Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa
Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.
Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.
Kommentit (1556)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka haluatte elää ilman rajoituksia niin ymmärränkö oikein, että olisitte halukkaita menemään tuonne hankkimaan tartuntaa ja potentiaalisesti kuolemaan läheistenne kanssa, vai toivotteko, että se tapahtuisi "muille"?
Minulla on jo tartunta. Koko meidän perheellä on. Pelkäsin koonaa, noudatin rajoituksia pilkun tarkasti. Tartunta tuli töistä.
Enää en pelkää. Olemme perusterveitä ja normaalipainoisia, joten mahdollisen tarpeen tullessa laillisia perusteita sairaalahoidon eväämiselle meiltä ei ole. Niin kauan kuin elämää rajoitetaan, pienintäkään immuniteettia ei pääse syntymään.
Niin. Minä. Minä minä minä ja vielä kerran minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikot ei kestä.
Miehensä rahoilla elävä rouva, tai nuoruuttaan naiivi pitkäaikaistyötön, voi naurahtaa että ei liikuta häntä. Mutta kyllä yhteiskuntajärjestelmän radikaali muuttaminen koskettaa kaikkia, tavalla tai toisella. Jonkun on vain nyt helpompi sanoa olevansa vahva, koska ei ole se, jonka elämäntyö pilataan tekosyihin nojaten eli rajoittamalla ja rajoittamalla.
Mun elämäntyö pilattiin jo hieman ennen koronaa. Mutta en ole uhriutunut. Vaihdoin alaa, ja porskutan eteenpäin. Koronasta huolimatta. Korona ei pelota. Jos kuolen siihen, niin sittenhän kuolen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ollut jo pitkään selvää, että tärkeintä on terveydenhuollon kantokyky. Ei se, saatko sinä, minä tai naapurin Pekka koronaviruksen. Pääasia on, että emme saa sitä samaan aikaan ja sellaisessa muodossa, että joutuisimme sairaalaan silloin, kun sairaalat ovat muutenkin jo täynnä. Me kansalaiset olemme vain numeroita tilastoissa sekä vuodepaikkoja sairaaloissa. Kasvottomia, vailla tunteita ja läheisiä. Ei ole väliä, kuka meistä kuolee tai joutuu sairaalaan. Yksi numero lisää tilastoihin.
Mä oivalsin asian jo viime syksynä, kun tartuntaluvut alkoivat kasvaa, mutta asialle ei edes yritetty tehdä mitään. Pääkaupunkiseudulla elämme jo viidettä kuukautta leviämisvaiheessa. Ja niinkuin silloin, kun näistä vaiheista puhuttiin, leviämisvaihetta pidettiin pahimpana skenaariona koko epidemiassa. Nyt siitä on tullut "uusi normaali". Lakkasin siis odottamasta, että tämä joskus loppuu. Olen muuttanut elämääni sellaiseksi, että voin elää tämän kanssa vaikka vuosia. Jos tämä joskus loppuu, se on sitten vain positiivinen yllätys.
Komppaan tätä kirjoittajaa täysin. Nyt on oikea aika sopeutua tähän tilanteeseen ja tehdä sen minkä voi jotta rakentaa elämästään mieleisen. Menot ja ulkomaanreissut saavat jäädä ,ainakin pariksi vuodeksi. Tilalle kannattaa kehittää jotain muuta mielekästä jotta tässä välitilassa pakolla ollesssa ei tule esim masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen että elämää pitää pystyä elämään myös ilman menoja ja matkustamista. Siis täyttääkö nuo asiat jotain tyhjiötä elämässä vai itsessä? Elämä on tässä ja nyt. Elämästä pitää oivaltaa oikeat asiat ja pystyä elämään itsensä ja asioidensa kanssa ilman että juoksee niitä karkuun.
Kannattaa kuulostella itseään ja miettiä niitä syitä miksi pitää matkustaa? Mitä tyhjiötä täytän matkustamisella ja vaikka baarissa istumalla tms.? Kun niihin löytää vastauksen niin on jo paljon pidemmällä asioiden ja itsensä hyväksymisessä. Jos oma peruselämä on niin tylsää että vain matkustaminen tuo siihen ilon ja onnen niin on vaan muutettava sitä peruselämää ja tehtävä siitä sen näköinen että siinä viihtyy.
Tuo on nyt aika huono neuvo meille sinkuille, joille tämä aika on ollut tajuttoman yksinäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka haluatte elää ilman rajoituksia niin ymmärränkö oikein, että olisitte halukkaita menemään tuonne hankkimaan tartuntaa ja potentiaalisesti kuolemaan läheistenne kanssa, vai toivotteko, että se tapahtuisi "muille"?
Minulla on jo tartunta. Koko meidän perheellä on. Pelkäsin koonaa, noudatin rajoituksia pilkun tarkasti. Tartunta tuli töistä.
Enää en pelkää. Olemme perusterveitä ja normaalipainoisia, joten mahdollisen tarpeen tullessa laillisia perusteita sairaalahoidon eväämiselle meiltä ei ole. Niin kauan kuin elämää rajoitetaan, pienintäkään immuniteettia ei pääse syntymään.
Niin. Minä. Minä minä minä ja vielä kerran minä.
Vastasin kysymykseen:
Vierailija kirjoitti:
Silloin naapurin Pentistäkö pitäisi kertoa ?
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi, 1800-luvulla, koronapandemia kesti 2 vuotta. Jos se on sinulle ikuisuus, on sinulla aika lyhyt elämä.
En tiedä mistä pandemiasta puhut mutta jos 1800 - luvun väestömäärilläkin ilman miljoonakaupunkeja ja maasta toiseen matkustamista kesti kaksi vuotta niin nythän väkeä on miljardeittain joten välttämättä tämä ei lopu ikinä jos aina tulee joku uusi mutaatio mihin ei ole toimivaa rokotetta.
Itsekin olen koronan suhteen varovainen mutta miksi olette niin varmoja että rokotteet eivät ratkaisisi edes osaa näistä koronan aiheuttamista ongelmista?
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä ulinaa ja märinää, vaikkei Suomessa edes ole ollut mitään kovin tiukkoja rajoituksia tai pahaa tilannetta.
Byhyy, en pääse kohta enää Hulluun Poroon juomaan shotteja enkä karaokeen laulamaan Aikuista naista! Joudun olemaan välillä kotona oman perheeni kanssa! Olen uupunut, en jaksa! Mielenterveys menee, koska joudun käyttämään maskia kauppareissulla. Byhyyyy!
Noloa. Todella noloa.
Omat ongelmani on pikkuisen isompia kuin sinulla.
Joudun tekemään fyysistä duunia maski päässä 8 h päivässä. Ei oo kevyttä. Lisäksi koronan riski on pikkuisen suurempi kuin etätyöläisillä.
Perhettäni en juurikaan näe koronarajoituksia noudattaessani. Onneksi on insta ja some ja puhelin.
Olen joutunut luopumaan rakkaista harrastuksistani, ja vaihtamaan muihin.
Mutta onneksi mulla ei oo mt menossa kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin
Luin tästä, että alkojen sivu ja se kuvaisikin tilannetta hyvin. Alkojen sivu vahvimmat ovat selvinneet paremmin.
Hyperventiloikaa flunssapöpön takia! Maailmanloppu on tulossa!
Mikäs tässä ollessa. Viinin ja salsan voimalla kämppä just siivottu ja kohta lounaalle ravintolaan kun vielä pääsee. Ei juurikaan stressaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen koronan suhteen varovainen mutta miksi olette niin varmoja että rokotteet eivät ratkaisisi edes osaa näistä koronan aiheuttamista ongelmista?
Eihän ne ratkaise tällä tahdilla mitään. Rokote ei edes estä tartuttamasta muita ihmisiä. Päinvastoin, jos se pienentää rokotetun oireita niin, ettei edes tajua sairastavansa koronaa ja tartuttavansa muita. Immuniteettiä ei saavuteta, kun ei kerralla rokoteta koko kansaa kuten Israelissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuntuu olevan empatiakyvyttömien kokoontumisajot. Syyllistämistä, haukkumista ja lyttäämistä, joka ei auta jaksamisen kanssa taistelevia. Monella ei tunnu olevan enää inhimillisiä piirteitä jäljellä, ilmeisesti tämä aika on syönyt ne vähäisetkin mitä joskus aiemmin näillä ihmisillä on aikanaan ollut.
Jos tyyppi ilmoittaa että "ei enää jaksa", tulee heti mieleen että se on menossa säntäilemään tuonne ulos ja levittämään/saamaan taudin itse ja kohta makaa sairaalassa kuormittamassa järjestelmää. En tiedä miksi tällaisen päätä pitäisi silitellä. Nyt on kaikkien pysyttävä kasassa, mieluummin siellä omassa kopissaan. Kauanko tämä jatkuu? En tiedä. Kun tämä alkoi, arvasin että ainakin 1,5 vuotta menee, voi mennä kolmekin. Sen kanssa on vain elettävä. Ei kannata kuvitella, että "vielä pari kuukautta, sitten kaikki on taas niin kuin ennenkin". Ei ole. Ensi kesä on jo menetetty, 2022 voi tuurilla ollakin jo vanhan kaltainen. Tuurilla. Ei voi tietää.
On mahdollista, kun virallinen tiedotus on koko ajan antanut pikkaisen valoa tunnelin päähän ja kehottanut kansalaisia jaksamaan, mutta se valo on aina sammutettu ennenkuin ehtii tulla tarpeeksi lähelle, tällainen uudelleen odottamisen ja uudelleen pettymisen jatkumo ottaa koville. Elämä ikäänkuin pysähtyy ja odotetaan taas seuraavaa valoa,mutta saadaan taas vain seuraava pettymys. Nytkin puhutaan kolmen viikon rajoituksista, mutta jopa asiantuntijat tietävät, ettei kolme viikkoa riitä mihinkään. Voi olla, että rajoituksia kolmen viikon päästä vähän höllennetäänkin, mutta ei mene kauaa, kun niitä taas kiristetään. Jos olisi vuosi sitten sanottu (kuten jotkut asiantuntijat sanoivatkin), että tässä menee pari kolme vuotta ennenkuin palataan normaaliin, ihmiset olisivat paremmin voineet orientoitua asiaan ja miettiä, mitä tekevät seuraavan parin kolmen vuoden aikan.
Uskoisin myös, että osaa ihmisistä ahdistaa sekin, ettei viruksesta ole tarkoituskaan päästä kokonaan eroon. He odottavat, että epidemia tukahdutettaisiin ja pettyvät joka kerta, kun toteavat, että niin ei tehdä. Ei tehdä, koska se ei ole tavoitteenakaan. Hybridistrategian vuoksi joudumme elämään tässä tilanteessa vielä pitkään. Kuinka pitkään, sitä ei tiedä. Paljon on kiinni rokotusten todellisesta tehosta ja mahdollisista uusista muuntoviruksista. Terveydenhuollon kantokyky on kuitenkin se, mitä valitulla strategialla suojellaan. Ei se tavallinen kansalainen, joka katsoo ikkunasta ulos ja miettii, koska tämä oikein loppuu.
Ja ennen kaikkea eniten ottaa päähän se, että nämä hallituksen umpitollot päästivät viruksenkantajat juoksentelemaan rajojen yli vapaasti ilman pakollista testitulosta tai pakollista testausta siinä.
Miksi perussairaudet, ylipaino ja yli 60 vuoden ikä tekevät joistakin ihmisistä niin käsittämättömän itsekkäitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne ratkaise tällä tahdilla mitään. Rokote ei edes estä tartuttamasta muita ihmisiä. Päinvastoin, jos se pienentää rokotetun oireita niin, ettei edes tajua sairastavansa koronaa ja tartuttavansa muita. Immuniteettiä ei saavuteta, kun ei kerralla rokoteta koko kansaa kuten Israelissa.
No rokotustahtihan on kesää kohti kiihtymässä Suomessakin kovasti, kuten olet varmasti lehdestä lukenutkin. Ainut uhka tässä on jokin Brasiliassa esim kehittyvä supermutaatio, mutta sen todennäköisyys kuitenkin lienee pienehkö.
Onko ”koronapandemia” ihmiskunnan historian suurin kusetus vai löytyykö suurempia?
Kohta ne itseään vahvana pitävät tulee tietämään mitä on olla heikko!
Ja ehkä hän jota heikkona pidettiin onkin se joka kestää!
Vierailija kirjoitti:
Suurista kuolonvuosistakin selvittiin 1695-1697. Mutta joka kolmas ei selvinnyt. Vainajia lojui ympäriinsä, ei jaksettu haudata.
Siihen nähden tämä aika pientä. On sentään safkaa.
Safkaa on, mutta kuinka kauan?
Eilen julkaistiin uutinen ylellä, jossa kerrotiin valtion kriisivarastojen olevan tyhjät.
Viesti poistetiin välittömästi, eikä sitä löydy enää edes webbihistoriasta.
Nyt kyllä pitäisi ihmiset hälytyskellojen soida ja kovaa.
Miksi valtionjohto poistatti tämän tiedon välittömästi?
Noh, on siinä mun mielestä hävettävää, että mulla olisi oikeasti ollut 9 vuotta aikaa opiskella espanjaa niin, että voisin kommunikoida jotain muutakin hänen äitinsä kanssa kuin kysyä, mitä kuuluu. Kyse on kuitenkin mua huomattavasti vanhemmasta ihmisestä. Sun mielestäsi olisi tietysti pitänyt mennä, että tämä vanha ihminen olisi alkanut opiskella englantia?