Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook ja parisuhde

Vierailija
07.03.2021 |

Minulla on fb-kavereina paljon miehiä (ja naisia). Yksi uudemmista fb-kavereista tullut harrastuksen kautta. Mies on jostain syystä mustasukkainen juuri tästä tyypistä.

Mies on minua varmaan 15v vanhempi, en tiedä onko naimisissa vai ei. Emme ole KOSKAAN keskustelleet kahdestaan. Oikeastaan en ole edes keskustellut missään PORUKASSA hänen kanssaan. Vain harrastuksen aikana ollaan muutama sana vaihdettu.

Mies on joskus kommentoinut mun facea - kuten mäkin hänen. Olen viimeksi nähnyt livenä tyypin kai tammikuussa 2020. Voi olla kauemminkin aikaa.

Meillä oli seuran kokous ja mies oli jäätävän mustasukkainen siitä, että osallistuimme molemmat. Käytännössä olin hiljaa koko ajan, kokous zoomissa, kesti pari tuntia. En saisi tykätä mistään miehen postauksista ja mies on ihan ahdistuksissaan, jos huomaa tämän tyypin likettäneen mua.

En oikein ymmärrä, mitä tehdä. Kyllä tämä mies on minun silmissäni ihan kivan näköinen ja jollain tasolla ”viehättävä”, mutta ei hän minun päiväunelmieni kohde ole millään tasolla. Olen tämän miehelle sanonut.

Ratkaisuni on ollut vähentää joka tavalla aktiivisuutta fb:ssä. En ole ennenkään ollut hirveän aktiivinen, mutta nyt entistä vähemmän. Ymmärrän että on hyvä kunnioittaa puolison tunteita. Mutta kun hän ei myöskään haluaisi, että tapaisin sellaisia naisp kavereita, jotka ovat eronneet tai joilla on joskus ollut syrjähyppyjä/parisuhdeongelmia. Olen tässäkin vähentänyt tapaamisia, koska en jaksa riidellä.

Naimisissa ollaan oltu 14 vuotta, enkä ole mikään varsinainen kaunotar.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on vaan joku vanha harrastekaveri, jolle et puhu mitään, niin sitten voit poistaa hänet kavereistasi. Sen jälkeen laita kaikki kaverisi piiloon, etttei kukaan niitä voi nähdä. Älä mainitse tekosistasi mitään miehellesi.

Voiko tuon piilottamisen jotenkin salata puolisolta joka haluaa kontrolloida niitä fb kavereita?

Vierailija
62/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on vaan joku vanha harrastekaveri, jolle et puhu mitään, niin sitten voit poistaa hänet kavereistasi. Sen jälkeen laita kaikki kaverisi piiloon, etttei kukaan niitä voi nähdä. Älä mainitse tekosistasi mitään miehellesi.

Jos mä haluan poistaa jokun kaverin, poistan hänet ihan sen vuoksi että haluan niin tehdä. En sen vuoksi että puoliso tai joku muu vaatii sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuon piilottamisen jotenkin salata puolisolta joka haluaa kontrolloida niitä fb kavereita?

Puolisolla ei ole oikeutta kontrolloida fb-kavereita, joten tarvetta piilottamiseen ei pidä edes olla.

Vierailija
64/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä oikein haluaisi poistaa, koska ei mulla ole syytä poistaa. Ollaan edelleenkin samassa urheiluseurassa, mutta nyt koronan takia treenit on tauolla. Jos mulla olis jotain häntä vastaan tai kontakti olisi aivan täysin nolla myös tulevaisuudessa, niin kai voisi poistaakin. Minusta se poistaminen olisi vähän outoa, koska ei oikeasti ole tapahtunut mitään, eikä mulla ole henkilökohtaisesti syytä poistaa. En ole esim vihainen.

Vierailija
65/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä oikein haluaisi poistaa, koska ei mulla ole syytä poistaa. Ollaan edelleenkin samassa urheiluseurassa, mutta nyt koronan takia treenit on tauolla. Jos mulla olis jotain häntä vastaan tai kontakti olisi aivan täysin nolla myös tulevaisuudessa, niin kai voisi poistaakin. Minusta se poistaminen olisi vähän outoa, koska ei oikeasti ole tapahtunut mitään, eikä mulla ole henkilökohtaisesti syytä poistaa. En ole esim vihainen.

Jos haluat olla puolison kanssa väleissä ehkä olisi syytä poistaa. Itse kuitenkin miettisin miksi haluaisin suhdetta kontrolloivan puolison kanssa jatkaa.

Vierailija
66/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin - ratkaisu tehty! Et poista, puolisosi ei hyväksy tätä, ero! Näin helppoa se on!

Vierailija
67/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroat, ja etsitte itsellenne sopivammat kumppanit. Jos miehelläsi on halu symbioottiseen parisuhteeseen ilman ulkopuolisia kontakteja, hänen on sellainen etsittävä. Sinä sitten touhuilet muuta omine haaveinesi. Näin helppoa se on.

No juuri tällaisten kommenttien takia minusta on vaikea tehdä mitään! En mä halua olla mikään vehtaileva ja salaileva naishirviö, joka ”touhuilee muuta omine haaveineen”!

Ap

No jotakin sinä haluat kun täällä siitä nariset. En usko hetkeäkään että miehesi tulee muuttumaan - halusit sitä tai et. Hän haluaa erilaisen suhteen ja naisen, oli se sitten sinusta oikein tai väärin.

Suhteessa on kaksi ihmistä. Myös ap:lla on yhtälainen oikeus esittää toiveita ja haluja omasta kumppanistaan eikä vain vääntyä rusetille toista miellyttääkseen. 

Vierailija
68/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Järjellä tajuat, että puolisosi on se, joka pitäisi poistaa, mutta kaikki eivät pysty sitä toteuttamaan ja jäävät sitten rämpimään suhteeseen. 

Vierailija
69/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroat, ja etsitte itsellenne sopivammat kumppanit. Jos miehelläsi on halu symbioottiseen parisuhteeseen ilman ulkopuolisia kontakteja, hänen on sellainen etsittävä. Sinä sitten touhuilet muuta omine haaveinesi. Näin helppoa se on.

No juuri tällaisten kommenttien takia minusta on vaikea tehdä mitään! En mä halua olla mikään vehtaileva ja salaileva naishirviö, joka ”touhuilee muuta omine haaveineen”!

Ap

No jotakin sinä haluat kun täällä siitä nariset. En usko hetkeäkään että miehesi tulee muuttumaan - halusit sitä tai et. Hän haluaa erilaisen suhteen ja naisen, oli se sitten sinusta oikein tai väärin.

Suhteessa on kaksi ihmistä. Myös ap:lla on yhtälainen oikeus esittää toiveita ja haluja omasta kumppanistaan eikä vain vääntyä rusetille toista miellyttääkseen. 

Tietysti on, kaikkea saa haluta, minäkin haluaisin uuden mersun! Mies on selkeästi kertonut ettei halua ap:n olevan tekemisissä miehen kanssa (en ota kantaa onko tämä oikein vai väärin.) Ap haluaa olla tekemisissä, ja asettaa tämän vapauden prioriteetiksi. Ei mies muutu, ja koska ap:kaan tuskin muuttuu, on eron aika!

Vierailija
70/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vähän vaikuttaa siltä että tossa suhteessa on vaatimus että molempien on oltava samaa mieltä, mieluiten tietenkin samaa mieltä kuin mies. Eikä siinä mitään pahaa jos haluaa sellaisessa suhteessa elää, mutta ei siihen ketään voi eikä pidä pakottaa.

Vierailija
71/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vähän vaikuttaa siltä että tossa suhteessa on vaatimus että molempien on oltava samaa mieltä, mieluiten tietenkin samaa mieltä kuin mies. Eikä siinä mitään pahaa jos haluaa sellaisessa suhteessa elää, mutta ei siihen ketään voi eikä pidä pakottaa.

Minäkään en kyllä haluaisi olla suhteessa jossa ollaan eri mieltä 😳

Vierailija
72/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tietysti on, kaikkea saa haluta, minäkin haluaisin uuden mersun! Mies on selkeästi kertonut ettei halua ap:n olevan tekemisissä miehen kanssa (en ota kantaa onko tämä oikein vai väärin.) Ap haluaa olla tekemisissä, ja asettaa tämän vapauden prioriteetiksi. Ei mies muutu, ja koska ap:kaan tuskin muuttuu, on eron aika!

Onhan siinä oleellinen ero, että tehdäänkö toisen mielen mukaisesti, koska se on ns. oikein tehty vai siksi, että toinen on kontrolloiva ja mielivaltainen. Ap vaikuttaa miellyttämisenhaluiselta ja mies kontrolloivalta. 

Vierailija
73/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa vinksahtaneelta, muttei ehkä sentään yhtä vinksahtanut kuin eksäni. Eksäni ottaisi yhteyttä tuohon harrastuskaveriin ja keksisi jonkun valheen tyyliin vaimoni on epävakaapersoonallisuus ja psykoottinen ja nyt on vaikea vaihe menossa ja olisi parasta, että poistaisit hänet ystävistä, koska vaimo keksii hänestä kaikkia satuja, että teillä on suhde ja saattaa alkaa levittää niitä fb:ssä. Että on aika raskasta, mutta kyllä tästä selvitään, minä pidän huolta vaimosta. 

Vierailija
74/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän pattitilanne. Mies ei halua eroa. Jos me erotaan, musta tulisi etä-äiti, koska mies ei antaisi lapsia mulle. ”Se joka muuttaa, kantaa vastuun perheen rikkomisesta”.

Kuitenkaan en haluaisi joutua edes harrastuspiirissä jotenkin kummalliseen valoon. Jos poistaisin tän tyypin, multa kysyttäisiin syytä. Jos sanoisin siihen, että mies pelkää että meillä on sutinaa, joutuisin silloinkin outoon valoon.

Ja edelleenkin - meitä on ehkä max 30 aktiivista aikuisjäsentä, joten ei olla kasvoton massa ja tuommoinen herättäisi ihmetystä. Koska melkein KAIKKI seuran aktiivit on mun facekavereita. Miksi poistaisin yhden randomisti?

Ap

Vierailija
75/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaikuttaa vinksahtaneelta, muttei ehkä sentään yhtä vinksahtanut kuin eksäni. Eksäni ottaisi yhteyttä tuohon harrastuskaveriin ja keksisi jonkun valheen tyyliin vaimoni on epävakaapersoonallisuus ja psykoottinen ja nyt on vaikea vaihe menossa ja olisi parasta, että poistaisit hänet ystävistä, koska vaimo keksii hänestä kaikkia satuja, että teillä on suhde ja saattaa alkaa levittää niitä fb:ssä. Että on aika raskasta, mutta kyllä tästä selvitään, minä pidän huolta vaimosta. 

OMG, paha... Joo ei olla tuolla asteella.

Vierailija
76/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on vähän pattitilanne. Mies ei halua eroa. Jos me erotaan, musta tulisi etä-äiti, koska mies ei antaisi lapsia mulle. ”Se joka muuttaa, kantaa vastuun perheen rikkomisesta”.

Kuitenkaan en haluaisi joutua edes harrastuspiirissä jotenkin kummalliseen valoon. Jos poistaisin tän tyypin, multa kysyttäisiin syytä. Jos sanoisin siihen, että mies pelkää että meillä on sutinaa, joutuisin silloinkin outoon valoon.

Ja edelleenkin - meitä on ehkä max 30 aktiivista aikuisjäsentä, joten ei olla kasvoton massa ja tuommoinen herättäisi ihmetystä. Koska melkein KAIKKI seuran aktiivit on mun facekavereita. Miksi poistaisin yhden randomisti?

Ap

Tuo nyt on taas ihan löpinää, taidat olla provo. Tiedät itsekin ettei mies pysty sinulta tuollaisilla jutuilla huoltajuutta viemään. Äh, olipa tyhmä provo.

Vierailija
77/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi nyt laventaa näköpiiriä tästä yhdestä tapauksesta koko suhteeseen. 

Miksi mies uhkailee tuollaisella, että "se, joka rikkoo perheen, kantaa vastuun"? Kuulostaa todella häiriintyneeltä. Normaalin ihmisen ei tarvitse puhua tuollaista. Lisäksi, jos a vetää lättyyn b:tä ja b haluaa sitten erota niin aika kohtuutonta rankaista b:tä asiasta. 

Onko teillä oikeasti hyvä ja tasapainoinen suhde, jossa sinulla on turvallinen ja hyvä olla? Saat riittävästi rakkautta, tukea ja hellyyttä ja ennen kaikkea olla oma itsesi?

Vierailija
78/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on trolli.

Vierailija
79/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minäkään en kyllä haluaisi olla suhteessa jossa ollaan eri mieltä 😳

Onko sitä joku vaatinut?

Yleensä se kuitenkaan ihmissuhteissa ole kovin vaarallista. Toista arvostavissa parisuhteissa myös ne erimielisyydet mahtuu mukaan. Jos taas sitä arvostusta ei ole syntyy helposti tarve miellyttää ja muokata niitä mielipiteitä sen mukaan mitä on puolison odotukset.

Vierailija
80/99 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo nyt on taas ihan löpinää, taidat olla provo. Tiedät itsekin ettei mies pysty sinulta tuollaisilla jutuilla huoltajuutta viemään. Äh, olipa tyhmä provo.

Ei hän huoltajuutta voi viedä. Mutta enhän minä voi lasten kanssa muuttaa ilman toisen huoltajan suostumusta! Maistraatti tarkistaa asian.

Oikeus taas pysyttää status quon eli vallitsevan tilan. Enkä halua, että lapset joutuvat kärsimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme