Facebook ja parisuhde
Minulla on fb-kavereina paljon miehiä (ja naisia). Yksi uudemmista fb-kavereista tullut harrastuksen kautta. Mies on jostain syystä mustasukkainen juuri tästä tyypistä.
Mies on minua varmaan 15v vanhempi, en tiedä onko naimisissa vai ei. Emme ole KOSKAAN keskustelleet kahdestaan. Oikeastaan en ole edes keskustellut missään PORUKASSA hänen kanssaan. Vain harrastuksen aikana ollaan muutama sana vaihdettu.
Mies on joskus kommentoinut mun facea - kuten mäkin hänen. Olen viimeksi nähnyt livenä tyypin kai tammikuussa 2020. Voi olla kauemminkin aikaa.
Meillä oli seuran kokous ja mies oli jäätävän mustasukkainen siitä, että osallistuimme molemmat. Käytännössä olin hiljaa koko ajan, kokous zoomissa, kesti pari tuntia. En saisi tykätä mistään miehen postauksista ja mies on ihan ahdistuksissaan, jos huomaa tämän tyypin likettäneen mua.
En oikein ymmärrä, mitä tehdä. Kyllä tämä mies on minun silmissäni ihan kivan näköinen ja jollain tasolla ”viehättävä”, mutta ei hän minun päiväunelmieni kohde ole millään tasolla. Olen tämän miehelle sanonut.
Ratkaisuni on ollut vähentää joka tavalla aktiivisuutta fb:ssä. En ole ennenkään ollut hirveän aktiivinen, mutta nyt entistä vähemmän. Ymmärrän että on hyvä kunnioittaa puolison tunteita. Mutta kun hän ei myöskään haluaisi, että tapaisin sellaisia naisp kavereita, jotka ovat eronneet tai joilla on joskus ollut syrjähyppyjä/parisuhdeongelmia. Olen tässäkin vähentänyt tapaamisia, koska en jaksa riidellä.
Naimisissa ollaan oltu 14 vuotta, enkä ole mikään varsinainen kaunotar.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni mielestä olen salaileva ja epäluotettava, kommunikaatiosta vetäytyvä vaimo. Jos osaisin olla avoimempi ja kannustavampi, hänen ei tarvitsisi olla mustasukkainen.
Eksä oli samanlainen. On vakuuttunut, että olen pettänyt ja luultavasti puhuu minusta pettäjäeksänä, joka jätti hänet ilman mitään syytä.
Eroat, ja etsitte itsellenne sopivammat kumppanit. Jos miehelläsi on halu symbioottiseen parisuhteeseen ilman ulkopuolisia kontakteja, hänen on sellainen etsittävä. Sinä sitten touhuilet muuta omine haaveinesi. Näin helppoa se on.
Fb vehtaaminen on henkistä pettämistä. Mitä jos miehesi tekis samaa?
Ihmiset on niin sekasin, ei hyvää päivää! Kunnioittakaa toisianne parisuhteessa tai eläkää yksin.
Miksi asut sairaan ihmisen kanssa?
Kuulostaa vähän siltä, että teillä on suhteessa muitakin ongelmia kuin Facebookin käyttö. Sen perusteella mitä olet tähän keskusteluun kirjoittanut, minulle tulee vaikutelma aika vaativasta ja hyvin mielipiteensä perustelevasta puolisosta, jonka kanssa jäät altavastaajan asemaan. Joku kuitenkin taitaa sinua epäilyttää, kun tämän aloituksen teit.
Omassa suhteessani mies ei ole somessa juurikaan, minä taas olen. Tuntuisi ihan absurdilta, että mies seuraisi esim. FB-syötettäni ja olisi siitä mustasukkainen, mitä kenellekin kommentoin. Eikä rajoita ystävyyttä vastakkaiseen sukupuoleen mitenkään - enkä sitä hyväksyisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on niin sekasin, ei hyvää päivää! Kunnioittakaa toisianne parisuhteessa tai eläkää yksin.
Miksi mustasukkainen ja kotrolloiva puoliso ansaitsisi minun kunnioituksen?
Vierailija kirjoitti:
Eroat, ja etsitte itsellenne sopivammat kumppanit. Jos miehelläsi on halu symbioottiseen parisuhteeseen ilman ulkopuolisia kontakteja, hänen on sellainen etsittävä. Sinä sitten touhuilet muuta omine haaveinesi. Näin helppoa se on.
No juuri tällaisten kommenttien takia minusta on vaikea tehdä mitään! En mä halua olla mikään vehtaileva ja salaileva naishirviö, joka ”touhuilee muuta omine haaveineen”!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua. Mikä saa ihmisen trollaamaan ja provosoimaan? Mitä tarvetta se palvelee? Miksi kirjoitat tuolla tavalla saadaksesi jonkun ärsyyntymään? Mitä sillä kaipaat, mitä haet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri tällaisten kommenttien takia minusta on vaikea tehdä mitään! En mä halua olla mikään vehtaileva ja salaileva naishirviö, joka ”touhuilee muuta omine haaveineen”!
Ap
Oletko sä sellainen omasta mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No jotakin sinä haluat kun täällä siitä nariset. En usko hetkeäkään että miehesi tulee muuttumaan - halusit sitä tai et. Hän haluaa erilaisen suhteen ja naisen, oli se sitten sinusta oikein tai väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla ei ole mitään käsitystä, millainen olen tai mikä on normaalia. Mut on opetettu ottamaan muiden palaute sellaisena, että aina on ihmisenä parantamisen varaa. Jos joku kritisoi, se ei ole syy suuttua, vaan tarkastella omaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No jotakin sinä haluat kun täällä siitä nariset. En usko hetkeäkään että miehesi tulee muuttumaan - halusit sitä tai et. Hän haluaa erilaisen suhteen ja naisen, oli se sitten sinusta oikein tai väärin.
Olen sanonut hänelle, että koen riittämättömyyttä ja koen olevani hänelle vääränlainen nainen. Mutta silloin hän sanoo, että olen ihana ja kaunis ja ettei hän halua koskaan erota vaan olla aina yhdessä. Ja että meillä on täydellinen suhde.
Oletko itse pyytänyt tätä miestä fb kaveriksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla ei ole mitään käsitystä, millainen olen tai mikä on normaalia. Mut on opetettu ottamaan muiden palaute sellaisena, että aina on ihmisenä parantamisen varaa. Jos joku kritisoi, se ei ole syy suuttua, vaan tarkastella omaa käytöstä.
Kannattaa opetella muodostamaan ne ihan omat mielipiteensä. Luultavasti se ei kuitenkaan nykyisessä suhteessasi onnistu.
Vierailija kirjoitti:
En oikein muista, mutta tuskinpa. Minulla on varmaan puolet fb-kavereista miehiä. Entisiä luokkakavereita, opiskelukavereita, ent ja nyk harrastuskavereita. Entisiä poikaystäviä ei ole kamuina.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan edes muista puolistakaan fb kavereista kumpi on pyytänyt, eikä sillä ole mitään merkitystä.
ei ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä olet tuollaisen kanssa?
Monet pitää mustasukkaisuutta ja kontrollointia täysin normaalina parisuhteeseen kuuluvana asiana. Minusta se ei toki sitä ole, enkä itse tuota parisuhteessa hyväksyisi.
Jos tämä on vaan joku vanha harrastekaveri, jolle et puhu mitään, niin sitten voit poistaa hänet kavereistasi. Sen jälkeen laita kaikki kaverisi piiloon, etttei kukaan niitä voi nähdä. Älä mainitse tekosistasi mitään miehellesi.
Miksi haluat olla suhteessa miehen kanssa joka ei sinua hyväksy? Vähemmästäkin sitä hyväksyntää hakee muualta.