Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mutkat suoraksi ruoanlaitossa -vinkkejä? Mikä on paras arkea helpottava kokkausvinkkisi?

Vierailija
06.03.2021 |

Pidin ennen esimerkiksi makaronilaatikkoa suuritöisenä kunnes aloin lisäämään makaronit suoraan pussista keittämättä, lisäsin vain vähän nestettä ja kypsennysaikaa. Tulee jopa parempaa kuin ennen, kun ei ole vaaraa muussiksi menneistä makaroneista. Arkiruoka muuttui myös vielä astetta helpommaksi.

Mitä muita mutkat suoraksi -vinkkejä teiltä löytyy arjen (tai miksei juhlankin) kokkauksiin?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastetut sipulikuutiot nopeuttavat todella monen ruuan tekemistä.

Huutista kilohinnalle!

Vierailija
22/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka laiska olenkin, niin olen päättänyt, etten ikinä ryhdy niin laiskaksi, etten sipulia jaksa silputa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä urakoidaan puolivuosittain arkkupakastin täyteen makaronilaatikkoa. 300kg makaronilaatikkoa toimii samalla tehokkaana lämpöpumppuna. Ekologista!

Vierailija
24/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin jauhenlihan pesemisen. Nopeuttaa.

Vierailija
25/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanaraasteen voi pakastaa pieniin minigrip-pusseihin ja sulattaa tarvittaessa. Ei tarvitse kaivaa hankalaa kodin monitoimihirvitystä joka kuukausi esiin :) Tiivistämällä saa pakastimeen mahdutettua noin 25kg porkkanaraastetta joka riittää noin kahden vuoden tarpeisiin.

Vierailija
26/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakit voi todellakin keittää samassa vedessä makaronien ja perunoiden kanssa. Tätä salaista kikkaa eivät naistenlehdet kerro.

Tämän veden päällä höyrytämme parsakaalit. Säästeliästä kuin mikä!

Vierailija
27/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronin keitinvesi kannattaa jäähdyttää jääkaapissa jos talossa sähkölämmitys.

Vierailija
28/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROTIP: Talvella kannattaa jäädyttää roskapussit arkkupakastimessa.

Vierailija
29/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka laiska olenkin, niin olen päättänyt, etten ikinä ryhdy niin laiskaksi, etten sipulia jaksa silputa.

Minä kyllä jaksan silputa kun on vihannesleikkuri, mutta en sitten taas jaksa pestä sitä leikkuria yhden sipulin takia. Siksi suosin valmiita kuutioita.

Vierailija
30/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PROTIP: Talvella kannattaa jäädyttää roskapussit arkkupakastimessa.

Tyhjät tonnikalapurkit olen yleensä säilyttänyt jääkaapin pakastelokerossa.

Vierailija
31/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutista kilohinnalle!

Onkojan 50 senttiä pussi (rainbow) minkä jaan yleensä kahteen ruokaan. En ole jaksanut kilohintaa laskea.

Vierailija
32/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun näin näitä ensimmäistä kertaa kaupassa, enkä uskonut silmiäni. Tuntui älyttömältä ajatukselta, että joku ei jaksaisi pilkkoa sipulia ruokaa tehdessään. Mutta kun mieheni joskus osti näitä kotiin, niin usko tai älä, muutin mieltäni niiden tarpeellisuudesta. Eivät ne tietenkään joka ruokaan sovi mutta pidän niitä nykyään aina varalta pakkasessa. Ovat ihan oikeasti käteviä välillä.

Vierailija
33/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta onko teillä sitten samassa pakastimessa jätteitä ja ruokaa?

Vierailija
34/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskanperunat voi laittaa ihan jäisenä pannulle makaryllin sekaan, niitä ei tarvitse erikseen paistaa.

Vierailija
35/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sipulit voi myös itse kuutioida ja pakastaa. Kuten myös yrtit. Ylijäämä porkkanaraaste pakastimeen ja sieltä sosekeittoon tai sämpylätaikinaan. Ylijäämä sosekeitto sämpylätaikinaan. Sosekeiton tekeminen valmiista juuressoseista. Soseenkin voi tehdä itse valmiiksi pakastimeem isomman erän kerralla. Juuston voi raastaa itse ja pakastaa.

Vierailija
36/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä jaksan silputa kun on vihannesleikkuri, mutta en sitten taas jaksa pestä sitä leikkuria yhden sipulin takia. Siksi suosin valmiita kuutioita.

Öö, mitä jos silppuaisi vihannesleikkurilla itse sitä silppua pakastimeen?

Vierailija
37/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutista kilohinnalle!

Vois kai itsekin tehdä varastoon. Mutta jos ei käytä kauhean paljon sipulia en ole huomannut köyhtyväni tuosta.

Vierailija
38/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta onko teillä sitten samassa pakastimessa jätteitä ja ruokaa?

Minulla ihan vaan tyhjiä tunapurkkeja, ei jätteitä.

Vierailija
39/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terävät veitset helpottavat ja nopeuttavat pilkkomista. Ruoka valmistuu nopeammin, kun välineet on hyvässä kunnossa.

Vierailija
40/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastettuja sipulikuutioita kätevämpiä on kuivattu sipulirouhe (ei se vehnäjauhopäällysteinen paahdettu). 1 rkl vastaa yhtä sipulia eikä vie tilaa pakkasessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän