Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa

Vierailija
06.03.2021 |

Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.

Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.

Kommentit (1556)

Vierailija
1041/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laillistakaa pilvi. Olisi tämä korona paremmin kestettävissä jos saisi rennosti pössytellä.

Joo psykoosipotilaita tarvitaan lisää! 

Vierailija
1042/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu olevan empatiakyvyttömien kokoontumisajot. Syyllistämistä, haukkumista ja lyttäämistä, joka ei auta jaksamisen kanssa taistelevia. Monella ei tunnu olevan enää inhimillisiä piirteitä jäljellä, ilmeisesti tämä aika on syönyt ne vähäisetkin mitä joskus aiemmin näillä ihmisillä on aikanaan ollut.

Minulla tämä korona-aika on ainakin koventanut asennetta huomattavasti. 50 miljardia verorahaa (lainaa) on nyt käytetty näiden eläkkeellä olevien vanhusten ja "riskiryhmäläisten" suojeluun ja esim. toimeentulotukiasiakkaille työnnetty lisää ilmaista rahaa, vaikka koko pandemia ei vaikuta heihin yhtään mitenkään.

Minua ei kiinnosta enää pätkääkään vanhusten asiat, ei hoitajien palkankorotukset tai työmäärät eikä riskiryhmäläisten terveys, kun heillä on kerran pokkaa vaatia muuta maailmaa pysähtymään ja tekemään konkurssin sen sijaan, että itse huolehtisivat terveydestään eristäytymällä, tai että hoitajat tekisivä töitä palkkansa eteen silloin kun tilanne niin vaatii. Eivät hekään ajattele pätkääkään veronmaksajia, yrityksiä ja heidän elämänsä kustantajia, niin miksi minun pitäisi enää koskaan tehdä mitään heidän hyväkseen? Äänestän tästä lähin aina sitä tahoa, joka lupaa leikata eniten tukia ja eläkkeitä.

Miten niin enää? Sua ole ikinä kiinnostanut mikään muu kuin oma kermainen perse! Olet malliesimerkki kapitalismin ongelmajätteestä:

En tiedä kelle kuvittelet kirjoittavasi, mutta en tunne sinua, etkä sinä tunne minua. Olen ollut hyvinvointivaltion vankkumaton kannattaja, ja ollut huolissani eläkeläisten ja vanhusten kohtelusta, mutta en ole enää. Jos ei 50 miljardia riitä, niin ei mikään rahamäärä tule koskaan riittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki propaganda videosta, uskallatko katsoa kokonaan, alusta loppuun???

Moni ei katso. Katso kuitenkin ja pohdi sitten oma kantasi asioihin. On hyvä olla myös toisen osapuolen näkemys tiedossa. Vai mennäkkö vain yhdellä näkökannalla?

Googlaa: Toke Katso Tämä Ennen Kuin Harkitset K-Rokotteen Ottamista!

Oli muuten Suomenkielisellä tekstillä. Kovaa settiä, en titä, mitä ajatella? Muut?

Vierailija
1044/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri sairasti koronan jotain kuukausi sitten, vaikka käyttää aina maskia ja noudattaa turvallisuusohjeita. Noh, korona oli tautina sellainen, että hänellä 2 päivää kuumetta 37,4 astetta, yskää ja nuhaa muutaman päivän. Oli siis huomattavasti lievempi kuin kausi-influenssa. Että siinä teille "Me kuollaan kaikki!" -hysteerikoille koronaa.

Nelikymppinen amerikkalainen näyttelijä sairasti koronan,kaikki jäsenet jouduttiin amputoimaan,kärsi kovasti ja kuoli lopulta tautiin.Oli ollut aivan terve aikaisemmin.

Vierailija
1045/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu olevan empatiakyvyttömien kokoontumisajot. Syyllistämistä, haukkumista ja lyttäämistä, joka ei auta jaksamisen kanssa taistelevia. Monella ei tunnu olevan enää inhimillisiä piirteitä jäljellä, ilmeisesti tämä aika on syönyt ne vähäisetkin mitä joskus aiemmin näillä ihmisillä on aikanaan ollut.

Minulla tämä korona-aika on ainakin koventanut asennetta huomattavasti. 50 miljardia verorahaa (lainaa) on nyt käytetty näiden eläkkeellä olevien vanhusten ja "riskiryhmäläisten" suojeluun ja esim. toimeentulotukiasiakkaille työnnetty lisää ilmaista rahaa, vaikka koko pandemia ei vaikuta heihin yhtään mitenkään.

Minua ei kiinnosta enää pätkääkään vanhusten asiat, ei hoitajien palkankorotukset tai työmäärät eikä riskiryhmäläisten terveys, kun heillä on kerran pokkaa vaatia muuta maailmaa pysähtymään ja tekemään konkurssin sen sijaan, että itse huolehtisivat terveydestään eristäytymällä, tai että hoitajat tekisivä töitä palkkansa eteen silloin kun tilanne niin vaatii. Eivät hekään ajattele pätkääkään veronmaksajia, yrityksiä ja heidän elämänsä kustantajia, niin miksi minun pitäisi enää koskaan tehdä mitään heidän hyväkseen? Äänestän tästä lähin aina sitä tahoa, joka lupaa leikata eniten tukia ja eläkkeitä.

Näinpä! Tärkeintä on tietysti että MINUN asiat ovat kunnossa eikä MINUN elintaso laske xD

Riskiryhmäläisenä olen varsin samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa. Vuosi sitten oli vielä eri tilanne, mutta nyt on jo pitkään riskiryhmäläiset voineet ihan itse huolehtia omasta suojautumisestaan. Ongelmana on, että suurin osa ei halua tehdä niin. On paljon mukavampaa, että kaikkia rajoitetaan kuin että rajoitettaisiin itse omaa elämää ja suojauduttaisiin sellaisissa tilanteissa, joissa se on välttämätöntä. Se on sitten ihan toinen juttu, että terveydenhuollon kantokyvystä ollaan huolissaan ja sen vuoksi virusta ei voida päästää täysin vapaasti leviämään. Sairaaloissa kun pitäisi voida hoitaa muitakin kuin koronapotilaita. Eilenkin tuli toista kymmentä kolaripotilasta HUS:iin ihan vain kelin aiheuttamien autokolareiden vuoksi. On hyvä että HUS:issa oli tilaa heillekin. 

Vierailija
1046/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin eilen niiden puolesta jotka menettävät todella paljon rajoitusten takia. Ihmiset on peloteltu haluamaan rajoituksia.

Ei ole taloudellista kapasiteettia maksaa yrittäjille tappioista. Harva työllistyy heti ja pidemmällä aikavälillä tämä näkyy todellisena köyhyytenä. Rahaa ei voida pumpata tyhjästä.

Kuunnelkaa ekonomi Tuomas Malisen haastatteluja.

Toisekseen korona ei tule koskaan häviämään. Käytännössä sen hävittäminen on mahdotonta.

Myös minun ystäväni sairasti tämän brittimuutoksen, eli oli 2 päivää väsynyt ja nuhainen. Olimme olleet hänen luonaan edellisenä päivänä, eikä meistä (4) kukaan sairastunut.

Vierailija
1047/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä! Tärkeintä on tietysti että MINUN asiat ovat kunnossa eikä MINUN elintaso laske xD

Riskiryhmäläisenä olen varsin samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa. Vuosi sitten oli vielä eri tilanne, mutta nyt on jo pitkään riskiryhmäläiset voineet ihan itse huolehtia omasta suojautumisestaan. Ongelmana on, että suurin osa ei halua tehdä niin. On paljon mukavampaa, että kaikkia rajoitetaan kuin että rajoitettaisiin itse omaa elämää ja suojauduttaisiin sellaisissa tilanteissa, joissa se on välttämätöntä. Se on sitten ihan toinen juttu, että terveydenhuollon kantokyvystä ollaan huolissaan ja sen vuoksi virusta ei voida päästää täysin vapaasti leviämään. Sairaaloissa kun pitäisi voida hoitaa muitakin kuin koronapotilaita. Eilenkin tuli toista kymmentä kolaripotilasta HUS:iin ihan vain kelin aiheuttamien autokolareiden vuoksi. On hyvä että HUS:issa oli tilaa heillekin. 

Olen samaa mieltä muuten, mutta en ymmärrä miksei noista lainamiljardeista olisi tässä vuoden aikana liiennyt suurempaa osuutta terveydenhuollon parempaan järjestämiseen (hoitajille ja lääkäreillä koronalisää, opiskelijoita pikavauhtia kunnon palkalla jäljitykseen jne). Ei varmasti olisi niellyt tuota summaa, että olisi enemmin vahvistettu terveydenhuollon kantokykyä kuin rajoitettu koko muun yhteiskunnan toimintaa. Nämä rajoitusten kovimmat kannattajat eivät oikeasti ajattele sitä, että nämä rajoitukset osuvat todella kovaa nuoriin, kelle tauti ei ole missään määrin vaarallinen (ei edes niin vaarallinen kuin kausi-influenssa), sekä niihin, ketkä ovat yhteiskunnassa olleet aiemminkin kaikkein heikoimmassa asemassa.

Nykyään jos rajoituksia kritisoi, niin alkaa vain suoranainen ilkkuminen siitä, että miten ei nykyään kestetä mitään ja miten ollaan heikkoja ihmisiä, vaikka oikeasti vain kyselisi vaikuttavien ja tehokkaampien toimien perään. Eli jostain syystä on nyt katsottu, että valtion holtiton velkaantuminen, mielenterveysongelmien ja työttömyyden räjähdysmäinen kasvu on yksilöiden ongelma, mutta sitten taas riskiryhmläisten suojaaminen on kollektiviinen ongelma ja kaikkien kuuluu näihin kustannuksiin osallistua.

Tämän koronakriisin jälkeen minä puolestani katson, että hyvinvointivaltiota ei juurikaan kaivata eikä tarvita, koska se oltiin näin kepeästi valmiita uhraamaan ihmisten oman vastuunottamisen sijaan.

Vierailija
1048/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen korona ei tule koskaan häviämään. Käytännössä sen hävittäminen on mahdotonta.

Jos näin käy niin sitten se on vain totuttava aina pitämään maskia, turvavälejä ja välttää turhia kyläilyjä tai liikkumista kodin ulkopuolella.

Vierailija
1049/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkin eilen niiden puolesta jotka menettävät todella paljon rajoitusten takia. Ihmiset on peloteltu haluamaan rajoituksia.

Ei ole taloudellista kapasiteettia maksaa yrittäjille tappioista. Harva työllistyy heti ja pidemmällä aikavälillä tämä näkyy todellisena köyhyytenä. Rahaa ei voida pumpata tyhjästä.

Kuunnelkaa ekonomi Tuomas Malisen haastatteluja.

Myös minun ystäväni sairasti tämän brittimuutoksen, eli oli 2 päivää väsynyt ja nuhainen. Olimme olleet hänen luonaan edellisenä päivänä, eikä meistä (4) kukaan sairastunut.

Jos olikin kyse tavan flunssasta ja vielä tavallisemmasta "väärästä positiiviststa"?

Vierailija
1050/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olikin kyse tavan flunssasta ja vielä tavallisemmasta "väärästä positiiviststa"?

Nehän on kaikki ohjeistettu kirjaamaan koronana. Siksi kausi-influenssaa ei enää ole!

Vierailija
1051/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää esiintyy niin harvalla, puhutaan noin 1-2 prosentista ja se on lievää.

Eikö sulla muuta murhetta ole?

Vierailija
1052/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin käy niin sitten se on vain totuttava aina pitämään maskia, turvavälejä ja välttää turhia kyläilyjä tai liikkumista kodin ulkopuolella.

Tai tehtävä niin, kuin lääketehtaat haluaa: rokote 3 kk:n välein kaikille. Money talks!

Vierailija
1053/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Hgissä tulee lunta taivahan täydeltä, lähden kävelylle ja samalla ostan apteekista D-vitamiinia. Kuntoilu ennenkaikkea, pysyy mieli ja fyysinen puoli kondiksessa. 

Kun on päivän kohokohtana 356 päivää ollut kävelylle lähteminen, niin kyllä tämä alkaa vähän vttaan. Tosin jos tulisi se kevät niin taas sen voimalla jaksaisi. 2 lenkkarit kävelty puhki, 3net pitäisi hankkia...

Ihmettelen vähän tällaisia kommentteja, että  ikään kuin olisi oltu täysi vuosi jossain sulkutilassa. Jo viime keväänä palattiin aika pitkälti normaaliin, ja sitähän jatkui pitkälle syksyyn. Terassit olivat auki, museoissa pääsi käymään, musiikki- ja muita tapahtumia järjestettiin turvaväleillä, kotimaan matkailu sujui ongelmitta ja oli vilkasta, jne.

Vierailija
1054/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, influenssa onkin tätä uutta tautia, saadaan luvut nousuun!

Vierailija
1055/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän on kaikki ohjeistettu kirjaamaan koronana. Siksi kausi-influenssaa ei enää ole!

Ei koronana voi arvioperusteisesti kirjata sellaista tapausta, josta ei ole positiivista testitulosta.

Vierailija
1056/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä sanotaan ,että mitä haittaa opiskelijoille?

Hitsaatko etänä hyvin?

Onnistuuko talonrakennus etänä?

Unohtuiko, että kaikki eivät ole lukiossa tai ammattikorkeakoulussa jne... ammatilliset opinnot tässä kusee.

Ja mulla oli kanssa korona, ei ollut edes kuumetta, ei edes yskää. Vaan maku ja hajuaisti lähti päiviä testin jälkeen ja olis testissä altistuksen vuoksi.

Ja nämä kommentit "mitä jaksamista tässä on" - aivan turhia, eihän niille, jotka voivat tehdä kaiken etänä ja ei ole lomautuksia, ei joudu olemaan työttömänä tämän takia, niinkään jaksamista olekaan.

Miksi edes vaivautua keulimaan tänne, että kuinka hyvin itse jaksaa, jos tämä ei elämään edes vaikuta teillä? Suurimmalla osalla vaikuttaa, varmasti heijastuu muuallekkin tämä taloudellinen vaikutus, myös sinulle etätyöntekijä. Pian niitä töitä ei olekkaan.

Vierailija
1057/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö huomaa että luvut esitetään siten että saadaan lampaat pelästymään ja miksi..

Vierailija
1058/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koronana voi arvioperusteisesti kirjata sellaista tapausta, josta ei ole positiivista testitulosta.

Niin se vain kuitenkin on. Ja lisksi lainaus Tays:n sivuilta: "Jos taudin esiintyvyys on luokkaa 0,1%, kuten Pirkanmaalla, jopa joka toinen positiivinen tulos voi olla väärä. Tästä syystä vasta-ainetestiä ei käytetä kuin infektiolääkärin harkinnan mukaan epidemiologisissa selvityksissä."

Vierailija
1059/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä muuten, mutta en ymmärrä miksei noista lainamiljardeista olisi tässä vuoden aikana liiennyt suurempaa osuutta terveydenhuollon parempaan järjestämiseen (hoitajille ja lääkäreillä koronalisää, opiskelijoita pikavauhtia kunnon palkalla jäljitykseen jne). Ei varmasti olisi niellyt tuota summaa, että olisi enemmin vahvistettu terveydenhuollon kantokykyä kuin rajoitettu koko muun yhteiskunnan toimintaa. Nämä rajoitusten kovimmat kannattajat eivät oikeasti ajattele sitä, että nämä rajoitukset osuvat todella kovaa nuoriin, kelle tauti ei ole missään määrin vaarallinen (ei edes niin vaarallinen kuin kausi-influenssa), sekä niihin, ketkä ovat yhteiskunnassa olleet aiemminkin kaikkein heikoimmassa asemassa.

Nykyään jos rajoituksia kritisoi, niin alkaa vain suoranainen ilkkuminen siitä, että miten ei nykyään kestetä mitään ja miten ollaan heikkoja ihmisiä, vaikka oikeasti vain kyselisi vaikuttavien ja tehokkaampien toimien perään. Eli jostain syystä on nyt katsottu, että valtion holtiton velkaantuminen, mielenterveysongelmien ja työttömyyden räjähdysmäinen kasvu on yksilöiden ongelma, mutta sitten taas riskiryhmläisten suojaaminen on kollektiviinen ongelma ja kaikkien kuuluu näihin kustannuksiin osallistua.

Tämän koronakriisin jälkeen minä puolestani katson, että hyvinvointivaltiota ei juurikaan kaivata eikä tarvita, koska se oltiin näin kepeästi valmiita uhraamaan ihmisten oman vastuunottamisen sijaan.

Raha on siitä mielenkiintoinen asia tässä touhussa, että jostain kumman syystä rahaa ei haluta terveydenhuollossa laittaa palkkoihin. Mihin tahansa muuhun kyllä, mutta ei palkkoihin. Suomessa koulutettiin yli 1000 jäljittäjää, mutta vain harvaa on pyydetty tekemään jäljitystyötä. Edes nyt, kun Vantaalla olitiin jo aika kusessa. Mieluummin siirretään niitä, joille jo maksetaan palkkaa jostain muusta terveydenhuollon työstä, omasta työstään jäljittäjiksi. Ja silloin heidän omassa työtehtävässään ei ole tekijää. Hammashoidossa jonot pitenevät, kun hammashoitajat ovat jäljittämässä. Jos olisi palkattu joku muu jäljittäjäksi, olisi pitänyt maksaa palkkaa sekä omaa työtään tekevälle suuhygienistille että jäljittäjälle. Nyt ei tarvitse maksaa kuin suuhygienistille, jolle olisi maksettu palkkaa ilman mitään pandemiaakaan. Puolustusvoimilta pyydettiin virka-apua jäljittämiseen eikä heidänkään palkkamenonsa ole mitään ylimääräistä, koska olisivat saaneet palkaa muutenkin. 

Älä kysy multa, miksi näin on, mutta tämä palkanmaksuhaluttomuus tai ehkä pidemminkin haluttomuus suurentaa terveydenhuollon palkkakuluja on ollut sote-alalla normaalia jo vuosikymmeniä. Valmistuin sairaanhoitajaksi 1980-luvulla ja sai valita, mihin meni töihin. Jos hoitajia tarvittiin ja niitä jostain saatiin, kukaan ei kitissyt siitä, että hoitajalle piti myös maksaa palkkaa. 1990-luvun taitteessa terveydenhuoltoon otettiin liike-elämästä tehokkuusmalli eli mahdollisimman vähän henkilöstöä hoitaa mahdollisimman monta potilasta. Jopa mitattiin, montako minuuttia hoitaja käyttää yhteen potilaaseen aikaa. Piti olla nopea, tehokas ja hoitaa kuin liukuhihnalta. En opiskellut sairaanhoitajaksi sitä varten, että en voinut tehdä työtäni hyvin. Ja mulle työn tekeminen hyvin tarkoitti, että mulla on myös aikaa kuunnella potilasta eikä tehdä nopeasti jotain ja sitten seuraava potilas. Vaihdoin alaa 1990-luvun puolivälissä. 

Vierailija
1060/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun USAta on alettu avaamaan ja pakkokeinot purkaa, siellä saa päämedioissakin jo tilaa arvostella näitä turhia pakkotoimia:

https://www.newsweek.com/stanford-doctor-calls-lockdowns-biggest-public…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi