnen olevani parhaassa iässä ja "niitäkin haluja" paljon…on vain lisääntynyt iän myötä. Mua myös oman ikäiset alkaneet kiinnostaa.

Meillä mies 55v myös torkahtelee minne sattuu ja nytkähtelee hereille säpsähtäen. Pieraisee silloin tällöin hölmistynyt ilme huulillaan.

Ei enää jaksa 38v naista. Kovasti yrittää aina olla mukana mutta väsyy ja jää useimmiten kotiin lasten kanssa. Minä olen vielä niin nuori.

Vierailija
308/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tuoliin nukahtelevilla viisikymppisillä on todennäköisesti uniapnea. Ei ole millään muotoa normaalia. Olen itse kuusikymppinen täti, mies nuorempi. Hän lakkasi torkkumasta, kun uniapnea saatiin hoitoon. Virkosi huomattavasti muutenkin.

Vierailija
309/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aloittajalla ongelma ole pelkästään miehen ikä, vaan se ukkoutuminen. Mun mies on saman ikäinen kuin aloittajan, treenaa, on hyväkroppainen ja on kiinnostunut monenlaisesta, on menevä ja tekevä. Huolehtii hyvin hygieniastaan ja on viriili. Vähän toki alkaa olla ryppyjä silmäkulmissä ja harmaata ohimoilla, mutta se ei mua haittaa. Itse 6 vuotta nuorempana olen enemmän kaavoihini kangistunut, kotona viihtyvä ja kroppakin on plösömpi, vaikkei huono olekaan. Onneksi olen kaiketi aika kiva ja luonnonkaunis, muuten mies varmaan vaihtaisi mut nuorempaan :D

Taitaa olla vain sinun silmissäsi näin. Me muut kyllä huomataan että miehesi on vanha jo. Sanaa viriili ei edes käytetä koskaan alle 50-vuotiaasta.

Vierailija
310/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miestäni reilut kymmenen vuotta vanhempi, ikää 44 ja alan kuulla pikkuhiljaa samanlaisia ”moitteita” ulkonäöstäni ja jaksamisestani 😄 Minkäs teet, kun vaihdevuosien lähestyessä painonhallinta on vaikeampaa, yöuni ei ole enää yhtä hyvää kuin ennen (mikä sitten näkyy väsymyksenä ja vanhenemisena naamassa), eikä vain ole virtaa samalla tavalla kuin kolmekymppisessä.

Jos mies ei sitä tajua, niin senkus nostaa kytkintä. En minä tästä enää nuorene, ja hän on samassa jamassa kymmenen vuoden päästä.

Niin muuten ap:kin.

Mä en enää edes halua uutta miestä sitten kun tämä suhde päättyy eroon/kuolemaan. Ollaan samana vuonna syntyneitä, ja sen arvon tajuaa nyt, kun vanhetaankin samoihin aikoihin. Ei tarvitse jättää sen takia että toinen vanhentuu, eikä olla yhdessä vanhan kanssa vaikka itsellä olisi vielä menohaluja. 

Vierailija
311/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä mies 55v myös torkahtelee minne sattuu ja nytkähtelee hereille säpsähtäen. Pieraisee silloin tällöin hölmistynyt ilme huulillaan.

Ei enää jaksa 38v naista. Kovasti yrittää aina olla mukana mutta väsyy ja jää useimmiten kotiin lasten kanssa. Minä olen vielä niin nuori.

Meillä harmaantunut viisikymppinen myöskin torkahtelee istuvilleen ja säpsähtää hereille omista pieruistaan.

Vierailija
312/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jotenkin huonovointinen olo tästä keskustelusta. Karmiva ajatus, että mun kotona olisi joku istualleen nukahteleva kalmanhajuinen puolikalju.

Vierailija
313/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli jotenkin huonovointinen olo tästä keskustelusta. Karmiva ajatus, että mun kotona olisi joku istualleen nukahteleva kalmanhajuinen puolikalju.

Mitäs kamalaa siinä nyt on?

Mielestäni kamalempaa on että joillain on olohuoneessa akvaario.

T: Se jota tytärkin kavahtaa

Vierailija
314/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, 80-luvun alusta oli parempi hammasvalistus & hoito kun nykyään. Et sinänsä kyllä me keski-ikäiset osataan.

Laiskutta voi olla jos on huonot hampaat tai huono genetiikka.

Vierailija
315/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaljupietu täsää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse skippaan niin akvaariot kuin myös kalman hajuiset vanhat miehetkin.

Vierailija
316/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itselläkin päättyi ison ikäeron suhde tuon maagisen 45 vuoden täyttämisen jälkeen, ikä jolloin miehet jostain ihmeen syystä samaan aikaan sekä ukkoutuvat, että kuvittelevat olevansa kuumimmillaan 🙈 olin 31v kun mies täytti 45v ja joku kuolemanpelkokin tuli häntä katsellessa.

Tämä. Kuvittelevat olevansa kuumimmillaan. Kuumempia ja samanveroisia kuin kolmekymppiset

Vierailija
317/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo täytät 40, niin alamäki alkaa ulkonäöllisesti kamppilet vain itsesi kanssa ja oman tasoistasi jo hieman ikääntyvän polven sarjassa. Nuoruus ohi jo

Vierailija
318/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri en ole ymmärtänyt suhteissa, joissa nainen yli 10v nuorempi kuin mies. Kun ollaan 20v ja mies yli 30v, tilanne vielä hyvä. Mutta kun nainen alkaa lähestyä 30v ikää ja mies reilu 40v, tilanne alkaa olla toinen, mies harmaantuu ja rypistyy kun nainen on vielä nuori, kaunis ja menevä. Tällaiset pariskunnat ovat vain niin eri paria...

Katsos kun nainen täyttää 50 vuotta se muuttuu täysin käyttökelvottomaksi marisijaksi. 60v mies taas voi alkaa vaikka isäksi ja jakaa hyviä geenejään.

Monet luulee yli 60 vuotiaita isejä kylläkin lastensa papoiksi, lisäksi sen ikäiset eivät pysy vilkkaan lapsen perässä.

Siinäpähän luulevat. Eikös se kannata kuitenkin elää omaa elämäänsä ja antaa muiden luulla mitä luulevat? Tärkeämpää on keskittyä oman perheen onnellisuuteen eikä elää muiden määrittelemää hyvää ja "oikeanikäisten" tms. elämää.

Vierailija
319/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murska enemmistö alapeukkuja Ap:lle, kunnes käy ilmi, että Ap on nainen ja sitten peukut ylös. Really?

Itse ajattelin, että ihmisten mielipide muuttui ja peukut kääntyi ylös kun selvisi tämän aloituksen tehneen puolison olevan noin nuori.

Ainakin minä oletin aloitusta lukiessani, että aloittaja on itsekin keski-ikäinen ja ällöksyy keski-ikäistä puolisoaan joten paheksuin ja alapeukutin, mutta sitten kun selvisi AP:n olevankin vasta kolmikymppinen, niin ymmärsin heti häntä ja yläpeukutin.

Samoin olisin ymmärtänyt, jos AP olisi 30v mies joka ei enää haluaisikaan olla itseään 16 vuotta vanhemman naisen kanssa jonka kanssa alkoi 20-vuotiaana.

Isojen ikäerojen suhteissa sen vanhemman osapuolen luulisi ymmärtävän jo suhteen alussa, että sitä kestää minkä kestää ja reilusti nuorempi puoliso voi jossain vaiheessa ihan vaan sen ikäeron vuoksi lähteä ja luultavasti lähteekin.

N28

Noinko kertakäyttöisenä oikeasti ajattelet avioliiton? Kestää minkä kestää, luulisi ymmärtävän jos ero tulee? 

Meitä on moneen junaan, ei voi muuta sanoa. Minulle avioliitto on pyhä, eikä siihen lähdet "kestää minkä kestää"- ajatuksella. Harmi jos nykymoraali on erilainen.

N51

Samoin ajattelen minä, ikäisesi mies. Avioliitto on minulle pyhä ja vaimon kanssa aion olla, kunnes kuolema meidät erottaa, tulipa eteen mitä tahansa. 

Vierailija
320/607 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaljupietu täsää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse skippaan niin akvaariot kuin myös kalman hajuiset vanhat miehetkin.

Noo mitää vikaaa. Vaimoni on mustasukkainen kun näytän ihan Yrjö Kloonilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän