Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihanaa ruokaa tekisin makaronista?

Vierailija
06.03.2021 |

Minulla on 2 pss Myllyn Paras makaroneja. Aion tehdä niistä ruuan tänään. Tarvitsen vinkkejä.

Kommentit (305)

Vierailija
161/305 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan että teet niistä karjalanpaisti ja lisäksi vielä uunikalaa. Kaksi pussia pitäisi hyvin riittää molempiin!

Eikö karjalanpaisti syödä yleensä perunan kanssa?

ap

Vierailija
162/305 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan että teet niistä karjalanpaisti ja lisäksi vielä uunikalaa. Kaksi pussia pitäisi hyvin riittää molempiin!

Eikö karjalanpaisti syödä yleensä perunan kanssa?

ap

En kyllä oikein pidä karjalanpaistista kun se kastike on sellaista vetistä. Ja vatsa tulee lihasta kipeäksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/305 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronista tuskin saa mitään kovin ihanaa aikaiseksi. Makaroni maistuu juuri siltä, mitä sen kanssa laittaa.

Vierailija
164/305 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAKARONI ON HYVÄÄ SELLAISENAAN!

Vierailija
165/305 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko niin, että siihen ei tule lihaa, vaan pelkkä munamaito. Toimii lisukkeena uunikalalle tai karjalanpaistille, jotka voi tehdä samalla kertaa, kun uuni on kuumennettu. Säästyy sähköä.

Vierailija
166/305 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa taidan tehdä niin, että laitan vettä kattilaan kiehumaan ja sinne desin makaronia. Hetken päästä sipulin ja vähän valkosipulia ja pakastevihanneksia. Suolaa ja ketsuppia. Oreganoa ja basilikaa vähän, pippuria myös. En hae nyt erikseen kaupasta kinkkua, mutta sitä laittaisin kuutioina vähän, jos sitä olisi.

Vierailija
167/305 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

´kanasalaatti

keittetyä makaronia

hernemaissipaprika

sipulia

omenaa  ananasta

jotain vielä

kermaviilikastike,mausta cyrry,sitruunamehu,pippuri,sokeria,suolaa

Vierailija
168/305 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä kertaa taidan tehdä niin, että laitan vettä kattilaan kiehumaan ja sinne desin makaronia. Hetken päästä sipulin ja vähän valkosipulia ja pakastevihanneksia. Suolaa ja ketsuppia. Oreganoa ja basilikaa vähän, pippuria myös. En hae nyt erikseen kaupasta kinkkua, mutta sitä laittaisin kuutioina vähän, jos sitä olisi.

Minun lähikauppani on mennyt kiinni. En siis pääse enää hakemaan mitään.

ap

Vierailija
169/305 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolihyhmäistä keitinvettä pakasteesta, makaroonit voi heittää pois.

Vierailija
170/305 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MAKARONI ON HYVÄÄ SELLAISENAAN!

No ei ole

Vierailija
171/305 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronifani kirjoitti:

Tässä maailman paras makaronilaatikko:

Kari Aihisen tapaan. 

Makaronilaatikon ainekset

vettä

suolaa

5 dl makaronia

400 g jauhelihaa

rypsiöljyä paistamiseen

1 pkt pekonia

1 prk aurinkokuivattuja tomaatteja

1 punainen paprika

1 sipuli

mustapippuria myllystä

5 dl kuohukermaa

2 kananmunaa

voita vuoan voiteluun

Valmistusohje

Paras makaronilaatikko Kari Aihisen tapaan valmistuu näin:

Annoksia: 4-6

Kiehauta vesi isossa kattilassa, lisää suolaa ja keitä makaronit pussin ohjeen mukaan kypsiksi.

Ruskista jauheliha öljyssä isolla paistinpannulla parissa erässä.

Pilko pekonit ja paista ne toisella pannulla. Pilko aurinkokuivatut tomaatit. Pilko myös paprika ja sipuli. Lisää paprika, tomaatit ja sipuli pekonin kanssa samalla pannulle. Kun sipuli on kuullottunut, sekoita ainekset isossa pannussa olevaan jauhelihaan. Maista ja lisää tarvittaessa suolaa ja mustapippuria.

Siivilöi makaronit lävikössä ja lisää ne seokseen.

Sekoita kerma ja munat kulhossa. Kaada kerma-munaseos jauhelihan ja makaronien päälle. Sekoita ja tarkista maku. Lisää suolaa ja pippuria tarvittaessa. Kaada seos voideltuun uunivuokaan ja  peitä vuoka kelmulla. Nosta vuoka jääkaappiin ja annan tekeytyä siellä mieluiten yön yli.

Paista makaronilaatikkoa 200-asteisessa uunissa noin 45 min- 1h. 

Hui. Onpa pitkä lista aineita. Menisi varmaan tosi paljon kauppaan rahaa. Minulla ei ole aurinkokuivattuja tomaatteja.

ap

MENE KAUPPAAN. Minulla meni tämän ruuan tekemiseen vartti ja uunissa sopiva aika. Minä pidän kaikenlaisista paloitteluista ja tässä sitä on. Ihanaa herkullista, nam. Ainekset löytyy helposti omasta jääkaapista, koska aivan perussettiä. Eikä ne maksa paljoakaan kun tekee kerralla ison laatikon josta sitten pakastimeen osa, vaikka ei meillä. Kerma, pekoni ja jauheliha on hieman kallista, mutta ei tätä ruokaa tehdä jokaviikko, HÖH. 

Vierailija
172/305 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä makaronit laittamatta. Onko kellään mitään vinkkejä?

ap

Vierailija
173/305 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku antaa jonkun kivan reseptin? Minulla on kaksi pussia makaronia.

ap

Vierailija
174/305 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan halua auttaa?

ap

Vierailija
175/305 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laton just makaroni kaviksia lidl sellanen paketti. Ketin makarnonit ja pastoin sen kasvis jutun ja sit kdoin sen sekaan pannussa. Sipulia sokin ne yhtessä ja ketsup ja tois hyvää taas!!! 

Vierailija
176/305 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää makaronia ja kepsuttia.

Vierailija
177/305 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laton just makaroni kaviksia lidl sellanen paketti. Ketin makarnonit ja pastoin sen kasvis jutun ja sit kdoin sen sekaan pannussa. Sipulia sokin ne yhtessä ja ketsup ja tois hyvää taas!!! 

Minulla ei ole lidlin makaronia vaan Myllyn Paras makaronia.

ap

Vierailija
178/305 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko ja ketsuppia päälle

Vierailija
179/305 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minestronekeittoon pitäisi hakea palvikinkkua kaupasta. Loput voi syödä leivän päällä tai tehdä hernekeittoa. Kuivattuja herneitä löytyy valmiiksi. Ja siis niitä makaroneja.

Vierailija
180/305 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minestronekeittoon pitäisi hakea palvikinkkua kaupasta. Loput voi syödä leivän päällä tai tehdä hernekeittoa. Kuivattuja herneitä löytyy valmiiksi. Ja siis niitä makaroneja.

En ole vielä tehnyt makaroneista mitään. Ehkä siirrän niiden laittamisen huomiselle kun kello on näin paljon.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän